Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Axa cu came modificata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
cei7pitici
QUOTE(B-34-SGM @ 16 Nov 2004, 00:05)
Te costa 3 milioane daca duci axa ta sa ti-o modifice pe cate grade vrei (280 sau 320)
*



B-34-SGM, scuza-ma ca ma bag, dar nu poti face dintr-o axa mica una mai mare. Iti trebuie un brut si o axa matrita ca sa poti face asta. Dintr-o axa standard poti face una mai ascutita, iar ca sa-i schimbi gradele la una standard pierzi din ridicare.
B-34-SGM
Te contrazic aici, si eu credeam acelsi lucru pe care il crezi tu.
Distanta de ridicare este diferenta dintre distata de la centrul axului la varful camei, minus distanta de la centrul axei la "fundul" camei.
Micsorand atat varful camei, cat si fundul camei, se obtine aceesi distanta de ridicare, da chiar mai mare, cum vrei.
Practic inaltimea camei va fi mai mica, dar distanta de ridicare va fi accesi, sau mai mare,depinde ce profil vrei.
Sper ca m-am facut lamurit, daca nu iti fac o schema si o sa intelegi sigur.
E chiar mai simplu decat mi-am imaginat.Pana acum o saptamana nu stiam nici eu asta. mad.gif
cei7pitici
Inteleg ce spui tu (si fara schema) , dar nu cred. Asa ar fi usor sa copiezi aproape orice axa fara sa o faci dintr-un brut.
B-34-SGM
Exact, poti copia orice profil de axa pe axa de dacie,numai ca trebuiesc suruburi de reglat jocul culbutor-supapa mai lungi, dar daca subtiezi chiuloasa cativa mm, se compeseaza, deci merg si suruburile normale.

Eu o sa incerc cu un 280 prima data,eu am axa de alpine turbo pe 240 grade (acum cateva zile am aflat). Iar daca merge impinsa mai mult , merg pe un 320 grade.

Din 280 pot sa fac 320, invers nu se mai poate. Am mai multa intredere sa modific axa mea, decat sa lucrez pe una bruta de dacie.
Totusi a mea e de doua ori mai groasa decat cea de dacie, iar materialul este de calitate mai buna.
cei7pitici
QUOTE(B-34-SGM @ 16 Nov 2004, 13:29)
Exact, poti copia orice profil de axa pe axa de dacie,numai ca trebuiesc suruburi de reglat jocul culbutor-supapa mai lungi, dar daca subtiezi chiuloasa cativa mm, se compeseaza, deci merg si suruburile normale.
*



Cam la asta ma gandeam si eu c-ar fi urmarea ridicarii axei din una standard, altfel n-ar deschide supapele decat foarte putin. Cred ca din cauza asta se obtine ridicarea prin marirea camelor.
einstein1984
Axele cu came dupa prelucrare trebuiesc tratate termic (calire termica, nitrurare sau CIF). Motoarele supraalimentate au alte came decat cele aspirate (suprapunerea deschiderii supapelor e mai mare, pentru a permite baleiajul cilindrului). Adica timpul cat supapa de admisie sta deschisa in acelasi timp cu cea de evacuare e mai mare (cel putin la motor cu injectie).
Daca nu te intereseaza de loc cuplul la turatii mici ci numai puterea maxima , se fac came cu profile asimetrice sau/si legi de miscare polinomiale.
Cred ca topicul acesta merita un UP, nu?
mesteru surubel
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2005, 23:07)
Axele cu came dupa prelucrare trebuiesc tratate termic (calire termica, nitrurare sau CIF). Motoarele supraalimentate au alte came decat cele aspirate (suprapunerea deschiderii supapelor e mai mare, pentru a permite baleiajul cilindrului). Adica timpul cat supapa de admisie sta deschisa in acelasi timp cu cea de evacuare e mai mare (cel putin la motor cu injectie).
  Daca nu te intereseaza de loc cuplul la turatii mici ci numai puterea maxima , se fac came cu profile asimetrice sau/si legi de miscare polinomiale.
  Cred ca topicul acesta merita un UP, nu?
*



pai spunene si pe unde gasim asa ceva ca pe mine unu mar interesa sa imi cumpar asa ceva indiferent de pret

------------

se scrie spune-ne si m-ar. Daca nu folosesti liniuta nu ai ce cauta aici
einstein1984
De gasit de-a gata nu stiu unde, dar cum zicea B-34-SGM mai sus se poate face dintr-o cama existenta. Dar depinde ce lege de miscare ceri de la cama respectiva, ce acceleratii suporta sistemul de distributie (caliatea arcurilor de supape), cu ce scula se prelucreaza cama. Intreba-l pe B-34-SGM , ca pretul e in postul nr #100.
Insa a trecut ceva vreme de atunci.
B-34-SGM
Stiu de vanzare o axa cu came facuta de batrani la INMT !S-a alergat pe coasta cu axa aia, este foarte rea axa. 335 evacuare, 340 admisie ! Doar 100E ! Motorul de dacie trage pana la 10.000 ture cu ea!
hadrian_
cam mule ture astea 10000 pe dacie mai sgm.Dar apropo,stie careva cam cat e consumul de la cama la cama?
B-34-SGM
11500 am reusit, cu toate elementele din motor usurate... si cu alimentarea cu benzina aferenta. Pana la 5000 ture motorul e mort cu axa aia. dupa 5000 se simte bine.
amc
Nu cred ca se obtine nimic cu astfel de modificari radicale!sigur de fapt!
andu911
unde rectific o axa cu came in Bucuresti ?
B-34-SGM
QUOTE(amc @ 22 Dec 2005, 02:08)
Nu cred ca se obtine nimic cu astfel de modificari radicale!sigur de fapt!
*



Se vede ca un motor de curse iti este notiune paralela.Intreba pe cineva care se pricepe, inainte sa fii asa de sigur.

Iti recomand sa fii spectator sa un raliu, sau vtm, sa vezi cat de "prost" merg motoarele din cauza axelor. Cred ca sunt stricate, se tureaza singure, si nu stau la relanti... radmasa.gif ?
amc
Poate tie iti folosesc(toate modif.) la liniute, si nici acolo ca mai mult stai sa repari.
Poate cineva isi inchipuie ca dupa tot felul de modificari de genul asta va avea cine stie ce masina fiabila, manevrabila si rapida, in realitate este doar un car de probleme si eventual va face doua trei liniute inainte sa se strice!
andu911
ma cum stiti voi unde se modifica axe cu came dar nu stie nimeni unde se rectifica... huh.gif
B-34-SGM
Stii tu cat stau eu sa repar masina? Cateva luni nu am deschis capota decat pentru curiosi, si pentru a verifica uleiul. Fii linistit ca ca cum s-a mers cu masina mea, e de 10 ori mai fiabila decat o dacie standard.

La Faur sau INMT se faceau axele.
bodel
QUOTE(andu911 @ 22 Dec 2005, 19:25)
ma cum stiti voi unde se modifica axe cu came dar nu stie nimeni unde se rectifica... huh.gif
*



Pe langa autogara Filaret, mai exect pe langa parcul Carol spre cutitul de argint, este un service Bosch unde rectifica axe
einstein1984
INMT sau Institutul national de motoare termice a devenit Master SA si e pe Bulevardul Iuliu Maniu nr 250 si ceva , pe langa iesirea spre autostrada A1. Faur s-a cam desfintat, iar pentru rectificat o axa trebuia sa dai spaga (oamenii faceau motoare de locomotiva, nu se incurca cu lucrari de service auto).
ydaniel
hm,la faur e asa o perioada ciudata,zic ca stiu cam cum e treaba acolo.faza e ca au fabricat multe repere pt dacia si aro.mai au matrite
lord_sith
wow..vad ca nu a mai postat nimeni de ceva vreme aici...totusi trebuie sa pun o intrebare: cineva spunea ca la axa de 320 sau 280 nu mai stiu exact, pana in 5000 de ture e cam aiurea motorul, dar de acolo e rupere..intrebarea mea e daca pana in astea 5000 de ture e mai naspa decat cu axa originala de 1310 ('90) si axa de 280 la ce turatii sta relantiul?? scuze daca pun intrebari aiurea, dar sunt interesat! multumesc anticipat! rolleyes.gif
matrafox
daca cu axa de 320 relantiul satea pe la 1500 banuiesc cu cea de 280 va face relantiul sa stea pe la 1200-1300.dar mai intai sa pui axa gandeste-te ca motorul nu se unge klumea dupa 5000 de ture si daca vei trece de ele il vei chinui mult de tot.inainte de axa pune o pompa de ulei mai klumea si racirea mai buna.daca stai bine si te gandesti numai simpla ridicare a relantiului la un motor stock il face mai fasnet dar sa ii pui axa cu came modificata ca sa nu mai vb daca mai umblii si la supape si la arcurile lor.sigura problema a motorului de dacie ramane fiabilitatea in cazul modificarilor majore si asta o stim si toti ca se datoareaza proastei calitati a pieselor din el.oricum mult mai multe ne pot spune cei ce deja au motarele modificate ,numai daca ii lasa orgoliul wink.gif
Renegatul
Cu axa pe 320 relantiul merge lasat la 1000, iar cu cea de 280, la 800 ture. Am probat nenumarate tipuri de axe, vorbesc din experienta, nu sunt urechist ca altii.

Motorul nu are nici o problema cu ungerea. O pompa de dacie BUNA, cu debit marit este perfecta. Ideala ar fi una cu lobi, de la 5 alpine turbo. La ambele tipuri de pompa presiunea maxima este aceeasi, numai ca la cea cu lobi face presiune mai mare la turatie mai mica decat cealalta. Recomand si un radiator de ulei.

Racirea este suficienta, am mers toata autostrada la 5500 ture in a 5a, si acul de la temp urca un pic peste orizontala. Aveam radiator mare.

Un motor care merge la 8000 ture are uzura exponential mai mare decat unul care merge la 5000. Motorul are viata numarata in ore, nu in kilometrii, daca se merge cu el numai 8000+. Din experienta,la peste 10000 km mersi in regim de exploatare mediu+maxim, motorul nu mai are compresie ca intainte, segmentii sunt dusi, si nu o sa mai aiva putere ca atunci cand era gata scos din rodaj.

La schimbarea segmentilor (sau a setului cu totul) trebuie verificat vibrochenul si cuzinetii, care posibil sa fi avut de suferit.

Bafta !
matrafox
pai si cu aia de 320 daca il cobori la 1000 crezi ca mai urca asa de repde in ture ca atunci cand ar fi stat la 1500 ? wink.gif
SiloS
Ce legatura are puterea cu circuitul de relanti ?
einstein1984
Supapele stau deschise mai mult, intra mai multa incarcatura proaspata in cilindru.............
ydaniel
DA.trebuie o pompa cu debit marit,sau de curse cum se mai zice:P)
Renegatul
Pompa de dacie standard alimenteaza fara probleme 2 orizontale in combinatie cu axa pe 320.
ydaniel
pompa de benzina nu:) da pai am vazut cateva masini cu ea:)
lord_sith
aveti idee la axa de renault 18, cam cate grade au camele? presupun ca reda un relanti mic (800-900)...a incercat careva din voi axa asta? diferenta mare de consum?
Renegatul
Daca te referi la r18-ele de 1.4 , are motor identic cu cel de dacie, implicit si axa identica.

Daca te referi la ala cu motor de 1.6 are alt tip de bloc motor, implicit axa nu se potriveste la motorul de dacie.
lord_sith
voi ce axa imi recomandati care sa mareasca consumul mult, dar totusi sa se infiga mai bine decat cu cea originala....nu am de gand sa exploatez motorul pana in 500 de ture, dar cine stie, poate o sa ajung si pe acolo! happy.gif totusi vreau o axa care pot sa o tin la 900rpm la relanti, dar sa redea mai multa agresivitare decat cea originala. PS- am 4 mil pt dansa.... rolleyes.gif
stiu ca par cam exigent dar ..tocmai in cauza ca nu sunt genul care sa o forjeze nereu, asa ca nu vreau sa isi piarda din fiabilitate.. (un prieten mecanic, mi-a spus ca nush ce axa de ranault dezvolta 75cp..cu relanti normal 900.la acelasi consum.are careva idee despre ce e vorba???) AS PREFERA RASPUNSURI DE LA EXPERIMENTATI, ms!!!!
tao13
axa de dacie copiata dupa camele de r12 gordini
relantii pana in 1100 rpm
pret 3 mil
tel 0722204401,
bucuresti
lord_sith
copiata adica rectificate unghiurile? dry.gif
tao13
pe axa de dacie standard s-au copiat("rectificat") camele de r12 gordini
SiloS
lord_sith , tu cauti axa cu came de r12 ts . r12ts are in plus pe langa r12 axa cu came putin mai smechera [ pe care o cauti tu ; nu stiu cate grade ] si un carb dublu . R12 tl are 54 de cai si r12 ts 63 de cai .
lord_sith
si daca e sa fie "acompaniata" de un carb normal....? tot 63...?
payty
QUOTE(SiloS @ 20 Mar 2006, 15:29)
lord_sith , tu cauti axa cu came de r12 ts . r12ts are in plus pe langa r12 axa cu came putin mai smechera [ pe care o cauti tu ; nu stiu cate grade ] si un carb dublu . R12 tl are 54 de cai si r12 ts 63 de cai .
*




r12 ts are si carb dublu crop si raport de compresie mai mare, deci nu e numai din axa
einstein1984
Axa cu came copiata dupa profilul gordini nu o sa faca treaba prea buna pe motor normal de dacie pentru ca Gordini folosea arcuri de supape duble si mai tari. La motorul de dacie, cu arcuri moi si obosite, cu alte mase in sistemul de distribuite, exista pericolul ca tachetul sa se desprinda de pe profilul camei. Daca cama e rectificata din una originala si nu e retratata termic, nu o sa aiba viata lunga.
Muttley
Am sentimentul ca ai sa ti-o iei pe coaja oleaca... happy.gif
tao13
no problem
hahhahaha
axa tratata termic...............nu vrei si cimentari de 5 mm.cat ai vrea sa mergi cu o axa?.500.000km???????????????????
pai asta cu supape marite si...........arcuri.............ce sa-i zic baiatului.........el a intrebat doar de axa de axa.daca vrea axa avem si chiulasa modificata...........asa ca................si cu tratatul este o prostie (asa fie vorba intre noi).cat crezi ca s-a luat din cama domnul einstein ca sa se duca stratul de cimentare?
lord_sith
oricum iau in calcul in cazul schimbarii camei si arcuri de supape mai tari...mom nu stiu de care dar gasesc eu....un mecanic mi-a spus ca eu una de 75cp care sta la relanti normal si e belea...cica a vut-o pe masina el...dar nu mai stiu care era.... mad.gif (masina tragea mortal, cu carb normal...)
SiloS
El ti-a spus ... tu l-ai crezut ... si eu am mai scos 65 de cai din motor doar prin imbunatatirea amestecului aer-benzina si a avansului . Ma crezi ??? radmasa.gif

Nu prea ai cum sa scoti 75 de cai doar din axa ... acuma depinde si cum ii masori laugh.gif
ydaniel
nu mai glumiti ca va banez pe toti:) stie einstein ceva de prin poli:)
Renegatul
QUOTE(lord_sith @ 21 Mar 2006, 17:46)
oricum iau in calcul in cazul schimbarii camei si arcuri de supape mai tari...mom nu stiu de care dar gasesc eu....un mecanic mi-a spus ca eu una de 75cp care sta la relanti normal si e belea...cica a vut-o pe masina el...dar nu mai stiu care era.... mad.gif (masina tragea mortal, cu carb normal...)
*



Mecanicul de care zici este "urechist". Iti recomand ca pe viitor sa asculti de un inginer. Mecanicii stiu sa schimbe piese, putini stiu ce se petrece intr-un motor.

Stii vorba aia romaneasca : si cu aia in ... si cu sufletul in rai, nu se poate.
Daca impingi un motor de dacie, o sa se uzeze relativ repede, o sa consume mult, nu va fi usor de condus in oras. Iti recomand sa montezi setul de 1.6 si pleci din start de la 72 CP si cuplu mai mare decat 1.4.

Dupa ce ai 1.6 NOU, gandeste-te la axa, alimentare separata pe fiecare cilindru, r.c 11.5:1, usurari, etc, mici secrete care nu se zic pe gratis.Ce am zis eu aici sare de 1000E numai piesele si prelucratul lor! Te risti?
Ford_V6
QUOTE
axa tratata termic...............nu vrei si cimentari de 5 mm


vezi ca cimentare e aia care se face pe la case sa stea caramizile lipite una de alta . . .

aia care se face la axe si la alte piese este cementare. . .ai auzit de diagrama fier-carbon ???

Vorba lu Renegatu . . .mai ascultati si pe la ingineri nu numai pe la mecanici urechisti.
lord_sith
woo...fratilor...can't we all jut get allong??? tongue.gif
Deci treaba sta in felul urmator....vreau o axa care sa imi faca masinuta sa traga mai bine decat asta normala..masina mea e din 90 si a fost a tatalui meu..47.000KM fara umblat la motor, trage bine!!!(nu zic ca nu as vrea ceva extraordinar dar stiu ca necesita o groaza de modificari...) vreau sa am mai multi caluti rolleyes.gif , dar nici sa consume cat un ursulet, daca se poate sa consume chiar la fel...sau putin mai mult, ma repet iau in calcul si schimbarea arcurilor de la supape.......PS. Mecanicul de care iti spun a facut asa ceva cu dacia lui si a fost cu ea pe DYNO sa calculeze... blush.gif ...plus inca vreo 4 dacii facute de mana lui care trag drama!!!! nu prea cred ca e urechist..cum spuneau unii din voi, in fine nu ii mai iau apararea, ca momentan VREAU PT MINEE!!!! cool.gif
mihai1677
La adresa asta: http://www.abc.se/~katriina/r12tuning.htm
spune de: "The camshaft can be replaced with R15TL's (62/22 degrees valve timing, as opposed to 20/60 original)" adica un ax cu came in opozitie cu cel original de Dacia.
payty
QUOTE(mihai1677 @ 22 Mar 2006, 11:12)
La adresa asta: http://www.abc.se/~katriina/r12tuning.htm
spune de: "The camshaft can be replaced with R15TL's (62/22 degrees valve timing, as opposed to 20/60 original)" adica un ax cu came in opozitie cu cel original de Dacia.
*




In manualul de reparatii dacia, la axa cu came se poate vedea ca este exact cea de r15tl/r12 ts ( asa cum scrie mai sus, 62/22). Deci nu prea are rost sa cautati o axa din asta pentru ca motoarele de 1400 o au deja.
Renegatul
QUOTE(lord_sith @ 22 Mar 2006, 11:18)
woo...fratilor...can't we all jut get allong???  tongue.gif
Deci treaba sta in felul urmator....vreau o axa care sa imi faca masinuta sa traga mai bine decat asta normala..masina mea e din 90 si a fost a tatalui meu..47.000KM fara umblat la motor, trage bine!!!(nu zic ca nu as vrea ceva extraordinar dar stiu ca necesita o groaza de modificari...) vreau sa am mai multi caluti rolleyes.gif , dar nici sa consume cat un ursulet, daca se poate sa consume chiar la fel...sau putin mai mult, ma repet iau in calcul si schimbarea arcurilor de la supape.......PS. Mecanicul de care iti spun a facut asa ceva cu dacia lui si a fost cu ea pe DYNO sa calculeze... blush.gif ...plus inca vreo 4 dacii facute de mana lui care trag drama!!!! nu prea cred ca e urechist..cum spuneau unii din voi, in fine nu ii mai iau apararea, ca momentan VREAU PT MINEE!!!! cool.gif
*



Spune-mi si mie ce masini a facut omul,(numerele) si la ce Dyno a fost.
Daca a fost la Master Tuner, fac rost de hartile de putere.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.