Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Axa cu came modificata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
einstein1984
ÁXĂ1, axe, s.f. Dreapta care se consideră orientată într-un anumit sens. ♦ Dreaptă (sau obiect în formă de dreaptă) care ocupă o anumită poziție într-un sistem tehnic. ♦ Dreaptă închipuită în jurul căreia se face mișcarea de rotație a unui corp în jurul lui însuși. ♦. – Din fr. axe.
O dreapta nu poate sustine o cama. E cam dus omul, dar aici are dreptate.
Ford_V6
on topic

www.dbilas.de

modificari profesionale de arbori cu came. trimiteti axa si contra sumei de 160 de euro la o axa cu 8 came va vace alt profil si tratamentul termic de rigoare.

parerea mea e ca decat sa dati 3 mil pe o axa facuta pe la noi pe la nea gigi cama mai bine dati 6 pe aia care stiti macar ca e buna si e si tratata.
einstein1984
Foarte tare! http://www.dbilas.de/dbilas_eng/index.htm
Axa de Alpine 110 cred ca merge pe Dacie. Oricum, oamenii sunt profesionisti.
Ford_V6
eu am cumparat de la dbilas dynamic o axa cu came pentru opelul meu pe 308 grade si un set de arcuri intarite si talere pentru arcuri.

am platit 300 euro pe tot . nu am platit transport pentru ca le-am luat direct de la ei din germania dar oricum ma interesasem si costa vreo 30 de euro. oricum sunt de super calitate.

daca tot dati un ban dati pe piese de calitate si nu mai faceti experimente costisitoare. o sa va para rau intr-un final ca pierdeti bani si timp iar rezultatele o sa lase de dorit. asta incercam sa-i explic lui Tao ( defapt incerc sa-i explic de vreo 2 ani ).

multa lume m-a acuzat ca de doi ani opelul nu este gata . . .de ce ??? raspunsul este simplu.. . .inca nu am toate piesele originale stranse si nu mai fac improvizatii . . .amintiti-va ce spune evreul . . .suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine.
payty
QUOTE(einstein1984 @ 22 Mar 2006, 22:12)
Foarte tare! http://www.dbilas.de/dbilas_eng/index.htm
  Axa de Alpine 110 cred ca merge pe Dacie. Oricum, oamenii sunt profesionisti.
*




Axa de a110 nu prea are cum sa mearga pe dacie pentru ca a110 are alt tip de chiulasa.
lord_sith
aham..deci..ce "arbore" sa imi iau pt ca am cu ce sa acompaniez acum..un carb dublu-corp de nova gt!! (a mai folosit careva, consum exagerat?)
einstein1984
Una noua e 260 de euro. Pe Alpine A110 au fost puse mai multe motoare, de la cel de 900 de pe R4 pana la 1600 cc, trecand pin cel de 1300 de pe R12. Eu asa tin minte. Motoarele erau preparate de Amedee Gordini.
ydaniel, cauta la Autoexpert un inginer care le face testele si afli cine e! Apreciez faptul ca unii au inteles despre ce vorbeam cu "arbore" si "axa"!
lord_sith
Oameni buni, vreau sa stiu si eu cine a folosit o axa care sa nu ii mareasa consumul (macar nu cu mult) si a scos ceva cai in plus..ma refer la relanti in jur de 900...cu carb normal sau dublu-corp!
Astept raspunsuri concludente si sincere!!! tongue.gif
einstein1984
Domule, daca vrei putere mai multa din motor, trebuie sa arzi mai multa benzina. Arborele cu came nu ajuta cu nimic eficienta motorului, ca sa poti spune ca folosesti mai eficient benzina aia. Deci, daca arborele mareste puterea, mareste si consumul in mod corespunzator.
Daca nu vrei sa creasca prea mult consumul dar vrei cativa cai, limiteaza-te la cateva reglaje sau schimba carburatorul cu un dublucorp (daca gasesti un dublucorp progresiv, poate chiar scade consumul). Poti incerca sa maresti raportul de comprimare (rabotarea chiulasei). Inlocuirea arborelui icu came e destul de scumpa dupa cum vezi (minim 300 de lei), dar un carburator e maxim 150 de lei.
E destul de concludent?
Ov
ALOOOOO, Domniiiiiiii, iar am ras o gramada de offtopic de aici. Chiar nu va puteti abtine ? Intalniti-va si rezolvati-va problemele. Aici discutam despre altceva !
lord_sith
enstein1984, ai un id de mess, ceva vreau sa te mai intreb cate ceva....
bagykid
salutare , am si eu nevoie de ceva ajutor si am nevoie rapid , motorul este desfacut deja si am nevoie de informatii cu privire la axa cu came :

1. motorul este de 1.4 (102-14) , cate grade are axa asata ( daca stie cineva ) ?
2.are un prieten de vanzare o axa de 275 grade ( nu stie de pe ce model de renault este ) , poate stie cineava de aici .
3.daca o sa pun axa asta de 275 - poate cineva sa ma ajute cu informatii cu privire la functionarea viitoare a motorului ? care ar fii diferenta fata de axa standard de fabrica?

mersi anticipat
AAlpine1
axa normala de dacie are 276 de grade(parca)
daca vrei o axa mai "intepata" cauta una cu profil de r5 alpine aspirat 282, albert mic 292 sau albert mare 320 de grade.
exista si axa de 345 de grade daca vrei .
cu axa de r5 alpine aspirat de 282 de grade o sa ai relantiul la 1000-1100 de ture, daca o sa scazi cu relantiul sub turatia asta o sa trepideze motorul, iti trebuie arculetele din delcoul de olcit dar de aici incolo deja vb degeaba ..................
bagykid
- chiar nu cred ca axa normala de la 1.4 este de 276 grade , poate aflam astazi exact cat are
- acelasi prieten al meu a mers o perioada cu o axa de 345 , dar spunea ca la mers normal ( prin oras ) trepida foarte tare - deci asta nu ma avantajeaza
- eu vreau doar ceva mai bun decat axa de fabrica , ideea ar fi sa aflu exact cat are asta standard si de pe ce model provine asta de 275 grade

mersi oricum
payty
axa de dacie are 264 pe admisie din cate stiu eu. de fapt asa scrie si cartea lui mondiru. mi se pare ca la 1300 era de 260.

ma intereseaza si pe mine o axa undeva la 270 de grade, sau un atelier unde pot copia profilul. stie careva?
bagykid
deci , care ar fi modificarile ( in bine sper ) dupa montarea pe 1.4 a axei de 275 grade ?
latinoo
degeaba schimbi profilu daca nu ii maresti ridicarea
payty
o sa ai cuplul maxim la o turatie ceva mai mare decat 3000 rpm cat e normal, dar s-ar putea sa ai un relanti instabil si sa trebuiasca sa il tii ceva mai sus.
Alex 23
Scuze ca intervin!
La 1300 daca-i pun axa de 1400 se va simti vreo diferenta?Dar motoru sa mearga la fel la relanti, sa nu oscileze!
payty
latinoo,din cate inteleg eu, vrei sa spui ca indiferent cate grade ar avea o axa, nu se simte nimic pana nu maresti ridicarea?

hm.. blink.gif
bagykid
bravos AALPINE - asta cautam , am dat search de am capiat si stiam ca citisem pe undeva
- daca a concluzionat careva mai repede sa-mi dea si mie rezumatul , eu acuma ma apuc de citit si cred ca o sa dureze ceva

mersi
latinoo
nu chiar , gradele iti dau durata de mentinere a supapei de admisie/evacuare deschise , ridicarea iti da deschiderea efectiva a supapei , cu cat mai mare deschiderea , cu atat se poate umple cilindrul mai bine , dar oricum chiar cu o axa cu grade mai multe se va simti diferenta fata de axa standard
bagykid
fratilor , cate grade are pana la urma axa standard de dacie 1.4 ?

AAlpine1
am scris mai sus dacia are 276 sau 272 de grade(nu mai stiu exact).
r5 gtt parca are 262
r5 alpine turbo 240
la turbu axa trebuie sa fie mai "tare" pe evacuare
r5 alpine aspirat 282
r12 gordini 292
r12 gordini 320
axa de dacie de raliu 345

axa dacie de 1400/1600 sunt la fel.
mai exista o axa de dacie "simca" care nu stiu ce stie sa faca.
ydaniel
ole! ai mai postat si tu pe aici:) ma bucur ca faci in sfarsit motorul la gby;)
bagykid
ACUM 10 MIN , mecanicul a dat-o jos si cea de 1.4 are 270 stantat pe ea
bagykid
hai ca am nevoie de ajutor de la voi :

- axa de pe dacia mea este de 270 ( si asa cred ca au toate )
- pot face rost de una de 275 ( proprietarul ei spune ca are camele mai groase decat cele de dacie normale )
- cum credeti ca se va comporta dacia mea(oarecum normala- se va usura volanta , planare ceva mai mult la chiloasa , arcuri tari la supape , evacuare directa , admsia de 1.6 , poate si carbul dublu ce a mai fost pe masina , vedem ) cu axa de 275 ?
- am nevoie rapid de sfaturi constructive ptr. ca motorul e desfacut si vreau sa-l montez pana vineri

mersi

payty
axa de dacie :

avans deschidere admisie 22
intarziere inchidere admisie 62

avans deschidere evacuare 20
intarziere inchidere evacuare 60


deci: 264 pe admisie si 260 pe evacuare. nu stiu ce inseamna 270-ul de pe axa ta.

de unde stii ca axa pe care vrei sa o cumperi are 275? ar trebui sa iei cele 2 axe si sa te uiti la came. daca la cea de-a doua sunt camele mai rotunjite, atunci are mai multe grade, deca nu, nu.
Supapa_jR
Cand se schimba axa cu came....ce mai trebuie schimbat la masina?
ce performante s-ar intrezari cu modificarile acestea??ce a scris GBY
latinoo
<planare ceva mai mult la chiloasa , arcuri tari la supape> , chiar nu te complica cu asa ceva din doua motive foarte simple , daca chiar vrei sa il comprim fa-o din piston si nu din camera de ardere(nu castigi decat galagie , o camera de ardere mai mica , mai putin amestec de ars) , iar arcu mai tare clar nu poate sa iti inchida mai repede supapa , plus ca interesu tau la motor aspirat e sa il ajuti sa se tureze usor , nu sa il ingreunezi

<pot face rost de una de 275 ( proprietarul ei spune ca are camele mai groase decat cele de dacie normale )> eventual cama mai mare decat axa originala

un lucru bun ar fii sa hornuiesti camasile la 77 si sa bagi pistoanele de 77

uite in poza axa de 340 de grade de raliu

user posted image
B-34-SGM
345 admisie, 335 evacuare. E de la "batrani" axa aia. Foarte grava.
payty
din cate stiu eu la alta axa s-ar putea sa ai nevoie sa modifici si cate ceva pe la delcou ( adica sa umbli la arcurile de la avans).

legat de restul de modificari pe care vrei sa le faci:

-cred ca e ok sa frezezi chiulasa, dar ai grija cat, ca dupa aia iti apar detonatii.
-arcuri mai tari nu stiu cat te ajuta. doar daca iti pui o axa cum e cea din poza pusa de latinoo. Arcurile originale ar trebui sa fie de ajuns pana la 5250 rpm, adica acolo unde are dacia puterea maxima. In rest te "ajuta" sa pierzi cuplu la turatii mici/medii.


mai bine ai grija sa largesti la chiulasa canalele de evacuare si admisie, le lustruiesti si iti pui un carburator calumea. Eventual iei o chiulasa de 1600 care are supapa de admisie mai mare si o frezezi ca sa ajungi la RC pe care il vrei.

depinde si ce vrei sa faci cu masina ( daca vrei sa circuli normal sau sa te dai la liniute)
latinoo
payty , la largirea canalelor de admisie evacuare mai bine nu te bagi pana nu ai o chiulasa de rezerva , foarte usor dai in canalele de racire ale chiulasei(am sticat doua pana acuma) acolo deja e chestie de finete , nu de facut frezoru din colt
payty
eu pentru chestia asta am luat o chiulasa varza de la dezmembrari si am dat gauri in diverse locuri ca sa vad cat de gros este peretele canalului respectiv. te ajuta destul de mult, ca sa nu iei aiurea ( desi nu sunt tote chiar la fel)
latinoo
diferenta e doar intre 1.3 si restu , cea de 1.4 e identica cu cea de 1.6(la canalele de racire)
bagykid
QUOTE(B-34-SGM @ 11 Dec 2006, 20:36)
345 admisie, 335 evacuare. E de la "batrani" axa aia. Foarte grava.
*




-asa a zis si omul care a mers cu dansa pe dacia , dar asa cum sa tot vorbit relantiul sta sus , la turatii joase trepideaza ( e normal ) , dar trage frumos la turatii marii
- eu nu simt nevoia acum de ceva asa de radical , vreau pentru moment doar o simpla imbunatatire , pe viitor vom vedea - masina o sa o pastrez oricum si am degand sa investensc in ea
- iar tu sgm stii asta , a durat ceva pana ai ajuns la performantele astea , stiu ca ai trecut prin mai multe faze cu motorul tau , asa ca eu experimentez cu ajutorul vostru .
- daca mai sunt sfaturi sunt deschis
- aseara am dus arborele la rectificat ( mecanicul fara sa-l masoare a spus ca era ok ) , o sa vedem astazi dupa masuratoare daca ramane la cota nominala sau trecem la R1
- chiloasa dusa la planat si refacut scaun , montat ghiduri noi
- volanta la usurat - cred ca se vor da jos undeva pe la 2 kg
- de montat pistoane noi pe vechile biele
payty
cat de sus statea relantiul? totusi, la 275 de grade nu ar trebui sa fie chiar asa de sus. poti pune o poza cu axa?
bagykid
QUOTE(payty @ 11 Dec 2006, 18:54)
axa de dacie :

avans deschidere admisie 22
intarziere inchidere admisie 62

avans deschidere evacuare 20
intarziere inchidere evacuare 60
deci: 264 pe admisie si 260 pe evacuare. nu stiu ce inseamna 270-ul de pe axa ta.

de unde stii ca axa pe care vrei sa o cumperi are 275? ar trebui sa iei cele 2 axe si sa te uiti la came. daca la cea de-a doua sunt camele mai rotunjite, atunci are mai multe grade, deca nu, nu.
*




- ACUM se naste o intrebare : se poate sa fie mai multe modele de axe pe daciile cu motoare de 1400 cc ?
bagykid
si inca o intrebare " se potrivesc deobicei pinioanele pa capetele axelor ?" - ma refer aici la pinionul de antrenare din capatul axei si totodata la cel de la delco
latinoo
daca poti , nu plana chiulasa , lasa originala(eventual cauta chiulasa de 1.6) , iar pistoanle lasa-le pe cele vechi , sunt foarte bune , sau cauta (tot vechi) cele de la motoarele 102-14
pinioanele ar trebuii sa se potriveasca
bagykid
-din chiloasa am inteles ca nu o sa se ia mult ( oricum trebuia planata ), ghidurile inca mai sunt bune cele vechii
- pistoanele ce vreau sa le montez sunt noi le-am primit odata cu masina ( sa traiasca nenea de a vandut-o , ca nu ma dezamagit pana acum ) tot pentru motorul asta 102-14
- veste buna : maine seara ridicam piesele de la rectificat , pana vineri , mecanicul a garantat ca o pornim .

ole , vedem ce o iesii

ps. am posibilitatea sa incerc sa vad cum merge cu axa "aia" de 275 , ce ziceti sa incerc ?
Muttley
QUOTE(bagykid @ 11 Dec 2006, 11:32)
1. motorul este de 1.4 (102-14) , cate grade are axa asata ( daca stie cineva ) ?
2.are un prieten de vanzare o axa de 275 grade ( nu stie de pe ce model de renault este ) , poate stie cineava de aici .
3.daca o sa pun axa asta de 275 - poate cineva sa ma ajute cu informatii cu privire la functionarea viitoare a motorului ? care ar fii diferenta fata de axa standard de fabrica?
*



Mai toata lumea se exprima asa...
Doua observatii:
1) E important la o axa cu came cate grade are profilul ridicator de pe fiecare cama in parte!
De ex, bagykid, axa de care zici tu are 275 de grade pe admisie sau pe evacuare???
2) Degeaba va legati de cate grade au profilele ridicatoare ale camelor daca nu precizati ads-urile si iis-urile.

Si mai am o curiozitate: stie cineva cum se masoara profilul ridicator al camelor in grade RAC?
Eu m-am gandit la vreo 2 metode, una cu axa montata pe motor si una cu axa demontata. Dar ambele-s relativ complicate si ar impune folosirea unui comparator.
Poate cineva sa enunte e metoda "oficiala"?
B-34-SGM
Cu arborele de distributie montat in motor. Un cerc gradat 360 grade, infipt peste distribuitor, si urmarind atent supapele. Metoda de la batrani wink.gif Nu foarte exacta, dar buna.
ydaniel
schimba ghidurile!! ca nu le-am cumparat degeaba
si oricum dacia ta e masina de salon.eu zic sa o faci bomboana:)
Muttley
QUOTE(B-34-SGM @ 12 Dec 2006, 17:51)
Cu arborele de distributie montat in motor. Un cerc gradat 360 grade, infipt peste distribuitor, si urmarind atent supapele. Metoda de la batrani wink.gif Nu foarte exacta, dar buna.
*


Fix la asta m-am gandit si eu. In plus, m-am gandit si la un comparator pt a depista cu exactitate momentul atacarii supapei, comparator cu palpatorul asezat pe coada culbutorului.
Ideal ar fi sa se anuleze si jocul de la culbutor pt precizie sporita.
c_brati
vreau sa cumpar o axa cu came de 320 grade pt motor dacie 1,6. Ma puteti ajuta? Eu sunt din Craiova.
sobolan
QUOTE(Muttley @ 13 Dec 2006, 12:38)
Ideal ar fi sa se anuleze si jocul de la culbutor pt precizie sporita.
*



doar cazul ideal...la cald se dilata si acea distanta nu mai exista sau daca exista e foarte mica...
oricum ceea ce spui tu ar fi o treaba...precizie la deschidere mai mare....
Muttley
Tu iar citesti printre randuri... dry.gif

Pt ce era anularea acelui joc? Ce descriam eu in postul meu?
Si ca sa nu mai astept raspunsul tau... Descriam procedura de masurare a unghiului profilului ridicator al camei. Iar pt precizie mai buna, am zis sa se anuleze jocul culbutorului.
Ce dilatare? Motorul e oprit, nici nu poate porni de altfel, capacul delcoului e in aer. Dupa masuratoare, jocul se reface la valorile recomandate.
Citeste atent bre!
Hexer
QUOTE(B-34-SGM @ 12 Dec 2006, 17:51)
Cu arborele de distributie montat in motor. Un cerc gradat 360 grade, infipt peste distribuitor, si urmarind atent supapele. Metoda de la batrani wink.gif Nu foarte exacta, dar buna.
*




Asa se face si acuma numai ca cercul este pus va volanta si se uita de pe sus cum merg supapele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.