eu stiam ca multiplicarea la culbutor e 1.6, nu 1.4. ma rog, poate nu mai tin minte.
nici pe mine nu ma impresioneaza axa de TS, dar te asigur ca atunci cand am cumparat-o (cea care e la tine acum), cel de la care am luat-o a venit si cu o axa normala de dacie si se vedea cu ochiul liber ca la admisie camele erau la fel, iar la evacuare erau mai rotunjite.
tot asa e si axa pe care o am eu in motor, doar ca a mea nu era noua.
In plus, eu am incercat sa masor axa asta de dacie de ziceam mai sus de ea in felul urmator:
am tras la imprimanta un cerc gradat special pt masuratori din astea, poza jpeg luata de pe net. l-am laminat in folie de plastic, i-am dat gaura si l-am montat pe axa cu came.
avand la indemana piesele necesare, am reprodus identic modul de functionare al axei, adica am bagat-o intr-un bloc, am pus un tachet pe o cama de admisie,am pus tija, chiulasa deasupra si am reglat jocul la culbutorul respectiv la 0.15 mm.
am luat un reper si am reglat cercul sa fie cu "0" in dreptul acelui reper exact in momentul in care cama ataca tachetul si se anula jocul de 0.15mm. Se simtea la mana, arcul de la supapa fiind suficient de tare.
ciudat e ca numarul de grade mi-a dat anormal de mare, adica 145, ceea ce inmultit cu 2 ar fi vreo 290 de grade cu un joc de 0.15 mm.
am gresit eu undeva? sau o fi din cauza ca am folosit o chiulasa de alpine in loc de una de dacie?
sau poate trebuia sa consider jocul de 0.2? parca asa zice prin cartile tehnice, ca axa are 260 de grade, dar cu joc de 0.2. nu mai stiu exact.