Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sa pun GPL?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lgabyy
.. am o dacie din 97... a inceput sa pape ulei... 1l la 5000km... trege binisor... nu are fluctuatii de relantii... nu trancane motorul... presiune 3-4.. in sarcina 2 la relanti... as vrea sa pun gpl... nu as vrea sa fac motorul acum... credeti ca nu va merge prea bine dc ii pun gpl... sau isi va da duhul mai rpd decat pe benzina... ce risc.. dc risc ceva?
cristigeo69
salut...s-a tot discutat chestia asta! pe gpl setul motor nu sufera deloc doar chiuloasa(un pic mai mult decat sufera pe benzina)iti spun din vorbele mecanicilor...bine acu parerile sunt impartite.daca papa 1l la 5000km alea mai sunt si pierderi se mai arde...diverse motive...ar trebui sa te impacientezi cand mananca 1l la 500km sau chiar mai mult in conluzie punei gpl fara discutii.
ps:eu am gpl dar motoru inca este in apelele lui si nu mananca ulei adica mai imi pierde un pic pe la simerigu' la palier...chesti normale pt.motoarele noastre! wacko.gif
wolfin
daca faci kilometrii multi pune gpl, daca nu, nu este rentabil, multe dezavantaje.
Legat de motor, nu sunt probleme. supape schimbate la 50 de mii.
cand consuma 1l la 5000 km inseamna ca motorul merge perfect biggrin.gif
ionutctn
QUOTE(lgabyy @ 17 May 2006, 20:31)
.. am o dacie din 97... a inceput sa pape ulei... 1l la 5000km... trege binisor... nu are fluctuatii de relantii... nu trancane motorul... presiune 3-4.. in sarcina 2 la relanti... as vrea sa pun gpl... nu as vrea sa fac motorul acum...  credeti ca nu va merge prea bine dc ii pun gpl... sau isi va da duhul mai rpd decat pe benzina... ce risc.. dc risc ceva?
*



Nu se strica motorul de la utilizarea pe GPL. Se uzeaza supapele iar sa zicem asa generic chiuloasa are de suferit. Instalatia GPL se amortizeaza destul de repede, adica in vreo 10 mii de km asa ca se merita. Cand se duce motorul, il faci si ii dai gaze in continuare.
argon
QUOTE(wolfin @ 18 May 2006, 09:34)

cand consuma 1l la 5000 km inseamna ca motorul merge perfect biggrin.gif
*




Si cand consuma 250 g la 9000 km cum imi consuma mie, cum merge motorul? biggrin.gif
autom
QUOTE(argon @ 18 May 2006, 09:47)
Si cand consuma 250 g la 9000 km cum imi consuma mie, cum merge motorul? biggrin.gif
*




Merge aproape de parametrii normali....adica foarte bine.....felicitari pentru intretinerea lui.....
lgabyy
...pai sa stiti ca doar ce mi-am rectificat chiulasa si supapele... cred ca am vreo 2000km de atunci... asa ca nu stiu cat de rpd o sa sed uzeze... ideea e ca la anu as cam vrea sa o vand si nu prea mai vreau sa ma apuc sa ii fac si motorul ca nu imi scot banii..... blush.gif
wolfin
pai faci 10 mii km pana la anu ca sa rentabilizeze gpl-ul
lgabyy
fara probleme ii fac.... toata ziulica ma dau cu ea...
gti98
QUOTE(argon @ 18 May 2006, 19:47)
Si cand consuma 250 g la 9000 km cum imi consuma mie, cum merge motorul? biggrin.gif
*



Mai mult ca perfect?

Pe vremuri, tot asa se dezbatea daca si de ce consuma motoarele ulei. Autorul articolului argumenta normalitatea unui anumit consum de ulei: a) uleiul care ajunge in zona segmentilor - ca si astia se ung! - este aspirat in camera de ardere si ars; cool.gif uleiul care unge ghidurile si cozile supapelor: aspirat odata cu amestecul combustibil sau aruncat spre esapament c) poate mai stiti voi vreun consum tehnologic; daca nu, pierderile de etanseitati - pe la busonul de umplere, pe la simeringuri, pe la alte garnituri... Dar astea ar trebui eliminate.
De ce la unele motoare nu se observa consumul de ulei? In primul rand lipsesc pierderile - motoarele straine se realizeaza cu materiale si tehnici de etansare bune - apoi consumurile tehnologice sunt destul de reduse si scaderile mici sunt mascate de pierderile de combustibil pe linga piston (ei da, cat ar fi motorul de bengos, pistonul se face din aluminiu iar cilindrul e dintr-o fonta, in 99% din cazuri; materialele astea au coeficienti diferiti de dilatare si in alea cateva secunde de la pornire cat motorul e rece tot trece un pic de benzina spre baie...)
Altadata mai erau si pierderi prin evaporarea unor fractiuni de ulei mai usoare, dar uleiurile moderne nu mai sufera de aceasta problema. La Dacia o cauza semnificativa o constituie scurgerile prin neetanseitati - chestie care e si deranjanta sub aspect estetic - si abia cand motorul e uzat rau, prin etansarea slaba a pistonului - asta se masoara cu compresiometrul, dar oricum, motorul nu mai trage, ancraseaza bujiile, scoate clasicul fum alb si miros caracteristic de ulei ars...
Manualul de Dacia da pragul de reparatie de 1 litru la 1000km consum ulei.
Apropo de GPL, avantajul e combustibilul mai ieftin, dezavantajul e investitia, spatiul ocupat si sensibilitatea crescuta a pornirii la temperaturi scazute (evaporarea gazului e ingreunata de temperatura scazuta) Altfel, si benzina este evaporata si arsa sub forma de vapori (adica tot gazoasa) Chestia cu arsul supapelor ar trebui sa fie legata de puterea calorica a combustibilului (supapa de evacuare are regimul cel mai greu, fiind "incinsa" de gazele fierbinti ale esapamentului), dar eu cred ca variatia solicitarii termice a supapei e mult mai mare cu sarcina motorului decat cu schimbarea de combustibil, sau, in limbaj profan, mai mult f.. pardon, solicita motorul mersul cu viteza mare si incarcarea mare decat functionarea cu GPL in regim moderat.
Raman deschis unor argumente convingatoare
Bafta!
ionutctn
QUOTE(argon @ 18 May 2006, 09:47)
Si cand consuma 250 g la 9000 km cum imi consuma mie, cum merge motorul? biggrin.gif
*



Hai mai sa fim seriosi. Eu nu zic ca nu se poate dar cum masori tu la precizia asta??? Oricum de consumul de ulei iti dai seama dupa cum miroase fumul scos pe teava; daca ai miros simti imediat, nu trebuie sa ajunga fumul albastru. Eu la mine recunosc ca nu m-a preocupat treaba asta dar mereu cand am verificat la joja are nivel. Totusi cum apreciezi la 250 g??? Cum stii ca e atat si nu mai mult sau mai putin? Care e metoda?
wolfin
aragon a fost ironic la afirmatia mea si atat wub.gif
adumitrachy
Referitor la supape. Eu am facut prima daca chiuloasa pe la 60.000km. Acuma am 177.000km. Incep sa se vada probleme la o supapa.Eu zic ca e destul de bine.Peste 100.000km.In mod normal, pe benzina credeti ca m-ar fi dus mai mult?
lgabyy
eu am uzura in motor... cand am dat chiulasa jos m-am uitat la uzura de pe cilindrii... agata unghia... un mecanic mi-a zis ca la uzura aia tre sa schimb setul... nu ma ajuta cu nimic dc schimb segmentii... imi scoate si ceva gaze... se vede ca e uzat... dar la consum de ulei 1l la 5000... si merge bine motorul... trage binisor... imi etste frica ca daca pun gpl nu mai trage bine... ca si asa e uzat... dar.. ma rog il pun si gata..
Sociopatul Tandru
eu nu l-as pune.
e cea mai idioata inventie facuta vreodata, dar la urma urmei este alegerea ta.
la o viitoare vanzare, un om destept va stii ca motorul tau este terminat daca vede gpl pe ea si va evita sa o mai cumpere.
trebuie sa te gandesti ca sunt motoare concepute pe benzina si nu pe flatulatii.
salutare
Zaheiu
Cati km faci pe luna? Cati bani dai pe benzina?
Sau la tine "banii nu e o problema"?
ionutctn
QUOTE(Zaheiu @ 22 May 2006, 16:49)
Cati km faci pe luna? Cati bani dai pe benzina?
Sau la tine "banii nu e o problema"?
*



Pai da lumea nu stie sa faca un calcul simplu:
- pierdere de putere 20%;
- deplasarea pe gaz = 60% din costurile mersului pe benzina;
- chiuloasa noua complet echipata = 3 mil ROL;
- motor facut la cota 0 = 8 mil ROL;
In 100k de km efectuati pe gaz de cate ori se amortizeaza instalatia plus motorul???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.