Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fac o prostie ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
abniel
daca pun voltmetrul cu + la plusul de la baterie, si cu - la firul care vine de la rezervor la indicatorul de benzina, ar trebui sa imi arate pe voltmetru un curent in functie de cantitatea de benzina din rezervor. nu ?
eu asa stiu, dar nu mai sunt sigur si n-as vrea sa fac vreo prostie, vreo scanteie sa dau foc la masina. asa ca va intreb si pe voi.
tabek
QUOTE(abniel @ 10 May 2006, 13:33)
daca pun voltmetrul cu + la plusul de la baterie, si cu - la firul care vine de la rezervor la indicatorul de benzina, ar trebui sa imi arate pe voltmetru un curent in functie de cantitatea de benzina din rezervor. nu ?
eu asa stiu, dar nu mai sunt sigur si n-as vrea sa fac vreo prostie, vreo scanteie sa dau foc la masina. asa ca va intreb si pe voi.
*


In primul rand, voltmetrul masoara tensiune si nu curent. icon_mrgreen.gif
Eu stiu ca trebuie sa masori intre masa (adica minusul de la baterie) si firul care vine de la rezervor.
Oricum ai masura, n-are cum sa ia foc masina, daca masori cu voltmetru. Vezi sa nu masori cu ampermetru! laugh.gif
abniel
da, ai dreptate. tensiune. stiam si chiar am fost sigur ca se gaseste cine sa ma corecteze la treaba asta cand mi-am dat seama de greseala. dar deja postasem si mi-a fost lene sa mai corectez ca oricum se intelege. dar cum sa masor tensiune intre masa bateriei si firul care vine de la rezervor cand dupa cate stiu eu (ca am montat rezervor nou cu sonda noua la masina mea), firul care vine de la rezervor este inseriat cu rezistenta sondei care se regleaza dupa plutitor, si care la capatul celalalt este la masa.
eu asa stiu ca functioneaza firul de la rezervor. altfel de unde mi-ar aduce + la inicator ca nu exista fir care duce + catre rezervor pentru a se intoarce pe acel fir.. iar celalt fir care vine de la rezervor aduce masa becului atunci cand plutitorul este la capatul cursei.

din cate stiu eu se masoara intre +baterie si masa care vine de la rezervor prin acel fir inseriat cu rezistenta reglabila a sondei.

e sau nu e ?

sau se masoara ohmii intre masa si firul care vine de la rezervor (adica ohmii acelei rezistente) ?
diaconuliviu
Prin acel fir care intra in sonda soseste un +, e drept, dar e un plus care trece prin bobina indicatorului de benzina. Pe masura ce rezistenta aia creste/scade, functie de pozitia cursorului creste/scade si curentul prin ANSAMBLUL sonda-indicator. Ca urmare, tensiunea de 14 V (cit e reglat releul) se va distribui proportional cu rezistentele partiale ale aparatului si sondei.
Tu ce vrei sa faci? Sa inlocuiesti acel aparat cu un voltmetru sau sa verifici sonda?
Daca vrei sa verifici sonda, o scoti de la locul ei si masori rezistenta intre fir si corp la diverse pozitii ale cursorului.
Daca vrei sa inlocuiesti acel indicator cu voltmetrul tau-desi e o solutie atipica - montezi cum ai spus voltmetrul dar ori pastrezi in circuit instrumentul existent, ori il inlocuiesti cu o rezistenta egala cu a bobinei sale.
abniel
QUOTE(diaconuliviu @ 11 May 2006, 10:23)
Prin acel fir care intra in sonda soseste un +, e drept, dar e un plus care trece prin bobina indicatorului de benzina. Pe masura ce rezistenta aia creste/scade, functie de pozitia cursorului creste/scade si curentul prin ANSAMBLUL sonda-indicator. Ca urmare, tensiunea de 14 V (cit e reglat releul) se va distribui proportional cu rezistentele partiale ale aparatului si sondei.
Tu ce vrei sa faci? Sa inlocuiesti acel aparat cu un voltmetru sau sa verifici sonda?
Daca vrei sa verifici sonda, o scoti de la locul ei si masori rezistenta intre fir si corp la diverse pozitii ale cursorului.
Daca vrei sa inlocuiesti acel indicator cu voltmetrul tau-desi e o solutie atipica - montezi cum ai spus voltmetrul dar ori pastrezi in circuit instrumentul existent, ori il inlocuiesti cu o rezistenta egala cu a bobinei sale.
*



nu nu vreau sa verific sonda. vroiam sa vad un consum mai exact al masinii, dar nu pot sa-l fac cu plinul pt ca (nu stiu din ce motive) la mine nu poti sa bagi benzina pana face tac. asta pentru ca face tac chiar si cu rezervorul gol. cand bag benzina eu bag foarte putin ciocul de la pompa in rezervor, maxim 5 cm, si apas usor sa curga incet benzina. altfel dacca il bag mai mult sau daca apas normal clapeta aia pt a curge benzina face tac in prima secunda, deoarece se face spuma in gatul rezervorului si vine in sus pana la ciocul pompei. asa ca nu pot face un consum. ma gandeam ca daca pun un voltmetru digital, sau un ohm-metru pe rezistenta sondei pot sa vad pozitia exacta a sondei in conditiile in care masina este pe acelasi loc.
adica pun voltmetru, imi arata sa zicem 1,5, bag 10 litri si merg pana ajunge voltmetrul inapoi la aceeasi valoare. si atunci stiu ca am consumat exact 10l de benzina. intelegi ideea ?
chestia e ca am vrut sa intreb intai sa nu fac vreo prostie avand in vedere ca acea rezistenta sta in benzina.
deci pot masura rezistenta intre corpul pompei si firul care duce la indicator cu ohm-metrul si sa-mi dea diferite valori in functie de cantitatea de benzina. nu ? (sigur, cu firul deconectat de la indicator)
abram_burel
Da.
Nu te astepta insa sa imbunatatesti "precizia". Daca vrei sa masori doar stand pe loc, atunci mai treaca mearga (desi nu prea vad cat de practica ar fi metoda asta). Dar in mers e putin mai delicat. O sa ti se bataie acul sau afisajul de nu o sa intelegi nimic. Instrumentele cu ac, chiar cele de pe Daciile mai vechi, sunt concepute special pentru a mai atenua "vibratiile". E vorba in principiu de cele mecanice produse la deplasarea masinii, dar in cazul indicatorului de benzina ele sunt date chiar de miscarea benzinei in rezervor si in consecinta variatia rezistentei si deci a curentului (da, indicatorul de la bord masoara un curent) prin circuitul indicatorului.
abniel
QUOTE(abram_burel @ 11 May 2006, 16:27)
Da.
Nu te astepta insa sa imbunatatesti "precizia". Daca vrei sa masori doar stand pe loc, atunci mai treaca mearga (desi nu prea vad cat de practica ar fi metoda asta). Dar in mers e putin mai delicat. O sa ti se bataie acul sau afisajul de nu o sa intelegi nimic. Instrumentele cu ac, chiar cele de pe Daciile mai vechi, sunt concepute special pentru a mai atenua "vibratiile". E vorba in principiu de cele mecanice produse la deplasarea masinii, dar in cazul indicatorului de benzina ele sunt date chiar de miscarea benzinei in rezervor si in consecinta variatia rezistentei si deci a curentului (da, indicatorul de la bord masoara un curent) prin circuitul indicatorului.
*



asta-i logic. doar stand pe loc. nici nu m-am gandit sa masor in mers ca n-are cum sa arate ceva exact. e normal ce spui.
eu vroiam doar atat vroiam sa stiu. daca pot masura acea rezistenta cu ohm-metrul sau cu voltmetrul pt a citi o valoare.
vali1971ro
indicatorul tau de benzina nu are si bec? daca are , baga-i gaz cand se aprinde becul si mergi cu ea pana se aprinde becul din nou. cred ca e mai usor asa decat sa te complici cu aparate de masura adiacente... parerea mea..
abniel
QUOTE(vali1971ro @ 11 May 2006, 16:53)
indicatorul tau de benzina nu are si bec? daca are , baga-i gaz cand se aprinde becul si mergi cu ea pana se aprinde becul din nou. cred ca e mai usor asa decat sa te complici cu aparate de masura adiacente... parerea mea..
*




m-as mira sa nu licareasca si la tine becul si sa se aprinda asa cand vrea el.
in plus pe loc sta stins, pleci de pe loc si in mers sta tot aprins. mergi tu cu el tot aprins fara sa stii cam cand e gata.....
gti98
QUOTE(abniel @ 12 May 2006, 01:57)
nu nu vreau sa verific sonda. vroiam sa vad un consum mai exact al masinii, dar nu pot sa-l fac cu plinul pt ca (nu stiu din ce motive) la mine nu poti sa bagi benzina pana face tac....
adica pun voltmetru, imi arata sa zicem 1,5, bag 10 litri si merg pana ajunge voltmetrul inapoi la aceeasi valoare. si atunci stiu ca am consumat exact 10l de benzina. intelegi ideea ?
chestia e ca am vrut sa intreb intai sa nu fac vreo prostie avand in vedere ca acea rezistenta sta in benzina.
deci pot masura rezistenta intre corpul pompei si firul care duce la indicator cu ohm-metrul si sa-mi dea diferite valori in functie de cantitatea de benzina. nu ? (sigur, cu firul deconectat de la  indicator)
*


Chestia cu tac-ul o poti depasi astfel: iei o canistra metalica (sau mai multe....) si torni benzina prin sifonare cu furtunul (asa facea bunicu' el nu se baza pe indicatorul de la pompa; de ce oare??) Faci odata plinul cum vrei tu (e bine sa fie cu coada un pic in sus, sa nu prinda vreun "buzunar" de aer); mergi cat si cum vrei (poate vrei sa te bucuri ca-ti consuma putin afara de oras, sau esti curios cam cat "mananca" intre semafoare...). Repeti operatia de umplere, dar folosesti un vas marcat pentru masura (exista vase gradate de laborator) si masori EXACT volumul de benzina consumata, apoi imparti la kilometrii parcursi si afli.
Masurarea cu indicatorul e putin probabil sa dea o precizie mai buna de vreo 20%.
Indicatorul prezinta o REZISTENTA (Ohmi) ce variaza intre 500-600 ohmi la rezervorul gol si 0-10-20 ohmi cu el plin. Indicatorul depinde intr-o oarecare masura si de tensiunea pe instalatie (desi aparatul are 3 borne: + (plus), -, (minus, masa) si iesire spre traductor, tot spre masa, tocmai ca sa compenseze variatia curentului prin rezistenta traductorului cu variatia tensiunii din instalatie) Daca ai posibilitatea sa urmaresti un indicator de la o masina mai de soi (eu am vazut un bord de Toyota), ai sa observi ca indiferent cat se balanseaza masina prin hartoape, acul ala nu se balanganeste ca la Dacia ci sta teapan. Asta deoarece "in spatele" aspectului banal se afla un echipament electronic care face o medie a semnalului dat de traductor si aia e afisata de indicator....In afara de problema miscarii benzinei in rezervor, eroarea cea mai mare apare din cauza unui fenomen de histerezis al miscarii in sus si-n jos a plutitorului si a intreg mecanismului (pozitia de echilibru intre forta arhimedica ce impinge plutitorul in sus si frecarile in acel mecanism dau pozitii diferite si valori diferite ale rezistentei traductorului dupa cum el merge de jos in sus sau de sus in jos, cu aceeasi cantitate de benzina!)
Metoda aia "clasica" e muuult mai simpla, sigura si precisa. Si verifici si etanseitatea rezervorului la partea superioara (personal am depistat astfel un cot de plastic plesnit pe unde se degajau vaporii unui parfum ametitor de benzina....)
Bafta!!
dd gheorghe
Sunt nou pe acest forum si asi dori in primul rand sa salut pe toata lumea!
Si acum la chestiune: Eu am luat o "sticla" de 2 L am umplut-o cu benzina ,am asigurat-o sub capota,se baga in ea furtunul de tur de la pompa de benzina si cel de retur de asemenea.Si mergi pana se termina benzina,vezi Km ,calculele si ...gata !
Bafta! Sper ca m-am descurcat cu postatul.
abniel
QUOTE(dd gheorghe @ 11 May 2006, 19:53)
Sunt nou pe acest forum si asi dori in primul rand sa salut pe toata lumea!
Si acum la chestiune: Eu am luat o "sticla" de 2 L am umplut-o  cu benzina ,am asigurat-o sub capota,se baga in ea furtunul de tur de la pompa de benzina si cel de retur de asemenea.Si mergi pana se termina benzina,vezi Km ,calculele si ...gata !
Bafta! Sper ca m-am descurcat cu postatul.
*



1. la chestia asta m-am gandit si eu. dar nu este destul loc pt ea in compartimentul motor. si mi se pare foarte periculos deoarece acolo la motor totul e fierbinte, atat imi trebuie sa se rastoarne sticla sau mai stiu eu. ca in cazul asta face bum. si n-as risca asta pt a vedea consumul exact al masinii.

2. busonul de la rezervor trebuie sa fie etans pt a nu se pierde benzina prin evaporare ?
la mine busonul nu e etans, chiar se si roteste, si chiar iese un miros de benzina pe acolo. pot sa pierd benzina prin evaporare ? dar daca-l etansez cum se mai face aerisirea rezervorului??
diaconuliviu

1. nu e foarte precisa, neavind cu 2 l nici autonomie prea mare
2. Busonul trebuie sa aiba o supapa dubla, prin care iese suprapresiunea si intra aer cind se creaza depresiune.
abniel
QUOTE(diaconuliviu @ 12 May 2006, 09:23)
1. nu e foarte precisa, neavind cu 2 l nici autonomie prea mare
2. Busonul trebuie sa aiba o supapa dubla, prin care iese suprapresiunea si intra aer cind se creaza depresiune.
*



si care e supapa asta ? deci pot sa etansez bine busonul pe gura rezervorului ? unde-i supapa ?
diaconuliviu
In mecanismul busonului. Ca sa vezi exact ar trebui demontat busonul.
abniel
QUOTE(gti98 @ 11 May 2006, 19:26)
....Indicatorul prezinta o REZISTENTA (Ohmi) ce variaza intre 500-600 ohmi la rezervorul gol si 0-10-20 ohmi cu el plin....
*



GRESIT!

Pe loc drept (in Peco), cu becul de la indicator deja aprins, am masurat rezistenta si avea 274 ohmi. Am bagat 8,6 L si am masurat din nou. Exact in acelasi loc, rezistenta arata 200 ohmi.
Concluzia ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.