Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PASTA ALBA IN MOTOR SI IN CARBURATOR !!!!! AJUTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stroe adrian
Azi am ramas cu masina in drum, am oprit la un semafor, s-a oprit si motorul singur, si nici de al naibii nu a vrut sa mai porneasca.

Ce-am gasit: carburatorul si toate furtunele aferente spre filtru si celelalte, erau infundate de un fel de pasta albicioasa. La fel am gasit si in capacul de la ulei. Am curatat carburatorul si furtunele si am ponit pana la urma, dar sigur nu e in regula cu pasta aia alba, mai ales ca nu era asa, de-un deget, era in cantitati industriale. Din ce cauza s-a format si in carburator, dar si in motor?

Pe joja am verificat, nu-mi apare pasta din asta, uleiul la motor il am de 500 - max 600 km si e ulei bun, nevelul de asemenea e bun.

Mentionez ca de vreo 2 zile nici relantiul nu mai sta la aceeasi turatie, ba e 800, ba e 1100, ba e 500 si se opreste motorul singur.
alin petrica
Salut. am avut aceeasi problema si m+am dus la un service. Mi-a spus mecanicul ca este absolut normal, "ca asa face iarna" si nu este nici o problema. Oricum, eu mi-am schimbat uleiul atunci, dar puteam sa-l las si asa.
Ov
dati si voi o cautare pe forum, cu cuvantul "muci" (sau "muci in carburator") laugh.gif si o sa aflati ce e cu pasta aia si cum se corecteaza problema.... bafta !
tyka
pasta alba,o face dela condens.Astai dacia.gazele iese calde din motor si ajungand pe furtune si capac care sunt recii si face condens.Si va spun care este problema.Ventilatorul care merge mereu si arunca aer rece spre furtune si capac.Experimentul lam facut asta iarna, am dat jos elicea ventilatorului.Nu a mai facut spune deloc.la celelalte masini dece nu face spune[pentru ca nu au ventilator permanent].Cine nu crede sa ancerce.nare nimic de pierdut doar avantajul ca motorul se ancelzeste mai repede si ai si caldura tot mai repede.[da cand viine caldura punetil la loc].Se ancinge. icon_mrgreen.gif
Slider
Nu cred ca este amestecat uleiul cu apa. Omu' a spus " Pe joja am verificat, nu-mi apare pasta din asta, uleiul la motor il am de 500 - max 600 km si e ulei bun, nevelul de asemenea e bun."
paulp
mosoru, porneste, si inca cum, mai ales in oras. De aia ai termostat.

Elv, porneste la 92-96 grd. Iar la fitiala in oras deseori trece de aceast valoare, maiu ales cind stai la semafoare sau te tirii dupa autobuze, tramvaie, etc. :wink:
stroe adrian
Am uitat sa mentionez ca nivelul apei din vasul de expansiune e constant, nu am observat pierderi.

Mai raman si in situatia asta valabile variantele garniturii arse sau a blocului motor spart, cum zicea cineva ca a patit? Sau insemna ca e intr-adevar doar de la condens?

Cred ca pana la urma o sa scot un furtun din capacul culbutorilor sa-l las sa atarne pe undeva pe jos, si o sa obturez intrarea in carburator sa nu mai imi bage spuma si acolo. Cand ti se strica mashina si sunt 2-3 grade afara si bate vantul cu 100 la ora, iti vine sa pui niste dinamita la Marea Uzina Dacia. E un coshmar sa te dai jos sa pui benzina la PECO, daramite sa ridici capota si sa repari pe la motor pe o vreme din asta "adevarata"!!
FLEX
Da, cunosc, asa a fost si la mine; acum pe bune, da o cautare dupa "muci" si vei gasi 3-4 topicuri pe treaba asta si cam ce se poate face; exista inclusiv o rezolvare eleganta (partiala, din pacate) a problemei, nu stiu daca inventatorul ei a mai avansat.



Si nu mai cauta baiul acolo unde nu e, incearca intiii cu ce gasesti pe forum si apoi bate-ti capul cu catastrofe gen garnituri chiulasa, ulei si altele ...
mosoru
eu zic ca daca va porneste electroventilatorul pe vreme rece,adica de la +10 grade C in jos,sigur aveti probleme cu racirea(in conditile unei expluatari normale,max.3500 rot/min si asta nu prea des).

toate acestea vi le spun din experienta personala,am o 1310 cu electroventilator,am avut un tico si inainte de ele am avut un moskvich 1500 la care-i scoteam ventilatorul de toamna tirziu pina primavara devreme,ce-i drept instalatia de racire la moskvich 1500 are 8 sau 10 L.
Mihai1962
Buna, si salut la toata lumea.

Am si eu ceva pe scurt de zis.

Uleiul in baie e bun? da! atunci ce are garnitura, blocul motor, etc? Si chiar daca ar fi, cum ar ajunge de acolo in carburator? Ce are ventilatorul? Ce conteaza ca pleaca numai cind e cald sau merge permanent. Condens se face cind motorul STA, nu cind merge!

Ce are Lada in plus? Eu am si o lada 1200 si nu are "blana". Dar am avut la Lada pasta galbuie in carburator (la dacie nu mai am, ca e pe injectie). Ce am facut la Lada? EXACT ce zice Tyca. De fapt, mi s-a spus la un moment dat (dupa ce s-a mai uzat) ca la Lada ASA TREBUIE SA STEA FURTUNUL ! IN JOS !

Bineinteles ca era absurd, dar motivul e clar:

daca ai pierderi de compresie datorate uzurii semeringurilor de supape, suprapresiunea arunca uleiul pulverizat din aerul din camera culbutorilor, prin furtun... unde? chiar in filtrul de aer si de acolo in carburator. Lasi masina seara bine-merci... Ce se intimpla peste noapte? Transpira... condens, inclusiv prin filtrul de aer si intrarea in carburator, pe furtunele aferente. Pornesti motorul, mai dai cu putin ulei deasupra... Seara, alt strat de apa. Ce face uleiul cu apa? Un fel de "maioneza". Azi asa, miine iar la fel, incet incet, stratul se ingroase, si pina la urma patesti ce a patit Stroie. Si asta, indiferent daca ai sau nu termocupla, termostat sau palete la ventilator laugh.gif

Asa ca, sa stiti ca si Lazile fac asa ceva, numai ca "Lazishtii" stiu sa-si scoata furtunul din filtru permanent (si iarna si vara) pina isi schimba semeringurile de supapa (si eventual segmentii de ungere), pentru ca altfel la 3-5000Km trebuie aruncat filtrul de aer (se imbicseste cu ulei - vara si cu maioneza - iarna icon_mrgreen.gif ).

La dacia pe carburatie insa nu stiu daca se poate, dar cred ca stiti voi!
Mantas
Tutorial curatare de “muci” capac de la culbutori (Dacia 1310)



Materiale necesare:

-bezina (la sticla)

-sarmulita lunga de aprox. 35 cm

-carpe cat cuprinde (lungi si inguste)

-ideal aer comprimat pe furtunel cat mai mic in diametru.

Se ia cheia de bujii cu care se desfac cele 3 piulite de pe capac. Se dau la o parte cele 3 cleme ce tin furtune (bride) precum si platbanda care tine cablul de acceleratie. Se ridica capacul de culbutori si……….aici intervine surpriza…..veti constata pe interior existenta unei dubluri din tabla a capacului sudata in puncte…pe toata lungimea capacului si la o distanta de 3-5 mm de capac. Bucuria este ca mucii exact in acest interspatiu stau bine merci. Curatarea se face cu: benzina, aer comprimat, carpe trase prin interspatiul existent cu ajutorul sarmulitei….etc. Dupa clatire cu benzina si carpe curate se remonteaza la loc …avand grija la asezare garniturii capacului. De preferinta ca inainte de a va apuca de treaba sa faceti rost de 2-3 garnituri care se pun pe cele 3 prezoane (de obicei cele originale de cauciuc moale se distrug asa ca este bine sa aveti si de klingherit) Montarea se face in ordine inversa….si cu grija sa nu va cada vreo mizerie inside cand aveti capacul demontat.

Succes
paull2002
[quote=tyka,3 Mar 2004, 23:26]
pasta alba,o face dela condens.Astai dacia.gazele iese calde din motor si ajungand pe furtune si capac care sunt recii si face condens.Si va spun care este problema.Ventilatorul care merge mereu si arunca aer rece spre furtune si capac.Experimentul lam facut asta iarna, am dat jos elicea ventilatorului.Nu a mai facut spune deloc.la celelalte masini dece nu face spune[pentru ca nu au ventilator permanent].Cine nu crede sa ancerce.nare nimic de pierdut doar avantajul ca motorul se ancelzeste mai repede si ai si caldura tot mai repede.[da cand viine caldura punetil la loc].Se ancinge. icon_mrgreen.gif


e adevarat e condensul de vina dar se poate face ceva mai repede si mai elegant si nu trebuie sa dai paleta jos de la ventilator,se pune un carton in fata carburatorului,mai exact se ia un carton obisnuit se dao gaura si be acolo se baga furtunul de alimentare cu benzina cel ce intra in carburator si astfel nu o sa mai sufle aer rece pe carb.am avut un caz la care i ingheta apa+ulei{muci}in furtunul ci diuza,dupa ce a montat cartonul nu a mai avut probleme,nu va faceti probleme nu ia foc cartonul,dar daca sunteti sceptici iata un pont:cereti de la cei de la telefoane care umbla prin oras carton termoprotector ,e pe o parte verde si pe cealalta argintiu,eu stiu ca am si ma folosit.


Tonyus
Salutare tuturor! In primu' rand cand a fost curatat carbelitoru' inainte de aparitia "mucilor"? Si eu am patit asa cu spuma aia din carb si am efectuat urmatoarele:curatat carb.,scos furtun care duce de la capac culbutori la teu de la carb.De atunci nu am mai avut probleme. Am aflat ca acea spuma e de la condens(probabil ai si gaze de carter).Pierderi mari de ulei nu am sesizat dar cu compresia stau prost(nu din cauza modificarilor).Sper ca am ajutat cu ceva. unsure.gif
BOBINATOR
Eu am stat si m-am gandit la o solutie de eliminare a mucilor ,ramane sa o testez.Daca stiti neoprenul care se imbraca conductele de cupru la instalatii se poate mansona furtunele alea si t-ul si capacul de ulei .Saincercam sa vedem ce o iesi.Teoretic pierderea terminca prin materialul respectiv e mai mica in consecinta
racirea e mai lenta si poate se evita fenomenul .Voi ce ziceti ?Oricum incerc!
cristi_21us
salut.azi am verificat si eu uleiul si am ridicat si capacul de la culbutori si am vazut ca e plin de spuma dinaia.am citit ambele pagini si nu am inteles decat ca spuma se face de la condens si sa scot furtunul care merge din capacul de la culbutori in "T".nimeni nu zice ceva concret.ar fii cateva puncte ce ar trebui atinse in acest topic.
1.Are spuma ( "muci" ) aia un efect negativ asupra motorului?
2.Care este cauza formari ei?
3.Care este solutia pt.a nu se mai forma asa ceva?

Informatiile precum ca spuma s-ar face din cazua ca motorul este pe duca este eronata.(cred eu).motorul meu are 7000 mii de km de la ultimul RK.Fuge de rupe asfaltul.Presiune la ulei de 5-6 cu motorul cald.Uleiul are 400 km de cand a fost schimbat si este Mobil1 20W50.
Scuzati-ma pt.ca am scris atat dar vreau si eu sa stiu care este rezolvarea acestei probleme.numa bine
Pedro
QUOTE
niste silicon la garnitura


Nu bagati silicon pe la garnitura capacului de la rampa culbutorilor, o sa patiti ca mine, oricat de ingrijit si putin puneti acel silicon din cauza vaporilor de benina si uleiului se va desprinde incet, incet si isi va gasi loc in baia de ulei , drept care va fi adunat de sorbul pompei de ulei si usor, usor pompa se va inneca cu acel silicon, urmarile pot fi grave. Am patit-o si eu, asa ca , ATENTIE! Cine pune silicon d-ala , la demontarea pompei de ulei va avea neplacuta surpriza sa gaseasca gaurelele sorbului pompei de ulei infundate cu silicon "special de temperaturi ridicate". excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.