Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Pamant" in motor - solutii pt. spalare eficienta?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stroe adrian
Salutare tuturor.

M-am uitat de curand prin motorul meu si nu mica mi-a fost surpriza dupa ce am dat capacul culbutorilor jos, sa gasesc acolo o gramada de "pamant".

Cam ce variante as avea sa-i trag o spalare eficienta?

Cineva mi-a zis sa bag in motor 1L de benzina iar peste el 2L de ulei ieftin, si sa il las 20 min pornit, dupa care sa fac iar schimbul de ulei si sa bag din ala mai bun. Cica din cauza uleiurilor parafinate sa face mizeria aia acolo. Aceieasi persoana mi-a zis sa bag ulei de motor diesel, cica are niste aditivi care nu strica nimic la Dacia. Nu prea cred asta.

Exista si variante mai bune pentru curatare?

Merci anticipat.
SGN_1310
Nu benzina nene ci motorina. Vrei sa te sinucizi?! Sti ce se intampla cu carterul cand intra prea multa benzina in ulei shi asta se aprinde?! Pai explodeaza, noroc ca se afla in partea de jos a motorului.

Mai bine mergi la magazin shi ia un 2+2 pt curatat motoru(cea mai buna varianta). Citeste instructiunile de pe cutie. Apoi schimbi uleiul cum stiai.

Noroiul de la colbutori provine de la un filtru de aer cu multe "gaurele" sau din cauza capacului colbutori strambat sau fara garnitura. Dupa ce il pui la loc pe capac izoleaza cu silicon negru 2+2 special pt garnituri.
mosoru
eu zic sa o lasi asa pina la prima segmentare sau schimbare de set si atunci cu totul demontat poti sa le faci bec pe toate.

pamintul pe care l-ai mentionat sa stii ca este in tot motorul,in zonele pe unde circula uleiul,nu numai in chiulasa.
Ov
mai poti sa faci asa:



Dai jos capacul de la culbutori si cureti manual p'acolo tot ce se poate.



Bagi un schimb (cu tot cu filtru) de ulei romanesc de kko si mergi 100-200km cu el, dupa care il schimbi cu un ulei mai bun (schimbi iar si filtrul).



Dar cea mai buna solutie e cea a lui mosoru, :wink:
adumitrachy
Poti face in 3 feluri:

1)Sa dai jos capacul la curbutori shi sa speli pe acolo manual

2)Cand faci schimbul de ulei, da drumul la uleiul vechi, dupa care baga 2 l de motorina shi lasa motorul pornit cam 5 min

3)Incearca cu un aditiv



Toate ideile astea au mai fost zise si mai sus
MoGas
Noroiul ala nu se va spala cu ulei ieftin, ca n-are aditivi detergenti. Multi zic ca motorina ar face minuni, eu n-am incercat. Poti incerca aditivi de spalat motorul. Pe viitor pune-i si tu ulei de marca, nu "bunica" icon_mrgreen.gif . Cu ulei bun si fara consum de ulei, pana spre 100 mii km nu vei avea depuneri.

Cauza formarii acelei paste negre este calitatea proasta a uleiului care se deterioreaza in timp si formeaza tot soiul de lacuri si gume.
paulp
Deci Adriane ai primit 3 rezolvari.

Alege.

Eu am ales varianta cu motorina (2l in motor, pornit 10 min, schimbta uleiul) si cea cu MotorFlush (scrie pe cutie cum se procedeaza, dar e asemanator).

Cea de-a treia (desfacut tot, spalat, remontat) e cea mai buna dar costa.

Succes la treaba.



Gata, ca ne repetam la infinit cu aceleasi solutii icon_twisted.gif
marius-gabriel
spalarea motorului nu stiu cat de mult te va ajuta.s-ar putea sa ai surpriza sa te trezesti ca iti curge uleiul dupa pe la toate simeringurile.

sfatul meu e sa faci un schimb de ulei daca e cazul si sa te apuci sa strangi bani cel putin pt o segmentare, ocazie cu care speli si motorul si vezi ce mai e pe-acolo de facut..
bogdan_o
Daca nu vrei sa incerci diferite amestecuri poti lua direct o soltie speciala care se cheama "engine flush" si care se baga in motor, se lasa cateva zeci de minute sa mearga, dupa care se chimba uleiul. Insa solutia (ca de altfel si restul amestecurilor gen ulei+motorina) au dezavantajul ca indeparteaza si stratul de calamina de prin motor care functiona pe post de garnitura. Daca motorul e nou sau recent facut nu are nimic, dar daca e mai vechi si s-a dat pe ului nu e o idee buna. Cea mai potrivita dar si mai anevoioasa metoda e desfacutul motorului, curatatul lui si inlocuirea eventualelor piese defecte.
MoGas
Atentie insa la un lucru: Daca mobilizezi brusc toate mizeriile din motor, exista riscul sa se colmateze filtrul de ulei, caz in care supapa acestuia descarca, deci mizeriile vor intra direct in circuitul de ungere. Va rezulta infundarea acestora. Acum alegerea e a ta.
OCEBE
am avut si eu motorul imbacsit; am dat degeaba o gramada de bani pe tot felul de solutii de curatat si pe uleiuri ca pana la urma de ce mi-a fost frica n-am scapat: am demontat motorul si l-am curatat "gospodareste"; prost am fost ca m-am increzut in toate solutiile alea = timp si bani pierduti aiurea.
stroe adrian
Merci tuturor pentru ajutor.

O sa incerc intai cu 2+2, daca nu merge o sa ma apuc de demontat. :cry:
paulp
Ok, pina atunci...

Stingerea icon_twisted.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.