Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: oare e sarita de la punct?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
sieger
motorul nu mergea rotund , am incercat alt carburator, alt delcou-exact acelasi mers, am schimbat membranele la pompa de apa, la pompa de sprit, motorul e facut recent, am schimbat bujii, fise, intradevar se auzea un pacanit ca de tacheti dar tacheti erau reglati...acum nu mai porneste deloc.
Oare a sarit de la punct sau sa fie din cauza ca am pus niste metabond in benzina dar nu cred sa fie din cauza metabondului sad.gif
nu stiu ce sa mai fac...stie cineva? blink.gif
marius-gabriel
iti da rateuri in carburator?posibil sa fie sarita si de la punct.
desfa capacul la culbutori si vezi ce gasesti.
argon
si daca ar fi sarita merge fara probleme, cu delcoul rotit unde trebuie.
Buyaka
QUOTE(sieger @ 23 May 2006, 00:30)
motorul nu mergea rotund , am incercat alt carburator, alt delcou-exact acelasi mers, am schimbat membranele la pompa de apa, la pompa de sprit, motorul e facut recent, am schimbat bujii, fise, intradevar se auzea un pacanit ca de tacheti dar tacheti erau reglati...acum nu mai porneste deloc.
Oare a sarit de la punct sau sa fie din cauza ca am pus niste metabond in benzina dar nu cred sa fie din cauza metabondului sad.gif
nu stiu ce sa mai fac...stie cineva? blink.gif
*



Daca ai facusi motorul recent, de ce mama ciorilor ai mai pus metabond in benzina???
Se poate sa-i faci mai mult rau cu tampenii din astea... se pune metabond cand nu mai are compresie... dupa cum stii cred, metabond imbunatateste (de fapt amplifica) explozia in cilindri... nici nu vreau sa ma gandesc cum e atunci cand compresia si frecarile in motor (in rodaj) sunt maxime iar tu ii pui metabond...
Se poate ca in urma unei accelerari mai puternice sa se fi spart un segment sau sa se fisurat un piston... sa speram ca ma insel.
In orice caz pe viitor evita chestiile astea... iar un motor sa stii ca nu merge bine decat dupa rodaj... asta inseamna cel putin 1000Km daca i-ai pus doar segmenti sau 3000 Km dupa set...
Urmareste asa :
- vezi daca ai benzina (in cilindri) verifici daca pompa de sprit isi face datoria;
- vezi daca ai scanteie (la fisa centrala)
- vezi daca ai scanteie la toate bujiile (verifici cate una pe rand)
- vezi daca tachetii sunt reglati corect si daca deschid corect;
- un caz intalnit de mine... ai grija ca pinionul de la delco sa fie pus normal (sa nu fie rotit la 180...

Spor si numai bine!
ct03nut
de obicei rateurile alea la toba si fluctuatia relantiului sunt produse de o problema la partea electrica..platina, bobina, condensator, bujii, delco
Muttley
QUOTE(argon @ 23 May 2006, 07:19)
si daca ar fi sarita merge fara probleme, cu delcoul rotit unde trebuie.
*


Tu vb serios?!? blink.gif
argon
Foarte serios, dar sa nu fie sarit mai mult de un dinte.
cristigeo69
o dacie liberta '95 a unui amic a sarit de la punct treptat odata mergea cat de cat dar se tura sacadat...a mai sarit odata si a inceput sa-i arunce benzina in sus pe la carburator si dadea rateuri...astea sunt simptomele vazute cu ochii mei!
argon are dreptate daca e sarita un 1dinte porneste asta a pornit si la 2dinti dar mergea ca un tractor si facea ca toti dracii...
cred ca la 3 dinti se rup supapele...
argon
Depinde in ce sens e sarita, dar daca e sarita un dinte, nu numai ca porneste, dar cu delcoul rotit spre extreme va merge perfect...ma rog..aproape perfect..mai depinde si de tolerantele motorului..cat de varza e biggrin.gif
Muttley
Deci vorbesti din experienta sau cum?
Recunosc, nu m-am confruntat niciodata, da' nu vad cum sa compensezi din avans dereglarea fazelor distributiei!!!
Ca se poate readuce momentul scanteii la momentul potrivit prin rotirea delcoului (logica-mi spune ca prin dereglarea distributiei, implicit se duce si aprinderea din cauza ca axul delcoului e antrenat de catre axul cu came) pot sa inteleg.
Dar ca un motor, fie el si de dacie -te citez- "va merge perfect" cu distributia sarita, fie ea si numai un dinte, nu pot sa cred... dry.gif

Argon, mai masoara-ti afirmatiile, unii ar putea ajunge sa te creada p-aici...
Giurisici Fabian
da puneti volanta la semn si verificati sa fie plotul de la delcou in dreptul cilindrului 1 si ca sa fiti si mai convinsi desfaceti capacul de culbutori si verificati ca supapele de la cilindrul 1 sa nu fie atacate de culbutori(ca este la PMS)
argon
QUOTE(Muttley @ 23 May 2006, 22:13)
Argon, mai masoara-ti afirmatiile, unii ar putea ajunge sa te creada p-aici...
*




Da..si o sa ajung ca si tine dupaia.. biggrin.gif

Da vorbesc din experienta, am umblat cu distributia sarita un dinte la masina de dinainte, din cauza unui dobitoc de mecanic. Asa am si dat-o mai departe.
Giurisici Fabian
QUOTE(Giurisici Fabian @ 23 May 2006, 22:43)
da puneti volanta la semn si verificati sa fie plotul de la delcou in dreptul cilindrului 1 si ca sa fiti si mai convinsi desfaceti capacul de culbutori si verificati ca supapele de la cilindrul 1 sa nu fie atacate de culbutori(ca este la PMS)
*


Muttley
QUOTE(argon @ 23 May 2006, 22:43)
Da..si o sa ajung ca si tine dupaia.. biggrin.gif
*


Explica-te!
argon
QUOTE
Recunosc, nu m-am confruntat niciodata


Vad ca te-ai explicat tu suficient...lasa cartile si confrunta-te.
Giurisici Fabian
va certati de pomana omul ala intreba ce sa faca mad.gif
Muttley
Imi manci zilele!
Mai baiatule, un dinte sarit pe distributie, inseamna cateva grade RAC bune!!
In functie de cum e sarit, inainte sau inapoi, avansul la deschiderea supapelor si intarzierea la inchiderea lor vor avea de suferit! Mult!

Ai si tu oarecare dreptate ca vorbesc fara sa mi se fi-ntamplat vreun astfel de eveniment, asa ca ii intreb pe cei cu experienta si nu numai...
Treaba asta...
QUOTE(argon @ 23 May 2006, 20:38)
daca e sarita un dinte, nu numai ca porneste, dar cu delcoul rotit spre extreme va merge perfect...
*


... e adevarata?!?

argon
Mai baiatule, ne certam degeaba, fabian are dreptate, mie mi-a mers cum am spus, motorul era oarecum uzat , deaia am si mers asa si nu am pus-o la punct, la altii poate merge mai trepidat, depinde de multi factori.
Giurisici Fabian
nu va mai certati ce am spus eu este cea mai simpla si ca la carte verificare a distributiei iar daca e sarita un dinte de la lantul de distributie un dinte inainte sau inapoi cand pei pune volanta la semn una din supape va fi atacata de culbutor depinde de cum e sarit daca e sarit un dinte de la melcul de la delcou atunci se poate roti mai mult de delcou inainte sau inapoi depinde cum e sarit asta e patita de mine
Giurisici Fabian
la cilindrul unu intotdeauna cand volanta e la semn cilindrul unu e la PMS adica la compresie si asteapta scnteia
B-34-SGM
Depinde in ce parte e sarita.

O varianta este sa mearga perfect, dar motorul sa nu aiva putere deloc, nu se tureaza decat pana la vreo 4000 liniar. Argon are dreptate aici.

O varinata este nu nu porneasca. Motorul va sufla benzina in sus pe carburator cand dai la automat. E posibil chiar sa si porneasca dupa ce omori electromotorul, dar nu poti misca masina, nu are DELOC putere, si nu sta pornit nici cu pedala la fund.
Giurisici Fabian
sgm mai spunele la baieti ca se cearta pe aici ,eu cand am facut motorul la masina am vazut cum se pune la semn si cum se verifica da tu ai vazut mai multe ca mine
sieger
am pus volanta la semn, rotorul este in dreptul cilindrului 1, capacul la culbutori inca nu l-am dat jos
intradevar da rateuri in carburator cand dau la automat
are si Buyaka dreptate ,nu trebuia sa pun metabond dupa ce am schimbat recent(acum 1100-1200km)setul motor, am sa golesc rezervorul si am sa pun benzina curata
multumesc pt sfaturi si opinii, ii dau eu de capat ca doar nu e mercedes, mama ei! ! ! popa.gif
argon
fisele sunt puse bine? nu te supara ca intreb, dar am intalnit cazuri destule..
EUROPE_
QUOTE(Giurisici Fabian @ 23 May 2006, 23:17)
la cilindrul unu intotdeauna cand volanta e la semn cilindrul unu e la PMS adica la compresie si asteapta scnteia
*


Serios????? blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Te-ai gandit ca arborele cotit are 2 rotatii in plus fata de arborele cu came?
Este foate posibil sa prinzi cilindrul NR. UNU IN FAZA DE sfarsit de evacuare -inceput de admisie!!! Corecteaza-te!!!
sieger
QUOTE(argon @ 23 May 2006, 23:29)
fisele sunt puse bine? nu te supara ca intreb, dar am intalnit cazuri destule..
*


da , sunt puse bine le-am verificat de multe ori
era bine sa fie doar asta wacko.gif
Muttley
Giurisici Fabian, procedura cu semnul pe volant si verificarea faptului daca supapa este sau nu atacata de culbutor esti sigur ca e valabila?
Ma gandesc ca la PMS supapele-s inchise de mult timp in ambele sensuri, iar in situatia-n care culbutorul ar ataca supapa, asta s-ar traduce printr-o distributie sarita destul de mult, nu doar un dinte.
Mai degraba verificarea cu capacul delcoului...

QUOTE(B-34-SGM @ 23 May 2006, 23:21)
O varianta este sa mearga perfect, dar motorul sa nu aiva putere deloc, nu se tureaza decat pana la vreo 4000 liniar. Argon are dreptate aici.
*


Daca lipsa totala de putere insemna o functionare "perfecta", atunci da, are dreptate... sleep.gif
Giurisici Fabian
atunci cel mai bine ar fi sa desfaca omul capacul distributiei si sa alinieze reperele de la pinioane si se convinge daca e bine sau nu
Muttley
Am facut un mic calcul (oftica-s-ar argon happy.gif ).
La Dacie, iisa este de 62 grade RAC, iar adse este cam tot p-acolo, 60 de grade.
Asta inseamna ca supapele-s neatacate de culbutori cam 120 de grade intr-un sens si 120 de grade in celalalt. Bon, asta ar insemna ca pt a fi valabila verificarea cu culbutorii la PMS-ul pistonului, dereglarea distributiei ar trebui sa fie mai mare de 120 de grade RAC. Facem abstractie de jocurile supapa/culbutor...
Dar... Pinionul de distributie de pe arborele cotit are 17 dinti (mi-a soptit o pasarica, sper s-aiba dreptate). Aplicand regula de 3 simpla, se obtine un defazaj al distributiei de aprox 20 de grade RAC la o "saritura" de un dinte.
Toate astea ar insemna ca verificarea descrisa ar fi elocventa pt cel putin 6 dinti sariti. unsure.gif
einstein1984
La 120 de grade dereglaj, nici mama motorului cu scanteie nu mai merge , nici rotund nici altfel.
QUOTE
au sa fie din cauza ca am pus niste metabond in benzina dar nu cred sa fie din cauza metabondului

Aici zice ca metabondul se pune in ULEI, nu in benzina! Ia curata matale rezervorul ala, spala-l nitel, bune niste benzina ca lumea de la Rompetrol si sa vezi ce frumos merge motorul dupa aia. Si nu mai pune metabond, pe nicaieri!
argon
este metabond si pentru benzina.
diaconuliviu
Muttley, cu ce ai scris mai sua ai dreptatte, alkea-s fazele distributiei si avansurile/intirzierile, deci, verificarea la PMI a supapelor e frectie.

Acuma, sincer, pentru initiator, cind ai montat pinionul delco, l-ai pus bine?
Daca da, ramine de demontat capacul distributiei.
B-34-SGM
Daca ai pus gresit pinionul intermediar cu 180 grade, nu porneste nici sa o bati.Si iti da niste rateuri infernale. Ai grija ca mie mi-a crapat in doua saxofonul de la un astfel de rateu.

Fa rapid o verificare, inverseaza fisele 1 cu 4 si 2 cu 3, daca nu vrei sa dai capaul jos.

Daca e sarita de la punct nu iti poti sa seama urmarind supapele si PMS-ul. E prea mica deiferenta de 1 dinte si nu o observi. O sa ti se pare totul ok.

Vezi ca se poate da jos capacul de distributie doar demontant scutul (daca ai). Scoti cureaua, fulia de la arbore, si cu un clichet mic desfaci. Ai loc sa il bagi intre radiator si motor. Nu e nevoie sa desfaci altceva. Toata operatia o faci de sub masina.

Crede-ma ca se poate destul de usor verifica,eu aveam o perioada cand schimbam saptamanal lanturile de distributie.... din anumite motive,pe care le-am elucidat pana la urma.
diaconuliviu
QUOTE(B-34-SGM @ 24 May 2006, 13:19)
[...]
Vezi ca se poate da jos capacul de distributie doar demontant scutul (daca ai). Scoti cureaua, fulia de la arbore, si cu un clichet mic desfaci. Ai loc sa il bagi intre radiator si motor. Nu e nevoie sa desfaci altceva. Toata operatia o faci de sub masina.
[...]

Parca trebuia si baia slabita putin in fata?
Uneori mai agata si nu se poate remonta capacul distributiei.
cristidb
Modelele mai noi, dupa 96 cred, au si baia si capacul de la distributie lipite cu silicon. Nu mai au garnitura de pluta la baie si nici garniturile de cauciuc. Nu trebuie slabita baia.
Pedro
merge perfect cu un dinte sarit , doar delcoul e cam ciudat de dat intr-o parte
diaconuliviu
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 14:31)
merge perfect cu un dinte sarit , doar delcoul e cam ciudat de dat intr-o parte
*


Pai daca cu un dinte sarit merge PERFECT, de ce sa mai schimbam lantul cind se uzeaza? Ca decalajul produs de lant uzat e mai mic decit pasul pinionului. Poate nici intinzator nu mai trebuie.
cristidb
Avansul se poate corecta daca e un dinte sarit prin rotirea delcoului, dar distributia va ramane tot dereglata (supapele nu se mai deschid/inchid cand ar trebui). Asa ca tot prost o sa mearga.
Pedro
merg cu masina asa de un an, doar eu.

misto-urile astea ca sunt rasuflate, daca vrei , n-ai decat sa iti pui si elice sa zbori , eu merg cu a mea asa si merge bine , mi-e scarba sa scot ala, nu am nici o problema. Asta iarna la -25 grade pleca la sfert zi dupa zi

argon
Si daca distributia e uzata in asa hal ca nu merge cum trebuie pusa la punct, si va merge mai bine cu un dinte sarit in directia corespunzatoare? a?!
Pe un motor nou ma indoiesc ca va merge bine sarita, dar pe unul mai varza va zic eu ca merge perfect...oftica-s-ar Muttley..
EUROPE_
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 14:50)
merg cu masina asa de un an, doar eu.

misto-urile astea ca sunt rasuflate, daca vrei , n-ai decat sa iti pui si elice sa zbori , eu merg cu a mea asa si merge bine , mi-e scarba sa scot ala, nu am nici o problema. Asta iarna la -25 grade pleca la sfert zi dupa zi
*


Pedro... poate nu e sarita...... verifica. Daca zici ca merge perfect cu un dinte sarit, eu zic ca nu. Poate ti s-a parut ca e sarita huh.gif te uitat tu si ai vazut ca e sarita cu un dinte? blink.gif
Motorul asta de dacie are si el niste parametrii functionali. Crezi ca motorul de dacia merge oricum. Doar mai aveai sa spui ca nu conteaza daca motorul este reglat... ca tot asa merge! wink.gif .
sieger
QUOTE(einstein1984 @ 24 May 2006, 09:20)
La 120 de grade dereglaj, nici mama motorului cu scanteie nu mai merge , nici rotund nici altfel.

Aici zice ca metabondul se pune in ULEI, nu in benzina!  Ia curata matale rezervorul ala, spala-l nitel, bune niste benzina ca lumea de la Rompetrol si sa vezi ce frumos merge motorul dupa aia. Si nu mai pune metabond, pe nicaieri!
*


eu am pus metabond pt carburanti http://www.metabond.ro/modules.php?name=Pr...e&op=terms&id=9 nu pt ulei, sunt de mai multe feluri dar nu era cazul la mine
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 24 May 2006, 14:55)
Si daca distributia e uzata in asa hal ca nu merge cum trebuie pusa la punct, si va merge mai bine cu un dinte sarit in directia corespunzatoare? a?!
Pe un motor nou ma indoiesc ca va merge bine sarita, dar pe unul mai varza va zic eu ca merge perfect...oftica-s-ar Muttley..
*


Da, spui bine "in directia corespunzatoare" pentru ca o uzura FOARTE MARE ar fi oarecum compensata cu un "salt" INAPOI al pinionului "mic"-de pe arborele cotit. Ori, in cazurile rare in care distributia "sare de la punct" ea face "salt inainte"-n-am gasit alta rima. Ceea ce nu compenseaza uzurile.Deci motorul nu va merge perfect.
argon
Nu ma refeream ca sare singura, intradeavar..mai rar, ma refeream la nea Mitica mecanicosu care de lene si nestinta o pune aiurea. Cel putin asta a fost in cazul meu.
B-34-SGM
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 16:31)
merge perfect cu un dinte sarit , doar delcoul e cam ciudat de dat intr-o parte
*



Daca perfect inseamna lipsa de putere si incapacitatea motorului de a se tura cursiv peste 3500 ture, avem o idee total diferita despre perfectiune.

Daca mergeai cu alta dacie identica cu a ta,apoi cu a ta, ai fi simtit lipsa EVIDENTA de demaraj.

Motorul de dacie trebuie sa urce cursiv in turatie pana la 5500. Pariu ca al tau la 4000 maxim deja e plafonat?

Da, corect, la modelele cu garnituri de pluta si cauciuc trebuie slabita baia. La cele pe silicon nu e cazul.
Pedro
In primul rand tin sa imi cer scuze blush.gif si pe urma B- 34 - SGM m-ai facut fericit, nu stiam de ce naiba nu vrea sa treaca de 120 km/h de parca dupa nu mai respira. Inca o data imi cer scuze si multumesc!

Am vorbit cu fostul proprietar sa il intreb de chestiunea in cauza si ma asigurat ca nu e sarit un dinte si ca s-ar putea sa fie de la platoul ruptorului blink.gif , faptul ca merge delcoul atat de deplasat
diaconuliviu
QUOTE(Pedro @ 25 May 2006, 14:39)
[...]s-ar putea sa fie de la platoul ruptorului blink.gif , faptul ca merge delcoul atat de deplasat
*


Ups, nu cumva pinionul delco e pus cumva deplasat cu un dinte ? Sau, a schimbat cineva axul delco? Acele axuri is fara gaura de bolt de la capat, poate cel ce a practicat-o a practicat-o deviat, incit antrenorul nu mai e "paralel" cu crestatura pentru "lulea".
Pedro
Pai eu de delco vorbeam pana acum ca e pus gresit cu un dinte nu de lant ca ar fi sarit cu un dinte tongue.gif
diaconuliviu

Pai intelegi distributie prin "pinion delco"? cool.gif
Pedro
mda, sorry!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.