Bunicutzu
2 Mar 2004, 09:44
Daciuta mea pe carburatie a avut mai demult o problema cu avansul vacuumatic, adica furtunasul dintre delcou si carburator nu era etans iar avansul nu lucra corect. Atunci pe moment, mecanicul a umblat la av. vacuumatic la tija acestuia. Acum mi-am pus furtunas nou si bun. Relantiul pot sa-l las si la 600 de ture ca motorul merge foarte rotund si frumos, deasemenea si cand o accelerez pe loc. Cand vreau sa demarez de pe loc insa da in nas, la fel si in trafic cand vreau sa accelerez mai brusc. Mentionez ca motorul nu are uzura, nu consuma ulei, aprinderea s-a reglat cu stroboscopul, carburatorul e de 1300 cu jiglere de 1400(am zis eu sa fie mai sprintena, si a fost). Multumesc anticipat tuturor ce vor raspunde, problema asta ma streseaza ingrozitor.
mai regleaza aprinderea inca o data (cu avansul scos), amestecul aer/benz. si dupa aia daca tot da in nas, du-o la cineva sa-ti umble la vacuumatic (ii trebuie un dwell-metru)
cei7pitici
2 Mar 2004, 10:34
Am avut aceeiasi problema si la relanti statea frumos la 400 rot. si consumul era foarte redus. problema era ca la relanti trebuia sa stea la 1200 cu motorul cald (dupa carte). Odata ce s-a reglat relantiul intre 800 si 1200 la acceleratie nu mai cade turatia.
1. cum iti statea tie relantiul la 400 rpm ??? il tinea cineva, sau ai turometrul ca al meu care arata 500 la relanti, in schimb la 2500 urla motorul de zici ca-i avion
2. ce masina ziceai ca ai, de iti recomanda cartea un relanti de 1200 ... ai cumva masina tunata de fabrica, cu volanta mai usoara, ca doar asa imi explic necesitatea unui relanti asa de mare
Da zic si eu asa...nu cumva o fisa membrana la pompa de sprit (semnul intrebarii
)
cei7pitici
2 Mar 2004, 12:30
Daca nu vezi, nu crezi. Sta oricand la 400. Am o Nova GT. Am spus 1200 cand e motorul cald si fi sigur ca turometrul merge perfect.
cei7pitici
2 Mar 2004, 12:34
Porneste-ti masina, regleaza-i relantiul la 800, mergi cu ea o ora la 3000 de ture si-mi spui apoi cat ai la relanti. Cum spuneai mai sus ai probleme cu turometrul, daca nu si altele.
QUOTE
Cand vreau sa demarez de pe loc insa da in nas, la fel si in trafic cand vreau sa accelerez mai brusc.
Îți trebuie cu siguranță avans mai mare!
Succes!
pai stiu ca e relantiul de vina. Oricum masina e pe injectie si se regleaza cum vrea ea :wink:
QUOTE
Sta oricand la 400
daca e asa, inseamna ca e tare (chiar si de crezut)
Sper sati rezolvi problema
stroe adrian
2 Mar 2004, 22:38
APROPOS DE RELANTI.
De 2 zile incoace, relantiul la masina mea e cam uituc.
In interval de 5 minute, am n-shpe turatii diferite la relanti : ba e 900, ba scade la 500 si da sa se opreasca motorul, accelerez repede, apoi iau piciorul de pe pedala si ramane la 1100, si tot asa........(si toate astea fara sa umblu la absolut nimic, nici macar nu am tras socul).
Ce sa se fi intamplat asa deodata? Ma poate ajuta cineva?
eu zic ca nuti anchide o supapa [supape] bine si cand intri an sarcina cu ea scapa compresia [cred ca ai supapa pe admisie deti da an carburator,sau ai jocu mic la culbutori si cand se ancalzeste se dilata tiza siti tine supape antredeschise.
Rostogol
3 Mar 2004, 10:24
schimba fisele
un prieten a avut problema asta si dupa ce a schimbat toata aprinderea si dat seama ca era de la fise
Bunicutzu
4 Mar 2004, 10:18
Multumesc tuturor celor ce au raspuns in acest topic.
Am rezolvat problema. Defectiunile erau:
-avansul vacuumatic cu membrana fisurata
-si capacul de la delcou pe care il schimbasem acu 3 saptamani avea carbunele central blocat "ridicat".
Am schimbat avansul si am reparat capacul, acum totul e OK. E alta viata acum.
SGN_1310
5 Mar 2004, 09:45
Baeti ca to ie in tema acilea subiectu cu mersu de parca sta. Am si io o problema. Adica reglez ca la carte cum zice unii ca old 1310 sau paulp motorul, dar observ ca surubelul de aer/benzina nu prea face ce face la altii. Adica de la o anumita distanta de minim(adica de insurubarea completa) se accelereaza motorul shi ramane asha pana scot de tot surubul moment in care ragaie shi moare...
.
Problema e ca tremura de parca il gadila puricii pe la incheieturi. Asta in conditiile in care reglez avansul ca sa nu tuseasca esapamentul , adica dau avansul mic mic...la limita . Cu el mare se opinteste un cilindru shi incepe sa salte shi mai tare motorul. Oricum la relanti poti sa bati frisca, face maioneza shi facut zeama de clatite pe bordul meu fara probleme.
Imi poate explica cineva in cunostinta de cauza shi efect ce pusca lu' Nicu se intampla la mine?!
ps. toata treaba o reglez pt 800-900 de ture. Pai nu imi crapa mai obrazul de ciuda ca altii au 400 de ture shi inca li se mai misca elicea?!
cand zici ca reglezi avansul banui ca te referi la avansul static; regleaza staticul la semn, si daca tuseste in teava in continuare verifica si vacuumul (membrana sparta sau orificiul de compensare infundat sau sectorul zimtat ). Dupa ce esti sigur ca staticul si vacuumul sunt bune, mai ia-te odata de carb.
SGN_1310
5 Mar 2004, 10:14
Sigur e muci vaccumul. Daca asta e problema asta e mai astept putin pana scap de tulumba aia.
porneste motorul si scoate furtunul dela vacum.daca se schimba mersul e bun daca nu ia altul
SGN_1310
6 Mar 2004, 08:39
Nu se schimba mersul. Adica il strangulez shi mere la fel. Asha mi'a zis shi mecanicul care a vazut motoru....asta mai demult.
uitate la avansu vacumatic ,cred ca ai probleme. 8)
SGN, daciile nu e 2 la fel
Din pacate :wink:
Asa ca sfaturile noastre te pot doar indruma, dar nu poti sti cum merge o dacie pina nu o vezi.
Vrei sa-ti spun ca la a mea pot sa-i deschid surubul de aer pina ramin cu el in mina si o doare-n 14.
Asa ca regleaz-o cit sa mearga rotund si fa-i o cruce cind merge bine
.
A, pentru datul in nas, la a mea am gasit unde era buba. Pur si simplu se miscase platanul de la platina si erau atinse ambele capete. Noroc de tranzitorizata ca ma ajuta sa merg. Asta dupa ce era sa aplic "solutia finala" in vreo doua dimineti, cind ma grabeam sa plec la job si ea avea chef de joaca.
Azi dimineata la -5 grd. a pornit la sfert si chiar torcea
Ce face o amenintare dintr-o masina
mmmdaaaaa.
SGN_1310
9 Mar 2004, 08:01
Taica zi'mi te rog cum pot regla avansul vacumatic. Sau mai bine spune'mi ce ar trebui sa faca mecanicul cand ma duc la reglaj.
Daca tot e vorba de avans vacuumatic, va rog ajutati-ma si pe mine. Aseara am patit-o iar: eu m-am intors acasa, caruta a ramas in oras la cumparaturi.
Probleme: nu porneste.
Din cauza de intuneric n-am apucat sa fac decat urmatoarele: inlocuire capac delcou si fise.
Imediat ma inarmez cu niste bujii si mai fac o incercare. O sa schimb si platina. Intr-o carte am citit ca ar putea fi de la "membrana dispozitivului de avans vacuumatic". Deci intrebare simpla: unde e asta?
chestia aia rotunda care sta "in picioare" prinsa de delcou (si pe care sta condensatorul). In chestia aia intra un furtun de vacuum din carburator. Ca sa o verifici, scoti capacul de delcou, scoti furtunul dinspre carburator, pui botul pe el si tragi si impingi aer ca sa vezi daca se misca platina.
sarumana
Ma inarmez si cu din aia... Oare ce-ar mai putea fi? Capacul sigur era dus, carbunele era blocat sus,
verifica si daca orificiul de compensare din corpul vacuum-ului nu este infundat
(este sub stut, are diametrul cam de 1mm)
Gata, eu am rezolvat-o pe moment... pe langa capacul delcoului a mai fost o chestie lipsa... :oops: BENZINA! Baga-mi-as picioarele in indicator!
QUOTE
lipsa... BENZINA!
la asta nu m-am gandit
Nu stiu zau cum s-a sincronizat delcoul cu rezervorul... Un lucru "bun" totusi: magazinul de piese auto din portbagajul meu s-a imbogatit cu o capsula din aia vacuumatica (sau cum ii zice), 95k
driverx
9 Mar 2004, 15:33
95k lei? eu am dat 110k lei pe ea....5-6 luni
De unde ai luato?
:shock:
SGN_1310
10 Mar 2004, 08:05
Shi cum faci reglaju la vacumatic?!
QUOTE
95k lei? eu am dat 110k lei pe ea....5-6 luni
De unde ai luato?
La mijlocul Observatorului este un magazin... lumea zice ca e scump, dar e f aproape de casa.
QUOTE
Shi cum faci reglaju la vacumatic?!
daca doresti un reglaj la meserie (in speta pozitia rozetei dintate) asta se poate face in ateliere care au aparatura necesara;
daca doresti un reglaj empiric, facut fara aparate in fata casei, iti propun urmatoarele:
-a)reglat av. static;
-b)cu motorul la ralanti, urmareste daca prin rotirea delco-ului intr-un sens sau altul se modifica in bine mersul motorului;
-c) in fuctie de sensul rotirii delco-ului (avans mai mare sau mai mic) se modifica pozitia rozetei (comprimand arcul, se micsoreaza avansul dat de vacuum);
-d)se repeta operatiunile a),
si c) pana se obtine un optim in sensul ca pozitia delco-ului trebuie sa fie cea data de reglarea avansului static si motorul(la ralanti) are mersul cel mai bun (adica o turatie cat mai ridicata, constanta si fara vibratii)
-e)se regleaza carburatorul pentru mersul la ralanti
chirucornelus
28 Jun 2004, 12:29
cred ca am mai postat odata aceasta probl dar cred ca am fost off topic!sorry!
...dar, am o intrebare la voi, daca ma puteti ajuta!am desfacut aseara pompa de benzina si carburatorul, le-am curatat, si tot cam aiurea merge! nu prea reusesc sa ii reglez avansul deloc!variaza turatia cam cu 100 - 200 de ture!am schimbat si platinile si bujiile si tot cam asa face!am constatat ca nu prea functioneaza vacuumul!adica capsula vacuumatica nu merge!sa fie de la aceasta capsula mersul neregulat?si am o impresie din ce in ce mai certa ca imi consuma cam multa benzina!am mai schimbat si toba detenta si tot mai scapa cate o pocnitura din cand in cand!
ce sfaturi imi dati?!multumesc!
OCEBE, a scris:
QUOTE |
verifica si daca orificiul de compensare din corpul vacuum-ului nu este infundat (este sub stut, are diametrul cam de 1mm)
|
de cate ori am facut si desfacut delco-ul masinii mele nu am vazut asa ceva! sunt si modele de capsule fara orificiu???
Chiar nu stie nimeni?
Laurentiuu
5 Sep 2004, 08:47
[quote]
1. nu prea reusesc sa ii reglez avansul deloc!
2. variaza turatia cam cu 100 - 200 de ture!
3. am schimbat si platinile si bujiile si tot cam asa face!
4. am constatat ca nu prea functioneaza vacuumul!adica capsula vacuumatica nu merge!
5. tot mai scapa cate o pocnitura din cand in cand! [/quote]
1. Cum nu reusesti sa pui aprinderea la punc? Explica punct cu punct cum ai procedat.
2. Verifica stringerea tuturor papucilor electrici din instalatia electrica de joasa tensiune.
3. Ce distanta ai facut la platini si bujii? Distanta la platini ai facut-o cu pintenul platiei pe cama? Masoara izolatia electrica intre platina mobila si masa.
4. Poate s-a gripat platina mobila pe ax. Cind tragi cu gura pe furtunul avansului, platina mobila sta fixa?
5. Problema de avans mic. Vezi punct. 1.
Laurentiuu
5 Sep 2004, 08:48
[quote] sunt si modele de capsule fara orificiu???[/quote]
DA. Am vazut capsule de vacum fara acea gaura de echilibrare presiune. Sa nu ma intrebi "de ce?" ca nu stiu sa-ti raspund.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.