Buna, si salut la toata lumea.
Am si eu ceva pe scurt de zis.
Uleiul in baie e bun? da! atunci ce are garnitura, blocul motor, etc? Si chiar daca ar fi, cum ar ajunge de acolo in carburator? Ce are ventilatorul? Ce conteaza ca pleaca numai cind e cald sau merge permanent. Condens se face cind motorul STA, nu cind merge!
Ce are Lada in plus? Eu am si o lada 1200 si nu are "blana". Dar am avut la Lada pasta galbuie in carburator (la dacie nu mai am, ca e pe injectie). Ce am facut la Lada? EXACT ce zice Tyca. De fapt, mi s-a spus la un moment dat (dupa ce s-a mai uzat) ca la Lada ASA TREBUIE SA STEA FURTUNUL ! IN JOS !
Bineinteles ca era absurd, dar motivul e clar:
daca ai pierderi de compresie datorate uzurii semeringurilor de supape, suprapresiunea arunca uleiul pulverizat din aerul din camera culbutorilor, prin furtun... unde? chiar in filtrul de aer si de acolo in carburator. Lasi masina seara bine-merci... Ce se intimpla peste noapte? Transpira... condens, inclusiv prin filtrul de aer si intrarea in carburator, pe furtunele aferente. Pornesti motorul, mai dai cu putin ulei deasupra... Seara, alt strat de apa. Ce face uleiul cu apa? Un fel de "maioneza". Azi asa, miine iar la fel, incet incet, stratul se ingroase, si pina la urma patesti ce a patit Stroie. Si asta, indiferent daca ai sau nu termocupla, termostat sau palete la ventilator
Asa ca, sa stiti ca si Lazile fac asa ceva, numai ca "Lazishtii" stiu sa-si scoata furtunul din filtru permanent (si iarna si vara) pina isi schimba semeringurile de supapa (si eventual segmentii de ungere), pentru ca altfel la 3-5000Km trebuie aruncat filtrul de aer (se imbicseste cu ulei - vara si cu maioneza - iarna
).
La dacia pe carburatie insa nu stiu daca se poate, dar cred ca stiti voi!