Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bucata de tabla dintre ambreiaj si volanta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SJ-03-WEN
Dupa cum se vede si din poze bucata aia de tabla (de fapt sunt doua) care mie mi se pare ca uneste volanta cu ambreiaju prinsa prin 2 nituri s-a rupt.
Datorita fortei centrifuge s-a ridicat in sus si agata in carcasa ambreiajului.
Cu motorul accelerat am vazut ca ies scantei si asa mi-am dat seama. Initial se auzea ca si cum ar bate tachetii.
Si acum intrebarea.....cat de importanta e acea legatura de tabla, si cam care ar fi remedierile.
SJ-03-WEN
Eu nu-mi dau seama ce s-a intamplat aici....de ce a aparut postul te atatea ori.
Plus ca nici pozele nu reusesc sa le incarc.
Ma ajuta si pe mine cineva?
klaus
Daca le faci mai mici, poate ca o sa-ti reuseasca...
SJ-03-WEN
[attachmentid=25046]
SJ-03-WEN
am reusit in sfarsit....
sper ca se intelege ce am vrut sa spun
acuma nu stiu sigur daca discul ala lucios e ambreiajul sau volanta.
cert e ca bucata aia s-a rupt chiar pe langa nitul acela de mai jos, si un capat al ei e prins de discul ala lucios, iar celalt nit (de la care s-a rupt) e prins de un fel de traversa din fier care e prinsa la randul ei de coroana aia dintata.
Rog moderatorii sa nu se supere, si sa stearga celelalte topicuri, care chiar nu-mi dau seama cum au aparut, iar discutia poate continua pe acesta.
SJ-03-WEN
Uite inca una....
[attachmentid=25047]
Bujor Stefan
Orice sfat ti-am da noi pe-aici, tot nu o sa scapi de datul motorului sau cutiei de viteze jos de pe masina.
NU conteaza ce s-a indoit pe-acolo, ideea e ca nu este voie sa se intample asa ceva la ambreiaj si trebuie verificat tot sistemul.
A venit week-end-ul acum, iti iei un prieten si dai motorul jos.
amc
user posted image
Asta cred ca s-a rupt la tine!
Dar nu imi dau seama cum?!?
SJ-03-WEN
QUOTE(amc @ 12 May 2006, 17:11)
user posted image
Asta cred ca s-a rupt la tine!
Dar nu imi dau seama cum?!?
*


Exact....alea sunt....ca pe celelalte 2 bucati le-am vazut ca sunt intregi.
Acuma nu stiu cat de importante sunt, si ce risc daca ma duc asa, cu una rupta, ca din cate imi dau eu seama alea au rolul de antrena discul de ambreiaj o data cu invartirea coroanei dintate.
De dat jos motor si cutie sincer nu am nici un chef, nici nu ma pricep, dar si daca as faceo....ce as rezolva, ca ar tebui sa schimb discul cu totul, ca alea sunt nituite.
Am dreptate.....?
SJ-03-WEN
Nu stiu daca acel disc de tabla si discul de ambreiaj propriu-zis sunt legate doar prin acele 3 traverse (bucati) de tabla, sau este o singura piesa.......dar atunci nu mai vad rolul celor 3 traverse
Stefan_B
Pai asta e toata ideea - sa inlocuiesti placa de presuine.

Te cred CA N-AI CHEF!!! crezi ca se strica ceva cand ai chef??? smile.gif

E treaba ta ce faci - e masina ta - in cel mai rau caz, faci carcasa cutiei zob. In cel mai bun, te lasa in drum cand ti-e mai mare dragul. Dupa cum arata, s-a rupt diafragma (soarele), ceea ce inseamna ca nu mai ai mult pana te lasa ambreiajul.

Sfatul meu e sa nu cumva s-o repari, cel mai bine e sa faci asta cand te lasa in drum, ca sa ai placerea sa o tractezi pana la cel mai apropiat service... just kidding.
SJ-03-WEN
in cazu asta, cred ca urmeaza cat de curand o vizita pe la dezmembrari....
placa de presiune poate fi schimbata separat....?
cat de costisitoare ar fi o astfel de operatiune in service?
vali1971ro
QUOTE(SJ-03-WEN @ 12 May 2006, 18:22)
in cazu asta, cred ca urmeaza cat de curand o vizita pe la dezmembrari....
placa de presiune poate fi schimbata separat....?
cat de costisitoare ar fi o astfel de operatiune in service?
*



nu iti recomand placa de la dezmembrari ... daca tot faci un lucru fa-l corespunzator . verifica si discul daca tot dai motorul jos . disc de ambreiaj + placa presiune in jur de 250ron , cred , dar sunt noi . manopera nu stiu , dar cu un mecanic priceput cam in 2-3 ore il schimbi (cu pauze de bere cu tot wink.gif )
amc
Yo zic ca nu e asa urgent, oricum n-are nici o treaba cu "soarele".
Totusi cum s-a rupt acea lamela, care mai este si dubla?
SJ-03-WEN
QUOTE(amc @ 12 May 2006, 20:27)
Yo zic ca nu e asa urgent, oricum n-are nici o treaba cu "soarele".
Totusi cum s-a rupt acea lamela, care mai este si dubla?
*


O cauza ar putea fi o supra-turare.
Adica m-am oprit in parcare si uitasem sa trec de pe gaz inpoi pe benzina.
Asa ca am turat-o scurt la 5000 rpm si am schimbat pe benzina (am facut treaba asta si in alte randuri). Motorul s-a oprit, i-am dat cheie, a pornit pe benzina, si atunci am auzit tacanitul.
Ar fi posibil, cred eu ca in urma unor astfel de supraturari scurte, sa fie cumva suprasolicitata placa de presiune, si astfel sa apara ceva solicitari si la acele lamele.
Alta explicatie nu gasesc.
cristigeo69
nu neaparat de supra-turare...eu i-am dat 6000-7000 in 1-2 si nu am spart nimic inca...se poate sa fi fost materialul nasol si a cedat exact atunci...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.