Am cumparat de vreun an o dacie 1310 tlx din '89, si turometrul era mort de la inceput, dupa aproape 1 an m-am decis eu sa rezolv problema, am vazut ca e conectat printr-o mufa cu 6 fire, si intr-un manual de dacie am vazut firul negru, firu 4, era masa, firu 5, unul maro era( in manual scria "turometru", deci probabil vine de la bobina de inductie) si firu 6 e +12v. Nu puteam vedea manual dak firu 5 nu e intrerupt cumva asa ca am pus aparatul de masura pe firu 4 si 5 .. si cand porneam motoru aveam 8 volti .. si cand acceleram crestea in functie cu acceleratia , deci firele sunt bune. Acum ... se merita efortul de a da bordul jos, a scoate turometrul si sa-l desfac sa vad ce are? ca nici 1.5 mil pe unul nou nu as da, ma gandeam sa imi pun unul electronic ca am vazut alte topicuri in care s-a discutat despre cele electronice. Cam ce ar putea fi defect in el ? Daca bat in el cu degetu acu sare oleaca , nu e intepenit.
* acum a 2a problema.. cea cu franele ..... Dupa ce am cumparat masina, am fost la un mecanic ... a facut o aerisire la frani .. am mai schimbat niste piese .. si fanele au fost bune la ITP , acum cateva luni a aparut prima problema ... si anume ca daca apasam usor pe pedala .. ma duceam pana la podea si nu se intampla nimic, m-am obisnuit cu ideea si stiam cum sa franez numai ca aveam nevoie de 2 pedale pt. a avea frana buna:D. Acum vreo luna am schimbat placute de frana , pompa de frana ( cu dublu circuit cu 3 conducte) si sabotii pe spate. Am facut aerisire .... totul bine si frumos. Dupa 2 zile iara facea probleme .. la prima pedala oricat de tare apasam nu se blocau rotile .. se intampla asta f. rar, la viteza mica si eu singur in masina, cum era mai incarcata .. fugea ca sania. Am mai fost la un mecanic .. s-a uitat la pompa .. la conducta.. a mai facut o aerisire .. iarasi totul bine si frumos , dupa 2 zile aceeasi problema, lichid de frana nu pierde deloc. Sa fie oare de la repartitor pe spate? sabotii sunt cu autoreglaj .. sa aiba acolo vreo problema?