Am schimbat axul inferior al volanului si constat ca am dat peste alt zgomot care cred ca vine din caseta de directie. Este un zgomot de joc intre doua piese cand misc volanul stanga dreapta pe loc. Si cand virez cu spatele cu volanul dreapta sau stanga la maxim, la revenirea volanului se aude acelasi zgomot. A reparat cineva caseta? Sper ca se poate remedia defectul si fara inlocuirea totala a casetei. Nu mai am garantie. Multumesc.
Vezi mai intai sa nu fie din etrieri, pivoti, bucse, capete de bara! Nu te apuca sa desfaci caseta aiurea.
tparaschiv
2 Mar 2004, 09:21
QUOTE
A reparat cineva caseta? Sper ca se poate remedia defectul si fara inlocuirea totala a casetei.
Acest defect se rezolva numai prin inlocuirea "masinii"
.Eu am schimbat 2 casete si patru ax volan in garantie si de trocanit, cloncanit ,etc tot face .
Te chinui degeba materialele impreuna cu conceptia de cacao a constructorului roman de autorable isi vor pune amprenta pe existenta DSN :x
sorin01
14 Aug 2009, 00:08
daca ai pivotu slab din suruburi poti sa schimbi 10 casete de directie
Tince1290
14 Aug 2009, 07:11
auzi....nu vreau sa fiu rau...observ ca esti incepator....vezi ca topicul era din 2004.....si cum de atunci nu a mai spus nimeni nimic nu cred ca ii mai pasa cuiva.....
deasupra la fiecare post scrie data si ora la care a fost scris....
Relu_GTT
18 Aug 2009, 11:35
unde are caseta de directie dopul pe unde se baga vaselina in ea ?
AdrianSavu
18 Aug 2009, 11:52
Pe sub caseta.
Te bagi sub masina si o sa vezi la caseata un colier , desfaci colierul putin il dai in stanga sau in dreapta si acolo o sa gasesti un dop de cauciuc
Bafta
iulian sn2001
19 Aug 2009, 21:03
Acolo unde spuneti voi ca trebuie sa aiba un dop...la mine nu are nimic.Este doar o gaura.Totusi poate se gaseste un binevoitor sa faca o poza la dopul cu pricina si sa puna poza aici.
Si eu la fel am constatat.Poate ne lamureste cineva despre ce e vorba.
AdrianSavu
22 Aug 2009, 10:44
O sa incerc eu sa ma bag pe sub masina azi si va fac poza
AdrianSavu
24 Aug 2009, 20:46
Asta este poza (de sus ) cu colierul de la caseta de directie.
Se desface colierul se da spre stanga sau spre dreapta si o sa gasiti un dop de cauciuc, il scoateti si bagati pe acolo ulei sau vasilina
Sper sa se inteleaga .
andrew14_maverick
24 Aug 2009, 22:59
Ca tot e vorba de directie, stie cineva cat mai costa o geometrie? Am schimbat capatul de bara pe dreapta si acum pe la 100 km/h incepe sa vibreze volanul destul de nasol. Unchiul meu a incercat sa imi faca paralelismul rotilor cat mai bine, insa nu i-a iesit asa bine fara aparatele necesare. Si as mai avea o intrebare, daca am bucsele de la bara stabilizatoare uzate, poate chestia asta sa dea vibratii in volan la viteze mari? Va multumesc pt eventualele raspunsuri utile. Bafta tuturor!
AdrianSavu
25 Aug 2009, 07:55
Pai geometria costa cam 50 -60 lei , depinde unde te duci.
Trepidatia la volan pe la 100 km\h poate sa fie de la planetare (daca sunt duse planetarele si bat in curbe).
Daca planetarele sunt bune, vibratia poate sa fie de la roti , neechilibrate sau de la caseta de directie.
DJMaxx
25 Aug 2009, 08:20
motyi eo de masina ... ca schimbi ceva si dai de altceva ... asa am patit yo am schimbat basculele cu unele noi echipate originale .. si dupa 30 de km in curbe face ca toti draci de fapt imi trosneste ceva cand iau stanga si nu pare sa fie de la planetare posibil de la caseta sa trosneasca asa tare ? poate de la arcuri sa fie vreunu rupt?
AdrianSavu
25 Aug 2009, 10:03
La tine trosnitura poate sa fie de la bielete ,asa a fost la mine , cand luam stanga - dreapta de volan se auzea un troncanit , paca se rupea caseta. Toata troncaneala era de la bieleta stanga care nu mai avea vasilina si se freca fier pe fier
.
Dar se poate sa mai fie si flansele de la amotrizor sau rulmentii de la amortizor.
DJMaxx
25 Aug 2009, 10:55
posibil sa fie si bieleta aia ca nu am mai schimbato de 2 ani si flansele la fel in schimb am schim,bat bascule pivot capete bara amotizoare si rulmeti axiali toate bucsele ... in plus am un burdufu de la bieleta de pe stanga rupt .
AdrianSavu
25 Aug 2009, 11:31
QUOTE(DJMaxx @ 25 Aug 2009, 11:55)
... in plus am un burdufu de la bieleta de pe stanga rupt .
Acolo s-ar putea sa fie problema
Vezi ca o bieleta costa cam 30-40 lei
DJMaxx
25 Aug 2009, 12:14
ne uitam... constatam ... gandim... ca de' nu suntem animale
multam ..
balauru_327
29 Aug 2009, 19:59
verifica placutele de frana( la mine sunt cam uzate si cand dau cu spatele se aud tot felu de zgomote)
iulian sn2001
30 Aug 2009, 20:28
QUOTE(AdrianSavu @ 24 Aug 2009, 20:46)
Asta este poza (de sus ) cu colierul de la caseta de directie.
Se desface colierul se da spre stanga sau spre dreapta si o sa gasiti un dop de cauciuc, il scoateti si bagati pe acolo ulei sau vasilina
Sper sa se inteleaga .
Adrian multumesc pentru poze.Eu m uitam ca broasca la sudura si nu intelegeam deloc unde poate fi dopul de care vorbeati voi.
Relu_GTT
1 Sep 2009, 20:34
Eu am bagat masina pe canal si am desfacut colierul ala am scos dopul , dar pe acolo nu se poata baga nici vaselina nici ulei nimic
cred ca prin alta parte se baga vaselina, am vazut sub caseta ca ar fi un dop mai mare
AdrianSavu
1 Sep 2009, 20:58
Ala ce ai vazut tu , nu este dop, este pentru reglajul casetei . Daca ai joc in caseata mai strangi putin ala si iti dispare jocul.
Eu cand am uns caseta am luat un spray care era cu vasilina lichida si am bagat pe acolo. (spary-ul avea o teava mica din plastic si am bagat-o in gaura de la dop)
Relu_GTT
1 Sep 2009, 21:28
Pai am bagat si un cui mic ca sa vad daca e gaura acolo dar nu e
Marco24
11 Oct 2009, 17:51
...ba este loc acolo. Daca pui pe cinema sa miste de volan o sa observi ca se misca o tija in interior. Cumpara cum a zis Adrian un spray lubrifiant sau cu o seringa bagi ulei(unii ziceau sa se amestece ulei cu vaselina). Bafta.
Deci aceeasi problema o am si eu. Am deschis si topic. AM fost la mecanic si a verificat tot ce se putea si nu a gasit nimic dar totusi ma gandesc eu asa. Chiar daca nu aveau joc bieletele de directie sau pivotii, totusi trebuiau schimbati. Plus sa fi bagat niste ulei la caseta. Nu stiu cum arata flansele de la amortizor dar se poate sa fie si de la alea pt ca in afara de zgomotul urat infundat cand dau in gropi, se mai simte si ceva pe la amortizoare ca vibreaza.
Maskatu
17 Oct 2009, 09:03
De cateva zile am inceput sa am probleme cu caseta de directie. Mai exact, in anumite pozitii cand invart volanul, directie este greoaie, parca se blocheaza volanul, nu de tot dar merge mult mai greu, apoi merge mai usor apoi mai greu. Adica daca fac stanga pe o strada, intorc volanul, fara probleme dar daca il las sa revina singur se "blocheaza" se "agata", trebuie sa trag mai tare de el ca nu mai are cursa "uniforma".
Pana acum am uns cu vaselina doar bratele casetei, dar problema este neschimbata. Din pozele lui adrian savu, inteleg ca dupa acel colier este un orificiu pe unde se poate turna ulei? Acolo nu am umblat deloc, dar o sa desfac colierul si sper sa gasesc un orificiu....
Va salut!
Am si eu probleme cu masina mea. Cand rotesc de volan usor stanga-dreapta are putin joc si se aude un pacanit. Si cand dau cu spatele cu volanul cotit si vreau sa-l indrept parca trosneste ceva. Nu stiu de unde ar putea fi, nucile de la bielete-s bune, pivotii buni. Am verificat ochiometric si crucile de la ax, dar n-am constatat nimic. Cu trosnitul am mai avut probleme si era de la un pivot.
Va multumesc!
Maskatu
27 Oct 2009, 21:27
Revin cu vechea problema. Isi revenise directia acum cateva saptamani, mergea ca "unsa" fara intreruperi in viraj sau mers in trepte, si de cateva zile a inceput iar sa faca figuri. Volanul merge in trepte. Din ce am inteles ar fii bieletele de directie, capetele de bara sau caseta de directie... o sa incerc sa gresez caseta prin acel orificiu si sper sa isi revina in totalitate, daca nu cam cat ar costa caseta, bieletele si capetele?
AdrianSavu
27 Oct 2009, 22:50
Caseta este in jur de 400 lei
Bielete - 80 lei
Capetele de bara - 50 lei
Maskatu
27 Oct 2009, 23:07
E bine... ma duc sa bag bilet la loto...
QUOTE(AdrianSavu @ 27 Oct 2009, 22:50)
Bielete - 80 lei
Capetele de bara - 50 lei
Salut !
Deoarece nu am gasit un topic exact....vin si eu aici cu o intrebare...
Am bielete de directie complete,cumparate anul trecut....capetele de bara sunt duse deoarece la acea perioada nu cunosteam importanta pieselor de origine !!!
CAPETELE DE BARA DE ORGININE se potrivesc pe bieletele care le ama cum montate(bieletele nu sunt de origine)....intreb deoarece capetele sunt duse si trebuiesc schimbate neaparat!
cat mai ajung cele doua acum? bielete complete si capete de bara separat...DE ORIGINE!....comparativ!
CE RECOMANDATI! km facuti cu piesele astea?aproximativ 11 mii!
Multumesc
aliosha
14 Apr 2011, 09:39
la mine la slz s-au potrivit. ma gandesc ca la super nova ar fi cam acelasi lucru.
cristio_79
17 Apr 2011, 19:45
Nu stiu cum este caseta de SRN, dar la SLZ gresarea se face prin partea stanga a casetei. Se scoate dopul acela cu un imbus de 10 si se baga vaselina, nu prostii gen ulei sau ulei amestecat cu vaselina. Eventual se numara cate ture se desface acel dop. Eu am intins putin si acel arc din interior. Cand se face aceasta operatiune rotile sa fie drepte si nu se misca sub nici o forma de volan.
Legat de mersul greoi si sacadat al volanului, mai mult ca sigur este din cauza flanselor si rulmentilor din capul amortizoarelor, nicidecum din cauza casetei. Rulmentii respectivi sunt gripati si trebuiesc schimbati.
nikuniku
17 Apr 2011, 20:56
cristio_79 tu stii ca sub nici o forma nu se umbla la acel,,dop,, de acolo se regleaza caseta de directie,un amic deal meu a mai strans 3mm ,,dopu,,ala si in pasaj la unirea sa urcat pe perete cu masina ca nu a mai vrut caseta sa vireze la 90 km/h,pe caseta este o gaura mica astupata cu un dop de cauciuc,pe acolo se baga vaselina,defapt gaura aia este pentru alinierea casetei pe drept
cristio_79
17 Apr 2011, 21:33
La acel dop se umbla bine-merci. Nu se intampla absolut nimic. Trebuie doar sa numeri cate ture desfaci. Sau sa citesti manualul de reparatii. Daca strangi in dusmanie pana la capat e normal sa ramana blocat. In carte scrie clar ca se face proba de drum, se iau virajele si volanul trebuie sa revina singur la punctul de mijloc. Aceasta proba se poate face la o viteza foarte mica, in curtea unui service, de exemplu. Daca pe prietenul tau nu l-a dus capul sa faca acest lucru, a strans la maxim si dupa aceea i-a dat in goarna pe drumul public, sa-i fie de bine. Bine ca nu a nenorocit si pe altcineva.
Casetele de 13XX sunt aproape identice, diferenta este ca la ele nu exista acel dop filetat, au o placuta metalica prinsa cu doua suruburi de 7, neexistand posibilitatea reglarii. Aceasta se face prin schimbarea arcului si impingatorului, eventual se mai baga o cala subtire. Acest lucru se face si la casetele de SLZ, doar ca ai posibilitatea sa mai strangi putin.
victor.vajoi
18 Apr 2011, 12:34
QUOTE(Maskatu @ 27 Oct 2009, 21:27)
Revin cu vechea problema. Isi revenise directia acum cateva saptamani, mergea ca "unsa" fara intreruperi in viraj sau mers in trepte, si de cateva zile a inceput iar sa faca figuri. Volanul merge in trepte. Din ce am inteles ar fii bieletele de directie, capetele de bara sau caseta de directie... o sa incerc sa gresez caseta prin acel orificiu si sper sa isi revina in totalitate, daca nu cam cat ar costa caseta, bieletele si capetele?
Cum ai rezolvat problema ? Ceva asemanator am si eu, doar ca pe loc cand invart, si pocneste ceva in caseta pe langa faptul ca merge cum ai descris tu.
victor.vajoi
21 Apr 2011, 13:44
QUOTE(victor.vajoi @ 18 Apr 2011, 12:34)
Cum ai rezolvat problema ? Ceva asemanator am si eu, doar ca pe loc cand invart, si pocneste ceva in caseta pe langa faptul ca merge cum ai descris tu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.