Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj+frana?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
proflorinn
Spunea cineva pe aici ca masina sa a fost condusa de un incepator care de fiecare data cand punea frana apasa si ambreiajul. Tonul folosit lasa sa se inteleaga ca asta ar fi o greseala...sau cel putin o inutilitate. Eu sunt incepator, conduc de trei luni un Logan dCI si cand pun frana, de fiecare data apas ambreiajul. Poate ma lamureste si pe mine cineva daca miscarea asta este sau nu gresita. Mentionez ca am doar 6000 km cu masina. Multumesc!
C@talin
nu are nimic ca apesi ambreiajul cand franezi da cand ii dai drumul sa nu-i dai drumu brusc(dupa ce schimbi din 2 in 3 intelegi tu) sa se smuceasca masina cu totul
Sony
Multi incepatori apasa ambreiajul si apoi frana. Este bine ca ambreiajul sa intre in a doua parte a franarii si sa te ajuti si de frana de motor, indeosebi iarna.
Greseala mare este cand stai la stop sau oprit in alta parte tinand ambreiajul apasat. Discul se va uza mult mai repede.
tonicelli
Daca apesi ambreiajul dupa ce frana de motor nu mai are sens mi se pare ok (adica de ex. de la 40km/h in tr III o lasi in frana de motor pana undeva aproape de relanti apoi apesi ambreiajul eu cred ca e ok) dar cred ca frana trebuie actionata prima data apoi ambreiajul si eventual sa nu uiti si tu ca alti prieteni piciorul pe ambreiaj smile.gif ca a trebuit o adevarata "lupta" cu el sa-l dezobisnuim pentru ca isi "odihnea" piciorul pe ambreiaj
LemonDemon