Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: miros ferodou ars
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stasi
de la ce sa fie problema? am sesizat un miros la roata dreapta, fata... roata e si calda.. mirosul mi-e foarte familiar de pe vremea cand mergeam cu tramvaiul si se mai strica... cineva mi-a spus ca e miros de ferodou... ce inseamna asta? care-s implicatiile?
GoGu
Ti s-a blocat frana pe roata aia. De ce? Nu stiu... :oops:

Mergi si rezolva ca iti strici placute, disc si ce-o mai fi pe acolo...
livicu'
8) 8) 8)

ar fi cel mai bine sa umblii la roata aia ca faci varza si placutele si discu'

si e o galagie de bani un disc

si nu cred ca ai acolo vreo mare belea de ordin teh ci s-a adunat mizerie
stasi
singur pot face operatiunea asta? ce trebuie sa dau jos si sa curat?
livicu'
desfa si tu roata, desfaci etrierul , scotzi placutele si curetzi pe etrier daca nu vrea asa da cu o pila pe marginea metalica a palcutelor

sa nu da-i pe ele !

e simpla operatiunea
marius-gabriel
Cel mai probabil s-a blocat cilindrul de la etrier( a ruginit).Trebuie sa dai etrierul jos si sa-l bati pana iese cilindrul.Dupa aceea trebuie frecat pe o bucata de lemn.Sa nu incerci cu jmirghel!!!

Daca e cazul il schimbi ca nu e prea scump(vreo 60-70 mii) cu ocazia asta schimbi si garniturile de etasare la etrier(15 mii).

E bine sa faci operatiunea si pe cealalta roata, si eventual daca placutele sunt uzate sa le schimbi(150 mii).Iti mai trebuie si o jumatate de litru de lichid de frana si o jumatate de zi sa faci astea...
stasi
placutele le-am schimbat acum 2 saptamani.. si un cilindru... ma gandesc ca poate n-a pus bine ala ceva cand a montat placutele.. am coborat mai devreme la masina... am scos roata, da mi s-a parut prea complicat sa scot etrierul avand masina doar pe cric... am dat cateva ciocane in etrier pana am simtit ca se invarte roata mai bine si gata... ma duc mai incolo sa fac o proba.. daca nu, cred ca am sa ma duc la un mecanic....
marius-gabriel
ca sa scoti etrierul trebuie sa scoti mai intai cele 2 pene care sunt prinse cu niste sigurante sau cel mai frecvent(daca s-a mai umblat) cu sarma..

cred ca problema nu ti-a disparut si la urmatoarea frana se va bloca iarasi.

daca cilindrul e ruginit el nu mai revine inapoi si roata ramane blocata.
stasi
etrierul am vazut cum se scoate, insa mi s-a parut incomod sa ma bag si pe partea cealalta a rotii sa scot sigurantele, etc ...si nici in cricul ala nu prea am eu mare incredere...insa astazi a fost prima incercare... daca totusi vad ca n-am facut nimic, am sa mai incerc ... ca parca n-as da bani la mecanic....
marius-gabriel
in primul rand inveti si o sa-ti faci asta singur de-acum in colo..fara sa mai dai banii la mecanic...
marius-gabriel
...si daca reusesti sa dai etrierul jos sa strangi cu cheiea franceza furtunul care intra in etrier.dupa ce schimbi cilindrul si garniturile, te uiti ca etrierul sa intre perfect(ma refer la cat de iesit sa fie cilindrul)pe placutele de frana,dupa care il umplii cu lichid de frana si ii pui furtunul si slabesti cheia franceaza.astfel vei evita pierderea de lichid de frana aiurea si ai sa te chinui mult mai putin la aerisire.apropos...mai ai nevoie de un prieten sa-ti faca pedale...
van den plas
Poate favoriza gerul mersul infranat ? Sambata dimineata cand am pornit-o am observat ca merge mai greu decat de obicei. Dupa circa 10 minute de mers si-a revenit, dar dupa ce am oprit-o si am lasat-o sa stea cateva ore fenomenul s-a repetat. Am observat ca una dintre jentile din fata era usor mai calduta fata de celelalte. Cel mai probabil mi se pare ca un cilindru sa fi ruginit si sa aiba tendinta de a se bloca in etrier, desi ambii cilindrii au fost schimbati anul trecut. Ar mai putea fi vorba si despre altceva ?
marius-gabriel
nu stiu ce sa zic...

ma gandesc totusi ca cilindrul etrierului si corpul etrierului sunt facute din 2 materiale diferite care de contracta diferit...

nu stiu daca se simte asta...
MoneyTalks
QUOTE
am sa mai incerc ... ca parca n-as da bani la mecanic....


Daca nu te pricepi (eu recunos ca nu ma pricep), mai bine mergi la un mecanic cu ea, decit sa o strici mai rau.
OCEBE
QUOTE


Poate favoriza gerul mersul infranat ? Sambata dimineata cand am pornit-o am observat ca merge mai greu decat de obicei. Dupa circa 10 minute de mers si-a revenit, dar dupa ce am oprit-o si am lasat-o sa stea cateva ore fenomenul s-a repetat. Am observat ca una dintre jentile din fata era usor mai calduta fata de celelalte. Cel mai probabil mi se pare ca un cilindru sa fi ruginit si sa aiba tendinta de a se bloca in etrier, desi ambii cilindrii au fost schimbati anul trecut. Ar mai putea fi vorba si despre altceva ?


simptomul asta il am si eu; la inceput nu vroiam sa cred evidenta si-mi ziceam ca ba-i vaselina groasa, ba s-au contractat muschii si alte balarii...

adevaru-i ca instalatia de franare (toata) este murdara, cu urme de apa samd.

ma uit prin cartile tehnice la alte masini si ma minunez:

se schimba lichidul de frana la 20k

se pune si se completeaza numai cu tipul "cutare"

cati posesori de dacii au grija ca instalatia de franare sa fie curata? eu nu, dar am sa ma ocup de asta

cand ma uit in borcanul cu lichid in loc sa vad un lichid limpede, vad o tulbureala, cand completez (de inlocuit nu stiu daca l-am inlocuit ) ma uit pe sticla sa scrie "Lichid de frana" si atat, etc,etc.
livicu'
mai oameni buni nu va grabiti sa schimbati pistonu' ci curatati si voi vopseaua de pe marginea placutei de frana si mai discutatyi dupa aia daca tre' sau nu schimbat pistonasu' de la etrier
FLEX
Bine ati venit in lumea etrierilor (semi)flotanti de pe Dacia ...

Aceasta solutie tehnica are avantajul ca economiseste al doilea pistonas de frina (cel de pe exteriorul discului), rolul acestuia fiind preluat de corpul mobil al etrierului, care culiseaza fiind tras de pistonas ... toate bune, dar este o solutie pretentioasa la realizare si mai ales la intretinere, acumularea de mizerie pe calea de culisare a etrierului provocind blocajele acestuia; capac la toate, din motive ce tin de calitatea fabricatiei, pistonasul se poate pune oblic pe cilindru, rezultatul fiind tot blocarea frinelor.

Solutia ar fi curatarea cu atentie a intregului etrier (parte fixa+parte mobila) si a cilindrului si pistonasului; naspa e daca cilindrul sau pistonasul s-au ovalizat (se verifica cu un subler), asta ar implica schimbarea partii fixe a etrierului sau a pistonasului.

Interventia e simpla, daca studiezi cu atentie montajul si ti minte fiecare piesa unde si cum vine, atentie la sigurante!

Lichidul de frina trebuie sa fie in cel mai rau caz translucid, nu murdar!
van den plas
OCEBE - Problema nu este de la lichidul de frana, desi daca arata cum spui cred ca ar trebui sa-l schimbi.Eu l-am schimbat iarna trecuta, cand tot din cauza gerului mi-au crapat garniturile de la pompa de frana si m-am trezit dimineata cu covorasul imbibat cu lichid.Tot atunci am schimbat si cilindrii, si nu cred ca am facut mai mult de 10000 km pana in prezent. Intre timp (asta vara) am schimbat si discurile,placutele si rulmentii. Asta ma face sa cred ca blocajul este determinat

de murdaria amestecata cu apa care ingheata. Uterior dupa 5 -10 minute de mers

gheata se topeste si frana functioneaza normal. Dupa o stationare mai lunga apa ingheata din nou si fenomenul se repeta. N-am auzit despre problema cu vopseaua de pe marginea placutei de frana . Despre ce este vorba ?
george_d
Daca ai schimbat placutele de curand e posibil ca cel care ti-a facut operatia sa nu fii montat bine etrierul de la roata care se incalzeste. Daca etrierul nu e asezat bine pe cele doua arcuri (sau cleme sau cum le-o zice) sau daca un arc e rupt sau a iesit la un capat din port etrier atunci etrierul nu mai poate culisa. Uita-te cu atentie daca e asezat bine etrieru inainte sa schimbi cilidru.
OCEBE
ptr van den plas:

faptul ca lichidul de frana este murdar reprezinta un efect al inglobarii in el a multor mizerii din intreaga instalatie:rugina, particule de cauciucdin garnituri sau furtune, alti oxizi de neferoase (Al, Cu, si care-or mai fi) impuritati intrate cine stie cum in instalatii, grasimi si multe alte nenorociri; in plus lichidul asta nu-i va vinul sa devina din ce in ce mai bun pe masura ce imbatraneste.

Or, daca lichidul ala se imbacseste inseamna ca mai sunt si alte parti ale instalatiei care au un grad mai mare sau mic de uzura si asupra carora trebuie sa se indrepte atentia. Inlocuind numai consumabilele am rezolvat efectul dar nu si cauza. Si in discutie este un echipament de prima importanta !!!!!

Cand am intrebat
QUOTE


cati posesori de dacii au grija ca instalatia de franare sa fie curata?


n-am facut-o numai in in sens retoric !

smile.gif Hai ca la teorie sunt bun ,nu-i asa?
OCEBE
si mai am o nedumerire:

de care apa e vorba ca ingheata si blocheaza franele?
van den plas
OCEBE a scris :
QUOTE


adevaru-i ca instalatia de franare (toata) este murdara, cu urme de apa samd

OCEBE
daca am scris "urme" inseamna ca dintr-un motiv sau altul A existat apa ca atare in instalatie, apa care a lasat urme. Lichidul de frana fiind de fapt un alcool, este perfect miscibil cu apa; prin urmare, apa-apa in instalatie nu poate exista pentru un timp atat de lung incat sa apuce sa inghete si sa faca tot felul de neajunsuri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.