Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la Franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
[Gusti]
excl.gif probleme la franare ... cand franez brusc am frana cateva momente dupa care trebuie sa fac a2 pedala .... ca altfel nu se mai intampla nimik ... de ce ? dak cobor felecul de ex trebuie sa fac mai multe pedale .. pur si simplu se inmoaie pedala ., (am servo frana )
madcos
garnituri pistonase pompa(cred)-daca nu ai scurgeri pe undeva si este aerisita bine.scoate-i mustiucul de vacuum din servo,si bagi ceva sa vezi daca ai acolo lichid de frana.succes.
[Gusti]
madcos vreau sa iti spun ca e aerisita si nu pierde lichid nicairi . nu am mai completata cu lichid de juma de an cand am schimbat un pistonas , de aerisit am aerisit , dar tot degeaba ,,, se poate sa fie de la garnitura de la servo ? sau sa aiba de aface cu faptul ca inainte de intrarea in pompa de servo am un teu si un furtunas care nu duce nicairi si l-am infundat
marius-gabriel
si eu banui tot garniturile de la pompa
madcos
QUOTE([Gusti] @ 8 May 2006, 19:07)
madcos  vreau sa iti spun ca e aerisita  si nu pierde lichid nicairi . nu am mai completata cu lichid de juma de an cand am schimbat un pistonas , de  aerisit am aerisit , dar tot degeaba ,,, se poate sa fie de la garnitura de la servo ? sau sa aiba de aface cu faptul ca inainte de intrarea in pompa de servo am un teu  si un furtunas care nu duce nicairi si l-am infundat
*


daca te referi la piesa din plastic ce se afla in carcasa pompei...care este de fapt sub forma de L ,sa stii ca aia trebuie sa comunice printr-un furtun cu galeria de admisie.fara aia nu mai ai servo.
[Gusti]
pai de la galerie la pompa am un furtun care are la un loc un teu iar are o iesire care duce la un furtun subtire care era pana acum ceva vreme in bord undeva .... dar acu m-am trezit cu el afara ... pompa este conectata la galerie deci am servo ca pedala e moale , dar apas de multe ori si abia franeaza dela 40 la ora tre sa fac 2 pedale ca sa o opresc ... si am momente cand un pic apas pe pedal si franeaza brusc

argon
scoate pompa din avarie ca sigur e, si aeriseste franele !
[Gusti]
cum sa scoat pompa din avarie?
argon
ai aerisit cumva prin apasare la pedala? am inteles ca ai servo..si servo nu se aeriseste asa..ci prin cadere..
Scoate sonda din corpul pompei si da cateva pedale pune sonda inapoi si dupa aerisesti prin picurare..nu te atingi de pedala de frana..lasi sa picure incepand de la pompa si terminand cu cea mai indepartata roata.

Nu stiu despre ce furtun vorbesti..trebuie sa fie doar unu' gros de la galerie la servo, cu o supapa unidirectionala in capat, vezi si supapa daca functioneaza.
[Gusti]
ms de sfat maine am sa fac acest lucru si am sa vad dupa aceea , deci zici ca nu trebuie sa fac pedala numa sa scot sonda si sa dau drumu la lichid pe la aerisitor incepand cu cea mai apopiata roata in ms mult

madcos
radmasa.gif mai,nu te lua dupa argon.indiferent ca este servo sau nu,se aeriseste la fel.lucrez in domeniu,nu vorbesc prostii.furtunul ala al tau,ar trebui sa faca leg doar intre galerie si pompa.astupa furtunasul celalalt,sau anuleaza-l.dar vezi sa nu ai gaura pe traseul furtunului.fa cum iti zic si sa-mi spui ce-ai rezolvat.succes !
[Gusti]
madcos inca o intrebare cum verific daca supapa aceea(conexiunea dintre pompa si furtun) este in stare perfecta ms mult
argon
QUOTE(madcos @ 9 May 2006, 00:49)
radmasa.gif mai,nu te lua dupa argon.indiferent ca este servo sau nu,se aeriseste la fel.lucrez in domeniu,nu vorbesc prostii.furtunul ala al tau,ar trebui sa faca leg doar intre galerie si pompa.astupa furtunasul celalalt,sau anuleaza-l.dar vezi sa nu ai gaura pe traseul furtunului.fa cum iti zic si sa-mi spui ce-ai rezolvat.succes !
*




editat
madcos
ce supapa?mustiucul ala stiu ca este un plastic nenorocit.daca ar fi supapa ar trebui sa mearga intr-un singur sens(logic).vezi si tu...dar nu cred ca ar fi.poate ma insel.NU LUCREZ LA DACIA biggrin.gif
argon
QUOTE
ce supapa?mustiucul ala stiu ca este un plastic nenorocit.daca ar fi supapa ar trebui sa mearga intr-un singur sens


Ca tot lucrezi in domeniu, la intrarea in pompa e o supapa..aia de care nu ai habar..da..fix aia... tongue.gif Se scoate prin fortare din pompa, si se verifica cu gura..aerul trece intr-o singura parte..asa ar trebuii..
argon
imi cer scuze daca am sarit calul, am sters atacurile !
de la bere probabil drunksinging.gif
[Gusti]
maine am sa ma uit si sa verifi supapa aceea...dupa care am sa aerisesc fara pedala
si maine seara sper sa va spn ce am rezolvat
diaconuliviu
Domnilor, flame peste flame, se ard firele.

Deci, initiatorul spune ca in timp ce tine pedala apasata, aceasta se inmoaie. OK, asta presupune o pierdere de lichid care, daca nu e pe la pistonase sau conducte, e pe la garniturile de pompa sau pe la supapele de descarcare a pompei. Recomand inlocuirea garniturilor sau a intregului kit de reparatie, dupa caz. Asta doar daca ai acea incenzuratre de pedala IN TIMP. E posibil sa fie totusi o parere si o scoatere din avarie a pompei sa rezolve problema.

Apoi numai sfaturi de 2 lei - anulari de furtune, aerisire indiferent cum, mustiuc care nu e supapa...

Deci: acel furtunas care iese din teu, cel subtire, asigura vacuumul necesar comenzilor bordului (dirijarea aerului)- dati cautare, e un subiect tare bine dezvoltat.
Acel mustiuc din servo este supapa unisens. S-a discutat si asta.
Pompa cu 4 conducte se aeriseste numai prin cadere-de asemenea discutata.
madcos
da mai Liviu,dar eu nu am nici un furtunas care iese din T la furtunul de vacuum(nici nu am vazut la alta),si am presupus ca poate este o improvizatie...,iar de chestia prin picurare chiar nu am auzit.nu sunt mecanic,dar am vazut la ai mei la service ca fac tot cu pedala(nu la dacii) 173.gif scuze daca am indus initiatorul in eroare.m-am interesat si am aflat cum sta treba cu scoaterea din avarie si altele.ARGON, ai avut dreptate.asteptam rezolvarea initiatorului.
Dyda
QUOTE([Gusti] @ 8 May 2006, 17:40)
excl.gif probleme la franare ...  cand franez brusc am frana cateva momente dupa care trebuie sa fac a2 pedala .... ca altfel nu se mai intampla nimik ... de ce ? dak cobor felecul de ex trebuie sa fac  mai multe pedale .. pur si simplu se inmoaie pedala ., (am servo frana )
*



Simplu, lichidul trece pe linga garnitura/ri. Ptr a verifica asta pui un amic sa apese pedala de frina moderat iar tu te uiti in vasul pompei. La acest soi de defect lichidul trece inapoi in vas vizibil prin prezenta unor burburuci in vas.
Servomecanismul are rolul de a "inmuia" pedala de frina
diaconuliviu
Pai spuneai ca lucrezi in domeniu; ori in domeniu nu inseamna "contabil la service". Ori, de cind se discuta asta cu pompele in avarie, de cind spunem (numai eu am zis-o de 3-4 ori) ca "servisarii" pentru ca nu stiu sau n-au chef fac pedala apoi scot firul de la sonda sa nu se vada panarama facuta...
Scuze ca poate tonul e acid un pic, dar asa isi face cite unul masina varza-mai ales ca-s incepatori rau unii, si-i bagi in ceata tare usor.
gti98
QUOTE(Dyda @ 11 May 2006, 17:56)
Simplu, lichidul trece pe linga garnitura/ri. Ptr a verifica asta pui un amic sa apese pedala de frina moderat iar tu te uiti in vasul pompei. La acest soi de defect lichidul trece inapoi in vas vizibil prin prezenta unor burburuci in vas.
Servomecanismul are rolul de a "inmuia" pedala de frina
*



Mi-a placut enorm neologismu!!!! BURBURUCI!!!! Esti tare nene!!
Dincolo de gluma, am avut si eu exact acelasi defect: la pompa cu dublu circuit, garnitura aia dintre pistonase nu etansa. Eu am depistat-o imediat ca aveam doua rezervoare separate (ca la defunctul ARO): in unul scadea nivelul iar in celalalt crestea pana dadea pe dinafara. La Dacia, rezervorul are compartimentele unite si lichidul deverseaza din unul in celalalt fara a fi observat cu usurinta. Vezi ca garniturile pot ceda in 2 saptamani daca materialul e prost. Mai este posibil sa se fi gresit la montare (pistonul "din spate" primul impins de tija are amandoua garniturile spre inainte, in timp ce cel de-al doilea le are puse diferit: cea din fata e spre inainte iar cea din spate spre inapoi, tocmai ca sa nu treaca lichidul pe langa piston; daca au fost montate la fel, se impinge lichidul pe langa pistonas spre rezervorul de lichid de frana din fata, care e pe circuitul franei rotilor din spate, iar primul piston, al rotilor din fata, se tot duce inainte; lichidul deverseaza din compartimentul rotilor spate in cel al rotilor fata, dar pedala se duce la podea...)
Te asteapta o noua demontare a pompei de frana; daca nu sunt montate gresit garniturile, trebuie schimbate iar. Si dup-aia iar aerisit...
Dar cu frana nu-i de joaca!!!
Succes si bafta!!!
Dyda
QUOTE(gti98 @ 11 May 2006, 18:51)
Mi-a placut enorm neologismu!!!!  BURBURUCI!!!! Esti tare nene!!

*



Ma bucur nene ca nu ai pus ghilimele la tare.
Daca tot filozofasi cu montatul garniturilor mai explica o data de ce se monteaza garnitura primara de la pistonul secundar invers !

sddragos
Vreau sa schimb placutele de frana ca m-au innebunit astea pe care le am. Sunt foarte dure si aluneca pe disc, scartie ingrozitor. Nu s-au uzat aproape deloc si le-am forjat la greu (vreo 10000 km). Am inteles ca sunt doua tipuri de placute, unele cu insertie (mai rezistente, dar dure) si altele fara (care se duc mai repede). Vreau sa cumpar un set (4 bucati) din cele fara insertie (mai "moi"), poate n-o sa mai scartie si o sa am liniste.
Au vreo simbolizare speciala? De care sa cer la magazin? Cat costa un set (4 buc.)?
argon
cumpara de origine, nu scartaie de loc, si se uzeaza unifor, protejand discul.
sddragos
QUOTE(argon @ 30 May 2006, 11:40)
cumpara de origine, nu scartaie de loc, si se uzeaza unifor, protejand discul.
*



Cat costa cele de origine?
argon
Pai nu lucrezi acolo?
vreo 250 000 rol
sddragos
QUOTE(argon @ 30 May 2006, 11:59)
Pai nu lucrezi acolo?
vreo 250 000 rol
*



Cand m-am angajat eu, nu se mai fabricau berline. Si nu prea le am cu preturile. Am in birou cateva placute de camioneta (cele care se monteaza la Dacia in prezent), dar nu le pot scoate pe poarta.
coruxco_ccr
Dar arcurile cum vin puse ca la mine cand am scos pistonasele au sarit si nu mai stiu cum sa le pun ? ohmy.gif
taxidriver
QUOTE(sddragos @ 30 May 2006, 11:37)
Vreau sa schimb placutele de frana ca m-au innebunit astea pe care le am. Sunt foarte dure si aluneca pe disc, scartie ingrozitor. Nu s-au uzat aproape deloc si le-am forjat la greu (vreo 10000 km). Am inteles ca sunt doua tipuri de placute, unele cu insertie (mai rezistente, dar dure) si altele fara (care se duc mai repede). Vreau sa cumpar un set (4 bucati) din cele fara insertie (mai "moi"), poate n-o sa mai scartie si o sa am liniste.
Au vreo simbolizare speciala? De care sa cer la magazin? Cat costa un set (4 buc.)?
*




Incearca sa pui placute fara asbest ( sint negre ,f moi ,nu scirtie shi frineaza f bine - sint fabricate dintr-o mixtura grafitata, pe piata sint niste placute unguresti de felul acesta la 200.000
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.