Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scartait amortizor spate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ct03nut
daca scartaie e de rau ? poate fi uns ceva ? in rest merge brici, nu am carat greutate etc etc.
gti98
QUOTE(ct03nut @ 24 May 2006, 06:00)
daca scartaie e de rau ? poate fi uns ceva ? in rest merge brici, nu am carat greutate etc etc.
*



S-ar parea ca nu e din carat greutati. Din incarcare+gropi "romanesti" (adica de la 30 de cm in...jos!!) se rup arcuri sau altele. Scartaitul provine din frecare de rotire intr-o articulatie ( de obicei se freaca partea de cauciuc a bucsei pe teava pe care trebuia sa fie lipita...) e destul de greu de localizat, masina are o droaie de chestii de-astea si nu scartaie decat in mers...
Ca o regula generala, piesele de cauciuc NU SE UNG!!! Uleiul si orice produs petrolier in general ATACA cauciucul si-l distrug, mai repede sau mai tarziu. Chiar legendarul "furtun de benzina" imbatraneste mult mai repede decat furtunele de la circuitul de racire, de exemplu. Unii zic, s-ar putea incerca cu un ulei sau unsoare SILICONICA. Atentie, nu e vorba de cauciucurile siliconice pentru etansari! Uleiurile siliconice sunt pur sintetice: in configuratii moleculare specifice uleiurilor, atomii de carbon ai hidrocarburilor clasice, naturale, extrase din titei, sunt inlocuite cu siliciu. Materialul respectiv e mult mai scump, dar te intrebi daca nu chiar merita banii. Calitatile lubrifiantilor siliconici sunt MULT mai bune decat a uleiurilor clasice ( din hidrocarburi)
In special vascozitatea aproape constanta pe o gama larga de temperaturi, stabilitate chimica la temperaturi inalte ( se aprind mult mai greu si nu se descompun la temperaturi ridicate ), precum si absenta suparatoarei tendinte de scadere a pH-ului (acidifierea) uleiului "clasic".... Nu-mi venea sa cred cand am vazut la un Reno o eticheta pusa la schimbul de ulei: 60,000 km sau peste un an (probabil 18 sau minim 15 luni!!) valabilitate.
Dar am deviat. Deci, undeva, freaca o piesa metalica pe una din cauciuc. Gaseste locul si ai scapat (prin inlocuirea bucsei respective; in fata, 99% bucsa de brat; in spate, "ciolan" sau, mai rar, bratul ala de la mijlocul puntii )
Bafta!!

argon
QUOTE
freaca o piesa metalica pe una din cauciuc


freaca o piesa metalica pe una de cauciuc? si ce e rau in asta? asta e rolul pieselor de cauciuc, sa nu frece metal pe metal, cum probabil se intampla si scartaie biggrin.gif
ct03nut
pe spate e zgomotul , si se aude doar la forte care actioneaza pe verticala, asa ca mi-am luat 2 prieteni mai grasi si i-am pus sa preseze pe spate cu tonele lor, si supriza...nu mai scoate zgomot...decat putin, cine stie, sper sa nu fie semn de viata scurta.
gdan12
Si la mine este aceeasi problema. E un scartait ca de cauciuc pe fier. Scrartaie cind apas pe portbagaj. Amortizorul si arcul sunt bune, masina isi revine si nu se balanseaza.
Aveti idee de la ce ar putea fi si cum s-ar putea repara ?
byte
Poate e stupida faza dar si eu am avut o problema asemanatoare, cand dadeam in gropi scartia ceva in spate dreapta. De vina era cricul care era prins cu arcul ala si scartaia cand se misca.
gdan12
Am pus ulei cu joja, prin portbagaj, si in citeva zile, s-a rezolvat, nu mai scartaie. Sa vedem pentru cit timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.