Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Axa cu came modificata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
M.C.
Stie cineva unde se poate gasi si cumpara o axa cu came modificata pentru Dacia 1400? Dar o evacuare dubla( saxofon),cum era la primele tipuri de Dacii, frantuzesti ?
livicu'
icon_twisted.gif
livicu'
da" pt 1310 de unde ? sax are si 1310
M.C.
1300,1310,1400 tot aia este. Si asteptam niste mesaje adevarate, nu la bascalie !
Irys als MaTrIcXXX
da suna 0745984111 eu sunt din pitesti deci... icon_twisted.gif
vcosmin
O chestie foarte interesanta exista pt tipul de motor de pe dacie (1.4) dar merge si la restul o posibiliate de a adapta un sistem de VVA (Variable Valve Actuation) cu efecte benefice pt elasticitate, cosum si mai ales putere; cite:

"The torque at extreme low revs resembles that of a truck, and at high revs that of a motorcycle."

pt detalii

http://www.pattakon.com/vva/main.htm

Motorul de pe R19 1.4 e ca cel de pe dacie
pui de drac
nu prea cred ca ala de reno 19 e ca de dacie,cel mult ala de reno 9...da' in fine,inca nu vazut,deci nu sar la cap.

vcosmin,nu prea am priceput eu acolo,vrei sa-mi explici nitel ca pt prosti? pliz!
vcosmin
ai dreptate, dupa ce m-am uitat mai atent si am cautat pe net, motorul de 1390 este SOHC, nu OHV ca la dacie ceea ce schimba radical problema, in schimba s-ar pute sa ii ajute pe posesori de supernova, solenza. DAR

"The system can easily be applied to engines having pushrods for transferring the cam lobe action to the valves."
pui de drac
vcosmin,sincer,ma intereseaza cum sami modific si eu axa,dar n-am inteles principiul ala...ecsplica-mi si mie mai pe-nteles cum se face...
Marty
Se "ascut" camele. Da' trebuie sa fie un supermeserias ca sa faca asta!
vcosmin
nu prea le am cu chestiile astea si nu prea cred ca poti sa iti modici tu axa pe care o ai (99% nu biggrin.gif ) , dar da un search pe google, sunt cel putin 3 systeme de distributie variabila prezentate VTEC, VVTI, si inca unul de la ROVER dar nu mai stiu cum ii zice, vezi si www.howstuffworks.com

http://www.billzilla.org/vvtvtec.htm

http://auto.howstuffworks.com/question229.htm

sunt cel putin o duzina de site-uri si forumuri pt chestia asta, care pot avea multe informatii
pui de drac
bai,de ascutit camele chiar nu ma intereseaza,eu nu stiu cum sa le mai lungesc si sa le mai rotunjesc...

ps.daca stiti pe cineva spuneti ca dau cat trebe numa sa-i faca.



credeam ca-i un fel de manareala pe care o poti face acasa pe genunchi sa-ti tunezi masina...
cei7pitici
Irys als MaTrIcXXX,

Cum ne putem intalni in Pitesti ?? Am vorbit cu Dan Necula (ex pilotu') si cu mecanicul lui pt. niste modificari (axa, chiuloasa, setu' si galeriile), dar nu au axa.
SiloS
Bai oameni buni , Daciile de azi sunt masini proaste ! Daca vreti sa faceti o treaba , inlocuiti axa cu came cu una veche de peste 20 de ani , adica cu una de renault 12 gordini ! E mai usoara si mai rezistenta !
M.C.
Older-one , asta o stiam .Citeste intrebarea si o sa vezi ca exact asta am vrut. Voiam sa stiu doar unde pot gasi asa ceva! Pina acum nu am aflat mai nimic,doar discutii in afara subiectului ,cum ai facut si tu de fapt.
cei7pitici
Axa de R12 Gordini sau de R5 GT se potriveste numai la Dacia 1310 si poate la 1400, dar nu si la 1600.
B-34-SGM
Stie un prieten de al meu pe un mecanic batran,care modifica masini pt raliu pe vremuri(am inteles ca sta pe langa Cora) Face axe cu came pt orice masina, lui i-a cerut 1500.000 pe axa pt berlina anul trecut.Cu axa asta noua, i-a schimbat cuplul maxim, de la 5500 rpm, undeva pe la 7000.O sa imi cumpar si eu axa de la el la vara.Face si roti dintate pt cutie, cu rapoarte mai scurte icon_mrgreen.gif Cum pun mana pe bani , o sa investesc in masina icon_twisted.gif
vcosmin
Cred ca vrei sa zici puterea maxima la 7000 rpm, ca daca e cuplu maxim la 7000, unde e puterea laugh.gif , ar tb sa iti pui si alte carb-uri cu noul ax ca sa fie totul ok
B-34-SGM
da corect, greseala mea de exprimare, dar bine ca ai prins ideea 8)
M.C.
Ai cumva si un numar de telefon la care se poate discuta cu acel domn? Eu nu stau in Bucuresti,si as vrea sa vorbesc cu el intii,ca sa nu vin degeaba pina acolo. Multumesc !
B-34-SGM
o sa cer numarul de la baiatul care si-a luat axa de la el, si ti-l dau.
Pedro
vreau si eu numarul de telefon
SiloS
si pe mine ma intereseaza nr. lui . [ parca ar fi gagica , asa cerem numarul lui ]

. A, si inca ceva : sper sa traiasca si cand imi voi lua eu carnet :oops:
mosoru
clarificare pt VCOSMIN.

-SOHC-un singur ax cu came in chiulasa(single over head camshaft)

-OHV-supape in chiulasa(over head valve)

Deci motorul SOHC este si OHV

Motorul de Dacia este OHV dar nu este SOHC.
vcosmin
Si unde gresisem laugh.gif ?
B-34-SGM
Mi-am luat axa cu came modificata dupa profilul renault alpine.Camele de la axa asta sunt mai ascutite decat cea standard, inaltimea e aceeasi.O sa-mi reduca consumul si o sa creasca puterea (asa zicea un prieten care are axa la fel).Puterea o creste, asta am observat la el, dar de consum nu stiu daca sa-l cred pe cuvant sau nu :roll: Daca vreti axe din astea, sau pt orice masina orice model grabiti-va ca nea Roman (cel care mi-a facuto) nu mai lucreaza mult timp la fabrica si nu o sa mai aiva unde sa le faca. Cine vrea numarul sa dea MP icon_mrgreen.gif
marius-gabriel
B-34-SGM, cat te-a costat toata afacerea?
B-34-SGM
M-a costat 1.5 milioane afacerea,axa la care a modificat profilele fiind noua, in magazin e 960 mii. Practic rectificatul a costat 600 mii. Cand o sa am bani sa o montez revin cu detalii in privinta functionarii motorului cu noua axa.Nu ma grabesc cu montatul, daca tot dau chiuloasa jos vreau sa o si modifc si trebuie destui bani.Cei care mi l-au recomandat pe nenea asta sunt toti multumiti icon_mrgreen.gif
B-34-SGM
Cam asa arata axa cu came, am facut comparatie, si difera profilul camelor
vcosmin
Faza cu axule de Alpine este mai complicata

Pt ca intre cele 2 masinai Dacia/Alpine difera chiulasa foarte mult (Alpine este Hemihead, supape opuse) si implicit, diagrama de distributie . S-ar putea sa nu aibe un efect atat de pronuntat pt Dacie, mai bine iti luai un ax de cupa nova, sa iti faci unul la comanda dupa o diagrama proprie. Oricum sa ne zici si nou cum merge.

Consumul nu cred ca o sa scada, dar sigur nu o sa-ti mai "iasa" gazele, plus un relantiu putin marit, axul dupa cum arata are probabil o durata de deschidere marite => o cantitate mai mare de amestec care poate intra intr-un ciclu motor.
B-34-SGM
Cel care mi-a facut axul a zis ca l-a copiat dupa un ax de la o masina de Politie inainte de 90, si ca ar fi model renault Alpine.Am vazut cum merge masina lui si a unui prieten cu o astfel de axa.Oricum dupa ce il montez o sa va spun diferentele.Am facut comparatie intre o axa standard si axa mea. Profilul camelor axului meu sunt mai ascutite.Inaltimea e aceeasi.Oricum nenea asta, daca ii duci model modifica orice axa.Mai are un model pentru dacie,de raliu, dar mi-a spus ca relantiul e pe la 1500 ture,si nu m-a interesat. El mi-a spun ca ii consuma 6 % in afara, la 3000 ture,si ca are demaraj mai puternic (cu axa ca a mea,fara alte modificari).Minte el, mint si eu.Pana nu o montez nu bag mana in foc,dar am cumparat de la el pt ca mi l-au recomandat niste prieteni ca e bun meserias si ca ei au fost multumiti de ce axe le-a facut.
cei7pitici
QUOTE
mai bine iti luai un ax de cupa nova.


N-ai idee de cand caut asa ceva in Pitesti (pe la oameni din uzina care au preparat Nove) fara nici un rezultat. Daca cunosti pe cineva sa aiba o axa cu came cu profil sport pt. nova, te rog frumos anunta-ma si pe mine.
mosoru
Vcosmin,imi cer scuze ca am intirziat cu raspunsul,ai facut afirmatia ca "motorul de 1390 este SOHC,nu OHV ca al Daciei" si eu am corectat spunindu-ti ca orice motor SOHC este in acelasi timp si OHV.Reciproca nu este valabila.
vcosmin
Mosoru, ai dreptate, modul in care am pus problema putea da nastere la confuzii, sper ca ideea de baza a fost prinsa - motor cu ax cu cam in chiulasa => 1390 cmc R9 - si cu ax in bloc => dacie 1397cmc.

Legat de ax de cupa nova, eu l-am luat din Timisoara (am gasit intr-un ziar de anunturi locale - PUBLITIM) acum 2-3 ani, 200 DM pe atunci, cu recomandarea de 2 dublucorpuri+alt set+alte supape si arcuri etc.
MMihai
cei7pitici pot sa iti dau un nr de telefon .. eu sunt tot din pitesti. vb de nr lui Cristian Turbatu (pilot pe nova) din pitesti. el are mai multe piese. da-mi un mesaj privat si iti dau nr lui de telefon
GabiS
Intrebare:

Programul dyno 2000 are doua optiuni la cam specs:

0.050 inch timing si Seat-to-Seat.

Care e diferenta dintre ele(ma intereseaza ptr. dacia 1310).



Si inca ceva, pot face si monta pe dacia un ax cu seat-to seat, cu specificatiile de :

Admisie: 31, 67

Evacuare:67,31?



Creste acest ax relantiul? Cu cat daca aveti idee si daca stiti aprox la cat ar creste si consumul.



Axul arata foarte bine in program ca performante.

Multumesc.
GabiS
Inca ceva:oricum trebuie sa-mi schimb axul biggrin.gif
cei7pitici
Pt. M.Mihai:

Multumesc, o sa sun in weekend.
GabiS
Stie careva unde as putea sa-mi fac un ax dupa specificatiile mele?

Nu vreau sa dau de un meserias care-mi ascute un ax de dacia, ca cica merge mai bine. Cred ca asta e cea mai mare idiotenie, pentru ca-ti modifica timpii de admisie si de evacuare dupa cum are ala chef si dupa cat de buna e placa aia de polizor. biggrin.gif
whitesorcerer12
CE SPECIFICATII AI DA TU?
GabiS
Pai asta e treaba mea si mai am de lucrat ceva pana atunci...

Ca idee as prefera un ax fara overlap, care ar scadea consumul, dar as pierde ceva putere la turatii mari... neinteresant ptr. dacii ...

In mare am datele necesare, mai am nevoie de om care sa-mi faca ce vreau si sa testez.

Axul va fi oricum mult diferit de cel care e pe dacie acum, dar va tine relatiul si va creste la cuplu binishor.
B-34-SGM
Am eu o axa pe masina, care scade consumul, si mareste cuplul la turatie mare.La turatie mica e un pic mai lenesa.Consumul a scazut, dar nu stiu exact cu cat.Dupa parerea mea e axul ideal, la turatie mica consuma putin, iar cand ii dai turatie mare, trage nu gluma! icon_twisted.gif Camele sunt intr-adevar mai ascutite, dar fii linistit ca nu se fac cu polizorul laugh.gif e o masina specilala, si nu trebuie sa fie eroarea mai mare de 2-3' minute intre came,altfel merge aiurea motorul.
B-34-SGM
GabiS, ti-am dat numarul pe privat, pe mine m-a costat 1.5 milioane, si mi-a dat o axa noua de dacie, modificata.
GabiS
Mersi, o sa-l caut in curand!
cei7pitici
Cam de un an sunt foarte interesat de un tuning serios la motor. In ultimile 6 luni m-am interesat tot mai serios , singurul impediment fiind axa cu came , care a ajuns sa fie aproape de nagasit, alintand-o acum "axa cu scame pe creier".

Nu stiu cat de eficienta poatefi o axa clasica modificata ca a lui B-34-SGM, sau ce modificari a facut el chiloasei, asa ca m-am adresat la profesionisti (expiloti).

Tot axa era problema. Am aflat de existenta a cel putin 6-7 tipuri de axe cu diferite caracteristici (performante, unghi deschidere supape, nivel relanti...), printre care si cea de renaul 5 alpin compatibila dacia (atat la 1400cmc , cat si la 1600cmc) , dar cele mai recomandate fiind cele de cupa nova.

De trei luni aparatul de multiplicat axe al uzinei din Mioveni s-a casat. Singurul loc unde se mai afla unul fiind Brasov, spun asta deoarece pilotii au fiecare unul sau doua modele de axe pe care le folosesc ca matrite.

Una peste alta am ajuns la omul care a lucrat la utilajul respectiv si din inspiratie sau nu stiu ce si-a facut un numar de 50 (cincizeci) de axe, dar stupoare: pretul uneia este de 200 de euroi sau 500 daca iau 3 bucati , asa ca sunt intr-un impas.

Avand in vedere de cat de mult imi doresc aceasta "axa cu scame pe creier" probail voi da si banii astia. Spun asta fiindca sunt putin sceptic in privinta axei 1.500.000 lei, fiindca am mai vazut oameni cu axe ascutite artizanal si performantele masini erau mai mari doar in ochii lor.

Asadar aviz amatorilor....
B-34-SGM
Daca faci rost de o axa cum vrei tu, de duci la nenea asta ( sta in Bucuresti) si iti face o copie.Are la fabrica unde lucreaza masina din de multiplicat.

200 euro, crazyyyy, n-as da atatia bani avand in vedere ca una noua de dacie e 1 milion

Nu iti recomand axa de la cupa nova, o sa tremure motorul ca toti dracii la relantii de 850 ture. O sa stea pe la 1200-1300 ture pt a merge cat de cat rotund

I-a facut nenea asta unui prieten asa ceva, masina trage pana la 7500 ture acum, vb serios, dar in oras... chiar nu merita

Axele alea sunt facute sa ai cuplu mare la turatie mare. Acum depinde ce vrei : masina pt oras, sau pt curse.

Eu sunt multumit cum trage masina mea, am imbunatatit acceleratia 0 -100 cu 4 secunde, cu toate modificarile.
cei7pitici
Mi-ar conveni sa copiez una la cunoscutul tau, dar nu merge una standard adusa la cotele uneia de competitie, trebuie sa aiba el materialul brut din care sa faca axa.
B-34-SGM
Probabil ca vrei una mai inalta, sa tina supapele mai mult deschise, si mai ascutita. Mai inalta cu maxim 3 mm cred ca merge,mai mult nu se poate ca nu mai intra in blocul motor,parerea mea. Axa mea are aceesi inaltmine cu cea standard, dar e mai acultita, am masurat partea laterala si e mai mica cu 2-3 mm parca.Oricum diferenta se observa cu ochiul liber, profilul camei mult mai ascutit
cei7pitici
Ieri am cumperat deja chiloasa (renault) si azi ma intalnesc cu omul care le aranjeaza, o sa mai discut cu el si o sa-l intreb de cotele axei. Daca cunostiinta ta poate copia axa, dar intr-una bruta, sunt foarte interesat
christy
pui de drac, ai sups ca stii tu cum sa faci o modificare la motorul de 1,4 l ca sa il aduci la 80 cai. Ma declar interesat si te-as ruga, daca est dragut sa imi trimiti un mail pt a discuta despre aceasta modificare. Iti multumesc.

christy_81@email.ro alcoholic.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.