Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consuma mult
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hitmann
salut

eu am o dacia 1310 li din 2000 cu 39.500km reali.

problema este ca consuma cam mult .... 12-14l/100 in oras.....ma usuca.....habar n-am ce o fi....acum catva timp am desfacut bateria de am curatat-o....oare s-o fi resetat calculatorl sau s-a decalibrat ceva?? ati mai auzit de asa cv??

La ce sa ma uit prima data??
gti98
QUOTE(Hitmann @ 19 May 2006, 08:25)
salut

eu am o dacia 1310 li din 2000 cu 39.500km reali.

problema este ca consuma cam mult .... 12-14l/100 in oras.....ma usuca.....habar n-am ce o fi....acum catva timp am desfacut bateria de am curatat-o....oare s-o fi resetat calculatorl sau s-a decalibrat ceva?? ati mai auzit de asa cv??

La ce sa ma uit prima data??
*



La teava de esapament. Dai cu degetul pe interior. Daca nu se ia funingine, inseamna ca asa consuma, ai un stil de consum mare ( fie mergi foarte "sportiv" cu demaraje energice si franari si mai energice, fie mergi doar in treapta I-II, fie, poate pierde benzina pe undeva, desi ar trebui sa miroasa; verifica si piesa de plastic pe traseul de alimentare; la mine era plesnita si pierdea prin evaporare, si mirosea a benzina si nu stiam de unde.
Daca ti se inegreste degetul - lucru probabil la o masina care merge mult in oras - trasee reletiv scurte, motor rece, deci, depinde si cat se inegreste. La o ardere normala, funinginea e mai "rara", mai "subtire". Daca e groasa, compacta, sunt probleme la instalatia de alimentare. E de verificat intai sonda Lambda, dar comportamentul ar fi ca si cum ar fi scoasa pe jumatate (adica sonda "vede" un amestec sarac, cu oxigen si calculatorul comanda imbogatirea ) O alta defectiune, desi mai putin probabila e lipsa de etanseitate a injectorului, adica chiar fara comanda el mai "pierde" benzina. Verificarile sunt posibile si in regim de amator, dar... Sonda da un semnal de tensiune cu variatie permanenta in jurul valorii de
0,45 Volti. Daca te pricepi sau ai posibilitatea sa apelezi la un amic, vezi ca sonda mai are 2 fire care alimenteaza un PTC (rezistor cu coeficient termic pozitiv- alimentat la 12 v, rolul lui e de a incalzi mai rapid traductorul) Tensiunea aia de 0,45 trebuie insa masurata cu un voltmetru electronic, cu impedanta cat mai mare (peste 10 Megohmi).
In privinta injectorului, in afara de proba prin inlocuire (ceea ce presupune sa ai de unde imprumuta un alt "corp clapeta" complet) si testul pe stand, care nu stiu cine l-ar avea, nu stiu cum ai putea sa controlezi etanseitatea. O sugestie constructiva ar fi sa desfaci cutia filtrului de aer, apoi cele 4 suruburi cu cap Imbus care fixeaza corpul de galerie si sa te uiti pe langa clapeta la orificiul injectorului. Cu toate furtunele - in special cele de benzina - si cu toate cablurile pe conectorii lor, pui contactul cateva secunde. Pompa va incarca cu presiune turul si urmaresti daca se umezeste zona orificiului - atentie, fara comanda la demaror, daca sonda de turatie "simte" miscare, calculatorul va comanda deschiderea injectorului.
Problema cea mai spinoasa e ca este admisa o (mica) pierdere de benzina si in functionarea normala...
Nu cred ca e cazul unor pierderi pe conducte, ar mirosi a benzina si "consumul" ar fi mult mai mare (dar s-a mai intamplat...)
Bafta!!!
Hitmann
mersi mult de tot. o sa ma uit la ce mi-ai spus dar eu tot cred k s-a intamplat ceva cu injectorul pentru ca inainte sa scot bateria sa o curat am facut 180-190 km cu 14 l de benzina......acum am facut 60km si deja am consumat mai mult de jumate. Intr-adevar prin portnagaj cam miroase a benzina. o s ama uit sa vad exact de unde vine mirosul.

Cat despre condus ... conduc normal....merg cu a 4-a la 50-60 prin oras....schimb vitezele la 2000 rpm ..... nu apas exagerat pe pedala k nici nu poate in primul rand k e modelul de 1.4 cu 45cp....ce sa traga?? .....la vale doar... tongue.gif

mersi mult de raspuns
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.