QUOTE(ct03nut @ 24 May 2006, 06:00)
daca scartaie e de rau ? poate fi uns ceva ? in rest merge brici, nu am carat greutate etc etc.
S-ar parea ca nu e din carat greutati. Din incarcare+gropi "romanesti" (adica de la 30 de cm in...jos!!) se rup arcuri sau altele. Scartaitul provine din frecare de rotire intr-o articulatie ( de obicei se freaca partea de cauciuc a bucsei pe teava pe care trebuia sa fie lipita...) e destul de greu de localizat, masina are o droaie de chestii de-astea si nu scartaie decat in mers...
Ca o regula generala, piesele de cauciuc NU SE UNG!!! Uleiul si orice produs petrolier in general ATACA cauciucul si-l distrug, mai repede sau mai tarziu. Chiar legendarul "furtun de benzina" imbatraneste mult mai repede decat furtunele de la circuitul de racire, de exemplu. Unii zic, s-ar putea incerca cu un ulei sau unsoare SILICONICA. Atentie, nu e vorba de cauciucurile siliconice pentru etansari! Uleiurile siliconice sunt pur sintetice: in configuratii moleculare specifice uleiurilor, atomii de carbon ai hidrocarburilor clasice, naturale, extrase din titei, sunt inlocuite cu siliciu. Materialul respectiv e mult mai scump, dar te intrebi daca nu chiar merita banii. Calitatile lubrifiantilor siliconici sunt MULT mai bune decat a uleiurilor clasice ( din hidrocarburi)
In special vascozitatea aproape constanta pe o gama larga de temperaturi, stabilitate chimica la temperaturi inalte ( se aprind mult mai greu si nu se descompun la temperaturi ridicate ), precum si absenta suparatoarei tendinte de scadere a pH-ului (acidifierea) uleiului "clasic".... Nu-mi venea sa cred cand am vazut la un Reno o eticheta pusa la schimbul de ulei: 60,000 km sau peste un an (probabil 18 sau minim 15 luni!!) valabilitate.
Dar am deviat. Deci, undeva, freaca o piesa metalica pe una din cauciuc. Gaseste locul si ai scapat (prin inlocuirea bucsei respective; in fata, 99% bucsa de brat; in spate, "ciolan" sau, mai rar, bratul ala de la mijlocul puntii )
Bafta!!