Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
dr_mKe
Eu iridiumurile pe Logan le-am pus acum vre-o 10.000 km ? Se mai uita dracu' la ele pana cand ajung la cei 90.000 km.

La SupeRNova nu au scapat in cei 50.000 km cat am rulat cu ele.
IRONICK
QUOTE(user123 @ 25 Nov 2010, 20:19)
in plus se observa si la Champion acelasi lizereu pe izolator ( destul de enervant , nu vreau sa cred ca au scapari pe langa ....)
Acelasi drac ca si la NGK. Alea si mai renumite pentru scapari.
mykissfm
dupa 3000 km cu champion rc8 dcm ma declar multumit,relantiu stabil mai ales dupa pornire, a disparut instabilitatea turatiilor la rece si la cald,trage bine,depasirii excelente si consum bun. un sunet linistit al motorului, cateodata am impresia ca s-a oprit motorul.

cine vrea sa incerce le recomand ,sunt peste cele eyquiem sau cele renault ...168 folosite de mine.
user123
Ma gandesc ca e destul de greu sa gasesti bujii de origine....in sensul ca nu neaparat firma dar sa fie facute de fabrica - champion-urile originale de pe 16v ( schimbate la 38000km) nu aveau pic de lizereu (spre deosebire de cele din foto desi sunt luate dintrun magazin cu "pretentii") ; la NGK iridium la fel - mam uitat la ei pe site original ( japonia ) si cred ca ce am luat sunt "facaturi" ( pt ca desi NGK este scris perfect centrat pe bujie , pe hexagonul de strangere nu trebuie sa existe niciodata stantat nimic- nici un numar- la o bujie NGK originala .....si la mine este stantat H8 parca , aviz celor care mai aveti iridium sau altceva wink.gif ) .......sa vad acum Beru cum se comporta smile.gif ......pana acum - nu credeam sa ajung sa spun asta - din vreo 12 seturi de bujii luate de la reprezentanta DACIA nici una nu a rasuflat pe langa (schimbate la peste 20 000) .....ma incapatanez totusi, in spiritul tipic celor din sud, sa experimentez diverse cu loganul icon_mrgreen.gif
SorinXp
Eu o sa pun toate mailurile trimise catre vocea clientului ... scuze pentru dimensiune ...


Model : Logan Prestige
Motor : 1.6 16V K4M 690
Km : ~43800
Data cumparare : 13.12.2008
Ultima revizie locatie : Dacoserv Bucuresti
Ultima revizie Data/Km : 04.09.2010 / 38288 km

As dori sa schimb bujiile la motor, am ~43800km (stiu ca in carte scrie 60.000km), dar problema mea este ca am fost la 2 dealeri autorizati (Meridian-vest Bucuresti si Nalba-Galati) si am primit 2 raspunsuri diferite. Adica 2 coduri de bujii. Unele au un singur electrod, celelalte au 2 electrozi. Pana la urma care sunt pentru mine?
As dori de la dumneavoastra codul bujiilor care imi trebuiesc, eventual daca se poate modelul de pe masina (sunt bujiile originale, de care sunt multumit).

O alta intrebare : Dupa ce se inlocuiesc bujiile, stiu ca se da cu o vaselina ... In service-urile mentionate am intrebat si mi s-a raspuns ca ei nu au asa ceva. Cat de mult afecteaza acest lucru?

Bujiile as dori sa le schimb la Dacoserv Bucuresti, sunt mai aproape de mine. Dar as dori raspunsurile in legatura cu codul bujiilor si cu vaselina cu care se ung fisele/bujiile (codurile lor).

-----------------------------------------

Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.



In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca producatorul Dacia recomanda pentru vehiculul dumeavoastra bujii tip Eiquem RFC58LZ2E. Va asiguram ca unitatile service autorizate dispun de mijloacele tehnice necesare si de personal de specialitate calificat. Aceste unitati sunt singurele abilitate de a realiza constatarea si diagnosticarea functionarii autoturismului si de a stabili masurile de remediere corespunzatoare, in cazul in care acestea se impun



Ne puteti contacta la numarul de telefon 0248 500 000, fax 0248 500 076, de luni pana vineri intre orele 8-20 si sambata intre orele 8-16, la adresa de e-mail vocea.clientului@daciagroup.com sau folosind formularul de contact de pe site-ul www.dacia.ro. Ne puteti scrie si prin posta, la adresa: Automobile Dacia SA - Vocea Clientului Dacia , str. Uzinei nr. 1, Mioveni, jud. Arges, cod 115400. Va invitam sa vizitati noul nostru site www.dacia-merchandising.ro, de unde puteti comanda online textile personalizate, obiecte de comunicare, jucarii si miniaturi DACIA la preturi foarte avantajoase.

---------------------------------------------------------

Din mailul dumneavoastra inteleg ca bujiile pentru mine sunt : Eyquem RFC58LZ2E.
Am cautat pe situl producatorului de bujii Eyquem si am gasit urmatoarele informatii (se pot vedea in fisierul atasat : "EYQUEM Catalog Online.jpg")
Modelul de bujie :
- "RFC 58 LZ2E", short part number "A10", "A11" este pentru motoarele K7J si K7M
- "RFN 58 LZ", short part number "A7" este pentru motorul K4M - motorul ca la masina pe care o detin
Eu doresc sa cumpar bujii din service, bujii originale si as dori sa cumpar exact ceea ce trebuie. In legatura cu personalul calificat si ... care mi-au pus 5 l de ulei in loc de cat trebuie si aveam peste maxim(la joja) cand era cald cam 1 cm, de a trebuit sa il scot...

Deci :

1. Pana la urma ce bujie imi trebuie la motorul K4M-690 (1.6 16V)?
2. Va rog sa raspundeti in legatura cu vaselina aceea care se da pe bujii... aici o sa va dau cateva detalii pe care le-am gasit eu pe internet si care par mult mai plauzibile decat raspunsul primit "de la personalul calificat prin mijloacele tehnice pe care le detine" (sa vad daca exista cheie dinamometrica pentru bujii in service, cand o sa le schimb).

Detalii unsoare :"Puneți pe bobinele de aprindere un cordon de UNSOARE FLUORATĂ referință 82 00 168 855 cu un diametru de 2 mm pe conturul interior al capușonului de înaltă tensiunea" -> poza

----------------------------------------------------

Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.

In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca pentru vehiculul dumneavoastra Automobile Dacia recomanda urmatoarele tipuri de bujii cu urmatoarele caracteristici :

1. BUJII EYQUEM RFN58LZ ( soclu plat cu garnitura Ecartament : 0,95± 0, 05 mm );
2. BUJII CHAMPION RC87YCL ( soclu plat cu garnitura Ecartamen 0,95±0,05 mm ).
Vizavi de solutia mentionata de dumneavoastra va informam ca la montarea bujiilor nu este obligatoriu folosirea acestei solutii.

Ne puteti contacta la numarul de telefon 0248 500 000, fax 0248 500 076, de luni pana vineri intre orele 8-20 si sambata intre orele 8-16, la adresa de e-mail vocea.clientului@daciagroup.com sau folosind formularul de contact de pe site-ul www.dacia.ro. Ne puteti scrie si prin posta, la adresa: Automobile Dacia SA - Vocea Clientului Dacia , str. Uzinei nr. 1, Mioveni, jud. Arges, cod 115400. Va invitam sa vizitati noul nostru site www.dacia-merchandising.ro, de unde puteti comanda online textile personalizate, obiecte de comunicare, jucarii si miniaturi DACIA la preturi foarte avantajoase.

--------------------------------------------------------

Buna ziua,

As dori sa va informez ca am fost sambata la service Bucuresti, DACOSERV Militari si am schimbat bujiile cu unele Dacia-Renault cu 2 electrozi (cu 2 tije metalice).
Bujiile originale au fost CHAMPION RC87YCL de care am fost foarte multumit, motorul a mers foarte bine, fara a avea probleme (nu s-au gasit erori in calculator).

Cele 2 tipuri de bujii mentionate de dumneavoastra sunt cu un singur electrod, de aici constat ca bujiile montate pe masina nu sunt pentru motorul meu K4M 690, deoarece au 2 electrozi. Dupa o verificare pe siturile producatorilor (Eqyuem si Champion) am constatat ca bujiile montate ar fi pentru 1.4 8v, 1.6 8v. Aceste bujii trebuie sa functioneze 60.000km in motorul meu...

Rugamintea mea catre dumneavoastra este sa verificati datele din factura emisa de service-ul Dacoserv si sa vorbiti cu ei sa imi rezolve problema. Am mentionat aceasta problema catre dumneavoastra din timp si se pare ca am picat in ea.

------------------------------------------------
Acum astept mail de la ei si sa ma sune sa vedem ce facem, teoretic doresc schimbarea bujiilor actuale cu unele agreate pentru motorul meu(din cele 2 as prefera tot champion deoarece am avut si am fost multumit)


Eu m-am lamurit de calitatea service-urilor, dar fiind inca in garantie si peste 1 luna fac si itp-ul am zis sa pun tot de la ei, chiar daca mai dau 20-30 lei in plus. Totusi de calitatea bujiilor originale am fost multumit (au mers in parametrii, fara sa creeze probleme)
vi_escu
Sunt raspunsurile standard, la ce te asteptai?

Buna faza cu uleiul, sa stii ca blondina care ti-a raspuns la mail nu a dormit toata noaptea pe chestia asta!
SorinXp
Eu sunt cel care a creat topicul acela imens...
Dupa ce am mai trimis un mail cu pozele de la factura, m-au sunat cei de la service-ul la care am montat bujiile sa ma anunte ca: au dat comanda de bujii pentru motorul meu K4M 690. Dupa ce am inchis apelul, m-a sunat cineva de la vocea clientului sa ma intrebe daca am fost contactat ...

Si inca ceva : Le-am demonstrat profesionalismul si ... din service. Poate pana la urma vor trimite o informare catre toate unitatile de service cu bujiile si nu vor fi probleme la urmatorii clienti. Poate sesizarea mea conteaza ...

Concluzie : Deci se poate, doar ca trebuie sa insisti. Pana la urma se vor monta niste bujii care sunt recomandate de producator si totul pe cheltuiala lor. Sunt multumit de rezultatul obtinut.
eXtenSion
SorinXP - felicitari pentru ce ai facut! Bravo! Bine ar fi sa faca toti ca tine! Le-am trimis si eu mailuri despre vaselina minune si mi-au spus la fel, ca nu trebuie folosita neaparat. Iar in serviceuri la fel, ca merge fara, ca nu mai au pe stoc. Nu i-am intrebat ce bujii trebuie, dar o voi face acum ca sa vedem daca au evoluat cu ceva de la mailul tau sau imi recomanda si mie bujii pt 8v. De pitipoancele de la RP etc trebuie sa te feresti ca de dracu.. Si cand te angajezi si cand ai nevoie de ceva.

Deci, pana la urma, as vrea sa te intreb:

1. ce bujii sunt pt k4m? Champion RC87YCL (care ai zis ca le aveai originale si sunt ok) si Equiem RFN 58 LZ?

2. in loc de acea vaselina ai pus altceva? sau ai cumparat-o din alt loc?

LE: Uite ca au avut efect mailurile tale wub.gif

Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.



In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca pentru vehiculul dumneavoastra Automobile Dacia recomanda urmatoarele tipuri de bujii cu urmatoarele caracteristici :



1. BUJII EYQUEM RFN58LZ ( soclu plat cu garnitura Ecartament : 0,95± 0, 05 mm );



2. BUJII CHAMPION RC87YCL ( soclu plat cu garnitura Ecartamen 0,95± 0, 05 mm ).
zanzie
QUOTE(SorinXp @ 10 Dec 2010, 00:47)
... m-au sunat cei de la service-ul la care am montat bujiile ...

Eu am cumparat bujii cu 2 electrozi de la magazin si le-am schimbat singur. 5 minute dureaza operatia.
[attachmentid=1627684355]
mykissfm
si eu am folosit bujii din astea de origine,numai ca cutiutele erau genuine parts renault,scris cu grii pe alb. dupa 15 000 km si au cam dat duhul .
bobo77
Cum ma si-au dat duhul dupa 15 mii...esti sigur ca esti pe topicul care trebuie si nu pe cel de ulei?
mykissfm
o sa observe si singur,ca simptom consumul creste usor,iar cel mai rau e cand vrei sa faci depasiri la viteze mari.
acum depinde si de stilul de mers,eu merg pe A1 aproape in fiecare weekend + ce merg in oras, folosind aceeasi benzina.

bobo;le poti tine cat doresti,doar e masina ta ,nu?
bobo77
E exagerat bre la 15 mii si sa zici ca-s terminate, dar fiecare face cum crede ca-i mai bine pentru el...
zanzie
QUOTE(mykissfm @ 31 Dec 2010, 08:16)
cel mai rau e cand vrei sa faci depasiri la viteze mari.

Asta pe motoarele de 8 supape de pe logan e fix placebo. Exact cum ai pune benzina de 100 in loc de 95. Crestere de performante ZERO.
Poti sa pui bujii cu iridium sau cu aur, tot performantele alea o sa le ai.

SorinXp
Pentru K4M 690 (1.6 16v)
Am schimbat bujiile pe garantie (sunt cel cu topicul imens).
Bujiile montate au fost de origine si sunt cu 1 electrod, le am montate de peste 1000km si pot spune ca a scazut consumul (0.2-0.3l , cand le-am schimbat aveam peste jumatate de rezervor...) si ca trage mai bine la turatii un pic mai scazute (de ex a 3-a cu 1500rpm, inainte parca facea mai urat).
Bujiile fiind de origine au un cod... dar ele sunt :
1. BUJII EYQUEM RFN58LZ ( soclu plat cu garnitura Ecartament : 0,95± 0, 05 mm );
ori
2. BUJII CHAMPION RC87YCL ( soclu plat cu garnitura Ecartamen 0,95±0,05 mm ).

Vaselina la bujii nu am pus ca nu era in service, dar mai era murdara bobina in cap de vaselina. Urmatorul schimb (~90.000km) o sa caut eu vaselina si o sa pun.

In legatura cu bujiile cu 2 electrozi, ca m-am uitat la ele dupa ce le-am scos din motor si pareau ok la culoare, depuneri. Dar bujiile aveau distantele intre electrozi cam aiurea, una mai distantata alta mai apropiata ... una era cu sudura mai la stanga ... si parca distanta e mai mica ca la astea pe care le am acum, pe scurt erau facute in bataie de joc.

Bujiile pe care mi le-au montat (care sunt pentru motorul k4m), au fost masurate cu lera sa aibe distanta care trebuie si au avut toate la fel, fara interventie. Bujiile au fost montate cu cheie dinamomentrica, asa cum scrie la carte (cheia arata mai bine ca una din magazin, acolo macar se mai depunde praful pe ea, la ei cred ca era tinuta in puf - dar deh cand mai da de un client ca mine trebuie sa o scoata)
mykissfm
la 70 000 km osa pun si beru cu 4"craci" ,sa am toata aprinderea una si aceeasi marca,beru. biggrin.gif
Ulysse
Buna seara,

am o intrebare simpla : din informatiile voastre, cu ce bujii trebuie sa fie echipat de fabrica un motor 1,6 16 v ?

Multumesc.
bobo77
Deruleaza mai in urma daca vrei sa stii, in loc sa cititi intrebati pe topic si asa apare aceeasi informatie de n ori pe acelasi topic si ne invartim in cerc...
Ulysse
Multumesc ptr. raspuns, dar intreb din urmatorul motiv : bujii champion la 700 km pot fi negre ? Adica noi ? Fara nici o explicatie din partea personalului de service ? Care este mai mirat decat mine ca am bujii Champion si nu Eyquiem ?
tuneam
din cate am citit ai auzit de pe la posesorii de prestige, majoritatea au primit masina de noua cu bujii Champion.
Daca bujiile erau doar afumate(negre) si nu aveau depuneri de calamina, e oarecum normal pe vremea asta (motor rece, eventual drumuri scurte, amestecul e imbunatatit si uneori nu oarde cum trebuie, de aici si afumarea lor).
Ulysse
Masina are 7oo km; merge prost, bujii negre, se opreste, da in nas, la relanti turatia variaza. Din aceste motive intreb, ca de citit am tot citit destule de pe forum.
zanzie
Mergi in service, ca are garantie. Ar trebui sa-ti inlocuiasca pe loc bujiile, daca sunt negre.
SorinXp
Fugi la service, cred ca problema ta nu e de la bujii.
Daca e una mai neagra ok cred ca e bujia, dar sa fie toate defecte e cam aiurea...
user123
Da, cel mai bine este sa faci cum ti-au zis si colegii - sa mergi in service doar ai garantie.......dupa remediere sa revii cu date daca poti ( din pura curiozitate , cred ca este o - sau mai multe- bobina defecta.... )
Ulysse
Vin de la service: 3 bujii negre, 1 afumata de tot (champion). S-a schimbat tot setul cu Eyquem. Rezultatul il comunic .
user123
Revin cu date despre Beru- cu ceva timp in urma leam pus pe masina ( am si scris aici ) iar astazi leam inlocuit - au aprox 19 000 km ; ca parere generala mi-au placut , motorul a mers bine atat la turatii mici cat mai ales la turatii mari, consum bun , pornire la rece perfecta , esapament curat chiar si la 19000 km.....in plus , fata de champion ( sau unele eyquem) nu au facut deloc acel lizereu pe izolator ( si au luat in tot acest timp multe ore de mers la turatii mari) motiv pt care le consider mai bune ......acum am montat Bosch ( mai precis 0 242 235 668 ) cu 2 electrozi ( mi sau parut - si sper sami confirme !- cele mai potrivite de la bosch intrucat ei sustin ca scanteia este de 5mm , mai mare un pic chiar si decat la cele pe iridium )......atasez si poze ( facute cu tel , scuze de calitate..)
tuneam
dar,... de ce le-ai schimbat? Mai mergeau lejer vreo 30000 km.
vi_escu
Eu cu FR 7 LDC+ nu am avut o experienta tocmai placuta.
user123
@tuneam singurele bujii pe care leam lasat cam 50000 de km au fost NGK iridium ; in general nu las bujiile sa treaca de 15000 de km ( in cel mai rau caz 20000 , acum leam lasat pt ca am vrut sa prind si vreme rece sa vad cum se comporta ) din acelasi motiv pt care schimb si uleiul la cel mult 10000 de km - sunt consumabile si vreau ( imi permit) mereu sa lucreze in parametrii optimi .....daca incep sa "afume" evacuarea , raspund lent ( mai ales la turatii mari ) , creste usor consumul sau apare acel lizereu pe izolator le "zbor" chiar si la 3-4000 de km.....

@ vi_escu : in ce sens? este prima oara cand montez bosch pe aceasta masina - detalii daca se poate?
Tudor Badescu
Daca e nevoie sa schimbi bujii la 4000 km,nu sunt bine alese.Iar bujiile mai vechi mai trebuie si reglate din cand in cand la electrozi.La cele clasice distanta dintre electrozi creste cam cu 0,1 mm la fiecare 5000km.La materiale mai moderne,mai rar.La cele cu iridiu uzura e mult mai lenta.Si daca nu se regleaza la timp,normal ca apar aspectele negative de care vorbesti.Mai e ceva la bujiile mai folosite:din cauza uzurii concave a electrodului de masa,distanta reala dintre electrozi e cu 0,1...0,15 mm mai mare decat cea indicata de lera.Daca nu se tine seama de asta,bujia e"reglata"din start cu joc prea mare.Altfel ce sa spun,de 60 de ani se indica schimbarea bujiilor la 15000 km la motoarele in 4 timpi.Chiar n-a evoluat deloc tehnologia?Dar producatorii trebuie sa-si vanda si ei marfa...Chiar am verificat pe tester niste vechituri de bujii curatate normal,una de vreo 40 de ani,si au iesit foarte bine. TOATE 25.
bobo77
Ai dreptate exagereaza cu schimbatul la un nr prea mic de km, asta este si parerea mea.
vi_escu
@user123
Nu mi-au placut deloc, motorul parea lipsit de vlaga. Urca mai greu in ture si parca consuma mai mult. Nu au prins mia si le-am facut vant, mai ales ca plecam in concediu. Am revenit la RFC58LZ2E.
user123
@vi_escu : multumesc de raspuns - nu stiu ce sa zic , am facut cu ele cam 600 de km , accelereaza bine si la rece si la cald ( foarte lin , nu smucesc ) - ajung destul de rapid la 3000-3500 ; obiectiv esapament curat si un consum mixt de 6.1-6.8.....nu am avut ocazie sa le vad cum se comporta la turatii mari , per ansamblu par bune ( sa vad in timp ), nu smucesc in frana de motor , raspund foarte bine ( adica instantaneu ) la turatii mici.......ramane de vazut in timp
Oricum decizia ta de a le scoate pana in 1000 de km mi se pare foarte buna, daca ceva nu merge trebuie schimbat imediat.....

@Tudor Badescu: te asigur ca bujiile sunt foarte bine alese , exact pt tipul de motor pe care vreau sa le montez ( atat dpdv al specificatiilor tehnice cat si dpdv al calitatii); in plus daca ar fi numai problema cu distanta crescuta intre electrozi mas gandi de 2 ori inainte sa le schimb.....ai uitat sa mentionezi si micile ( sau marile) "zgarieturi" sau chiar fisuri care pot aparea in izolator odata cu functionarea sau acel lizereu pe care lam intalnit atat de des pe izolator ( scapari de gaze "prin bujie") ....
Nu stiu ce sa zic despre tehnologie , in fond totul e relativ , noi mancam cam acelasi lucruri care le mancau si alti oameni acum 5000-10000 ani ; zic relativ si la bujii pt ca aratam acum ceva timp faimoasele mele bujii NGK iridium cu acel lizereu pe izolator, deasemenea aratam si cateva poze cu Champion stock cu acel lizereu .......desigur am avut si Champion Eyquem foarte bune fara probleme;
Mai exact ce vreau eu sa spun este ca mai degraba ma ghidez si dupa semnele care mi le da masina ( si dupa cum simt eu ) cand schimb o piesa......

@bobo77: bun, de acord cu tine.....dar spunemi, daca eu zic ca si tu exagerezi cu tinutul lor......tu ce o sami raspunzi? ( argumentat eventual ? wink.gif )
YRX
Sunt stabile in timp, bine, nici eu nu tin bujiile mai mult de 25k dar in intervalul asta au functionat ireprosabil.
La Bosch trebuie sa fiti foarte atenti de unde cumparati, este cea mai piratata marca, dar daca sunt originale sunt de buna calitate (sunt totusi nr1 si ca vechime in piata si ca cifre de productie nu?)

Bobo nu vrea sa scada valoarea masinii schimband bujiile originale, nu stii ca la vehicule istorice se puncteaza orice surub? tongue.gif biggrin.gif
bobo77
@user123 ce pot sa-ti zic , eu le tin cam 25 de mii, e mult e putin, pana acum nu am avut nici o problema cu bujiile.
@YRX nu vreau sa-mi scada consumul de aia le tin pe cele originale biggrin.gif
teleii07
QUOTE(user123 @ 27 Feb 2011, 11:36)
Mai exact ce vreau eu sa spun este ca mai degraba ma ghidez si dupa semnele care mi le da masina ( si dupa cum simt eu ) cand schimb o piesa......

@bobo77: bun, de acord cu tine.....dar spunemi, daca eu zic ca si tu exagerezi cu tinutul lor......tu ce o sami raspunzi? ( argumentat eventual ?  wink.gif  )
*



Cum se face ca toata lumea se agita in jurul pieselor de masina care se schimba usor..cu o singura cheie se scoate o bujie...
nimeni nu e curios cum se comporta masina cu alt tip de pistoane ...segmenti..supape...ceva ce implica mai mult de surubarit si mai multa cunostinta...

Parerea mea o bujie este buna din moment ce da scanteie, deci motorul sa nu mearga in 3 pistoane / sau sa poneasca greu la rece...
eu am 36000 cu bujiile originale cu 2 electrozi si chiar sunt curios pana cad tin mellow.gif

Pe la 30000 am reglat distanta intre electrozi si era chiar nevoie ca erau mai mari, 0.2-0.3 in plus, ce este destul de mult...

Se merita schibarea bujiilor mai devreme in cazul in care montajul se face la service si se plateste manopera..in loc de reglaj se poate deja monta pur si simplu bujii noi gata calibrate!
tataiedaciotul
Stiam ca la bujiile cu mai multi electrozi nu se regleaza distanta.
user123
@teleii07 : De acord cu tine insa partial .......aici e topic de bujii prin urmare e logic sa se discute numai despre bujii nu? in plus pt mine loganul este o masina care ma ajuta sami fac treburile ( murdare , curate practic orice ) nu ma intereseaza deocamdata modificari majore la motor ( sunt satul de cat am experimentat in "tinerete" cu vechea berlina si cu oltcitul de fam );chiar si asa tot nu mam abtinut si am modificat la ambele ( logan) suspensia complet.....nu mie teama si nici lene sa umblu la motor ( am 8 distributii schimbate la logan ) desi nus motorist de meserie; pt viteza si "spart in figuri " am altele mult mai potrivite insa care nu vor face niciodata ce face loganul.....
On topic: scanteie da orice bujie.....si una de acum 10 ani care a stat in namol wink.gif ...problema este daca scanteia este in "parametrii" ; observ si eu la randul meu , ca multi se "agita" numai pt acea distanta intre electrozi uitand de restul bujiei ( am scris mai sus, distanta intre electrozi este ultima care ma intereseaza cand ma uit la bujie , ma intereseaza starea izolatorului , daca face lizereu cum se comporta masina etc etc.....).....eu scriu aici pur si simplu cu titlu informativ despre bujiile care le pun pe masina , in eventualitatea in care altcineva(membru sau guest) ar dori sa stie cum se comporta ( sau la ce sa se astepte de la) o anumita bujie pe care siar dorio pe masina ....
SorinXp
Parerea mea : cine foloseste masina in conditii normale, chiar si de Bucuresti.... si schimba bujiile la mai putin de jumatate de cat scrie in carte => mi se pare ca arunca bani aiurea.
Eu de exemplu am 1.6 16V, le-am schimbat ~43.000km (in toamna, si dupa a 2-a vizita la service mi s-au montat bujiile corecte ~45000km) - in toti acesti km masina a mers cu benzina de 95 si foarte rar cu 98,99,100. (traseu de luni pana vineri 20-25km prin Bucuresti + alte drumuri prin tara). In tot acest timp masina a mers in parametrii normali, nu am avut rateuri, pierderi de putere (ma rog nu o duc in 5000rpm daca nu am motiv...), porniri la a 2-a cheie ... si cand le-am schimbat aratau cu o oarecare uzura, normal zic eu. Dupa schimbare nu am sesizat vreo imbunatatire (povestea mea cu bujiile se poate vedea pe paginile anterioare, sunt cel cu topicul imens).

user123
Am schimbat azi bujiile....trecusera de 18000 si la controlul vizual mau deranjat putin ( vezi si foto ): au facut acel lizereu pe izolator ( ma enerveaza cel mai mult ),mici smucituri pe frana de motor, raspuns mai lent pe turatii mari, esapament usor afumat .......leam inlocuit cu Champion EON1 - o sa revin cu impresii dupa ce strang ceva km
IRONICK
[attachmentid=1627729483]

Mi-am gasit de lucru. Trebuie sa caut acum si alifia Beru ...
YRX
Eu mi-am luat vaselina de baterie de la Norauto. Merge si la bujii si o seringa este 10 lei.
cristio_79
QUOTE(IRONICK @ 14 Jun 2011, 22:07)
[attachmentid=1627729483]

Mi-am gasit de lucru. Trebuie sa caut acum si alifia Beru ...
*


Poti da mai multe detalii despre fise, eventual vreun cod?
IRONICK
T930S

http://www.tesla-blatna.cz/en/dacia-solenz...390,vehicle,774

Nu stiu cat de bune sunt, le schimb din curiozitate.
vi_escu
Am vazut pe o vaselina siliconica de aia alba pentru radiatorul de la procesoare o rigiditate dielectrica de 25kV/cm. Oare nu merge si la fise?
user123
Pana acum am folosit numai unsoare Beru dupa ce in prealabil am curatat "contactele" fiselor.... inca de la primul set de bujii schimbate am fost urat impresionat la reprezentanta ( nu numai ca nu au pus dar au si facut haz-tipic unor romani wink.gif ) si am cautat pe cont propiu- la particular pt 21-24 de lei eu zic ca se merita......

@Ironick : inca un set de UXT1? inseamna ca esti ff multumit de ele....am pus acum o sapt la cealalta (16V) si merg destul de bine.....totusi pe ture mari parca raspund mai lent ca Champion....
Chiar sunt curios cu Tesla....sunt sanse mai mari sa nu fie contrafacute ( si deci sa functioneze mai bine ) decat cele de "firme" renumite ....
IRONICK
Prin energetica in kit-urile de lipire pentru cablurile de inalta parca erau niste recipiente cu vaselina rezistenta daca imi amintesc bine.
sobolan
QUOTE(vi_escu @ 15 Jun 2011, 10:53)
Am vazut pe o vaselina siliconica de aia alba pentru radiatorul de la procesoare o rigiditate dielectrica de 25kV/cm. Oare nu merge si la fise?
*



de aia am pus eu si merge !!!
cristio_79
Ce caracteristici are vaselina asta siliconica ?
sobolan
in general conduce caldura,nu permite condens...o mai fi avand laugh.gif ....eu de aia am pus-o....ca sa nu se faca condens pe la fise ! pana acum nimic suspect !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.