Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire prea grea la caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gigaalex
Salut,

asa, am o problema, plec de exemplu dimineata pe la 6 30 cu masina (Berlina 95 pe benzina), porneste OK, cu acc in timp ce dau la cheie, porneste imediat, merge ok. Cand plec de la lucru pe la 3, pe caldura, porneste iarasi ok, merg prin oras, mai opresc, iar cand sa plec, motorul fiind cald, dau ce dau la cheie si nimic, invarte normal dar parca nu as avea benzina. Pana la urma cand pleaca, la inceput suna motoru de parca nu ar fi deloc turat si da sa moara, apoi dau o pedala si merge normal. Bobina se incalzea destul de tare, am schimbat o dar tot asa se incalzeste. Bujii sunt sinterom cred de vreo 4 luni. Platina schimbata recent. Bateria buna. Consum exagerat nu am observat, deci nu cred ca se ineaca.

Ce ar putea fi? huh.gif

Merci
argon
Nu mai da sprituri la cald, asta ar fi un motiv, mai poate sa se evapore benzina din carb, verifica planeitatea capacului si garnitura, si pastilele din pompa de benzina.
EUROPE_
Motorul se supraincalzeste? Nivel mic in camera de nivel constant, canale la carburator infundate, apa in benzina ( se mai intampla ) sau tu mergi CU BENZINA DE EXTRACTIE ????
Muttley
Vapour lock (blocaj cu vapori). Solutia: in timpul actionarii demarorului, pedala de acceleratie se tine apasata la maxim pentru a "saraci" amestecul deja imbogatit excesiv de vaporii de benzina. Nu se dau sprituri! Odata pornit motorul, pedala de acceleratie se elibereaza rapid ca sa nu se tureze motorul aiurea.
argon
si care e criteriu dpa care apare? eu nu am patit niciodata asa ceva. si nu tin pedala la fund. de fapt nici nu o ating , dau la cheie si o ia singur, fara sa ma ating de pedala.
Muttley
Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul. happy.gif
Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil...
gigaalex
QUOTE(Muttley @ 19 May 2006, 23:01)
Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul. happy.gif
Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil...
*


dar trebuie sa se poata face ceva, nu? pana acum nu am avut problema asta. de exemplu am mai avut o dacie din '86 si nu am patit niciodata asa ceva.
EUROPE_
QUOTE(argon @ 19 May 2006, 22:48)
si care e criteriu dpa care apare? eu nu am patit niciodata asa ceva. si nu tin pedala la fund. de fapt nici nu o ating , dau la cheie si o ia singur, fara sa ma ating de pedala.
*


Exact asa faceam si eu ( pentru ca nu mai am acum... sad.gif sad.gif ). Ba din contra, ca daca tineam pedala la fund si dadeam la cheie pornea mai greu huh.gif (ceva mai greu ). wink.gif
ksi_id
Si eu am avut aceasta problema mai demult aveam un peugeot 305 pe motorina. Pornea la minus 15 grade, dar dupa ce se incalzea motoru nu mai vroia. La mine problema a fost T-urile de cupru de la electromotor, se sudau(mai multe explicatii nu stiu sa-ti dau dar io zic ca merita sa-l desfaci si sa te uiti)
speedy82
Asa cum bine au spus colegii mei forumisti, cauza ar fi evaporarea benzinei din carburator. Stiu ca si eu am patit de astfel de evenimente. Ce benzina folosesti? Mare atentie, daca este benzina usoara (adica alt tip decat premium) ea se evapora si mai usor.
marius-gabriel
daca nu ma insel, fenomenul este "vapour lock" si apare la cald din cauza evaporarii benzinei.
si eu patesc frecvent asa ceva vara, dar pornesc asa cum bine a zis muttley!
nu a incercat nimeni sa scoata flasa"pata calda" vara(in sensul de a nu mai trece apa prin ea, furtunul din chiulasa dus direct in T) sa vada daca e vreun efect?
Muttley
QUOTE(marius-gabriel @ 21 May 2006, 17:41)
nu a incercat nimeni sa scoata flasa"pata calda" vara(in sensul de a nu mai trece apa prin ea, furtunul din chiulasa dus direct in T) sa vada daca e vreun efect?
*


Good ideea! happy.gif
HarM
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu. La rece porneste 'la sfert', dar dupa cateva minute de mers, daca opresc motorul, nu mai vrea sa porneasca.

Aceeasi metoda de repornire folosesc si eu, dau la cheie si apas pedala pana la podea si o eliberez cand porneste. Am observat insa o chestie interesanta, in timpul acestei manevre se produc niste mici rateuri in evacuare.

Eu suspectez avansul sau o eventuala problema de etansare a supapelor din chiulasa.
Chiar nu am nici cea mai vaga idee care ar putea fi problema, sunt novice in domeniu, dar voi incerca sa renunt la pata calda de pe carburator si va voi spune daca se schimba ceva.
adumitrachy
Ca sa nu mai deshid un topic nou, sa va intreb pe voi, poate stiti care e rezolvarea la problema mea(precizez ca merg pe gpl): dimineata la rece porneste excelent.Brici.Pe gpl.Dar,cand se incalzeste am vazut ca porneste greu.Uneori trebuie sa ii dau a II a cheie.In fine...Dar.Am observat ca uneori dau la automat 3 zile si nu porneste,dar,cand iau mana de pe cheie sa isi revina singura innapoi porneste.Problema asta o am numai pe gpl.Pe benzina porneste brici.Precizez ca i-am schimbat cablajul la contac, bujiile sunt boch cu 4 electrozi, platina noua, aprindere electronica. Eu suspectez ca e posibil sa fie bobina sau aprinderea.Voi ce spuneti?
Giurisici Fabian
verifica bine contactul cineva cunoscut a patit exact la fel ca tine si era din contact problema

adumitrachy
Dar cablajul l-am schimbat.Ce altceva ar mai putea fi cauza problemei in el?
Giurisici Fabian
la respectivul problema era chiar in contact cand dadea la automat i se intrerupea alimentarea pe bobina si el tot nou isi luase trebuie masurat cu un aparat de masura cu buzzer sa vezi daca se fac contactele bine si daca nu intrerup
gabi1
Din experienta proprie(mult impins prin intersectii si omorat baterii wacko.gif ),adica porneste bine la rece sau dupa o stationare mai indelungata si porneste ff greu la cald sau de loc:

1.Bobina dusa(merge cat e rece).
2.Motorul mai mult sau mai putin obosit(se inneaca cu gazele din carter).Pt a vedea daca asta e problema se scoate furtunul care duce din capacul culbutorilor la teul din carburator si incercati sa faceti o proba la cald.De obicei la un set motor dus iese fum alb pe acolo dar numai cineva cu experienta va poate spune asta.Incercati o zi fara furtunul ala in teul de la carburator(multi stiu asta)
3.Faza cu vaporii de benzina se intampla foarte rar si nu este asa de critica.
adumitrachy
Probleme cu gazele nu sunt, nu scoate fum pe la furtunul ala deloc. Bobina daca ar fi obosita ar trebui sa se incalzeasca , nu?
gabi1
Bobina se incalzeste oricum si nu iti poti da seama dupa asta.Dar daca zici ca atunci cand iei mana de pe cheie o ia atunci poate fi contactul(totusi trebuie sa faca la fel si pe benzina).Eu am schimbat trei cablaje de contact "made in taiwan"(serios),ultimul nu am apucat sa il montez ca sa si dezmembrat asa ca din unul vechi original si unul din asta am facut unul acceptabil.Incearca la pornire sa invarti usor din cheie fara sa se stinga becurile si sa se invarta si electromotorul.
catin_maus
pe gpl pot fi mai multe dar la carburatie ,parerea mea este ca din cauza segmentilor, am patit-o de mai multe ori, la primul semn din asta ma duceam cu ea la mecanic si intro zi era segmentata....si iar asa....si iar asa...
Ov
io zic sa uitati de vapour lock si sa incercati cu alta bobina !
gigaalex
QUOTE(Ov @ 23 May 2006, 12:35)
io zic sa uitati de vapour lock si sa incercati cu alta bobina !
*


Mai, eu mi-am luat alta bobina, am shimbat si condensatorul, shimbat bujii (erau cam afumate, de vreo 15000), acum merge bine. Azi am facut operatia asa ca urmeaza cateva teste. Am observat ca dupa ce am schimbat doar bobina, mergea mai rotund la aceeasi turatie. Si bobina asta se incalzeste dar nu la fel de tare ca cealalta. Revin cu rezultatele la teste smile.gif
HarM
QUOTE(gigaalex @ 23 May 2006, 12:59)
Mai, eu mi-am luat alta bobina, am shimbat si condensatorul, shimbat bujii (erau cam afumate, de vreo 15000), acum merge bine. Azi am facut operatia asa ca urmeaza cateva teste. Am observat ca dupa ce am schimbat doar bobina, mergea mai rotund la aceeasi turatie. Si bobina asta se incalzeste dar nu la fel de tare ca cealalta. Revin cu rezultatele la teste smile.gif
*




Cat te-a costat bobina de inductie ca si eu o sa o schimb avand in vedere ca are ca 24 de ani de 'munca'
ct03nut
DECI, in concluzie, va spune aici "mosu`" ca am trecut prin toate....

la fel si la mine, nu mai porneste dupa scurt timp de la oprire cand e caldura aia mare de mor babele...

curatat carburator cu decarbosol
curatat filtre
curatat contacte
schimbat bobina, fise, capac delco, platina, aprindere electronica bujii
FACUT MOTORUL DE LA 0 !

si tot nu porneste la caldura mare, e fenomenul de vapour lock 100%, nu are nimic, nu va mai mirati..e ceva normal.
sddragos
Am citit ieri topicul asta si ma gandeam ca am mai avut si eu problema asta cu pornirea greoaie la cald (pe GPL). Aseara, cand am ajuns in parcare acasa mi s-a oprit motorul si n-am putut s-o mai pornesc. Cred ca i-am dat 7-8 chei. In final, am vrut s-o trec pe benzina, dar inainte sa comut pe benzina am vrut sa verific daca nu e cumva pe cama pompa de benzina (sa umplu carburatorul la coada) si, pt. ca era, i-am dat o cheie scurta si....a pornit (pe gaz). Am mai incercat de cateva ori si...la fel, pornea imediat ce eliberam cheia.
diaconuliviu
QUOTE(Muttley @ 19 May 2006, 23:01)
Pai dupa o stationare de cateva minute bune, din cauza motorului cald si a temperaturii de afara ridicate se intampla treaba asta. Eu o patesc tot timpul. happy.gif
Sincer, producerea fenomenului n-o mai stiu, ne-o va explica diaconuliviu probabil...
*


Scuze ca n-am vazut pina acum, n-am fost atent.

Camera de nivel constant are legatura (pentru egalizarea presiunilor) nu cu atmosfera direct, si cu intrarea in carburator (deasupra obturatorului). Benzina evaporata din cauza incalzirii carburatorului umple spatiul de acolo (cagula) cu vapori, amestecul fiind foarte bogat. Remediul este apasarea cit mai lenta a pedalei la fund (pentru ca pompa de sprit sa arunce cit mai putina benzina-e de aruncat tot arunca dar, la cei ce au acel orificiu in supapa de admisie a ei efectul e mai redus).

Acel vapour - lock e altceva, e formarea unui dop de vapori intr-o conducta plina cu lichid, cu efect de blocare a benzinei lichide (de exemplu un furtun de alimentare prea apropiat de partile incinse ale motorului, sau chiar anumite canalizatii ale carburatorului)
EUROPE_
Am o noua problema cu dacia mea.
Am facut motorul, am pus ulei m20 w40, in timpul rodajului, la cald motorul imi pornea foarte repede ( sfert de cheie ). Ei bine am terminat rodajul ( aproximativ 550km ), si am schimbat uleiul si filtrul, am pus ulei semisintetic 10 w 40 . In prima si a doua zi, pornea la sfert de cheie, ei, de vreo cate-va zile imi porneste greu la cald ( trebuie sa apas acceleratia ).
Eu altceva nu am facut la motor, decat ca am schimbat uleiul, nu am umblat la carburator, la aprindere.
Influenteaza uleiul pornirea la cald sau nu? blink.gif Oricum, vreau sa il schimb, sa pun tot 20 w 40. Vara pe caldurile alea, imi pornea la sfert, iar acum ca e mai frig porneste greu huh.gif .
adumitrachy
Verifica platina si bobina de inductie. Dimineata cum iti porneste?
mihai0070
am si eu o intrebare cum va puteti da seama ca uleiul este uzat sau ca nu este bun ...
EUROPE_
Oricum platina e noua, am schimbat-o cand am facut motorul.
Chair daca ar fi bobina, ceea ce nu cred, de ce cu uleiul celalalt pornea ca la carte, iar acum porneste greu? La rece porneste bine, adica la prima cheie ( 2-3 sprituri ).
@mihai0070 normal trebuie sa schimbi uleiul dupa numarul de km, dar daca vrei sa ai grija de motor, il poti schimba cat mai des. Daca uleiul este negru, schimba-l acum.
mihai0070
intrebam pentru ca uleiul meu este destul de negru dar nu are decat 3000 km si am vazut ca presiunea la ulei este aproape 0 mai ales la relanti ....
EUROPE_
Schimba-l imediat. Cu cat il schimbi mai des, cu atat mai bine pentru motor.
workarea
QUOTE(mihai0070 @ 12 Oct 2006, 11:55)
intrebam pentru ca uleiul meu este destul de negru dar nu are decat 3000 km si am vazut ca presiunea la ulei este aproape 0 mai ales la relanti ....
*


Pai, daca tin eu bine minte, tu chiar aveai un topic cu problema asta, in care ziceai ca ai ulei romanesc si presiune ioc. Toata lumea ti-a zis sa-l schimbi. Ce sa-ti mai dai seama? Ce vrei sa ti se mai zica? Uleiul ala ieftin al tau, dupa cum ti s-a mai zis, la 3000 km e apa chioara.

In alta ordine de idei, sintem off topic.
Kinetix
La o dacie care pornea greu la cald am observat ca dupa oprirea motorului tasnea benzina prin ajutajul pompei de accelerare supraimbogatind amestecul in galerie. Eu am presupus ca e datorita supraincalzirii carbului, dar in acest caz nu ar fi trebuit sa se echilibreze presiunea vaporilor prin jicloarele alea de aer din capacul carbului?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.