chouxy2003
8 Nov 2011, 18:31
Bun ca sa nu mai deschid alt topic daca ai o deschidere la supapa de 7.8 mm fata de 6.8 mm(cat are dacia deschiderea normala la supapa) dupa ce ai reglat culbutori cam ce castig ai dintr-un motor de 1.3 alimentat de un dublu corp weber 38 38 dgas sincron?
Precizez ca axa are 260 admisie 260 evacuare si supapele de 1.3.
aditza579
8 Nov 2011, 19:59
In primul rand, Dacia nu are 6.8 ridicarea la supapa ci 7, si daca ai 7.8 mm si 260*, nu prea imi imaginez ca fiind posibil, pentru ca la o ridicare asa, mai mare, ai avea alta diagrama a axei. Diagrama ta de 260* este fix cea stock a motorului 1.3. Iar carburatorul Weber Sincron 38/38, mi se pare prea mult pentru 1.3, un 32/36 era ok avand in vedere ca ai axa standard. Daca avei o axa, sa zicem, profil Alpine, atuncu 38/38 era ok, dar altfel nu. Deja de la 300* in sus te gandesti la 2 carburatoare, dar daor cu axa modificata, tot nu ai ce face cu carburatoarele. Asa ca nu stiu daca tu ai castigat ceva putere, ci poate elasticitate a motrului mai buna si poate un raspuns al acceleratiei mai promt, dar si un consum pe masura. Puterea nu se castiga asa usor. Tu poate ai castigat din acel carburator, sa zicem 2 CP, dar daca ai ridicarea asa cum spui tu, de 7.8, de aici ai ceva de castigat in cuplu (cuplu se mareste odata cu cresterea dimpului de deschidere a supapei sau odata cu marirea ridicarii supapei sau prin marirea raportului de comprimare). E mai complicat sa castigi putere, ai envoie de turatie, dar tu nu ai casatigat decat cuplu. Dar de ce nu ne spui cum se simte masina dupa modificari. Si puterea o afli pe Dyno, nu vii la noi sa ne intrebi puterea, pentru ca nu simtim puterea masinii tale print tase. Dyno o simte prin role, dar asta e alta poveste.
gradul de umplere a cilindrilor creste asimptotic cu ridicarea.
mai pe romaneste, de la o anumita ridicare incolo nu prea mai conteaza cat de mult se deschide supapa.
chouxy2003
8 Nov 2011, 23:40
aditza ba da se poate ridicare 7.8 mm cu axa de 260 pt ca eu o sa schimb culbutori;culbutorul de dacia are raportul parghiei 1.4 iar eu o sa pun niste culbutori cu raportul de 1,6 deci o sa am 5x1,6=8-0,2 jocul deci rezulta ridicare de 7,8mm;in al doilea rand daca culbutorul de dacie are rap de 1,4 si ridicarea camei este de 5mm atunci rezulta ca la supapa ai 7 mm exact cum ai spus tu dar tre sa ii lasi acel joc de 0,15 adm si 0,20 evacuare deci rezulta ca ai ridicare de 6,85 adm si 6,80 evacuare.
si da exact la cuplu m-am gandit si eu dar si acela face parte din putere ca si turatia deci castigi cuplu castigi ceva murgi acolo.
payty daca tot o sa reusesc montare acestor culbutori si sa am aceasta ridicare ma gandeam sa iau la o masina de rectificat arbori cca 0,2 din varful camei astel sa gastig cateva grade adica sa ii fac botul mai patratos ca in imaginea de mai jos ce zici ?
deci in final sa am 4,8x1,6= 7,68-0,2=7,48 ridicarea totala
modificarea diagramei de distributie implica modificarea curbei de avans la aprindere. Curba de avans nu se poate calcula, ea rezulta doar din teste pe banc.
din cauza asta, schimbarea axei cu came trebuie facuta cu multa atentie deoarece trebuie avut in vedere ca daca avansul nu se coreleaza cu noua axa, s-ar putea ca motorul sa mearga mai prost decat initial.
ca sa nu va chinuiti cu modificatul axelor, puteti lua axa de R12 TS. Are 264 de grade pe admisie si 270 pe evacuare si ridicatea un pic mai mare cu vreo 0.5 mm parca.
aditza579
9 Nov 2011, 15:39
Chiar nu cred ca ar trebui sa umbli la axa cu came, mai ales sa bontesti varful camei. Ceea ce ti-a zis @payty este cel mai bine, si nu este foarte scumpa o axa din aia. Ce culbutori bagi tu cu parghie de 1.6. Intr-o carte scrisa de Graham Bell scria ca daca maresti parghia culbutorului, ai sansa sa castigi fix 0, pentru ca supapa va pierde din viteza si nu cred ca va mai conta ridicarea in plus. Dar incearca, pentru ca toate au un inceput. Eu vreau sa ajung undeva l-a mijloc adica cu o parghie de 1.5. Chiar m-ar interesa sa vad daca-ti iese.
valy1233
23 Sep 2012, 19:55
ce axa e asta?
bolo_wan
17 Apr 2013, 11:15
Salut... vad ca e cam vechi topicul asta si nu stiu cate din numerele de telefon si alte postari sunt valabile. Am un motor 1.4 turbo de pe un renault 11. Caut o axa cu came ceva mai agresiva sau pe cineva sa o modifice pe asta care o am.
Nu vreau sa fie nici prea exagerata, relanti sa am undeva la 1500- 1700 rpm.
E diferita axa mea fata de una de dacie de 1.4?
Si offtopic, daca stie cineva ce presiune ar trebui sa am in turbo?
BH 59 FIF
17 Apr 2013, 15:42
Presiunea e setata din fabrica pe la 0,5-0,6 bar. Din cate stiu difera putin intre generatii (ph1 are 105 cai si ph2 are vreo 116 iar diferenta e data in principal de presiunea din turbina. E si aprinderea altfel, ce-i drept). Da-i presiune mai mare, nu-ti trebuie alt ax cu came.
bolo_wan
18 Apr 2013, 22:41
Sa vad ce pot sa fac cu presiunea. La mine nu cred ca ajunge la 0.5 inca si nu stiu exact de ce. O sa masor exact si vad.
Cat despre axul cu came... @payty zi-mi te rog un pret si eventual lasa-mi un nr de telefon sau email. Deocamdata am prea putine postari pe forum si nu pot da PM
Merci de informatii.
Danezu33
20 May 2013, 08:18
Am citit tot acest topic si nam inteles nimic din el.
O intrebare se potriveste axul cu came de renault alpine in blocul de dacia 1310?(mia zis cineva ca cica nu se pupa ceva intre axa si bloc,trebuie ceva modificat?)
Stiti pe cineva care vinde axa sau modifica axa cu came de dacia?
QUOTE(Danezu33 @ 20 May 2013, 08:18)
Am citit tot acest topic si nam inteles nimic din el.
asta e un inceput bun
cea de alpine nu merge ca ai alta ordine la supape:
la dacie ai E/A/A/E/E/A/A/E
la alpine e E/A/E/A....
Black%Snake
20 May 2013, 20:45
da se potriveste axa de alpine in blocul motor de dacie dar sa fie pusa si chiuloasa de alpine odata cu ea. In alte combinatii aceasta axa nu merge pusa. Fizic axa intra perfect acolo, simeringu este la fel, distributia se poate pune de dacie ca se potriveste tot.
Danezu33
21 May 2013, 08:14
Am inteles,multumesc mult pentru raspuns.Am zis ca nam inteles nimic din tot deoarece unu iisi face axa "custom" altu incepe sa insire niste calcule pentru a ii demonstra altuia ca el are dreptate...Multumesc dinou.
Sa dezmortim un pic topicul.
Intrebare: am o axa cu came de 1300 modificata 290/294, as vrea sa o pun intr-un motor de 1300 stok ,fara alte modificari la motor chiuloasa, care ar fi avantajele respectiv dezavantajele?
pro: putere mai mare, motorul urca in turatie mai mult.
contra: relanti instabil, putere mica la turatie mica. Vei avea nevoie de alt carburator pt ca altfel motorul nu are de unde sa traga suficienta benzina (+aer) si efectul axei cu came va fi aproape nul.
Ar trebui sa maresti raportul de compresie ca sa mai contracarezi din efectul de balbaiala al motorului la turatii mici.
La un motor de 1600, efectele de mai sus sunt mai reduse.
In final am pregatit o chiuluasa de 1300 care a fost retificata, bagat supape de admisie noi de 1.6 Nova cu alezaj la unghi de 30 grade, supape evacuare noi , ghiduri noi de supape, arcuri noi, sigurante noi.
mai am pregatit un carburator dublucorp de Oltcit cu motor de 1100cm si galeria aferenta pt montaj.
Sper sa nu fie probleme mari la reglajul carburatorului.
ai marit si canalele de sub supapele de admisie? Altfel faptul ca ai diametrul mai mare nu face decat sa inrautateasca transferul de gaze.
Carburatorul asta e chiar foarte ok. Ma rog, eu am folosit "fratele" lui mai mare, cel de Nova.
da s-a marit si canalele, maine incep montarea.
RawSteel
27 Jun 2019, 18:26
Salut TPV. Ce se mai aude? Care au fost rezultatele modificarilor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.