Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tablaria si tinichigii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedro
Am nevoie urgent de un tinichigiu bun si ieftin si care sa mai lucreze si acasa la client. Am probleme serioase in portbagaj la partea cu roata de rezerva, unde e rezervorul dar si mai serios de lucrat la oalele amortizoarelor (atat pe interior cat si pe exterior), stie cineva , a auzit cineva de un astfel de meserias si la fel de important ar fi de stiut cam cat costa? :shock:
Pedro
Chiar am nevoie de o astfel de informatie destul de urgent , v-as ramane sincer indatorat
tarzy
e cam naspa treaba cu tinichigeria, niciodata nu prea poti avea incredere intr-un anumit meserias si mai costa si o caruta de bani. eu am rezolvat pb-a tocmai la Buzau, ca nu prea avea incredere in nimeni prin Bucuresti.
Ov
acasa nu prea poate sa-ti lucreze nici un tinichigiu, mai ales la ce ai tu, pt ca nu poate sa-si care tot aparatul de sudura (autogen) cu el. In al doilea rand, ai grija ca daca ai rugina pe oala cu seria masinii, iti trebuie aprobare de la RAR ca sa o repari (usor de obtinut), ca altfel nu ti-o face nici un tinichigiu sanatos la cap, plus ca daca o sa vrei sa vinzi masina si sa faci autentificare la RAR, mai mult ca sigur ca o sa ai probleme. Asa ca mare grija.



Daca vrei, pot sa-ti recomand eu o zona cu densitate mare de tinichigii pe metru' patrat. Da mesaj pe MP.
nimic
sa -ti fac si eu o recomandare.nu baga autogenul pe tabla pt la o termini.cauta un inichigiu care sudeaza electric in mediu de co2. aparatul respectiv e cuplat la un tub de co2 si atunci cand sudeaza sufla si raceshte tabla asa incat nu afecteaza (inrosheshte) tabla decat pe 3-4 mm patratzi.si inca un avantaj e ca sudura aceea nu-ti ruhineshte.electrodul respectiv mai precis sarma are ceva pe ea care protejaza sudura.eu mi-am facut tablaria la unu care lucra cu asa ceva ,am avut pe ea dinainte si nishte autogen si iti zic ca nu se compara ca si calitate.poate costa putzin mai mult dar isi merita totzi banii
Pedro
Ok! in regula , unde si cat costa?
Ov
SUPER-SJB are dreptate aici, intr-adevar aia e cea mai buna sudura, dar din cate stiu eu, costa de rupe si nu stiu daca se merita la dacie.
nimic
pe mine m-a costat 4000 000 la dacia mea si crede-ma ca a avut destul de sudat

semiaripi, petice deasupra la rotzi la aripi,scimbat pedalierul oala de la roata de rezerva,semimasca din fatza etc

4000 000 cu tot cu antifonat centrat echipat dezechipat masticat grunduit...

acum depinde de fiecate ce are de facut la mine au fost cate multe cu cate putzin la fiecare.

pt cine e interesat in galatzi e in spate la stadionul dunarea pe drumul care se face de la benzinaria mondiala.

shef pe acolo e nea marin

Ov de ce zici ca NU merita la dacie?

si asa are tabla proasta si rugineshte imediat.s-o mai ajutam putzin macar la suduri si sa nu bagam autogenul in ea care shtim cat de daunator este la tabla
cristi_21us
Super-SJB cred ca tu te referi la sudura cu argon.aia care are un pistol si iese prin capat sarma.asat e cea mai buna.asa am auzit si eu.de obicei meseriasi mai "meseriasi" au asa ceva.ca sunt si mai usor de folosit
nimic
sudura in argon se face acolo unde trebuie o sudura super rezistenta.e exact acelasi aparat numai ca in loc de argon are butelie de co2,co2-ul avand rolul de a raci zona care se incalzeghte in jurul punctului sudat.la service-ul unde am facut-o eu aveau si butelie cu argon
Pedro
SUPER-SJB - Cand se intampla asta , tu cand ai facut-o?
OCEBE
poate parea curios dar niste batrani m-au invatat ca cea mai reusita reparatie a tablei (in zonele care nu presupun eforturi, cum ar fi in cazul nostru oalele amortizoareor) se face cu ....letconul+plumb; are urmatoarele avantaje:

-usor de realizat, cu o dotare minima;

-finisarea imbinarii se face fara a mai fi nevoie de chituire, calitatea finisarii fiind superioara;

-daca la lipire se evita utilizarea decapantilor si pregatirea suprafetelor se face numai prin curatare mecanica, se elimina corodarea ulterioara.

Metoda asta am vazut-o si pe Discovery, cand un tip isi repara in felul asta parti din caroseria la un Jaguar.
Pedro
OCEBE - Chiar nu vreau sa te superi , nu vreau sa te ofensez sub nici o forma dar sincer solutia expusa mai sus mi se pare cel putin ciudata . Tocmai ca in cazul de fata la oalele amortizoarelor sunt unele din cele mai mari tensiuni din caroserie. La mine initial nu rugina a fost problema ci tocmai tensiunile in oale exercitate de suspensie (si asta s-a intamplat probabil din cauza ca asa cum am mai spus Dacia mea arata mai mult a offroader, asa este de ridicata de spate) care au dus la desprindere , ulterior a intervenit si rugina (toate astea inainte de a intra in posesia mea).Tocmai de aceea imi trebuie sudura de rezistenta.
OCEBE
QUOTE


poate parea curios dar niste batrani m-au invatat ca cea mai reusita reparatie a tablei (in zonele care nu presupun eforturi, cum ar fi in cazul nostru oalele amortizoareor) se face cu ....letconul+plumb


eu nu ma supar si vreau ca nici tu sa te superi daca citesti inca o data ce-am scris!

altfel spus, solutia propusa este aplicabila pentru zona portbagaj-roata rezerva dar nu si ptr. oalele amortizoarelor.

P.S. mea culpa, am mancat un "l" la "amortizoarelor" in citat
van den plas
Metoda se numeste "incarcare cu plumb" si ,cel putin pe Discovery, nu au folosit-o decat pentru refacerea si finisarea suprafetelor deteriorate evitandu-se astfel chituirea. Toate sudurile le-au facut insa prin metoda "sudurii in puncte cu arc electric". Aparatul folosit avea doua coarne care se intalneau de o parte si de cealalta a suprafetelor ce trebuiau sudate. In functie de locul in care se efectuau sudurile se foloseau aparate cu coarne mai mici sau mai mari. Nu stiu daca in Romania se foloseste asa ceva. (poate in service-urile de firma)

Dotarea necesara pt. incarcarea cu plumb este intradevar minima, dar usor de realizat pt. un neinitiat nu este in nici un caz. Poate sa ti se para usor cand vezi la lucru un meserias cu ani buni de practica.
Pedro
Tocmai, ca in oalele amortizoarelor sunt tensiuni mari , daca nu la prtea de suspensie , atunci unde sa fie tensiuni!?
OCEBE
pedro:

eu te sfatuisem pentru :
QUOTE


Am probleme serioase in portbagaj la partea cu roata de rezerva


si nicidecum ptr oale;

e clar ca daca se apuca cineva de lipit cu plumb trebuie sa fie un meserias; tot meserias trebuie sa fie si cel care lipeste/sudeaza cu autogenul sau sudorul WIG.

batranii de care aminteam au lucrat ca tinichigii la Garajul PCR din Galati si, din acest motiv, nu cred ca-si permiteau sa dea rasol.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.