Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buvinieta, Vinieta pentru Bucuresti
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
AlexV
-- Consilierii municipalitatii au gasit o noua metoda de a stoarce bani de la soferii bucuresteni. Dupa modelul "rovinietei" si al taxelor platite in unele din marile capitale europene, edilii Capitalei se gandesc sa introduca "Buvinieta", o noua taxa perceputa soferilor care vor circula prin centrul Capitalei. Anuntul a fost facut ieri de Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Bucurestilor, si vine ca o masura de fluidizare a traficului infernal din Capitala.
"Taxa nu este o noutate. Ea functioneaza cu succes si in alte capitale si este o masura de descongestionare a traficului, pe de o parte si de reducere a nivelului de poluare, pe de alta parte. Cine vrea sa circule pe Magheru plateste".

Daca ar fi introdusa, soferii bucuresteni ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de modelul, dimensiunile si greutatea vehiculului. Banii incasati din aceste taxe ar urma a fi folositi pentru investitii in infrastructura rutiera.

Aceasta ar fi a treia taxa destinata intretinerii drumurilor si reabilitarii infrastructurii rutiere dupa taxa de drum inclusa in pretul carburantilor si rovinieta introdusa in 2005 de Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a instituit o taxa pentru masinile de mare tonaj care intra in Capitala. Pentru camioanele care vor circula pe strazile ultracentrale taxa este intre 20 milioane lei (vehicule cu masa cuprinsa intre 5 si 7,5 tone) si ajunge la 200 milioane lei pentru vehicule care depasesc 40 de tone. Pentru zona B, tarifele percepute de municipalitate sunt mai mici, fiind cuprinse intre 5 si 30 milioane lei pe luna, in functie de tonaj.

Arterele centrale vizate

Tronsonul aflat in discutie este cuprins intre Piata Unirii si Piata Victoriei, respectiv Bulevardul I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. General Gh. Magheru - Bd. Lascar Catargiu.

Udriste a aratat ca o astfel de taxa este aplicata si in alte capitale europene, un exemplu in acest sens fiind Londra, unde ea a fost introdusa acum trei ani.

Transportatorii sunt stupefiati

"Noi nu stim nimic de aceasta intentie a Primariei Generale. Ce-mi spuneti ne stupefiaza. Il vom intreba pe primarul general Videanu despre acest lucru, maine, cand am fost invitati la primarie pentru discutii legate de scoaterea microbuzelor de pe inelul central al orasului", a declarat Virgil Casmoiu, secretar general al Federatiei Nationale a Patronatului Transportatorilor Privati din Romania (FNPTRR).

Sursa: Averea
Racky
Cu toate ca nu sunt din Bucuresti,mi se pare cea mai mare tampenie..alte taxe..alti banii..dar drumurile la fel arata
EL_BGD
am auzit si eu de dimineata la radio si cred ca daca intr-adevar fluidizeaza traficul, ar fi bine, dar nu cred sa iasa ceva. Pe langa asta, nu numai acolo e jale.... Si pe mine ma cam streseaza masura asta. De cand compara Londra cu Bucurestiul ? Si pe langa asta (nu e cazul meu) daca cineva locuieste in zona, de ce ar trebui sa plateasca asa ceva ? huh.gif .
Oricum, tot ce vor ei fac asa ca.........
Dar cred ca oricum, vor fi multi care vor tranzita fraudulos zona biggrin.gif
dil
Mie mi se pare o prostie pentru ca fluidizeaza doar strazile respective. In rest va fi jale.

Iar pentru cei care stau in interiorul "cercului" vor fi obligati sa-si cumpere bulineta?
Racky
Da..ei zic ca cica vor fluidiza circulatia in centru(poate asa o sa se intample), dar se vor face ambuteiaje pe alte strazi,ca masinile care vor sa mearga pe "centru" vor trebui sa ocoleasca si o sa fie o nebuneala....si vorba lu' dil : cei care locuiesc in interiorul "cercului" vor trebui sa plateasca "Buvinieta" ?
strumfuadi
niste cretini.
intai creezi infrastructura ptr a avea alternative si apoi dai cu parul (buvinieta).
EL_BGD
am si eu o intrebare:
de ce ne mai miram ? dry.gif
Pegasus
Schimb Bucuresti pe Londra + diferenta de bani. Astept strainatatea blink.gif
Daca tot vor sa platim ca intr-o capitala europeana ... sa o faca sa arate europeana cu adevarat dupa care platim. dry.gif
Sunt penibili cu aceste scuze de genul si acolo se intampla asa ceva...dar nuse uita si la nivelul la care au ajuns cei cu care fac comparatia. Macar nivelul de civilizatie si infrastructura daca s-ar uita.
Imi cumpar bicicleta pentru deplasarile prin oras. Nu polueaza, nu am de platit viniete, amenzi de radar, parcari aiurea...poate doar amenzile pentru ca am scuipat (cand nu ma mai pot abtine) pe toate afisele electorale intalnite ph34r.gif
dil
QUOTE(Pegasus @ Jan 12 2006, 04:29 PM)
Imi cumpar bicicleta pentru deplasarile prin oras. Nu polueaza, nu am de platit viniete, amenzi de radar, parcari aiurea...
*



Daca ar fi multi care ar trece la biciclete sa stii ca tot ar pune o taxa de drum/trotuar in functie de numarul de spite. tongue.gif

Asa sunt prea putin biciclisti si nu renteaza.
cmandrei
QUOTE(Pegasus @ Jan 12 2006, 05:29 PM)
Imi cumpar bicicleta pentru deplasarile prin oras. ph34r.gif
*



Sa nu uitam ca au interzis si deplasarea cu bicicletele sau motorscartele mici pe marile artere ... mad.gif
EL_BGD
QUOTE(Pegasus @ Jan 12 2006, 04:29 PM)
Imi cumpar bicicleta pentru deplasarile prin oras.
*



Din pacate nu se poate merge nici cu bicilcleta prin oras. Nu se stie daca mai ajungi acasa viu. mad.gif
Racky
Pai cica vor capitala europeana..dar ei au interzis bicicletele,scutere pe unele artere..in timp ce in marele capitale europene bicicleta e la "putere" blink.gif Halal capitala europeana
JADRRO
E chiar tare ce gandesc edilii... incredibil... NU sunt in stare / Nu au fost sa construiasca drumuri / poduri / variante de ocolire a centrului ... dar vor taxe !
Sa nu mai vorbim de parcari care sunt inexistente!
Bine ca am ajuns sa ne comparam cu Londra.
RoVal1972
Nu vreau sa apar pe nimeni, dar se pare ca au probleme datorita legislatiei si nu pot da drumul inca la pasajul de la Gara.
Oricum suntem niste cretini. Eu sincer as merge pe bicicleta in Bucuresti, daca s-ar crea conditii... Asa ar fi civilizat. Nici macar nu e un oras mare Bucuresti-ul. Si daca ar face ceva, ar reduce foarte mult poluarea, aglomeratia, etc...
Poate macar acum in ceasul al 13 lea fac ceva in acest sens... Niste cretini astia de la Politie si de la Comisia de Circulatie....
Daca de maine ar crea astia niste benzi speciale pentru biciclisti, daca s-ar schimba legislatia ref. biciclete/scutere, si ar da eventual si niste facilitati, ar face o economie imensa la bugetul local ...
Dar.... we live in Romania ! O tzara frumoasa, dar din pacate, locuita.
hellcat
Introducerea acestei noi taxe pt capitala, sigur va pune pe ganduri si alti edili ale unor mari municipii. Eu sunt curios cati bani se vor strange si ce directie vor apuca.
semit
mda, ce sa zic, cu putin iz electoral..daca ati vrut "sa traiti bine....." tongue.gif , io chiar nu inteleg cat de "no brain sunt unii oameni"- l-au votat pe Base o data la Capitala- nu a facut nimic, dar absolut nimic!!!, l-au votat si a 2-a oara- iar ......., culmea l-au votat Presedinte - fara drumuri, fara mancare, si cu 200% mai multe taxe..ce sa zic asta da schimbare ph34r.gif si acum cum sa platesc ca sa merg prin oras cu masina??? platesc saracia aia de rovinieta si nu pot sa merg pe Valea oltului, platesc saracie de rovinieta si merg la munte cu 50 la ora..."sa traiti bine" wink.gif
dorin00
@semit: nu prea vad legatura cu bulineta.... in fine.

stai sa vad daca am inteles bine:
O sa puna bariera pe magheru si o sa verifice garcea daca ai bulineta in geam?

Sa mor daca imi imaginez cu poate fi pusa in practica chestia asta. Ce dracu, Bucurestiu e Mamaia?
Racky
dorin00 nus cum o sa fie,dar cand e vorba de scos bani de la populatie, sa ne saraceasca, fac tot posibilul sa reuseasca...iti garantez eu..uite scot si rime fara sa vreau laugh.gif
eminescu0
da-n Londra nu e anuala taxa asta. costa 5 lire parca... e zilnica cumva? ... huh.gif

mi-am amintit subit de regulile comuniste cu 'duminica asta conduc, aialalta ba'. ce-ar fi sa le reinvie. o saptamana circulam, una nu laugh.gif
dil
QUOTE(dorin00 @ Jan 12 2006, 07:34 PM)
stai sa vad daca am inteles bine:
O sa puna bariera pe magheru si o sa verifice garcea daca ai bulineta in geam?

Sa mor daca imi imaginez cu poate fi pusa in practica chestia asta. Ce dracu, Bucurestiu e Mamaia?
*



O sa stea cu camera de filmat 1 ora si apoi restul zilei o sa completeze formulare si o sa le gasim in cutia de posta peste cateva zile. Daca ai bulineta in buzunar si nu ai lipit-o pe parbriz, atunci vei putea in termen de X zile sa te duci la ghiseul Z sa demonstrezi ca ai bulineta, daca nu vei merge la ghiseul Y sa-ti taie chitanta. Nu-i asa ca-i simplu.

Stiti vreo alta metoda mai usoara de a face un ban cinstit?
reno-SPORTivu
Asa ceva este inadmisibil! Ce fluidizare domne`, cand fata de alte artere ale capitalei, e o nimica toata Magheru ca aglomeratie. Ati mers pe Iuliu Maniu? sau pe Pipera? sau pe Stefan cel Mare? Mihai Bravu? Magheru e plimbare de duminica in comparatie cu altele....Astia nu mai stiu cum si din ce sa ne mai suga de bani, iertati-mi expresia... Nu am fost de acord nici cu Iliescu, nici nu Constantinescu.....de fapt sincer sa fiu...singurul pe care l-am votat vreodata dupa 89 a fost Basescu...si ce a facut? NIMIC!
cipman
Din cate am auzit eu (zvonuri) taxa va fi destul de similara cu cea pentru centrul Londrei.
In Londra aceasta taxa se numeste Congestion Charge. Opereaza numai intre anumite ore (in general 7-18:30) de luni pana vineri in zona centrala (pe toate strazile dintr-un perimetru). Costa 8 lire pe zi (sau 10 daca o platesti dupa ora 10 a respectivei zile) indiferent de numarul de traversari sau accesari ale zonei. Se poate cumpara cu pana la 90 de zile in avans pt. o anumita zi sau se cumpara pe o perioada data, existand discount pt. o luna, pt. 6 si pt. un an intreg (40 de zile gratis). La intrarea in zona se afla semne de circulatie care anunta asta; exista camere video de supraveghere iar la miezul noptii (limita de plata pt. ziua respectiva dupa care se platesc penalitati) incepe controlul. Taxa e valabila pentru toata ziua respectiva si ideea lor se bazeaza pe planificarea calatoriei punandu-se accentul pe cumpararea din timp.
Rezidentii platesc cca 10% din taxa, valabil numai pt. un singur autovehicul de persoana si mai pot scapa (mi se pare ca de tot) daca au loc de parcare in afara carosabilului sau pe proprietate privata. Nu sunt sigur de asta dar sigur se mai aplica niste reduceri la cei 10%.
Pt. firme si pt. flote exista discount-uri.
Controlul se bazeaza pe citirea nr. de inmatric. a masinilor care au folosit drumurile din zona respectiva si compararea cu lista de platitori (cand cumperi, o faci pt. o anumita masina, identificabila prin nr. de circulatie)

Stau in centru si, desi nu cred ca voi fi rezident in zona preconizata, as prefera sa platesc ca sa merg cum trebuie. Oricum platesc prin combustibil, uzura masinii si timpul pierdut asa ca tot aia e. Desi stau la 1100 de metri de Universitate intotdeauna prefer sa ocolesc centrul. Traficul in centru a devenit sinonim cu abuteiajul. Adica o mare porcarie. Majoritatea soferilor nu stie sa mearga decat pe unde merge metrolul sau ratb-ul si habar nu are sa-si faca sau sa-si aleaga un traseu corect. Toti considera ca trebuie sa treaca pe la unirii, universitate sau piata romana. Si sunt foarte putini cei care prefera sa mearga pe centura sau pe unde o fi numai sa nu stea pe loc intr-un ambuteiaj sau sa astepte 5 perioade la un acelasi semafor, chiar daca parcurg o distanta dubla.
Eu zic ca va fi foarte bine. Poate asa vom invata sa gasim si alte trasee, sa nu ne mai deplasam fara rost, sa folosim si alte mijloace de comunicatie sau de expeditie, sa legam 2-3 locuri de destinatie in circuit, sa alegem ore in afara varfului de trafic, sa mai folosim si internetul si magazinele online si cate si mai cate care ne pot scuti de ambuteiajele din centru sau de deplasari in general. Ca sa avansez niste cifre, am senzatia ca cel putin 25% din cei care traverseaza centrul se deplaseaza degeaba (gen: ma duc sa duc o oferta sau un plic sau un ordin de plata la banca), cel putin 15-20% habar n-au ca ar ajunge mai repede luand-o prin alta parte pentru ca numai pe acolo stiu ei sa mearga, alti 15-20% si-ar putea reorganiza timpul si deplasarile ca sa evite orele de varf, si mai sunt si alte categorii. In mod sigur traficul s-ar putea injumatati daca am vrea cu adevarat. Nu stiu daca metoda taxei va reusi in proportia asta dar trebuie incercata dimpreuna cu oferirea unor alte alternative (transport in comun, biciclete, scutere, benzi rezervate etc).
De acord ca Londra are o alta infrastructura si sunt incurajate mijloacele alternative de deplasare, nu ca in Buc. Ceva o sa se faca si in capitala dar nu mare lucru.

Parerea mea: votez pentru.
daciaclub-diana
mare porcarie, mare de TOT!!!
Laurentziu83
QUOTE(dorin00 @ Jan 12 2006, 07:34 PM)
Sa mor daca imi imaginez cu poate fi pusa in practica chestia asta. Ce dracu, Bucurestiu e Mamaia?
*


Mi-ai amintit de vremea cand aveam Matizul pe leasing cu numere de CT. Pana asta vara nu stiam ce-i aia sa dau bani la bariere in Mamaia laugh.gif

QUOTE(cipman @ Jan 12 2006, 10:00 PM)
Majoritatea soferilor nu stie sa mearga decat pe unde merge metrolul sau ratb-ul si habar nu are sa-si faca sau sa-si aleaga un traseu corect. Toti considera ca trebuie sa treaca pe la unirii, universitate sau piata romana. Si sunt foarte putini cei care prefera sa mearga pe centura sau pe unde o fi numai sa nu stea pe loc intr-un ambuteiaj sau sa astepte 5 perioade la un acelasi semafor, chiar daca parcurg o distanta dubla.
Eu zic ca va fi foarte bine. Poate asa vom invata sa gasim si alte trasee, sa nu ne mai deplasam fara rost, sa folosim si alte mijloace de comunicatie sau de expeditie, sa legam 2-3 locuri de destinatie in circuit, sa alegem ore in afara varfului de trafic, sa mai folosim si internetul si magazinele online si cate si mai cate care ne pot scuti de ambuteiajele din centru sau de deplasari in general. Ca sa avansez niste cifre, am senzatia ca cel putin 25% din cei care traverseaza centrul se deplaseaza degeaba (gen: ma duc sa duc o oferta sau un plic sau un ordin de plata la banca), cel putin 15-20% habar n-au ca ar ajunge mai repede luand-o prin alta parte pentru ca numai pe acolo stiu ei sa mearga, alti 15-20% si-ar putea reorganiza timpul si deplasarile ca sa evite orele de varf, si mai sunt si alte categorii. In mod sigur traficul s-ar putea injumatati daca am vrea cu adevarat. Nu stiu daca metoda taxei va reusi in proportia asta dar trebuie incercata dimpreuna cu oferirea unor alte alternative (transport in comun, biciclete, scutere, benzi rezervate etc).
*


La mine firma de leasing are sediul pe str Unirii nr 73 bl. G3. Mai trebuie sa platesc bou-vinieta?

Ca tot trebuie sa fiu maine in bucuresti si sa ma intorc seara (in ultimele 3 luni am fost de vreo 5-6 ori in Buc). Eu unul trebuie sa merg pe la universitate, ca sa ajung la Unirii sau daca sunt pe la palatul copiilor si trebuie sa ajung la Floreasca. Am avut noroc de cineva ce cunostea zona si m-a purtat pe tot felul de stradute si am iesit apoi fix la Dinamo, dar daca nu aveam pe nimeni atunci mergeam frumusel pe Magheru, Piata romana, Piata Victoriei, Stefan Cel Mare etc. Si injuram ambuteiajele, asa cum am injurat ca din colentina am facut o ora si jumatate pe la universitate pana in Grozavesti, drum ce il faceam altfel (cand era liber) intr-un sfert de ora. Si am injurat ca n-am taiat-o pe la piata Victoriei, poate era mai liber pe la Gara de Nord.
Si asta pentru ca sunt provincial, nu circul zilnic prin Bucuresti si nu-mi permit sa fac experiente pe tot felul de stradute. Intr-adevar, fara harta din Pagini aurii nu intru in Buc, in general n-am nevoie de ea, dar nici nu pot sa stau in mijlocul intersectiei sa vad pe unde trebuie s-o iau. Sunt de acord ca s-ar putea reduce traficul in centru, dar eu n-am nici o vina daca nu cunosc decat strazile principale. De bine de rau nu-i incurc pe altii si am invatat sa ma bag cu tupeu.
RoVal1972
QUOTE(cipman @ Jan 12 2006, 10:00 PM)
Si sunt foarte putini cei care prefera sa mearga pe centura sau pe unde o fi numai sa nu stea pe loc intr-un ambuteiaj sau sa astepte 5 perioade la un acelasi semafor, chiar daca parcurg o distanta dubla.
*



Cipman, nu prea sunt de acord cu tine.
As fi extrem de incantat sa merg pe centura, dar care centura? Cand o sa aiba centura 2 benzi pe sens, atunci o sa fie bine.
Am incercat centura. Daca nu se blocheaza, e Ok De la Carrefour Militari pana la Jilava am facut 15 minute ceea ce reprezinta o economie de timp comparativ cu traversarea orasului de la nord la sud. Dar mi-am servit de vreo 4 ori niste blocaje de mi-am jurat ca nu mai merg pe centura in viatza mea. Ultima oara a fost inainte de Craciun, am plecat de la Sofitel si trebuia sa ajung la Metro Voluntari (sa-mi iau anvelopele de iarna). Am intrat pe la Otopeni, bine frumos si dupa vreo 3 km a murit tot. Am stat ca bou' vreo ora si jumatate miscandu-ma vreo 50m. Am reusit sa intorc, am mai pierdut inca 40 minute si deci dupa 2h si 30 minute eram inapoi de unde am plecat.
Si ce am zis, ma bag pe Pipera, Barbu Vacarescu, Studentzec si ies la McD dinspre Voluntari. rolleyes.gif De unde ? M-am blocat din nou pe Barbu Vacaresc la Porsche. Si am renuntzat. M-am dus acasa si la ora 12,00 noaptea m-am suit din nou in masina si am reusit sa ajung linistit.
Credeti-ma, se blocheaza zilnic in partea de nord. E varza. Au pus asfalt, au pus reflectorizante, dar nu merge cu o banda pe sens.

As fi de acord cu cacatu' asta de vignieta, da' sa ai pe unde sa mergi. Da' n-ai.
Stefan cel Mare e muci. Podu Grant, Gara de Nord, Dacia, Iuliu Maniu, si lista merge inainte. Peste tot e la fel. Daca n-o sa mai poti merge prin centru, atunci pe toate celelalte strazi chiar n-o sa mai poti face nimic.

Partea proasta, da proasta rau de tot e ca sunt enorm de multe masini pentru Bucuresti si infrastructura lui. Daca ar reusi macar sa arunce niste parcari de genul celei de la Unirea, la Pta Victoriei, pe Calea Vicoriei, Pe 1 mai. Pe Stefan cel mare, Tineretului, etc, etc. macar n-ar mai parca lumea pe unde apuca. Si tot ar fi ceva.
Deci nu vignietei pana nu fac niste investitii frate in infrastructura. A luat Primaria aproape 1mld de $ pentru infrasctura. Sa-i foloseasca frate la ceva !


Huaaa ! Marele primar marmurar !
cipman
Plata taxei va cadea in sarcina detinatorului. La fel ca oricare alta cheltuiala legata de exploatarea masinii.

Pt. provincie ar putea sa faca un gest frumos si sa-i lase o data pe luna gratuit. Mai mult nu cred ca ar merge pt. ca ar aparea abuzuri si misculatii.
RoVal1972
Pai normal s-o plateasca cel care are mashina, dar pot sa pun pariu pe o lada de bere ca nu se va fluidiza nimic. Poate doar rinichii mei, dupa ce o sa beau berea de la cel care pierde. biggrin.gif

Iar asta cu provincia n-as face-o... Ca si asa il trimit la origini pe Mazare de cate ori aud de taxa Mamaia.
cipman
E greu de zis. Fara indoiala ca mai trebuie luate si alte masuri. De exemplu pe semicentura Bucurestiului: Stefan cel Mare, Mihai Bravu etc., continuata cu viitoarea autostrada suspendata P-ta Victoriei, Titulescu, pod Basarab etc.. Nu pricep sub nici o forma la ce se mai tine tramvaiul. Exista metrou pe dedesubt sau pe aproape. Troleibuze, autobuze nu mai vorbesc. Pentru ce se tine ocupata o banda pe sens plus refugii? Uite d-aia merg eu pe linia de tramvai wink.gif

Nu sustin ca centura e alternativa ideala a ambuteiajelor sau a mersului prin centru. E doar una din solutii. Depinde pe unde ai treaba, la ce ora si pe unde mergi. Problema ei e ca nu e continua, mai face cate un zig-zag, e prea aproape de calea ferata si nu are poduri sau sensuri giratorii la intersectiile cu arterele ce ies/intra in oras. Poate sa aibe si trei benzi pe sens ca tot s-ar infunda pe alocuri.

Sa iau exemplul tau:
- de peste 5-6 ani, in saptamana premergatoare Craciunului nu ma mai duc nicaieri pe parcursul zilei; abia dupa 8 seara incep sa-mi rezolv deplasarile/cumparaturile
- la Metro Voluntari e deschis de la 6 la 21; nu cred ca la 5:45 sau la 20:30 sa mai fie aglomerat pe centura; sau nu intr-atat cat sa-ti para rau ca ai luat-o pe acolo
Ca exceptie, de sarbatori au avut program non-stop. Eu am plecat la 22 de acasa, pe la ora 01 am terminat. Am un vecin care, stiind ca ma duc la Metro, m-a sunat pe la 24 sa ma intrebe daca e aglomerat ca sa stie daca poate sa vina si el la cumparaturi.
Asta e solutia la care ai ajuns si tu, fortat de imprejurari. Nu era mai bine daca ti-ai fi planificat asa de la inceput?

In 2005 nu cred ca am fost prins in mai mult de trei-patru ambuteiaje. Unul tot pe centura (accident), unul pe Calea Victoriei (intr-o seara de noiembrie, ora 18, nu m-am putut misca de loc timp de 15-20 min dupa care, la prima miscare, am iesit pe prima straduta), unul pe o straduta cu sens unic si numai o banda pe sens (cazuse ceva de sus, dintr-un bloc, pe o masina in mers) si parca s-a mai intamplat de 1-2 ori.
Dar sa fac stanga-mprejur, sa o iau pe stradute sau alei pe care n-am mai fost niciodata sau sa-mi replanific rute si sa jonglez cu orele si destinatiile - de nenumarate ori.

Mai e chestia ca toti vrem sa lucram de la 9 la 17. Nimeni nu mai vrea nici sa se scoale in zori si nici sa lucreze in ture, mai ales noaptea. Si asta e un motiv al aglomeratiei.

Daca ar fi sa fac un raport direct intre preturile si taxele din UK si Romania, taxa in Buc n-ar trebui sa fie mai mult de 5-6 Euro. Sa presupunem ca va fi 6 Euro. E mult, e putin? Daca ai treaba doar de doua ori pe sapt. in centru nu-i asa mult. Din taxa mai trebuie scazuta si economia de combustibil si timp (ipotetica si ea). Dar, daca vrei sa faci naveta la serviciu prin centru, parca nu-i de colo un 130-150 euro pe luna. E clar ca unii dintre navetisti vor alege un alt traseu.

Bun. Hai sa zicem ca nu se pune taxa. Ce se poate face? Cu poluarea, cu circulatia. Concret. In afara de "primaria si presedintia sa faca si sa dreaga parcari, poduri, autostrazi suspendate etc". Ma uit la podul de la Aerop. Otopeni. Tare chinuit se contruieste.
Noi ce putem face? Noi, cei ce aglomeram strazile de dimineata pana seara, putem sa facem ceva? Poate cineva sa spuna ca noi n-avem absolut nici o vina, suntem legati de maini si de picioare si obligati sa mergem numai pe acele 20-30 de artere principale pe care se creeaza ambuteiaje? Solutii, propuneri. Are cineva? Hai, ca suntem membri pe un forum auto, soferi cu totii. Avem chiar puterea sa prezentam, ca grup, o propunere oficiala administratiei.
Floppy
Absolut de acord cu cipman, de la un cap la altul!

In plus, ia sa se mai gandeasca de doua ori toti nesanatosii care merg singuri cu ditamai Jeep-ul sau alte asemena "camioane" prin centru (si nu numai) si le mai lasa si parcate aiurea in mijlocul drumului.

Sa mai mearga si sa mai invete de la altii care au tot felul de restrictii legate de trafic si poluare (nu numai la Londra sau in orasele mari). E vorba si de bun simt! Daca te invarti prin oras, ia-ti nene o masina mica, putin poluanta si fa-ti treaba. Nu "te dai cu camionul".

Se mai organizeaza lumea prin alte parti. Se mai interzice traficul vehiculelor fara catalizator (vechi, poluante) sau a masinilor peste un anumit gabarit, etc. Cine vrea sa polueze sa plateasca!!!

La fel, exista "inlesniri/scutiri" pentru cei care se organizeaza si merg cate 3-4 intr-o masina, la servici, nu singuri, cu "camionul" prin mijlocul orasului.

Marea problema in Romania e lipsa de educatie/civilizatie. Asa ca, daca de vorba buna sau de bun simt nu vrem sa intelegem, atunci trebuie aplicate masuri restrictive/punitive. Asa s-a facut educatia si la altii si o duc foarte bine acum.

Daca faceti un experiment, parcarea de la Unirii e intotdeauna goala pe jumatate, dar soferii foarte educati si civilizati de pe malurile Dambovitei parcheaza pe prima banda pe Bd. Corneliu Coposu (in sus spre Calea Calarasi, pe langa magazin) cu toate ca e interzis.

Cat priveste ocolitul centrului... numai cine nu vrea nu vede alternativele. Ma refer la cei din Bucuresti, nu la cei care vin din provincie si nu stiu strazile, desi ar putea si ei sa se documenteze un pic inainte de a veni in Bucuresti. La fel cum eu studiez inainte harta si mai intreb in stanga si in dreapta inainte sa ma duc la Viena, sau Budapesta, sau in oricare alt oras mai mare sau mai mic. Sau nu ma mai duc cu masina deloc (de ex. Paris). Sa nu ziceti ca exemplele sunt doar de afara, ca si la Ploiesti, Brasov, Timisoara sau unde vreti voi, situatia e la fel. Daca nu stii intrebi si te documentezi.

Revenind la Bucuresti si bucuresteni, eu traversez zilnic tot Bucurestiul, din Berceni pana in Aviatiei, dimineata la 8-9 si seara la 18-19 (cand e mai aglomerat) si nu o iau niciodata prin centru. Media e de 45-55 de minute. Exista destule variante, altele decat centrul, pe unde se pot face si 1,5-2h... deci economie de timp, combustibil, nervi, etc...
Solon
Asta e o imbecilitate mare!Iar Udriste ala e chiar bou.
Pe mine ma afecteaza direct,ca la stiri ziceau ca o ruta ocolitoare e Stefan cel mare.Eu stau pe Stefan si cand vad ce e dimineata ma apuca toti nervii.
Pegasus
Exemple de auto-descongestionare:
Traseul 1:
Str. Prevederii(sect. 3) -> B-ul Camil Ressu -> B-ul Theodor Pallady -> Dudesti ->
a. Piata Alba Iulia
b. Nerva Traian dreapta
-> B-ul Unirii ->Unirea timp de mers si mai ales stationare 0.5-1.5h depinzand de trafic.
Acelasi traseu dar ...Str. Prevederii (directia spre Salajan) -> stanga pe B-ul Nicolae Grigorescu (pana in capat) -> se trece o portiune de 60 m peste un camp(naspa portiune de altfel) si se ajunge pe Splaiul Unirii (mai jos un pic de targul auto vitan) - > continuare pe splai pana in capat, stanga pe B-ul Marasesti dupa care dreapta imediat dupa banca (nu ii mai stiu numele) si se urmeaza str. Radu Voda -> Unirii. Timp de mers 15 minute!!!

Ma tot intreb de ce draq nu asfalteaza astia bulevardul N. Grigorescu pana in capat (inclusiv bucata de camp) si ar mai descongestiona din trafic acolo local. In plus din aceasi zona de plecare sa ajungi spre Vacaresti sau Berceni este cel mai scurt drum.

Nu platesc nici o buvinieta. Cumpar la toata familia biciclete tongue.gif
RoVal1972
Sunt nervos !
Am scris o gramada si mi-a crapat IE ul. Asa ca revin pe scurt.

Solutii vazute de mine:

1. centura cu 2 benzi pe sens de la un cap la altul. Cu bretele de acces facil.
2. parcari sub si supra terane in fiecare cartier. Cu abonamente pentru locuitorii din zona. 100-150 RON/ luna mi se pare un pretz decent. Eventual, sa poti folosi abonamentul in oricare parcare d'asta.
3. Metroul sa impanzeasca orasul. Neaparat Metrou din Drumu' Taberei, din Giurgiului, din Otopeni spre centru.
4. Pasajul suprateran la Gara.
5. Facilitati pentru biciclisti, si scutere. Benzi speciale pentru biciclete.
6. Restrictii/taxe mari pentru masini mari si poluante.
7. Sa scoata tramvai-ul acolo unde e metrou.
8. Amenzi usturatoare pentru cei care parcheaza aiurea si in special pentru cei care parcheaza aiurea prin intersectii.
9. Sa mute "statziile" de taxi din intersectii si sa le indese amenzi pe gat daca sunt prinsi ca stau ca niste cretini in intersectii.

In 2005 am servit vreo 6 blocaje pe centura, atat vara cat si iarna, deci prefer sa nu mai risc...
gaston
Cipman nu sunt de acord cu tine. Daca Bucurestiul ar avea infrastructura Londrei ar fi OK. In primul rand toti care vor lucra in centru vor lasa masina parcata la limita zonei de taxare si se vor duce pe jos de acolo. Se va transforma Stefan cel Mare in parcare. In al doilea rand se va aglomera si mai mult bulevardele care deja sunt aglomerate. Ex: Virtutii, Stefan cel Mare, Mihai Bravu...

Pai hai sa punem taxa pe Virtutii ca sa ajunga si amarasteanul ala si Drumul Taberei in Nord. La urma urmei in pasajul Lujerului este aglomeratia la fel de mare ca in pasajul Unirii. De ce numai acolo sa se faca. Daca vrea sa o ia pe centura sa ajunga in nord se loveste de coada de la Carrefour. Ce sa faca sa zboare...

Sunt pt. o astfel de masura in momentul in care se va crea infrastructura necesara Bucurestiului atat subterean cat si la suprafata. Intai sa termine toate proiectele din planul urbanistic (unele chiar ar rezolva ceva) si apoi sa se apuce sa puna taxe. In Paris prima centura trece pe sub un parc. In Bucuresti pasajul Basarab va trece pe deasupra si va nenoroci cateva sute de oameni, pur si simplu pt ca daca il faceau subteran iesea mai scump. Isi bat joc de noi, pur si simplu.
MAC
Conferinta de presa a lui Videanu, incheiata acum 3 min.

Reporter: "sa intelegem ca masura de introducere a buvinietei se va lua dupa ce se vor mari bulevardele care nu sunt in centru, se va construi pasajul Basarabi si in general se va lucra la imbunatatirea infrastructurii in Buc?"

Videanu "mi se spune primar general " : "vom incepe desigur aceste lucrari, iar introducerea buvinietei va fi introdusa atunci cand aceste lucrari se vor finaliza....sau o parte din ele..."

Reporter: "deci sa ne asteptam ca aceasta masura sa vina peste 2-3 ani?"

Videanu: "aaa, nu stiu sa vedem, sa consultam specialistii " mad.gif

What the f..k, ce mama lui de primar e asta?
EL_BGD
eu din ce deduc in limita posibilitatilor mele smile.gif e ca nu o sa prea rezolve nimic. Sincer si onest spun ca daca s-ar putea merge pe bicicleta prin centru si prin oras in general, vara, as merge. Eu oricum fac zilnic Floreasca - P-ta Rosetti si singurul semafor la care stau mai mult e la Perla (cand stau....inca nu i-am dat de cap). De la Perla- la stanga pe continuarea caii Floreasca si tot asa, prin spate, paralel cu Magheru. Fac ~ 20-30 min max atunci cand e super aglomerat. Prin centru in nu mai circul oricum decat dupa 22 in timpul saptamanii.
Centura era si ea inclusa in itinerariile mele, dar de la o vreme s-a supra aglomerat incredibil de mult si am exclus-o. Poti avea noroc sa prinzi liber sau sa stai intr-un blocaj de te ia durerea de cap, si nu oricum....
In schimb, azi m-am riscat si am luat-o pe acolo si am avut noroc. Am oricum ca recomandare ca alternativa pentru cine o ia pe centura si vrea sa ajunga in Aviatiei/oras sa o ia mai bine spre Pipera la stanga si apoi spre Academie si acolo fiecare unde are nevoie, decat pe la Porsche sau Mobexpert wacko.gif . Varianta e buna si in cazul in care trebuie ajuns spre Otopeni&co. Coada aia omniprezenta de pe la Phillip Morris pana la pod la Otopeni mi-a pus capac in nenumarate randuri. Si apropo de ce spune RoVal, in general, centura e full chiar si pe la 5:45 . Eu (EU) prefer s-o evit de la 8am pana pe la 10am, apoi de pe la3-4-5pm pana la 7pm. Oricum, nu am mai fost demult pe centura ca nu am avut noroc sa o prind goala. Vorbesc de portiunea dintre Voluntari si Excelent.
Nu stiu ce sa mai zic, mai aveam chestii de zis legate de ce s-a discutat dar am mai uitat.... smile.gif
Marog, pe mine ma seaca doar gandul ca va trebui sa dau bani ca sa pot sa circul prin aceiasi aglomeratie, desi nu prea mai am treaba directa pe Mageru&co de foarte multa vreme tocmai din cauza asta. (aglomeratia)
Probabil ca sistemul video respectiv de supraveghere a traficului care spun ei ca vor sa-l instaleze in Bucuresti are legatua directa cu chestia asta, ca sa identifice dupa numar masinile care au platit taxa (ca un fel de radar zic eu).
Inca o mare tampenie care tine de buna noastra educatie si stralucita inteligenta a celor ce iau astfel de decizii (sau poate sunt eu bou si nu am facut corect conexiunile) - la Udriste, la prima intersectie dupa cea semaforizata, mergand dinspre OMV (de ex. - nu le am cu denumirile de strazi smile.gif ) spre blvd. Unirii (sau continuarea lui, sau cum se cheama) - exista o zona imensa hasurata pe care nu ai voie sa o tranzitezi daca nu apreciezi ca poti elibera intersectia, aparuta tocmai din cauza ambuteiajului existent acolo de dimineata pana seara. Drumul dinspre Udriste e cu prioritate, drumul din stanga nu. Ma confrunt cu dilema daca sa fiu cetatean bun sau nu de fiecare data cand trec prin zona. Daca ma opresc si nu intru in intersectie, cei care vin de pe drumul fara prioritate nu ezita sa se bage, desi nu au unde sa se duca iar apoi cand ar veni si randul meu sa intru iar nu mai am unde din cauza ca se ocupa instantaneu intersectia. In general nu sunt cetatean model tocmai din cauza asta, dar oricum......
In rest.....soferi care merg cum au invatat pe tarla cu tractorul si asa mai departe. Deja mi-e sila sa ma mai gandesc la subiectul asta ca in doua ore am de mers de la Voluntari la P-ta Rosseti. Traseu agreat smile.gif - Voluntari-Colentina (linie de tramvai pana la avion si dupa) - Mosilor (linie de tramvai pana dupa al 2-lea semafor de pe Mosilor) si straduta la dreaptainainte de intersectia mare (care iese inainte de Amzei) sau de pe Mosilor, in continuare pe strada doar cu sina de tramvai si gropi "fara numar" pana la destinatie. Imi urez succes. Timp estimat ~25 min (dar fiind vineri mai bag un 10 min de la mine).
Inca un lucru pe care l-am observat (gandindu-ma la ce nesimtit sunt ca merg pe sina de tramvai, in afara de domnul tramvai) e ca in functie de apropierea de "zona 0" creste si "bun simtul soferilor" (ma refer aici la alinierea pe banda, metode de schimbat banda etc). ex- ambuteiaj pe Magheru - 3 benzi de circulatie - 3 benzi de masini ; ambuteiaj pe colentina (valabil si pentru Stefan cel Mare & multe) 2/3 benzi de circulatie - masini cat pe 7 benzi. Apropo de asta, ma seaca la culme cei care la un giratoriu sunt pe bada de virat la stanga dar o iau drept; mi-as lua un ARO 244 numai ca sa-i directionez cu forta la stanga.

sper ca n-am suparat pe nimeni si am fost cat de cat coerent.
Racky
Dupa ce zice MAC, eu zic ca nici Videanu nus tie ce vrea laugh.gif
_182_
QUOTE(cipman @ Jan 13 2006, 03:35 AM)
Dar sa fac stanga-mprejur, sa o iau pe stradute sau alei pe care n-am mai fost niciodata sau sa-mi replanific rute si sa jonglez cu orele si destinatiile - de nenumarate ori.
*




Depinde de stradute, majoritatea sunt pline de gropi, denivelari sau santuri surpriza care nu erau acolo ieri, si pentru ca mi-e mila de masina nu deviez de la traseul cunoscut. Probabil asa gandesc cei mai multi, si nu din lene nu identifica alte rute.

Eu nu cred ca suntem noi locuitorii de vina cum zici tu. Cine e nebun sa consume carburant aiurea ocolind prin centru sau stand in trafic ? Multi folosesc strazile din centru pt ca sunt singurele asfaltate bine. De ex: orice om rezonabil ar folosi sos. Viilor (acum in reparatie) ca sa ajunga din berceni la gara de nord, dar va merge pe la unirea pt ca pe viilor sau pe la parcul carol isi rupe masina. Sau - cum sa o iei pe centura daca trebuie sa intri pe la gara progresul - giurgiului unde este jale...

Deci taxa e aberanta dupa mine numai si pentru motivul ca asfaltul este prost pe acolo pe unde vor ei sa ne puna sa o luam de acum inainte. Nici Mihai Bravu/Stefan cel Mare nu se compara cu Magheru


valiusbug
@ cipman
"Bun. Hai sa zicem ca nu se pune taxa. Ce se poate face? Cu poluarea, cu circulatia. Concret. In afara de "primaria si presedintia sa faca si sa dreaga parcari, poduri, autostrazi suspendate etc". Ma uit la podul de la Aerop. Otopeni. Tare chinuit se contruieste."

pai uite - vin eu cu ceva propuneri:

1. sa nu se mai acorde autorizatie de constructie pt "centre de afaceri", in general -cladiri de birouri (care mai si lucreaza cu publicul - ex. "turnurile" de langa televiziune si piata victoriei, cu sedii de bancii firme de telefonie etc.) daca acestea nu au si spatii suficiente de parcare inafara carosabilului (la capitolul asta intra si romexpo unde, desi exista doua "minunate" maidane pe stanga si dreapta aleii de la intrare, nimeni nu infiinteaza acolo parcari, iar autoritatile le dau voie in continuare sa organizeze "manifestari expozitionale" care sugruma invariabil traficul in zona)
2. infiintarea de parcari pe asa-zisele "spatii verzi" existente in aproape toate cartierele - in fapt maidane pline gunoaie
3. corelarea semafoarelor cu traficul - dau exemplu, din nou, zona sofitel - de curiozitate, daca treceti prin zona dinspre casin spre piata presei sau retur cronometrati cat tine rosul si cat tine verdele... ce e cel mai "distractiv" e ca sunt perioade cand toate semafoarele (inclusiv pt pietoni) sunt pe rosu blink.gif – in plus sunt multe zone in care se gaseste marcajul "semafoare sincronizate la 50 km/h" dar in care, desi am incercat din greu, n-am reusit sa ma "sincronizez" decat cu 80 km/h blink.gif
4. plasarea inaintea intersectiilor cu "inainte sau la dreapta" a unor indicatoare cu "traseul de urmat pt viraj la stanga" pt a nu se ajunge in situatia de la intersectia de la apaca sau cea de la turda cu 1 mai - unde cei care vor la stanga trec de intersectie si intorc pe linia de tramvai incurcand mult mai tare decat daca ar vira normal la stanga
5. plasarea de agenti de circulatie in zonele cunoscute ca fiind problematice
6. semaforizarea trecerilor de pietoni (ex dr taberei si militari) - si sanctionarea pietonilor care nu respecta indicatiile semaforului
7 largirea arterelor de circulatie acolo unde e posibil - exemplul cel mai bun ar fi zona crangasi - virtutii unde, (exceptand podul ciurel- probabil mai costisitor dar nu imposibil) cred ca ar fi simplu si de bun simt sa se largeasca strada in detrimentul omniprezentelor maidane "spatii verzi"

si ar mai fi de spus dar ma opresc aici fiindca nu cred sa aiba multi rabdare sa citeasca tot biggrin.gif

aaa - da' si cred ca ar fi o idee buna ca toti candidatii la primarie sa dea o proba la SIMCITY - cei care stiu jocul cred ca ma vor aproba rolleyes.gif
Laurentziu83
QUOTE(RoVal1972 @ Jan 13 2006, 11:01 AM)
2. parcari sub si supra terane in fiecare cartier. Cu abonamente pentru locuitorii din zona. 100-150 RON/ luna mi se pare un pretz decent. Eventual, sa poti folosi abonamentul in oricare parcare d'asta.
*


Mie nu mi se pare decent deloc. 150 ron reprezinta mai mult de jumatate din banii de benzina lunar.
Racky
Mda..dupa ce am vazut stirile de aseara,cred ca o sa introduca taxa asta..dar peste vreo 3 ani smile.gif..ei ne anunta de pe acu ca sa punem bani la pusculita : laugh.gif Au zis ca o sa introduca Bu-vinieta atunci cand o sa largeasca nus ce artere de pe centru si o sa se circule mai bine....
Solon
Pe asta chiar ca nu o platesc.Nu mai stiu de unde sa scoata bani.
Fa frate,parcari si subterane si supraterane si turnuri in asa fel incat sa nu mai fie mereu prima banda blocata si sa vedeti ce de loc o sa se faca.
Apoi o mare investitie in sistem video in toate intersectiile ca atunci cand e aglomeratia mai mare daca esti pe cedeaza s-a terminat.Plus ca atunci cand ai verde trece un bou pe rosu.
EL_BGD
QUOTE(Racky @ Jan 14 2006, 03:08 PM)
Mda..dupa ce am vazut stirile de aseara,cred ca o sa introduca taxa asta..dar peste vreo 3 ani smile.gif.. Au zis ca o sa introduca Bu-vinieta atunci cand o sa largeasca nus ce artere de pe centru si o sa se circule mai bine....
*


si probabil cand va fi gata podul de la Basarabi (sau de unde e). MI-a explicat cineva ca e vorba de nustiu ce chestie legata de urbanism si ca atunci cand va fi gata se vor inchide 3 cercuri/inele si traficul ar trebui sa fie mai fluent. asa mi s-a explicat ph34r.gif smile.gif
Matei
QUOTE(EL_BGD @ Jan 12 2006, 04:47 PM)
Din pacate nu se poate merge nici cu bicilcleta prin oras. Nu se stie daca mai ajungi acasa viu.  mad.gif
*



...pai cu soferi ca tine, nu cred.... tongue.gif laugh.gif

eu stau se pare chiar in zona cu pricina si ar fi chiar nesimtire sa imi ceara si mie bani. adica sa platesc ca sa ajung acasa ? sau sa imi las masina in ferentari si sa merg pe jos pana acasa ? blink.gif
probabil ca o sa fie o chestie ca si cu rovinieta, adica sa o lipesti in geam. mai mult ca sigur ca nu va fi ceva computerizat, costa scump domn'le.... in londra era mai iefitin.... blink.gif ph34r.gif
Solon
Lasi masina in Ferentari si te duci cu un taxi pana acasa. biggrin.gif
MAC
Bune sugestiile lui valiusbug, eu as mai adauga una care aproape ma obsedeaza: acolo unde exista metrou, sa se scoata liniile de tranvai.

Un exemplu perfect ar fi Stefan cel Mare, pe care stim cu totii cum se circula, cred ca am pierdut ceva neuroni in trafic pe bdul asta...

Sunt sigur ca exista solutii mult mai bune daca se doreste fluidizarea traficului decat buvinieta, si nu doar obtinerea de niste fonduri care, sa fim seriosi, nu prea e transparent unde se duc.
gaston
QUOTE(EL_BGD @ Jan 14 2006, 06:02 PM)
si probabil cand va fi gata podul de la Basarabi (sau de unde e). MI-a explicat cineva ca e vorba de nustiu ce chestie legata de urbanism si ca atunci cand va fi gata se vor inchide 3 cercuri/inele si traficul ar trebui sa fie mai fluent. asa mi s-a explicat ph34r.gif smile.gif
*



Sa fim seriosi. Pai voi credeti ca traficul va mai fi la fel peste 3 ani... Vor fi mult mai multe masini, si va fi si mai rau cu cercurile/inelele lor. O asemnea masura repet ar fi buna daca se va finaliza tot ce in planul de urbanism al Municipiului Buc adica minim 20 ani. Nu decongestioneaza ei traficul in 3 ani... De fapt e o noua taxa pusa peste altele, si vor mai urma... Practic se gandesc de unde sa mai stoarca niste bani.
einstein1984
o fi citit Firea aici?
sorin1983
prea pare copiata? doar ca e adaptata cu norme euro smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.