Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
YRX
Cativa producatori de bujii au scos game speciale de bujii pentru GPL. Argumentatia lor este destul de ambigua, de ce ar avea nevoie GPL-ul de bujii speciale. De exemplu Bosch vorbeste ceva de curent mai mare de aprindere in cazul GPL (de parca ar da bujia curent mai mare?) si de uzura accentuata a izolatorului datorita temperaturii mai mare din camera de ardere.
Pentru referinta:
http://www.bosch.com.ro/content/language1/html/4504.htm
Si bujie Bosch pentru GPL - 0 242 240 593
Coduri de consum FR 6 D+, FR 6 DC+, Set 4 - 0 242 240 850, +13
distanta electrozi de reglat [mm] 0,7
Tip combustibil Gaz lichefiat (PGL) CNG
Distanta dintre electrozi trebuie reglata pt. func. pe gaz
Se va înlocui dupa km 15000
Distanta dintre electrozi [mm] 0,8
pozitia scanteii (mm) 3
Numar poli 1
tuneam
Pai da, daca rezistenta interna a bujiei e mai mica, atunci curentul care trece prin ea e mai mare(in general cand se foloseste cuvantul "curent" se refera la intensitatea acestuia) U=I*R, U e constant(mare). Un I mai mare ar insemna o scanteie un pic mai puternica(ca intensitate, nu ca lungime), zic eu, dar si o solicitare suplimentara pentru bobina/fisa/etc.
einstein1984
Si paraziti EM mai multi.
YRX
Asa-i cand ii citezi pe fraierii aia mot-a-mot.
E vorba de fapt de tensiune mai mare, nu curent, de la 14 kV la 16 kV, dar la ei se numeste "curent mai mare".
einstein1984
Daca citesti documentatia in romana si nu in limbi de circulatie internationala.
nucu68
Am cuparat de la un supermarket C... bujii Brisk - Cehia . pe cutie scrie
"BUJII SILVER NR15S. Apicatii Dacia GPL. Bujii cu electrod de argint, cu o forma speciala pentru intervaul scanteie, recomandate masinilor ce folosesc GPL. Perioada de viata 20000 km"
Am dat pe ele 45 lei
Urmeaza sa le montez si sa vad ce se intampla biggrin.gif
Am 30000 km si la cale de pe masina nu observ nici o problema, dar daca ... zice cartea ca tre' sa le schimb, asta e
einstein1984
Si le schimbi cu unele care dureaza mai putin ca alea de origine?
YRX
Pai asta e smecheria la GPL, se schimba bujiile mai repede, de aia am postat caracteristicile de la Bosch, se recomanda schimbarea la 15.000 de km.
Dacia la cele originale cat zice? (la GPL)
einstein1984
60 000
YRX
Uau!
Mai mult ca la benzina? Ce bujii au pus astia?Iridium?
einstein1984
Nu cred, oricum insa ala nu e interval verificat pentru Romania.
nucu68
Eu fac in jur de 10000 km pe an. Deci daca daca dau 45 lei la doi ani pentru niste bujii nu e mare cheltuiala. Totul e sa fie bune. Si voi vedea asta dupa montare.. Din pacate nu am avut inca timp sa le pun pe masina.
Liviuta
Cu toate ca luna aceasta loganelul meu face sase anisori nu am prea facut km , aproximativ 39500 si m-am hotarat sa-i schimb bujiile . Am cumparat CHAMPIN RC87YCL si le-am schimbat pe cele originale . Nu am observat vreo diferenta in functionare . Sper sa fi facut o treaba buna .
andreig1982
eu am pus beru ultra x platinum
tkx
Din fabrica am avut EYQUEM cu 2 electrozi. La 30.000 am pus tot EYQUEM, dar cu 1 electrod. Am dat pe 4 bucati 24 de lei. Urmeaza sa le schimb si pun tot d-astea. Pret ok, consum normal, toba curata, pornire la rece buna.
nucu68
Phuuuu. Am incercat sa-mi schimb bujiile, dar pur si simplu nu am reusit sa le desfac pe cele vechi, de fabrica. Parca le-au strans in ciuda. Am rupt si o cheie ( nici nu era ea prea bine sudata ). Sa fi fost din cauza ca era motorul cald. Am sa mai incerc la rece. Daca nu, atunci tre sa apelez la un service.
einstein1984
Nu se desfac bujiile cu motorul cald. Si nici cheile alea chinezesti din supermarket nu sunt prea solid asamblate.
YRX
Cheia este de vina. Cumpara-ti o tubulara lunga de 16 si n-o sa mai ai probleme.
nucu68
Uite acu am venit de la masina. Motorul rece. Dar sa desfac bujiile nici vorba. Mi-e frica sa nu le rup si atunci e jale. Eu stiam ca bujiile nu se strang asa aiurea. Tre sa merg la service. Asta e. Alti bani alta distractie
tkx
pai si la service crezi ca nu e riscul sa ti le rupa? fa-ti o cheia ca lumea cu coada T si eventula foloseste o teava ca parghie si se desfac pana la urma
bossake
salut, de curiozitate bujiile sunt aceleasi adica acelasi model merge si pe 1.4, 1.6 si 1.6 16v? sau la 16v sunt diferite (alt cod etc).. ma refer la bujiile care le gasesc prin reprezentanta
ursamajor
După cât s-a discutat despre bujii, poate face cineva o listă (nu neapărat clasament) cu bujiile ce satisfac cele mai multe cerințe? Eventual, să specifice și clasa de preț, că unele sunt mai ieftine, altele mai scumpe (nu neapărat și mai bune).
IRONICK
Din punctul meu de vedere, peste alea de fabrica cu doi electrozi nu sunt decat Beru. Cu un electrod nu as pune decat NGK iridium. Mai de gand sa mai incerc BERU ULTRA X TITAN.
andreig1982
am avut ngk iridium montate acum 2 ani
anul asta am trecut pe beru ultra x titan
si parca e mai regulat relantiul si zgomotul parca e mai uniform
imi cer scuze pt postul de mai sus unde am zis platin, tot titan trebuia sa scrie si acolo blush.gif
bossake
eu din fabrica (logan 1.6 16v 2007) am avut champion rc87ycl cu un singur electrod. azi le-am schimbat si am pus bujii de origine din reprezentanta cu codul 7700500155 . de curiozitate ce sunt astea? eyqueem cu 2 electrozi sau tot champion ca si cele din fabrica? pe cutie scrie ca sunt fabricate in mexic smile.gif
mykissfm
eu tocmai ce am schimbat pe cele de origine ,renault 77 oo 500 168,cu champion rc8 dcm cu doi "craci" ,cele de origine m-au suparat rau dupa 15 000km.
sper ca am facut o alegere buna in privinta bujiilor champion. smile.gif
nucu68
Hai ca le-am desfacut la service. Pe le scrie cam asa;
EYQUEM RFC58LZ2E
Made in France 709 EA
2 electrozi
user123
@IRONICK si nu numai : dupa toate testele facute ce preferi: bujii cu 1 electrod sau mai multi? (si un motiv daca se poate .... icon_mrgreen.gif ) ....Am citit ca ai folosit BERU , cum ti se par comparativ cu CHAMPION ( chiar cele cu 2-4 electrozi vs 1 electrod ) - intreb pt ca, desi am destui Km facuti cu masinile, experienta mea sa limitat in toti acesti 5 ani la bujii renault ( reprezentanta cu diverse coduri + nr electrozi) Champion , NGK .......m-ar interesa Beru , atat pt faptul ca se apropie intervalul de schimb cat si pt motivul ca , daca ceva merge bine atunci trebuie schimbat laugh.gif ......

Un coleg a scris mai sus despre o lista/clasament cu bujii - mi se pare o idee minunata; de ce nu chiar un poll ......mie mi-au placut cele cu un electrod CHAMPION( subiectiv cu cele cu 2 eletrozi mi sa parut ca merge inecat;adevarat am folosit doar cele renault de la reprezentanta insa am vreo 200 000 km facuti numai cu asa ceva)- mai ales pt un echilibru intre economic si performanta ; NGK iridium sunt foarte bune dpdv al performantei ( mai putin consum ) desi iarna mi se pare ca merg si ele "inecat" mai ales pe drumuri relativ scurte ......

P.S: pm nu merg pt incepatori ca mine.....s-ar putea face ceva in aceasta privinta? excl.gif
cristio_79
Mai baga doua posturi si se rezolva.
user123
Sa inteleg ca Beru nu este prea des folosit...? orice parere (daca se poate si argumentata ) ma intereseaza ....smile.gif
vi_escu
Ia topicul de la inceput si citeste. Ai sa vezi fel de fel de pareri. Inclusiv despre beru.
user123
Am citit topicul in intregime ( demult de cand am postat prima oara aici ) ...ma interesau actualizari sau noi impresii ale celor care au /au avut asa ceva ( insa mai multe detalii nu afirmatii gen "Beru sunt bune /excelente ") .....
einstein1984
Ce detalii doresti? Valoarea avansului la aprindere si corectia de imbogatire?
user123
Si legatura cu ce am intrebat eu care e? Am cerut doar impresii despre bujiile respective nimic mai mult; citeam pe aici ca si tu ai folosit UXT 1 daca nu ma insel- puteai sa scrii cateva impresii ,mi-ar fi fost mai folositoare si s-ar fi discutat la obiect
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 25 Oct 2010, 14:31)
corectia de imbogatire?
Mi-a crescut la 136 de la 134. De atunci am mai facut inca ~5000km si se comporta bine pe motor.
user123
La Beru ......si comparativ cu cele standard ( fabrica 1 sau 2 electrozi)?
Adica nu iti merge inecat inclusiv pe distante scurte ?
bobo77
Astazi am aflat si eu cand am fost la revizie spre rusinea mea, ca la super masina Dacia Logan PH2 bujiile se schimba la 60 mii de km sau 3 ani. Eu le-am schimbat desi aveam doar 26 de mii km si doi ani...desi cei din service au incercat sa ma convinga ca nu trebuie daca asa scie in carte, la ph1 in aceeasi carte fara sa se fi schimbat ceva la masina era 2 ani sau 30 de mii de km.
vi_escu
Cu ce bujii a venit din fabrica?
bobo77

Masina a venit cu bujii cu codul 7700500168 si tot dastea am pus si acum la revizie.
YRX
Cum ma, tocmai tu sa nu stii de bujii? Dupa tot ce ai citit aici?... radmasa.gif
Lasa, e bine ca le-ai schimbat, 60k mi se pare un termen exagerat si nu numai la Dacia.
einstein1984
La 25 000 km cele cu 1 electrod de masa de pe masina mea aratau foarte obosite. Dupa inlocuire a scazut si consumul.
YRX
Sunt 10 pagini pe vwforum de miorlaituri si lamentari ca nu le mai pornesc masinile, ca au relanti neregulat, ca da in nas la rece pentru motorul ala in 3 cilindri de 1,2. Ba ca merge bine numai cu Carrera 100, ba ca se asteapta nu stiu ce update soft pentru ECU, numai prostii.
Am schimbat (Dacia style - diagnosticarea se incepe de la bujii icon_mrgreen.gif ) bujiile la Fabia neveste-mii si surpriza, si-a revenit masina. Le-am schimbat pe la 34k km dupa revizia de rigoare la reprezentanta, ca mai avea un pic si ramanea in drum. Gap-ul era 1,2 mm si starea generala a bujiei foarte proasta (electrodul uzat bine, depuneri). Termenul de schimb este 60k km, dar nu cred ca mai facea 5000 fara catalizator si sonde terminate.
Apropos de consum, (are instant la relanti) cu motorul cald a scazut de la 0,8l/h la 0,6l/h cat este si dat de Skoda.
einstein1984
Intervalul ala o fi pentru alti caburanti decat aia romanesti. Ce fel de bujie avea fabia?
Tudor Badescu
Einstein1984,bujiile noi,nu numai ca sunt noi,dar li se si regleaza "jocul"la electrozi.Daca le verificai pe cele vechi pe un tester,dar reglate si ele,poate aveai surpriza ca inca erau bune!Iar celor vechi li se regleaza cu 0,1...0,15 mm mai mic jocul;cam cu atat"minte"lera din cauza eroziunii concave a electrozilor de masa.Iar depunerile se curata.
YRX
Intervalul de 60k este dat si pentru Romania. Daca considerau altceva trebuiau sa emita o nota catre service-uri, sa nu faca masinile praf.
Brisk pentru VAG, 1 electrod. I-am pus Bosch super plus. Dupa forma izolatorului sunt mult mai reci decat la Logan.
einstein1984
Tudor, asa o fi, dar masinile de sablat bujii sau lipitul de ferodouri pe discul de ambreiaj sau sabotii de frana mi se par din alta epoca. Bujiile astea noi au 2 electrozi de masa si 2 electrozi care se ocupa de curatatul izolatorului.
bobo77
QUOTE(YRX @ 21 Nov 2010, 20:35)
Cum ma, tocmai tu sa nu stii de bujii? Dupa tot ce ai citit aici?... radmasa.gif
*


Pai stii de ce n-am stiut? pe topic daca s-a scris mi-a scapat si cartea de intretinere a masinii nu am citit-o, avand ph1 inainte si stiind ca masinii nu i s-au adus ceva imbunatatiri pe partea tehnica am considerat ca nu vor fi schimbari, decat cea facuta cu marirea cu de 5 mii de km a intervalului de revizii. Sunt vinovat recunosc tongue.gif
Si eu zic ca am facut bine ca le-am schimbat.
user123
Salut , revin cu ceva info despre Beru : am inlocuit Champion standard ( aprox 16 000km ) cu bujii standard beru ( 1 electrod ; model ultra recomandate in special pt motoare 16v) - actual am aprox 2400 km cu ele, merg bine ( da , poate placebo pt ca celelalte au ceva uzura); pe ture mici si medii cam la fel cu champion insa pe ture mari ( 5500-6500) un pic mai bine ( atins 185 pe bord-cauciucuri de iarna , 3 oameni in masina 1.6 8v) ......iar pt cei pasionati imbogatire 138 ( masurata de un "coleg" care se ocupa cu asa ceva )
Am ales sa schimb Champion inaintea termenului de 30000 de km pt ca incepuse sa consume un pic mai mult +usoara afumare a esapamentului + lentoare pe ture mari si vit maxima atinsa mai greu (poate vechi obsesii deale mele......); in plus se observa si la Champion acelasi lizereu pe izolator ( destul de enervant , nu vreau sa cred ca au scapari pe langa ....)

Atasez si ceva poze ( scuze pt calitate , facute cu mobil )


dr_mKe
Eu tind sa cred ca-i doar murdarie putin arsa smile.gif
user123
Crezi? si eu sper sa fie asa......lizereul ala a aparut numai la 2 dintre ele ( celelalte sunt curate )- am patit acelasi lucru cu NGK iridium ( scriam aici despre ele acum ceva timp ) insa dupa vreo 50 000 km ( adevarat dupa perioada aia mam uitat la ele , puteau sa faca mai din timp )......chiar miar parea rau sa "scape" pe langa izolator ( nu pt banii pe care iam dat pe ele ci de ciuda ca e greu sa gasesti ceva facut bine la noi )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.