Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Axa cu came modificata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
cei7pitici
B-34-SGM, am cumparat axa cu 150 euroi
marius-gabriel
esti nebun! smile.gif

Acum pe bune, nu ti se pare cam mult?
B-34-SGM
Ce stie sa faca axa aia la 150 E ? laugh.gif Oricum sa o stapanesti sanatos.Ce diferenta ai observat intre una standard si a ta? Masoara cu sublerul/micrometru si spune-mi si mie te rog. Daca e prea inalta o sa tremure la relanti, pe care o sa il tii pe la 1300 ture.Sa ne spui cand o montezi cum se comporta icon_twisted.gif O sa iti urce mai repede in turatie :wink:
B-34-SGM
cei7pitici, de pe ce model de renault e chiuloasa ta? eu caut una cu admisia pe o parte si evacuarea pe cealalta, ca la gordini
cei7pitici
R19 . cea de pe 1.4 si 1.6 cu 8 valve sunt identice. Motivul schimbarii chiloasei de dacie cu una renault este coeficientul de porozitate al materialului. Cele de dacie (in afara de primele nove fabricate in '95) sunt foarte poroase si nu permit o prelucrare cum trebuie.
cei7pitici
Mai merge si de R17 si R18
Mirch
B-34-SGM, cei7pitici, v-ati schimbat cumva si lantul de distributie ? Sau macar ati pus unul standard, dar nou ?



Pt. B-34-SGM: raspunde-mi si mie te rog pe MP la ce te-am intrebat ieri si daca poti transmite-mi si numarul mecanicului care modifica axe cu came. Mersi
TNT
alooooooooo!!!pt a castiga putere din axa cu came,ea trebuie sa ofere un avans si o intarziere mai mare decat cele standard si o inaltime mai mare de ridicare a supapelor,asta se traduce prin came mai late,groase,cum vreti voi sa le spuneti si mai inalte...chestia aia ca ale lui facute sunt mai subtiri scade puterea...axa de nova are urmatoarele garde:

admisie-avans:24

-intarziere:64

evacuare-avans:64

-intarziere:24

Pt mai multa putere trebuie ca aceste numere sa fie mai mari si asta se traduce printr-un profil mai mare al camelor,sper sa intelegeti,pacat ca nu pot desena
fred
pt SGM: daca te intereseaza te pot ajuta cu o chiulasa de R5Alpine complet echipata inclusiv bujii, suruburi de fixare pe bloc, capac motor;

chiulasa este modificata astfel incat sa poti monta pompa de apa si capacul asa ca la dacie;

pe langa astea daca te mai intereseaza am galeriile de admisie/evacuare pentru chiulasa asta precum si delcoul care are tija mai lunga decat la dacie (tija delcoului de Alpine trece si prin chiulasa); am si o galerie de evacuare din inox full dar aceasta ar mai trebui slefuita ca are bavuri in urma sudurii;

pentru admisie am totul complet pentru a monta carburi dublu corp orizontale;



eh... daca te intereseaza ceva da-mi telefon la 0722-585763 sau mail pe novatech@home.ro



ps: cam intr-o luna sper sa am un motor + cutie de Alpine Turbo
whitesorcerer12
da-mi si mie un privat cu pretzuri pt cele de mai sus
ag63kry
de ce privat? vreau sa aflu si eu... sau daca nu se poate aici, vreau si eu un privat laugh.gif
fred
chiulasa completa+galerii admi/evac+delcou : 3500000 lei

dellortouri cu tot ansamblul de montat pe chiulasa de alpine: 4000000 lei



0722585763

novatech@home.ro
oSerX
In legatura cu chiuloasa aia de alpine- eu as cauta ceva care sa dezvolte putere la nevoie cu urmari in cresterea consum, iar dak vreau sa merg ca un mosuletz sa consume normal sau o idee in plus!

Mesaj trimis prin WAP
GabiS
QUOTE
alooooooooo!!!pt a castiga putere din axa cu came,ea trebuie sa ofere un avans si o intarziere mai mare decat cele standard si o inaltime mai mare de ridicare a supapelor,asta se traduce prin came mai late,groase,cum vreti voi sa le spuneti si mai inalte...chestia aia ca ale lui facute sunt mai subtiri scade puterea...axa de nova are urmatoarele garde:

admisie-avans:24

          -intarziere:64

evacuare-avans:64

            -intarziere:24

Pt mai multa putere trebuie ca aceste numere sa fie mai mari si asta se traduce printr-un profil mai mare al camelor,sper sa intelegeti,pacat ca nu pot desena




O axa cu timpi mai mari nu aduce cu ea si putere in plus. Daca nu e calculata bine si iti deschide prea devreme pe evacuare sau iti inchide prea tarziu pe admisie, pierzi putere cu siguranta. Nici prea mult overlap nu ajuta, in primul rand ptr. ca iti creste consumul, mai ales daca motorul nu duce in turatie, unde ar ajuta intr-adevar inertia gazelor de evacuare ptr. a "suge" amestec proaspat.
danzce
Am citit si eu topicul asta de la cap la coada! Sincer nu m-am lamurit ce axa ar trebui sa-mi pun dar poate ma puteti ajuta in vre-un fel.



Eu am o dacie 1310 din 85 (1289cmc) 40Kw/54,4CP si as vrea sa ii pun o axa care sa imi aduca aproximativ 25 cp si impreuna cu o chiuloasa planata si un weber si o evacuare directa sa ajung la vreo 90-100cp. Nu vreau sa tin relantiu in 2000 de ture ca nu fac masina de raliu din dacie. Si inca o problema: galeriile de pe papuc de 1,6 se potrivesc pe motorul asta?
B-34-SGM
Din axa cu came castigi maxim 5 cai, nu-ti face sperante prea mari
B-34-SGM
Din axa cu came castigi maxim 5 cai, nu-ti face sperante prea mari sperante.Nu o sa ajungi niciodata cu motorul de 1300 la 100 CP cu ce ai pe el acum.

Gandeste-te ca Renault 8 Gordini are 1300 cmc, doua dublu corp orizontale, chiuloasa cu supape foarte mari,axa cu came aferenta,bujii in capul pistonului,compresie marita.Motorul asta are 103 CP,si e conceput pentru raliu,s-a scos tot ce se putea din el.

Din ala de 1300 de dacie nu scoti atata niciodata, esti limitat de chiuloasa cu supape mult pre mici.

Da, galeria de papuc merge la fix,am avut eu pe masina
whitesorcerer12
lasa ma omu sa viseze:)))
danzce
deci un gagiu mi-a zis ca imi da o axa de raliu pentru dacie care sa imi fac din 55 90 cp? Acum nu stiu ce sa zic...
B-34-SGM
A uitat sa-ti spuna sa bagi si cate un carburator pe cilindru (doua dublu corp orizontale), si sa subtiezi chiuloasa cu 2-3 mm, si sa bagi supape mai mari,sa schimbi axa cu came, sa usurezi bielele, volanta, si sa echilibrezi tot motorul.Relantiul o sa il ai pe la 1500-2000 rpm, dar la performanta nu conteaza consumul, care o sa fie de 20% la cox laugh.gif .

Cu astea e posibil sa ajungi la 90 CP, cu 1300 cmc
danzce
ma gandeam eu smile.gif ca a omis ceva smile.gif in fine dar doar cu un dublucorp, supape mari, planat chiuloasa, evacuare, filtru cam cati cai as avea ?



ps: sorry pt offtopic
B-34-SGM
De la filtru de aer nu catigi nimic.

Depinde ce intelegi prin evacuare.Daca inlocuiesti finala, si scoti detenta, mai mult castigi zgomot decat putere.

Daca faci galerie de evacuare,unesti cele 4 tevi cat mai departe de motor, si maresti diametrul tevii comune,atunci ai putere in plus

Eu am avut pe motor de 1400 axa cu came schimbata, planata chiuloasa 2.5 mm, supape de nova pe admisie, dublu corp de nova (pe galerie de nova/papuc), galerii lustruite, intarite arcurile de la supape, scoasa toba de foc, toba finala fara site,aprindere electronica fara platina.

Cu astea scoteam 0-100 in 12 secunde.Mai mult de 10 CP nu am castigat. Parerea mea e ca nu merita efortul. Daca vrei sa o faci competitiva, nu tii cond de consum si fiabilitate,ceea ce o sa fac eu dupa sesiune, cand o fac rea :twisted:
danzce
de la filtur nu castig cai dar am un amestec mai bun (aer rece +benzina calda) care ma va ajuta in "competitii" la evacuare ma gandeam sa-i fac un saxofon mai deosebit, sa nu se uneasca cele doua canale intrepatrunse in teava aia mica, ci intr-una mai mare si apoi tzeava pana la sf. diametrul va fi un pic mai mare si nu ma va ajuta deloc cand o sa fie motorul rece pentru ca evacuarea se va facem mai greu datorita faptului ca se va raci aerul pe tzeava, dar dupa ce se va incalzi voi avea 3 cp in plus! eu as vrea sa supra alimentez cu doua weberuri 38/38 dar nu am gasit inca, si nu am nici un plan de galerie de admisie pentru asa ceva...

la chiuluasa caut una de renault 5 sau 12 cu tot cu supape si ce-i mai trebuie pe care am s-o planez 2mm 2,5mm in functie de chiuloasa, in timp ma gandeam la niste suapape de titan care or sa ma sece la buzunar dar o sa-mi permit sa bag benzina cu o cifra octanica mai mare smile.gif dupa asta probabil ca osa ii caut o axa cu came desteapta care sa mai imi de ceva caluti in turatii mari smile.gif eu zica ca din tot ce am spus mai sus, am sa scot ~28 CP fara sa alezez blocu motor...
B-34-SGM
Daca gasesti o chiuloasa de Renault 5 Alpine,cu axa ei cu came (pe care trebuie sa o modifici pt a intra in blocul de dacie),si delco faci treaba buna.Asa am eu acum pe motor,si recomand la toata lumea.Supapa de admisie are 40 mm iar evacuarea 36 mm.

O sa ii bag set de 1600 (SETCAR RACING) ,maresc compresia,doua Solex-uri 40 DDH,si evacuarea o fac pe serpi.

Poti sa bagi orice carburator pe ea, doar trebuie sa cunosti un frezor sa iti faca flansele, si un sudor sa iti sudeze tevile. La schema galeriei te pot ajuta eu, dupa ce faci rost de carburatoare.

Unde gasesti supape de titan? ca m-ar interesa si pe mine. La ce pretz sunt? mai mult de 400 bucata?
whitesorcerer12
bai, schimbati topicu!!!!
B-34-SGM
De ce, ca vorbim despre axe cu came, i-am explicat ce sa faca pt a monta una de Renault Alpine + modificarile aferente :mrgreen:
whitesorcerer12
sorry!
ABG
Daca tot nu gasiti axe cu came, de ce nu umblati la culbutori? De acolo este setata deschiderea supapelor, pe langa cea data de inaltimea lobilor. Daca o axa cu came se face mai grfeu ca are nevoie de calcul, nu gluma, un culutor e mic si usor - e mai simplu de facut 8 culbutori care nu au linii curbe bine calculate asemeni axei.
danzce
Te pricepi sa-i faci ? ti-i dau pe-ai mei, dar ce garantii imi dai ca va merge totul rotund ?



Adica nu am auzit pana acum smile.gif nu am vrut sa par violent cu mesjaul asta!

da si tu mai multe detalii smile.gif thnx
ABG
Ideea e ca e mai simplu sa faci 8 culbutori egali decat sa alezezi 8 came egal. daca te uiti la un culbutor, vezi ca are 2 brate: unul scurt, in care vine tija si unul lung, care apasa supapa.

Ca sa-ti deschida mai mult supapa trebuie sa faci alt culbutor, modificand dimensiunile celor doua brate: ala mic sa-l mai scurtezi si ala mare sa-l mai lungesti cu ce ai scurtat la ala mic. Nu stiu daca e tocmai bine exprimat dar cam asta e ideea. In caz ca nu o sa-mi gasesc axa gata facuta la un pret rezonabil, am sa-mi fac culbutori.

Daca ai de unde sa iei axa, eu zix ca nu arer rost sa te apuci de asa ceva.
tms
salutare,

stie cineva unde pot face o axa pt un golf 2 pt curse biggrin.gif
ABG
tms, Stiu eu unde
ABG
Eu am n model de axa cu came sport pt. Dacie - de fapt are un prieten pe masina. Daca stie cineva unde se poate copia, avem dupa ce.
tms
si cu arcuri se supapa mai scurte si mai tari faci ceva si se simte dar nu e asa usor sa faci culbutori si nici nu stiu cine ar putea sa-i faca, stii pe cineva ca sunt si eu interesat
tms
mai abg zi si mie unde faci tu axa cu came biggrin.gif
ABG
tms, tu stii cine sunt eu?
tms
da domnule bogdan laugh.gif biggrin.gif
GeorgeB
ma baieti eu va apreciez, dar pt cheat exista instant messaging sau chiar mp ul so go there . mesajele sa depaseasca 3 cuvinte si 2 smileys ok ?
eugen_1969
QUOTE(M.C. @ 17 Feb 2004, 16:02)
Stie cineva  unde se poate gasi si cumpara o axa cu came modificata pentru Dacia 1400? Dar o evacuare dubla( saxofon),cum era la primele tipuri de Dacii, frantuzesti ?
*


da.ma numesc eugen am acasa o axa cu came sport de 280 grade si vreau 1.500.000lei ma poti contacta la numarul de telefon 0722730343!
eugen_1969
QUOTE(M.C. @ 17 Feb 2004, 16:02)
Stie cineva  unde se poate gasi si cumpara o axa cu came modificata pentru Dacia 1400? Dar o evacuare dubla( saxofon),cum era la primele tipuri de Dacii, frantuzesti ?
*


uau
bai fratilor pe o nova 1.6 gti se poate modifica ceva?
B-34-SGM
are un prieten de vanzare axa cu came pe 320 grade, pt blocul de dacie. La turatie mare rupe asfaltul.
uau
se poate monta pe 1.6 injectie?
B-34-SGM
Normal, se poate monta pe orice motor de dacie. axa mai agresiva de 320 grade nu exista ( eu nu am auzit cel putin). Poti sa ii dai axa ta, si iti modifica camele. Poti sa o faci pe 280(cum e la alpine aspirat) sau 320. Dacia are standard 260.
Efectele se stiu care sunt, banuiesc.
cei7pitici
La 320 de grade ar trebui sa fie de 7,2. A mea are 282 si e de 6
B-34-SGM
Da, 7 sau 7.2 deschiderea, nu mai tin minte, dar intreb.
Cei 7 pitici, tu ai axa cu profile de Renault Alpine.
Eu o sa schimb axa, bag pe 320 grade.
Tie cum iti trage masina sub 4000 ture?
cei7pitici
Da e o axa de Albert de Renault alpine , dar nu de serie. Trage foarte bine si sub 4000 de ture, am mai vorbit cu tine asta.
cei7pitici
La axa de 7.2 o sa ai relantiul la 3000
morghen
"are un prieten de vanzare axa cu came pe 320 grade, pt blocul de dacie. La turatie mare rupe asfaltul."

se potriveshte pe 1300 ? cat vrea pe ea?

PM me pls
B-34-SGM
Eu zic ca am fost destul de clar, am zis bloc de dacie! 1300 nu este tot dacie?
Te costa 3 milioane daca duci axa ta sa ti-o modifice pe cate grade vrei (280 sau 320)

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.