Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la motor sau bord tampit?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stroe adrian
Salut.

Am o dacie break fabr.1992.

Problema care o am este ca dupa ce se incalzeste motorul si fac vreo 10 km cu masina, de fiecare data cand iau piciorul de pe acceleratie (la relanti) , mi se aprind toate cele 3 becuri magice rosii din bord, si palpaie continuu, desi turatia sta peste 1000 si nici motorul nu tinde sa se opreasca.Daca apas pedala, fenomenul dispare pana cand iau piciorul iar de pe ea.

Mentionez ca uleiul este Shell si am 800 km cu el, deci nu cred ca se trage de aici.

Ce poate fi de imi palpaie alea 3 becuri? Vor sa spuna altceva si eu nu stiu?
george_d
Ai noroc. La mine mi se aprindeau becurile imediat ce l-am pus. Era Shell la cutie rosie (nu mai tin minte ce caracteristici avea, parca 20W40). Eu l-am pus vara si dupa vreo 5 minute mi se aprindeau becurile. L-am schimbat si nu s-au mai aprins. In general am vazut ca lumea se fereste de produsele Shell, mai ales de benzina care e tot romaneasca. Eu am Aral (15 W 40) acum si merge bine.
livicu'
baga ulei RO si nu se mai aprind decat dupa vreo 6000 de km
dragOn
Ce specificaații avea uleiul? înainte să-l schimbi făcea așa?
stroe adrian
Din cate imi aduc aminte Shellul era 20W40.

Inaintea lui am avut un schimb de RO3 de la Petrom, iar apoi am bagat ulei din asta de 30.000 lei/kilul. Ambele schimburi mentionate adineaori le-am folosit maxim 500 km fiecare, din aceasi cauza pentru ca mi se aprindeau becurile alea trei. De asta am luat Shell si am zis ca se rezolva, dar tot asa face.

Ma gandesc sa nu fie altceva pe la motor.Se poate?
george_d
Se poate. Verifica daca vine ulei in rampa. Pornesti motorul si scoti busonu de ulei sau scoti capacu culbutorilor, daca e uscat e clar ca ai o problema : pompa de ulei sau altceva. Poate te ajuta cineva mai destept ca mine.
BBC
Problema: lipsa presiune ulei.

Cauze: sonda presiune defecta, pompa de ulei defecta sau uzura cuzineti.

Incearca sa montezi un manometru mecanic in locul sondei de presiune (cel mai bine pentru ca vei vedea presiunea de ulei din instalatie) sau sa schimbi sonda.

Pentru celelatle cauze este nevoie de demontarea motorului (sau a unei parti din el).
OCEBE
un prieten a avut acelasi simptom ca tine si s-a dovedit ca era pompa de ulei de vina, mai precis bila de la supapa nu mai inchidea si tot ce baga pompa se descarca pe la bila inapoi in baie.

oricat de prost ar fi shell-ul, tot ar trebui sa duca peste 500 km.

apropo de ulei la rampa de culbutori:eu am mers cateva mii de km fara ulei in rampa, ceasul imi arata 3 la ralanti si batea spre 6 in mers, de istet ce eram chiar eram incantat ca era curata chiulasa, pana cand a inceput sa scartaie motorul si am bulit rampa ( uleiul nu trecea peste axa cu came, avand canalizatiile infundate).
george_d
Eu am patit alta faza. Nu venea ulei in rampa. Daca ai observat rampa are la capete doua capacele (opritoare). Unul din ele iesise si tot ce-i pe rampa se deplasase obturind gaurile prin care vine uleiul.



PS Sper ca nu confund rampa cu altceva.
stroe adrian
Dupa ce am mers cu masina, am scos capacul sa vad daca sunt colbutorii murdari de ulei, si da, erau, adica, cred ca urca uleiul (zicea cineva ca e posibil sa nu urce uleiul). Pe capac insa pe interior se formase si un pic de ceva galbui, ca un fel de pasta.

Culmea este ca, dupa ce am facut vreo 200 de km in forja, mi s-a consumat ceva ulei, nu am mai completat la loc, dar de atunci becurile alea rosii nu mai clipesc cand merge motorul la relanti.

Nu stiu ce sa mai cred.

O sa o duc la Dacia Service sa ma cheleasca aia de bani. ohmy.gif((
xix1319
BBC , zi-mi si mie te rog unde-i sonda aia de presiune ca mi-a mancat sufletu`
BBC
Cauta in zona filtrului de ulei un fir care sa mearga spre blocul motor.

Pe Dacia s-au montat 2 tipuri de sonde: o sonda care "comanda" aprinderea becului martor in caz de presiune mica (arata ca un trunchi de con) si o sonda care "indica" presiunea (asta e mai mare, are forma cilindrica).
tyka
daca ti se aprind becurile cand iei piciorul dupa acc ai o singura problema.spui ca la turati normale nu se aprinde deoarece motorul se echilibreaza ,da cand se decelereaza se face franarea motorului.problema ai uzura la linie [cred ca si cuzineti si arborele]asculta motorul cand al pornesti dineata daca are batai ascutite pana se stinge becurile.daca ai bataiii aia e problema pompa nere nimic .trimitemi un mesaj cum asculti motorul si spunemi daca se aude [doar la pornire ,dimineata 017.gif
SGN_1310
Corect am avut ceva pb'me de gen, cand scartzia motoru la pornire clipea ind de ulei. Dupa asta pb'mele au disparut prin regalrea arderii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.