Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nimic
dupa o tura cu mashina prin orash fara sa fortzez mashina acul la apa mi s-a ridicat pana la prima linie de sus.in general statea pe la jumate.n-am carton in fatza la radiator si nici asta iarna pe ger n-am folosit.ieri inainte sa plec la drum am vazut ca acul de la apa nu s-a mishcat deloc.era papucul cazut l-am pus la loc si totul ok,iar acum s-a incalzit din senin.apa in vasul de expansiune era la limita maxima dar apa era rece.am varsat din ea pana a ajuns la normal,am facut si aerisirea si urmeaza maine dimineatza sa vad cum sta.e normal ca apa din borcan sa fie rece si pe furtune sa fie fierbinte? in compartimentul motorului se simtzea un miros ushor de plastic incins. ce naiba poate sa aibe?
driverx
SUPER-SJB,



Sper ca nu ma insel, dar daca e aerisit bine sistemul, ar fi destul de normal ca apa sa fie relativ rece. De ce? Pentru ca pe acolo nu circula apa. Acolo doar mai vine ceva apa din cauza dilatarii apei la incalzire, apa care se retrage inapoi cand se raceste. De aceea ii si zice vas de expansiune.



O intrebare: cand e cald motorul dea binelea, vasul de expansiune e sub presiune? Pentru ar trebui sa fie. Dar ai GRIJA cand il desfaci, daca e presiunea mare, ai grija cum desfaci capacu sa nu te arda cu vapori. INCET, CU GRIJA.



:shock:
nimic
pai am impresia ca ,,,capacul de la vas are orificii sau cel putzin asa mi se pare si daca chiar sunt nu are cum sa faca presiunea.cu motorul cald am desfacut bushonul de la radiator si am mai turnat apa distilata ,pe furtunul ala gros de langa bushon ca si pe furtunul care duce la robinetul de la climatizare nu era apa deloc.nu shtiu daca trebuia sa fie sau nu.pana acum nu am mai avut problema asta si n-am dat niciodata importantza la cum trebuie sa fie dar presupun ca ar fi trebuit sa fie apa.dupa ce am turnat apa in radiator s-a ridicat nivelul in vasul de expansiune.am facut aerisirea si am lasat sa curga apa pana a ajuns apa la nivel normal in borcan.sincer sa fiu nu shtiu ce sa-i fac si mi-e si frica sa merg cu ea asa.
bogdan_o
Gaura din capacul vasului de expansiune este de fapt o supapa pentru cazul in care presiune creste prea mult in circuit. Eu merg cu capacul vasului pe jumatate infiletat de cativa ani si pana acum nu am avut nici o problema, nici cu racirea, nici cu incalzirea (nu am mers niciodata cu carton la radiator). Asa ca nu prea stiu la ce ajuta presiunea din sistem.



Apa trebuie sa fie in furtunul ala care duce la calorifer. Vezi si tu acum, daca iti scade iar nivelul apei inseamna ca ai scurgeri pe undeva. In cel mai fericit caz de vina e vre-un furtun care scapa antiigel pe la vreo imbinare. In cel mai nefericit blocul motor e fisurat si apa se duce in ulei.
nimic
am bagat mana prin gaura pe unde se toarna ulei si nu erau muci.apa nu pare sa piarda pe nicaieri.poate ca n-am shtiut sa-i fac eu aerisirea klumea.maine ma duc cu ea la service sa vad ce are.sper sa nu fie nimik pe la motor.problema a aparut din senin si a aparut in orash si asta seara pe trafic lejer deci n-am fortzat mashina.apa pe care am turnat-o in radiator a ridicat nivelul in vas.daca aveam pierdere nu era normal ca in vas sa ramana la acelasi nivel.o sa-mi spuna meshterii maine ce are
ghc
QUOTE


Asa ca nu prea stiu la ce ajuta presiunea din sistem.  

Pentru ca apa sa circule trebuie sa existe ceva presiune....

Trebuie verificate toate conductele, inclusiv radiatorul climatizarii (trebuie desfacuta tabla aia cu grila de aerisire).

Daca nu gasesti nimic, probabil sunt pierderi in motor.

Inca o chestie: cand ai facut aerisirea, robinetul de la climatizare era deschis???
OCEBE
daca cresterea temperaturii ti-a aparut "din senin" banui ca termostatul "a uitat sa se deschida"
OCEBE
QUOTE


Citat:



Asa ca nu prea stiu la ce ajuta presiunea din sistem.  




Pentru ca apa sa circule trebuie sa existe ceva presiune....  


presiunea in instalatie nu este ca sa poata sa circule apa ci (si) pentru a-i ridica temperatura de fierbere.

presiunea in circulatie a lichidului este data de presiunea statica (cu motorul oprit) la care se adauga ,dupa caz, presiunea sau depresiunea creata de pompa de apa(care in esenta este o pompa de recirculare).
nimic
am rezolvat-o

termostatul bata-l vina se deschidea dar greu de tot.probat in apa clocotita(100grade) abia se deschidea. am luat un altul si facea si ala figuri.am fost la service si ala mi-a facut proba fara termostat si mergea ff bine.acum am lasat-o fara termostat si o sa caut unul care sa se deschida la o temp mai mica de 86 de grade
nimic
am pus termostat nou de vaslui care deschide la 86grade ,facut aerisirea ,forjata prin orash si totul ok.baga si caldura.cat am mers fara termostat(catziva km cred ca era mai frig in mashina decat afara.

termostatul 170k

am mai cumparat inainte de a ma duce la service un termostat(nu shtiu ce natzie facut cica in CE) si cu el pe masina aproape mi-a fiert apa.la service am fost mai mult de frica sa nu fie alta buba in afara de termostat.afacerea la service m-a costat 50 k

am luat dupa termostatul de care ziceam si acum no problemo.

multzumesc tuturor pt ajutor.se poate inchide topicul
bogdan_o
OCEBE, mersi de info. Insa nu mi-a fiert motorul chiar daca merg fara presiune in instalatie. Asta poate si pentru ca merg cu antigel si vara in proportie de 1:1(ceea ce as sfatui pe toata lumea, pentru ca in afara de ridicarea punctului de fierbere ajuta si pompa de apa ca prin ungere sa nu rugineasca).
tyka
tot pe termostat dau si eu vina.verifical. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
iarba fiarelor
NU FOLOSI TERMOSTAT ROMANESC PT CA RISTI MULT VARA FOLOSESTE TERMOSTAT {VERNET} FRANTUZESC CU T 83 GRD VARA IARNA CU 89 GRD ALTFEL VARA SE VA INCALZI IAR IARNA ITI VA FI FRIG. NU MERGE FARA TERMOSTAT DELOC PENTRU CA UZURA MOTORULUI CRESTE F MULT. RENAULT 12 A FOST PREVAZUT CU 2 TIPURI DE TERMOSTATE IN FUNCTIE DE TEMP EXT IL SCHIMBI VARA CEL DE 83 IARNA CEL DE 89 ALTFEL FOLOSESTI TOT FELUL DE AEROTERME IARNA CARE SINT O PROSTIE CIND POTI SCHIMBA TERMOSTATUL CIND VINE IARNA. CARTONUL IN FATA NU ESTE PENTRU CALDURA IN MASINA ACEASTA ESTE DATA DE TERMOSTAT ESTE PENTRU IMPIEDICAREA JIVRAJULUI CARBURATURULUI SI SE PUNE PE PARTEA CABURATORULUI NUMAI LA TEMP SUB 0 GRD TERMOSTATE GASESTI LA PIESE AUTO IMPORT.
altarius
v-am ascultat si desi nu e la subiect am o intrebare eu am si pereche de aia de indicator apa /ulei pe partea dreapta si vreau sa va intreb daca cumva alea au lumini ca nu stiu
spyderman
Au lumini, iar cand ai contactul pus,ar trebuie sa fie aprinse.
northwood
Aaaa... cred ca trebuie sa fie aprinse cand ai aprinse farurile sau pozitiile, nu neaparat sa ai pus contactul.
Ov
[quote]Au lumini, iar cand ai contactul pus,ar trebuie sa fie aprinse.[/quote]



nu cand ai contactul pus, ci cand ai luminile pornite !
altarius
ok treaba e ca merg la ele 3 fire si atunci mi-am dat seama ca ar trebui sa existe si lumina la elel

mersi mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.