Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator nova gt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
dachian
stie cineva unde pot gasi un manual de intretinere carburator nova gt?
argon
In cartea lu' Mondiru e cate ceva.
Carburatoarele nu au manule de intretinere, automobilele au, carburatoarele au doar tutoriale de reglaj.
Sociopatul Tandru
dachian, carburatorul ala al tau daca nu ma insel este unul bicameral.
(asta in cazul in care nu ai pus unul de 1.4)
Nu-ti recomand sa-ti bagi labutele in el si sa-i umblii din greseala la progresie deoarece o sa ruineze financiar cu consumul.
Sunt carburatoare ce se regleaza greu, in conditii de laborator preferabil si tot ce poti tu sa faci este sa-l cureti fara a umbla pe acolo.
lasa-l asa.
eu am reusit sa consum cu nova mea 1 rezervor in 2 zile cu un astfel de carburator in oras cu cateva drumuri. ...dupa asta m-am intors binenteles la vechiul meu carb 1.4! Traiasca!
cristidb
Daca nu ai stiut sa il reglezi nu inseamna ca nu se poate regla. Schimbare nu e cea mai buna solutie.
Dachian trimite-mi pe PM o adresa de mail si iti trimit schema si modul de reglaj.
tuns_alex2000
salutare. am si eu o problema cu un astfel de carburator: pt dacia nova, dublucorp pt 1600cc.
daca se poate vreau sa ma ajuti si pe mine cumva sa mi-l reglez. sa-ti spun cate ceva despre masina: am un renault 21 gts, 1721 cc, care avea un carb solex dublucorp.la carburatorul original am pierdut un jigler care era in talpa lui si am pus eu un jigler facut dintr-un surub. in sfasit, am pus carb de dacie pt ca la astea mai gasesc piese. imi consuma ff mult (cu 14 litri am facut 58km). dupa multe cautari si umblaturi am reusit sa gasesc o placa de aluminiu din care mi-am confectionat o flansa pt a putea prinde carburatorul de dacie.
in primul rand vreau sa stiu unde conectez toate tzevishoarele (are mai multe ca si pt avans vacumatic).
am pornit masina. se pare ca functioneaza!! smile.gif
dar relantiul este prea mare. daca astup 2 tzevisoare care se alfa in talpa carbului atunci relantiul coboara sub 1000 rot/min.
pe masina intre galerie si carburator era si o placa de textolit (cred) care avea o tzeava la care era conectat un furtun cu o diuza pt aer. am lasat si acea placa. care sa o astup?? cum sa-l reglez dupa aia ca sa nu-mi consume mult????
help pls!!! merci
Alex
cristidb
Tevile din talpa carburatorului se conecteaza asa:cea din spate(partea cu suruburile de reglaj), se conecteaza la capsula de dezinecare, iar cele din fata, cea subtire la avansul vacuumatic si cea groasa la circuitul de aer pent
ru relanti. Iti recomand sa astupi duza originala de aer si sa folosesti orificiul calibrat din carburator (teava mai groasa).
Reglajul:
-Se strange surubul de amestec la relanti (cel din talpa) pana cand motorul incepe sa tuseasca, apoi se deschide usor pana merge iar rotund. (pasul asta se face pentru a nu incepe reglajul cu un amestec prea bogat la relanti)
-Se aduce motorul la aprox 2000rpm.
-Se strange surubul de progresiune pana la capat (fara a forta), si apoi se desface foarte incet, pana cand turatia incepe sa scada. Prin desfacere surubul de progresiune saraceste amestecul in zona de progresiune.
- Se aduce motorul la 900 rpm si se regleaza amestecul la relanti. Se strange surubul de relanti pana cand turatia scade, apoi se desface usor pana cand merge iarasi rotund.
Ar trebui sa consume 10-11 in oras si 6-6,5 la 100km/h cu reglajul asta, poate putin mai mult pe motor de 1,7.
Nivelul in cnc se masoara cu capacul in sus si este de 17-18mm de la garnitura la centrul plutitoarelor.
gabi1
Am si eu o nelamurire in legatura cu un carb 28/30 dci (pe o nova din 99).Fata de ce am
vazut prin carti am constatat ca pe capac ,in locul unde la unele carburatoare de oltcit se
afla surubul de aer,este un jiclor de ralanti identic cu cel de carb monocorp (inclusiv surubul care il sustine).Eu stiam ca jiclorul de ralanti este in corp nu in capac(desi nu ma deranjeaza ca nu trebuie sa mai deschid carburatorul ca sa ajung la el).Ce puteti sa imi
spuneti despre asta?

Si inca o intrebare pt cei care stiu: circuitul de progresiune reglat prost(mai sarac sau mai bogat) ar trebui sa se simta la turatii mari daca pedala e la fund?

Am nova de o luna si la carburatoare din astea mai mult teorie.

Multumesc. smile.gif
cristidb
Jiclorul de relanti este de 52, si se ajunge la el dupa ce se desface capacul. Este cel din dreapta spate, cand te uiti la carburator dinspre botul masinii. Pe capac nu e nici un jiclor. Nu stiu ce jiclor ai vazut pe capac. Poate ai vreun carburator mai special...
Circuitul de progresiune nu are influenta la turatie mare si cu acceleratia la podea. Se simte la accelerari usoare.
gabi1
Pai si eu am ramas un pic surprins.In corp nu e nimic unde ar trebui sa fie jiclorul de ralanti.Pe capac scrie carfil-licenta solex.In rest toate sunt la locul lor si pe dimensiuni.

Pe jiclor scrie 52.
tuns_alex2000
QUOTE(cristidb @ 27 May 2006, 07:38)
Tevile din talpa carburatorului se conecteaza asa:cea din spate(partea cu suruburile de reglaj), se conecteaza la capsula de dezinecare, iar cele din fata, cea subtire la avansul vacuumatic si cea groasa la circuitul de aer pent
ru relanti. Iti recomand sa astupi duza originala de aer si sa folosesti orificiul calibrat din carburator (teava mai groasa).
Reglajul:
-Se strange surubul de amestec la relanti (cel din talpa) pana cand motorul incepe sa tuseasca, apoi se deschide usor pana merge iar rotund. (pasul asta se face pentru a nu incepe reglajul cu un amestec prea bogat la relanti)
-Se aduce motorul la aprox 2000rpm.
-Se strange surubul de progresiune pana la capat (fara a forta), si apoi se desface foarte incet, pana cand turatia incepe sa scada. Prin desfacere surubul de progresiune saraceste amestecul in zona de progresiune.
- Se aduce motorul la 900 rpm si se regleaza amestecul la relanti. Se strange surubul de relanti pana cand turatia scade, apoi se desface usor pana cand merge iarasi rotund.
Ar trebui sa consume 10-11 in oras si 6-6,5 la 100km/h cu reglajul asta, poate putin mai mult pe motor de 1,7.
Nivelul in cnc se masoara cu capacul in sus si este de 17-18mm de la garnitura la centrul plutitoarelor.
*


tuns_alex2000
Merci! Am rezolvat ceva! Dar nu tot!
Am reusit sa reglez relantiul din surubul de reglaj si din surubul din talpa carburatorului (~900rot/min). Am adus turatia la 2000 si am incercat sa reglez de la surubul de progresie.Dar nu se simte nici o diferenta (turatia nici nu urca nici nu coboara). Da rateuri in carburator cand il accelerez brusc (scoate foc).
Apropo : capsula aia de dezinecare este o sfera din plastic?eu aia am avut-o conectata la carburatorul meu mai demult. daca acuma o deconectez, pe la tzeava aia cand pun mana se simte ca trage aer.
Sper sa ma puteti ajuta in continuare smile.gif
Merci
cristidb
Capsula de dezanecare deschide clapeta de soc atunci cand motorul porneste, pentru a evita inecarea. E o chestie rotunda cu un carlig care actioneaza asupra clapetei de soc. Nici eu nu o mai am pentur ca s-a spart. Acum trebuie sa fiu atent cand pornesc cu socul tras la maxim sa il imping putin imediat ce a pornit. Daca o scoti astupa teava sa nu traga aer pe acolo. Astupa orice gaura prin care intra aer in galeria de admisie. Aer trebuie sa traga doar pe una din tevile din fata. Altfel nu il vei regla bine.
Rateuri in carburator da si de la amestec sarac, dar cand scoate foc mai probabil e de la avans prea mare sau distributie dereglata (verifica jocul culbutorilor) sau supapa de admisie arsa. Ca experiment, poti strange complet surubul de progresiune, imbogatind la maxim amestecul. Daca tot scoate foc in carburator, atunci cauta problema in alta parte.

"am pornit masina. se pare ca functioneaza!!
dar relantiul este prea mare. daca astup 2 tzevisoare care se alfa in talpa carbului atunci relantiul coboara sub 1000 rot/min."

Cand astupi doua dintre tevi, deci dai mai putin aer, turatia scade. In concluzie amestecul e mult prea bogat.

Cum functioneaza circuitul de progresiune si relanti la carburatorul asta:
Benzina din CNC trece prin jiclorul de treptei 1, apoi prin jiclorul de relanti, se emulsioneaza cu aerul care intra prin gaura calibrata de deasupra jiclorului de relanti, apoi emulsia formata poate fi saracita din surubul de progresiune, care prin desfacere introduce mai mult aer in circuit.
Emulsia formata ajunge la gaurile de progresiune, si o parte la circuitul de relanti.
Cantitatea de emulsie ajunsa pe circuitul de relanti e reglata din surubul de amestec pentru relanti. Cum cantitatea de aer la relanti e constanta, surubul de amestec va influenta calitatea amestecului la relanti.
Lucrurile stau la fel ca la carburatorul clasic de berlina, singura chestie in plus este surubul de progresiune care regleaza calitatea amestecului care ajunge la progresiune si relanti.
Aducand motorul la 1800-2000 rpm, descoperi gaurile de progresiune, si in felul asta se simte influenta surubului de progresiune. Tu avand un motor putin mai mare, iti recomand sa incerci la o turatie mai mica, de exemplu 1600 rpm.
Din experienta mea, surubul de progresiune trebuie desfacut intre 1,5 si 2,5 ture. In intervalul asta ar trebui sa sesizezi o schimbare in mersul motorului, nu neaparat o scadere mare de turatie.
Odata reglata progresiunea nu te mai atingi de surubul ala. Refaci reglajul la relanti.

andrugrasu
Sal. Am si eu o pr.
Am o Dacia Nova din 96 de 1,6. E cu carburator dublu. Am cred o luna de cand am pr f mari cu carburatorul care e din ala cu camera dubla. Pr cea mai mare e ca nu isi mentine relantiul. Am tot umblat la jiglorul ala da nimic. POate cineva sa imi dea o schema un desen ca sa rezolv pr? Daca are cine asa ceva ii ramn in sutit dator si drept rasplata o sa fac din schema lui daca nu e una dintr/o carte tehnica o schita sa vada toti de pe aici cum se scapa de asemenea pr. Nu ma deranjeaza si poze.
Mail: natural_forcefx@yahoo.com
Please HELP!
tuns_alex2000
Sal. Incearca sa te uiti la www.oltcit.ro. Carbu de dacie pare sa fie destul de asemanator! Ai explicatii si poze acolo. Poate reusesti ceva!
Daca ai probleme cu relantiul poate fi din electrovalva (daca moare la relanti).
Daca se tureaza si iar ii scade turatia, cred ca iti trage aer fals pe undeva pe sub carb.
Spor! Zii si mie ce ai rezolvat.
mihai0070
Sal. Incearca sa te uiti la www.oltcit.ro ... si tie iti merge acea pagina ...
nicuz
salut
si eu am aceeasi problema cu carbu
am observat ca pe carburator se afla o gaura prin care trage aer. m-am uitat la alt carb de olcit si la asta este un surub de reglare a aerului.
trebuia sa am si eu unul la fel?
mentionez ca in momentu asta motoru nu mai vrea sa porneasca mad.gif
daca poate cneva sa ma ajute, please.
gabi1
incearca si fa o poza cu "gaura aia pe unde trage aer".De exemplu la mine,in zona aia se afla jiglorul de ralanti,deci nu se afla in interiorul carburatorului ci pe capac.[attachmentid=1627410051]
Scuzati jegul,e o Nova GT Care munceste. blush.gif
HappyBoy
Din cate mi a spus un mecanic....initial au fost carburatoarele cu jicler de relanti in interior....se infunda des si trebuia dat jos filtrul de aer,capacul carb...apoi cei de la Dacia au hotarat sa i faca jiclerul pe capac...Oricum capacul cu relantiul deasupra nu merge la corpul cu jicler in interior,trebuie schimbat tot carburatorul.
gabi1
Eu cred ca merge combinatia,orificiile sunt toate la locul lor,lipseste doar filetul.Dar mai mult ca sigur gasesti carb intreg,nu pe bucati.

Marea problema a carburatoarelor de nova sunt teama oamenilor cand aud de ele.In rest e un carburator obisnuit cu acelea-si probleme ca la monocorp.Personal am desfacut carbul pana acum,intr-un an jumate,cam de 5 ori,siiiiiii surpriza: doar o singura data a fost vina carburatorului,de fapt a fost vina filtrului ieftin de unica folosinta,pe care il schimbasem cu 10 min inainte.In rest,chestii care te fac sa presupui ca e carburatorul sunt:
-avans dereglat;
-bujii terminate-ralantiul nu se poate regla de nici un fel iar avansul esti obligat sa il reglezi dupa ureche(mult spre minim);
-bobina de inductie face figuri in zilele calduroase(cum a fost anul asta),motorul incepe sa intrerupa in mers pana ce moare de tot- la rece totul ok.
HappyBoy
QUOTE(gabi1 @ 2 Sep 2007, 21:34)
Eu cred ca merge combinatia,orificiile sunt toate la locul lor,lipseste doar filetul.Dar mai mult ca sigur gasesti carb intreg,nu pe bucati.

Marea problema a carburatoarelor de nova sunt teama oamenilor cand aud de ele.In rest e un carburator obisnuit cu acelea-si probleme ca la monocorp.Personal am desfacut carbul pana acum,intr-un an jumate,cam de 5 ori,siiiiiii surpriza: doar o singura data a fost vina carburatorului,de fapt a fost vina filtrului ieftin de unica folosinta,pe care il schimbasem cu 10 min inainte.In rest,chestii care te fac sa presupui ca e carburatorul sunt:
-avans dereglat;
-bujii terminate-ralantiul nu se poate regla de nici un fel iar avansul esti obligat sa il reglezi dupa ureche(mult spre minim);
-bobina de inductie face figuri in zilele calduroase(cum a fost anul asta),motorul incepe sa intrerupa in mers pana ce moare de tot- la rece totul ok.
*


Pe bucati nu merge,mi a dat cineva un capac cu jiclerul pe capac...cand am fost sa mi reglez carb pe tester am vrut sa l montez si mi s a spus ca nu se potriveste...
nicuz
salut
am facut o poza care sa va edifice.
cat despre alte probleme.....
am schimbat asa:
- bujiile, capac delco, platina, condensator, bobina inductie, filtru benzina, membrana pompa benzina, furtune alimentare benzina, filtru aer
mai am un pic si schimb carb de tot. da e cam scump (600 lei)
simptomele au fost urmatoarele:
1. nu statea turatia la relanti(cand era motoru rece)
2 pe urma se oprea motoru la relanti
3. mi s-a oprit motoru la un semafor si a trebuit sa o imping pana la service. acolo "meseriasu" zis : mai bine schimbi carbu cu unu de 1300 si rezolvi problema. apoi la suflat cu aer si a mers pana acasa.
4. ziua urmatoare a pornit a mers 5 metri s-a oprit si nu mai vrutn sa pornesca deloc (de 2 saptamani) mad.gif
in concluzie ma gandesc ce sa mai fac: alt carb sh sau nou[attachmentid=1627410191]
apollo
la tine pot fi mai multe probleme.cuiul pontou plus un mic gunoi care nu ai sa-l scoti daca-l sufli.

cel mai bine il desfaci piesa cu piesa, il tii o noapte in decarburol sau decarbusolv apoi il cureti cu o periuta de dinti.il speli si il cureti bine.
scoti toate jigloarele din el(tine minte de unde le scoti si cum le bagi la loc.iti notezi pe ceva).

nu spala membrana de la pompa de sprit si inca una.alea separat le speli in benzina.ele sunt atacate de decarburol.

il sufli dupa ce-l speli.

apropo, acea sita din carburator care are rolul de a curata benzina, ai mai verificat-o?eu am avut surpriza ca sa nu mai treaca benzina pe acolo de imbācsita cu mizerie ce era.la turatii nu aveam probleme, dar la relanti murea motorul.


il sufli,il cureti , il duci la reglat si daca nici asa nu vrea, pune unul de 1310(32IRMA)

daca e cineva interesat de un carburator dublucorp, am vreo 2.numai ca au o singura problema.pe capacul de sus unde sta prins plutitorul, nu are o ureche.

in rest partea cu CNC-ul si jigloarele is bune.
plus ca am reusit sa adaug piese de pe un carburator de olcit.cum ar fi atenuatorul de relanti si jigloare.

eu am gasit in CNC la dublucorp o bucatica de metal care astupa un jiglor.puteam sa-l suflu 3 zile ca tot degeaba.

daca vrei sa iti pui carburator de 1310 te ajunge maxim 100RON cu tot cu carburator de 1310.gasesti la dezmembrari.
Georginho
SH nu cred ca are rost. La fel de bine poti sa il repari pe asta. Adica sa mergi la carbotest cu el. Poti nimeri la SH unul mai prost ca al tau... asa ca...
apollo
uite ca de la SH am luat eu.Sunt atatea firme de dezmembrari care iti incearca carburatorul pe masina.

adica ti-l da direct de pe masina.Concurenta e mare,marfa trebuie vanduta si fiecare apeleaza la diferite metode ca sa aibe vanzare.

plus de asta, eu am vorbit cu omul si i-am zis "Nene,daca nu merge imi dai altu." a acceptat, dar nu a fost cazul.

is super multumit de el.consum mic.
nicuz
multam ptr sfaturi
da sa stii ca am desfacut tot carbu si lam spalat o data toate sitele sunt curate un prieten a zis ca la el gaseste si crocodili si tot merge. acum am gasit un set de jigloare noi (in craiova) il mai spal odata si schimb toate jigloarele. cat despre corbo test , in Bacau daca intrebi un mecanic de dublucarb sau motor de racheta - tot aia e.
apollo
daca ai drum prin focsani , anunta-ma.

cauta acel "gunoi" care te incurca.imposibil sa nu rezolvi problema.

daca ii pui carburator de 1310 la RAR trebuie sa-l pui pe cel original la loc, asta in caz de nu te intelegi cu "omul" smile.gif
gabi1
Salut.Acum ca am vazut ambele poze cu carbul,ar fi bine sa spuna unul dintre voi care are dublucorp, fara jiclor ralanti pe capac,cum e treaba cu gaura aia.
De obicei fiecare orificiu prin care carburatorul trage aer,trebuie sa comunice cu fitrul de aer,deci nu are voie sa traga aer nefiltrat.

Ori ai pierdut jiclorul de ralanti(care este identic cu cel de pe carburatoarele monocorp),ori asa trebuie sa fie...dar nu mi se pare normal sa traga aer nefiltrat pe acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.