Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: frane slabe la 2 zile dupa reparatii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viulian
Salut..



Am o dacie berlina din 97.. de vre-un an de zile ma tot freaca la icre franele.. mai la 2-3 luni trebuie sa umblu la ele. Si de fiecare data dupa ce le repar pedala tine foarte bine (tine sus - cum vreau eu) apoi dupa cateva zile capata o cursa de 2-3 centimetri in care nu mai tine absolut deloc (adica incepe sa tina doar la jumatatea cursei si din ce in ce mai mult spre fund - pana cand se fac iar doua luni si nu mai am frane)..



Faza e asa: Acum 2 zile am reparat franele (aproape capital sa zicem). Am schimbat un cilindru pe spate, schimbat garniturile la celalalt - batut ferodouri - schimbate garnituri la servofrana - reaerisit complet (etrierele au fost puse noi in iarna).

Mergea super, tinea sus (Adica aveam un joc de vre-un centimetru cat sa pot sa mangai putin pedala) si dupa aia tinea bine.. Eh, azi, la 2 zile, deja am joc de 3-4 centimetri, si pedala a inceput sa tina doar de la jumatatea cursei...



Acum.. in afara de servo ce nu am schimbat-o de vreo 2 ani mai totul e nou pe frane. As vrea insa sa stiu ca e de la servo si nu de pe la alte prostii la care nu stiu sa fiu atent.



0. NU cred ca e de la faptul ca am ferodouri noi si pentru ca s-au subtiat alea cu 0.1mm (sa zicem!) intr-o zi, acum am eu cursa la pedala de 4cm in care nu face nimic. Nici faza cu "s-au asezat placutele" nu o prea inghit.



1. Oare nu e facuta aerisirea cum trebuie ? La dracu - am stat cu mecanicu 20 de minute la "fa pedala/da-i drumu..".

2. Cum as putea sa testez daca servo e stricata sau nu ? Am cautat pe forum aici si am dat de un thread in care se spunea ca daca dimineata la rece cand pornesti motoru si tii calcata frana - pedala se deplaseaza putin - atunci servo e OK). Din intamplare eu fac asta zilnic sa tin picioru pe frana cand pornesc motoru (caci locu de parcare e putin in panta). Eh, dimineata pedala e super intepenita (abia daca pot sa o calc). Dar imediat ce pornesc motorul NU se deplaseaza DOAR putin (eu zic putin la 1cm) ci vreo 4-5 cm pana incepe sa tzina.



Aveti vreo idee ?

Mersic
SGN_1310
Pai s'a stricat pompa de vid. Shi eu am fost sfatuit sa schimb garniturile shi sa o readuc la viata. Insa alt mecanic , cu mai multa experienta cine poate sti, mi'a recomandat sa schimb citez "tulumba"- adica ceea ce e mai academic numita pompa de vid, ceea ce shi este chiar daca atunci cand am spus aceste cuvinte mecanicii se uitau aiurea in cin'spe directii. Revenind la sb....prostia asta de pompa are o membrana de 3 lei jumate deshi costa 510 mii lei. Timpul ei de viata ar cam fi de 2 ani, nu atinge o varsta prea inanintata datorita calculelor exacte pe care domnii producatori le fac in speranta de a nu ramane fara clienti atat ei cat shi proprietarii de firme de pompe....insa alea funebre.
viulian
Merci mult man.

Am s-o schimb si in 2-3 zile o sa vin cu raspunsul.. despre cum merge.
OCEBE
eu sunt de parere sa nu te napustesti peste servo, mai ales ca prin proba "pornit motor-inmuiat pedala" a dat semne de functionare; la urma urmei nici nu are legatura cu simptomul descris de tine; mai verifica daca nu cumva:

-ai vreo neetanseitate in instalatie? (apropo, lichid pierde?)

-frana de mana este prost reglata?
viulian
Lichid pierde, dar nu pierde din instalatie (sau pierde prea putin comparativ cu scaderea presiunii). Lichid curge nitzel pe la garniturile alea care ar trebui sa izoleze bidonashul de lichid de pompa in sine.



In alta parte.. doar ce am schimbat un cilindru in spate - alalalt l-am curatat si i-am pus garnituri noi, iar la etriere arata ok (dar nu le-am dat jos). Deci lichid nu pierde (sau ce sa zic, nivelul LF din bidonash scade cu vreo 5mm la 2 luni - e mult ?)

Frana de mana e reglata cam la 10 dintzi (si tine). Stiu ca implicit tre sa tina doar pe la vreo 7, dar acum 3-5 dinti in plus inseamna 4cm de joc la pedala dupa cateva zile de la aerisire ?
OCEBE
n-am fost clar; ma gandeam aiurea :oops: ;vroiam sa zic reglatul si mentinerea in timp a reglajului la franele pe spate (e cu excentric sau cu sector zimtat "autoreglabil" ?)
Slider
Zici ca pierde lichid pe la garnitura dintre rezervor si pompa? Hmmm nu cumva iti trage aer in instalatie pe acolo? Putin cite putin si uite asa ramii fara frine...

Zic si eu.
Ov
asa e !!! rezolva in primul rand pierderile de lichid, pt ca aceste pierderi inseamna automat o patrundere a aerului in instalatie
SGN_1310
Daca pierde lichid vizibil, atunci nu e pompa de vid. Insa daca totul merge numai ca pedala e moale, atunci e pompa. In timp nici motorul nu va mai merge rotund din cauza aerului fals care va intra pe la pompa.
viulian
Ok - o sa ma straduiesc sa rezolv cu pierderile.. eu eram inocent si ziceam ca nu e din instaltie din cauza ca mergeam pe mana mecanicului caruia i-am zis ca pierde lichid pe la garnitura aia - dar m-a calmat zicandu-mi ca nu are legatura garnitura dintre bidonash si pompa cu presiunea din sistemul de franare.



Acuma e drept.. am de bajbait sad.gif



Am doua intrebari pentru cunoscatori:

1. pompa de vid poate fi partial stricata ? 2. Ce simtom are cand e partial stricata ?



OCEBE spune ca nu are legatura pompa de vid cu scaderea presiunii in sistem - dar eram curios ce rol are pompa de vid pana la urma..



Merci
Ov
1. da

2. fasaie, motorul merge prost, franele tin cat de cat ...



oricum e mica diferenta intre partial si total stricata, dar, daca e partial stricata, in cateva zile se duce de tot icon_mrgreen.gif
SGN_1310
Nu se poate repara!
OCEBE
QUOTE


OCEBE spune ca nu are legatura pompa de vid cu scaderea presiunii in sistem - dar eram curios ce rol are pompa de vid pana la urma..  

dispozitivul servo al pompei de frana ajuta la micsorarea efortului depus la pedala de frana; nu are legatura cu instalatia de franare propriu-zisa. e adevarat ca, avand motorul oprit, pedala de frana "tine" sus, dar nu pentru ca asa sunt reglate franele ci pentru ca insasi servo se opune apasarii pedalei (daca sa presupunem ca esti in mers cu motorul oprit si apesi pedala de frana, efortul la pedala este considerabil mai mare comparabil chiar si cu situatia in care n-ai fi avut montat servo pe frana), dar, odata cu pornirea motorului, datorita depresiunii din galeria de admisie, dispozitivul servo intra in functiune si usureaza efortul la pedala (comparativ cu situatia in care n-ar fi fost montat servo pe masina).

Un servo defect iti mareste efortul de franare la pedala cam de 2,5 ori, de unde si senzatia ca frana "tine" sus
Bunicutzu
Ar trebui sa verifici neaparat repartitorul pe spate, au prostul obicei de a creea astfel de probleme mai mult sau mai putin ciudate.
dadu221
salut ! am si eu ceva de intrebat tot legat de frane si m-am gandit sa nu mai deschid alt topic. La mine problema e ca de vreo 2 zile a inceput sa imi scartie dr fata cand pun frana. Alta belea e ca pedala de frana este foarte tare si nu prinde bine decat in ultima parte a cursei unde urmeaza un prag dupa care , daca ai mushchiu bun la picior si poti sa mai apesi reusesti sa franezi cum trebuie.. Lichid nu pierd pe nicaieri . Mi-a spus cineva ca ash avea pompa in tensiune .. (adevarul e ca nu am inteles io mare lucru din asta). Stie cineva cam ce operatii ar trebui facute pentru a remedia problema?? Mentionez ca pe fatza mi se incing super fain discurile smile.gif) (acum nu mai stiu sigur daca numai pe o parte sau pe amandoua ). Ajutooor!! smile.gif
george_d
Eu zic sa verifici mai intai la etriere si placute. Poate ai o piatra, cilindrii blocati, garnituri rupte, etc.
viulian
Am mai facut ceva teste cu frana.. In timp ce e motorul pornit, daca apas pedala de frana se aude un fasait - parca "resufla" pe undeva. E sentimentul ca ar trebui sa tina aerul cand tu apesi dar in loc sa-l tina de fapt resufla. Acum, la 3 zile dupa reparatie chiar abia daca mai am frane. O sa merg maine sa schimb tulumba aia (o fi sau nu de la ea mie mi-a casunat pe ea).

Inteleg ideea de usurinta in franare.. adica efortul depus la apasarea pedalei sa fie mic (de ce conteaza aici unde tine pedala, sus sau jos ?) insa forta de franare sa fie mare. Problema mea e ca efortul e mare acuma si tine si jos de tot (Adica trebuie sa apas tare la fund pedala ca sa ma opresc.. spre deosebire de atunci cand imediat le-am reparat si trebuia sa apas usor sus - caci tinea sus - si ma opream repede).



Va anunt ce si cum..
marius-gabriel
viulian, e membrana de la vacum daca iti fasaie.

sfatul meu ar fi altul...

ai putea sa renunti la servo si sa iti pui pompa simplu circuit, insa vei avea probleme cand te duci la verificare.

sau macar schimba pompa dublu circuit cu una simpla,asta daca nu vrei sa renunti la servo...

eu am din fabrica asa ceva pt ca e 1300 dar crede-ma ca dupa ce am schimbat placute,ferodouri,garniturile la etriere si la cilindrii,garniturile la pompa si cu o aerisire facuta bine, nu ma plang de frane si au trecut 7,8 luni de atunci.
SGN_1310
Domnule Viulian eu insa te sfatuiesc sa iti repari circuitul de franare shi sa il mentii in forma actuala, evitatand astfel sa ramai fara frane sau evitand sfaturile unora cum ca pompa simplu circuit fara servo este mult mai buna. Este doar fiabila,doar atat. Servo e utila in cazul in care trebuie sa dai dovada de finete in manevre shi ai nevoie de frana. Ca sa nu mai spunem ca masina fara servo nu va putea fi condusa de femei fie ele dotate shi cu expadrile.

Reparo intr'un service cu oameni capabili.

Bafta!
OCEBE
QUOTE


Am mai facut ceva teste cu frana.. In timp ce e motorul pornit, daca apas pedala de frana se aude un fasait - parca \"resufla\" pe undeva. E sentimentul ca ar trebui sa tina aerul cand tu apesi dar in loc sa-l tina de fapt resufla. Acum, la 3 zile dupa reparatie chiar abia daca mai am frane. O sa merg maine sa schimb tulumba aia (o fi sau nu de la ea mie mi-a casunat pe ea).  

pai acum e clar: ai probleme si cu servo si cu instalatia propriu-zisa; daca faci inlocuiri la instalatia de franare, ai grija de ITP!
Bunicutzu
Eu il contrazic pe SGN1310, chiar daca masina are pompa simplu circuit fara servo, masina poate fi condusa si de femei. Plus ca nu ai atatea probleme ca la servo. Eu am pompa simplu circuit si nu am mai umblat la instalatie de mai mult de 8 luni, doar mai verific lichidul cateodata.

Si mai am avantajul ca se aeriseste singura:

-daca ai ramas fara lichid(vreodata), pui lichid si mergi o zi cu masina(prudent)

-a doua zi pedala e sus si ok
Slider
Si eu il contrazic pe SGN_1310. Nevasta-mea forjeaza dacia mea - simplu circuit si fara servo - si se descurca de minune. Chestia este ca ieri a pus mina pe un opel vectra....he, he....incintata nevoie mare...da' trebe sa mai astepte... :roll:
viulian
Salut..



Azi am ramas definitiv fara frane.. am condus jumate de Bucuresti doar cu frana de mana sad.gif Dar am ajuns OK la mecanic..



Pe scurt - ce am schimbat a fost pompa de frana (si nu servo - tulumba aia) si am facut reaerisirea peste tot.

Acum e super fain, tine sus si doar pisc un pishc frana si franeaza tare (deci nu servo era de vina ci pompa in sine).



Acum simtomele:

1. fasaitul ala care il auzeam eu , era de fapt un scartzait fin la tot ansamblul pedala - servo acolo unde e prins de masina.

2. faptul ca pierdeam lichid pe la garniturile unde se imbina bidonashul cu pompa in sine nu conteaza - a zis mecanicul - pentru presiunea din sistem. Daca nu mai e presiune (si aeririrea e cum trebuie) e mult mai probabil ca supapa de la pompa sa fie dusa - si e greu de reparat - mai bine pompa noua (eu am pus noua, de Satu Mare - 750.000 la primu magazin care l-am gasit in drum). Manopera a fost 150.000 lei.. demontat pompa veche/montat pompa noua/reaerisiri.



(nu mai repar masina in service de foarte mult timp.. nu stiu daca e loc pe forum aici - o sa ma uit - despre service-uri, dar am de povestit cateva faze de doi lei de acum cativa ani cand mergeam in service sa repar masina si un curatat de carburator a facut 600.000 lei (3 ani in urma). Iti da sentimentul ca fac treaba profesionist, dar de fapt e tragere de timp si golire de bani si treaba facuta la repezeala).



Va tin la curent cu cum or sa-mi fie franele in cateva zile.



PS.

Am intrebat mecanicul de pompa cu simplu circuit, si mi-a zis (era cumva entuziasmat de pomple simplu circuit, caci i se luminasera putin ochii si vorbea mai cu patos) spunea ca alea creeaza presiune mai mare si ca e OK sa pui cu toate ca s-ar putea sa-ti faca fitze cei de la RAR cand faci ITP-ul sau vrei sa vinzi masina.
silviumc
QUOTE
(nu mai repar masina in service de foarte mult timp.. nu stiu daca e loc pe forum aici - o sa ma uit - despre service-uri, dar am de povestit cateva faze de doi lei de acum cativa ani cand mergeam in service sa repar masina si un curatat de carburator a facut 600.000 lei (3 ani in urma). Iti da sentimentul ca fac treaba profesionist, dar de fapt e tragere de timp si golire de bani si treaba facuta la repezeala)


Trag concluzia ca mecanicul ala al tau se baga sa faca frane. Dar are unde, are cu ce? De exemplu, la mine o roata de pe spate franeaza mai devreme. Probabil e ceva simplu, o fi de la tamburi, dar as vrea ca la un moment dat sa-mi fac franele brici, sa franeze egal. Din cate stiu pentru asta trebuie un banc de testare. Sau nu?
Marty
QUOTE
Trag concluzia ca mecanicul ala al tau se baga sa faca frane.  Dar are unde, are cu ce?  De exemplu, la mine o roata de pe spate franeaza mai devreme.  Probabil e ceva simplu, o fi de la tamburi, dar as vrea ca la un moment dat sa-mi fac franele brici, sa franeze egal.  Din cate stiu pentru asta trebuie un banc de testare.  Sau nu?


Daca-ti frineaza una din rotile spate mai repede, verifica repartitorul!

Stand de frine se gaseste la orice statie ITP.
viulian
Man, e drept ca am fost fidel la doi mecanici pana acum, care au si altii care ii ajuta, etc.. si toti mi-au zis pana acum ca frane perfecte nu gasesti pe dacie..

La mine la 40Km/h ramane dreapta (sau insesizabil) daca e sa calc tare frana, dar la 120 deja trebuie sa compensez destul din volan derapajul..



Evident, esti liber sa investesti bani - dar eu m-am resemnat cu franele astea.. mai bine nu le calci la maxim si esti putin mai atent.



Mecanicul asta la care fusei nu are banc de testare pentru frane. Am batut ferodouri noi, schimbat cilindru (si garniturile la celalalt) - etriere puse de cateva luni, pompa noua (servo are vreo 2 ani e drept) si tine super.
Slider
In mod normal, orice reparatie - reglaj la sistemul de frinare trebuie urmata de verificarea pe standul de frinare. Asta conform legii. Ca nu se respecta....
viulian
E drept.. Dar eu cu franele facute la mecanic am mers sa-mi fac revizia periodica si masina a trecut testul cu brio biggrin.gif. Tine de incredere in mecanic si in experienta lui..



Una din menirile legii e sa te apere pe tine (sa zicem ca esti nestiutor) de abuzurile altora (tot nestiutori SAU rau intentionati).

De aia nu e voie sa vinzi carne alterata - de exemplu - pentru ca omu cumpara si se imbolnaveste (caci el nu stie ce cumpara) dar ii face rau.



Aceiasi si cu franele.. tu presupunem habar n-ai de mecanica si unu ti le repara - daca ala e rau intentionat sau nestiutor si el, tu o poti patzi rau de tot. Legea te apara impunand conditia de testare pe banc dupa reparare. Atunci macar stai linistit..



Dar daca ai incredere in mecanic, eu zic ca e OK.

Crede-ma ca un mecanic care lucreaza pentru el face treaba mult mai buna decat unu care lucreaza pentru service si care stie cati bani ar face daca ar face reparatia aia la el in curte dar.. uite ca acuma toti banii se duc la patron. Lucreaza in sila si rpd.. Injura tot timpu (eu am fost la Latin EFE) se cearta intre ei, si de cele mai multe ori pune pe ucenic sa faca treaba. Pai eu nu vreau sa dau de 4 ori mai multi bani la service si sa faca treaba un uncenic. Vreau sa dau cat costa cu adevarat, si sa faca treaba un mecanic _bun_. Pe care il gasesti greu.. prin cunostinte.. etc.



Ce, da, la service pentru schimbat pompa de frana cred ca ar fi costat >500.000 manopera. Pentru ca asta intradevar, cf. nomeclatorului ala de munca de la ei, implica si teste si reajustari si echilibrari si verificari pe banc, si toate alea. Dar nu se face asta..

Se invarte roata cu mana sa vada daca nu e prea infranata, se calca pedala si se verifica de mana daca roata tine, si asta e! Ti-au luat banii...

Si nici macar nu te mai lasa sa stai langa masina.. sa vezi tu ce-ti insurubeaza ala acolo. Nu nene.. sa stai la sala de asteptare. De ce sa vezi tu cat de aiurea se sincronizeaza aia, cum se injura si in ce stress si nervi lucreaza. Se apara pe ei, zicand ca iti vor tie binele.. Da, ti-l vor.. caci altfel te-ai enerva la culme si nici cum nu ai mai trece pe la ei.



Pa pa..
Slider
Asta pentru ca nu cerem testarea frinelor pe bancul de frinare. Mai ales la un service care are asa ceva in dotare si este obligat sa o faca.

Eu mi-am facut acum un an o revizie generala la frine la un service din Fetesti - destul de micut - si dupa ce au terminat baietii treaba seful de service a luat masina (si pe mine) a dus-o la standul de frinare si mi-a aratat cum frineaza. Am vazut cu ochii mei ca totul era OK!
viulian
Slider - cat te-a costat revizia ? Doar manopera - fara piese - mai tii minte ?



Plus.. faptul ca pe banc merge nu inseamna ca dupa ce faci 10Km cu masina nu risti sa nu mai ai frane sau mai rau (cum zicea un tip pe alt thread) ca ti se infraneaza si gata..

E doar linistea ta ca e totul testat perfect si te simti bine caci calculatorul de la bancul de probe arata verde la frane.. Daca ai bani sa dai pentru chestia asta, eu n-am nimic impotriva smile.gif dar iti zic.. poate ai masina noua si nu iti face probleme inca.. sau poate vrei tu odata pe an sa te asiguri ca totul e OK pe ea, dar cand vor incepe sa pice pe rand.. te-ai ars la buzunar daca mergi la service. Si mai devreme sau mai tarziu te vor lasa.. planetara trancane, amortizoru bate, frana parca nu mai e cum era, radiatoru se infunda, caloriferu curge, se sting becurile aiurea, etc.. si sa lasi sute de mii (sau milioane) manopera la service doar ca iti arata apoi ca merge nu zic ca merita. Si mie imi arata mecanicu ca merge - si sunt multumit.. am gonit azi prin Bucuresti ca nebunu, am frane! si functioneaza impecabil icon_twisted.gif Nu voiam sa dau bani in plus pentru o proba imediat dupa reparatie pe bancu de probe. Nu valoreaza prea mult proba aia - iti certifica doar ca daca iesi din service si trebuie sa opresti sa te asiguri, or sa tina franele. Dar atat.



Incearca asa.. iesi pe autostrada putin (eu trec prin Fetesti cand merg acasa, sunt din Mangalia de fel) si calc-o peste 100.. Pune frana atunci. Vezi daca fuge de cenzurat sau se roteste cu tine. Iti zic ca oricat ai testa pe banc (aia nu accelereaza decat pana la 50Km/h cand pun frane pe banc, poate nici atat, sa nu sara masina de pe rulourile alea - si ce-ti arata? Ca te poti opri cand mergi in oras regulamentar) tot nu o sa stea masina dreapta.. Si daca vrei mai mult.. nimeni din service n-o sa mearga cu tine pe sosea sa vada exact ce are masina ca sa se prinda mai bine ceea ce are de reparat la ea.. decat daca faci super interventii si te milogesti. Eu mereu il sui pe mecanic cu mine si-i zic: uite, fii atent la asta, sau fa asta, sau uite cum bate, sau auzi asta ? etc.. si se repara imediat.. caci ala a auzit zeci de zgomote in felul asta..

Na, ce sa zic, la service mic - poate oamenii sunt ceva mai flexibili, dar aici, la service-uri mari, niica!



Mie de exemplu - la Latin EFE (service mare aici in bucuresti) acum 3 ani mi-au luat 600.000 sa imi curete carburatorul.. M-au fraierit ingrozitor. (si eu prost atunci, dar m-am invatat)



Au desfacut carburatoru - l-au curatat cu spray din asta de curatat (deci nu decarburol) - l-au pus la loc - au vazut ca merge si gata.. 600.000. Pai cum atat de mult am intrebat ? Mi-a zis directoru de service ca atat scrie la nomenclator.. 3 ore dureaza curatarea de carburator (si mie imi terminase in juma de ora, cel _mult_ o ora..). Si i-am intrebat pe baietii mei care se ocupa de masina.. cum e ma ? Si mi-au zis: pai ma.. ala trebuia sa ti-l tina in decarburol, sa-l sufle la presiune, sa ti-l moteze, sa-ti regleze iar avansul, deschiderile la platina, pus relantiul la 800, etc..

Baietii stiu biggrin.gif

Si acum pe mine ma costa curatatul carburatorului vreo 150.000 maxim (la cativa ani buni dupa experienta naspa cu Latin EFE - plus ca merge rotund si la 800 abia daca il auzi mergand - si inainte cand plecam de la service, ei puneau dupa ureche sa mearga la 1000 caci numai asa mergea cat de cat rotund motoru).

Eh..



O sa vezi in timp.. si mie mi-a luat timp si ceva bani pana am vazut ca treaba facuta la om acasa in atelier, cu rampa si scule ca lumea, e mult mai bine facuta decat la service. Nu neg ca or mai fi service-uri bune, dar eu m-am ars, si zic ceea ce am invatat din asta!
george_d
Eu n-am calcat prin service decat atunci cand am reglat ungiul de directie. Franele mi le fac mereu singur si la revizie (toamna trecuta) rezultatele au fost mult mai bune decat minumul admis. In ceea ce priveste fugitu de cenzurat, chiar daca iti tine egal stanga-dreapta mai depine si de sosea. Daca pe o parte e mai prafuita sau e alt asfalt e clar ca nu ai aceeasi aderenta.
paulp
Eu am un singur comentariu de facut. NU VA JUCATI CU FRINELE.

Dupa ce simbata era sa iau un dobitoc in bot pentru simplu fapt ca se uita dupa masa cind trece strada si mi-a sarit in fata de dupa un maxi-taxi (mai erau 30 m pina la trecerea de pietoni, pentru cei din Iasi, coborirea de pe podul Nicolina pe linga bazar), am inteles inca o data ce important e sa ai frine si cauciucuri beton (bine sint importante si reflexele, dar oricum dupa faza asta am mai mers 50 m si m-am dat jos din masina sa-mi revin, ca abia acolo am realizat ce era sa se intimple 022.gif ).

Daca nu aveam frinele tapene, dadeam azi cu subsemnatu' pe la politie 017.gif ca oricit ai fi de nevinovat, cind esti sofer ai muuult mai multe responsabilitati.
silviumc
QUOTE
O sa vezi in timp.. si mie mi-a luat timp si ceva bani pana am vazut ca treaba facuta la om acasa in atelier, cu rampa si scule ca lumea, e mult mai bine facuta decat la service. Nu neg ca or mai fi service-uri bune, dar eu m-am ars, si zic ceea ce am invatat din asta!

Eu sunt de acord, si de aia incerc sa caut mecanici de astia. Insa nu am gasit pana acum unul care sa se ocupe de toata masina, si nici nu cred ca e nevoie, ma descurc cu mai multi, fiecare sa stie ceva bine. Deci m-as duce la asta pe care-l stii tu, cu franele, daca vrei sa-mi zici si mie cum dau de el. Eventual pe Mesaj Privat. Multumesc.
tyka
verifica sa nu ai ovala pompa de frana in interior.sigur asta e. icon_mrgreen.gif
Slider
Viulian eu am o rapandula de dacie din '85 si nici eu nu prea trec prin service. Da' atunci am facut itp-ul si am fost obligat sa fac frinele acolo....

De chestia cu standul ce sa zic....crezi ca incercatul - faza cu urmele pe asfalt - dupa ce iti repari frinele ii mai sigur? Eu am fost multumit ca am putut vedea dupa reparatie in service ca am frinele bune. Daca se urca unu' din mecanici in masina si o frina prin curte era mai bine??? Nu cred!

Iar de pus frina la 100 la ora pe autostrada....he,he ....la cum merg eu 85-90....in fine eu de atunci nu am mai avut probleme cu frinele.
viulian
Misto man,

Parerea mea e ca franele ti-au mers brici de atunci incoace pentru ca au lucrat mecanici priceputi si ai pus piese bune pe masina si NU din cauza ca ti-au facut teste pe banc in loc de in curte sau din cauza ca ai reparat in service.



Vad ca mie imi tine super si azi la cateva zile dupa ce am schimbat pompa - deci piesa buna, mecanic bun, e OK. Eu sunt multumit..

Iti recomand franele tot la ei sa le faci, adica daca dai de mecanic bun, e bine sa tii de el.. dar punctul meu de vedere e ca accentul pica pe mecanic si nu pe service.
Andy
schimba garniturile de la cilindrii de frana si eventual de la pompa de frana, si ai foarte mare grija la tipul de lichid pe care il folosesti evita alea facute de SRL-uri,cauta de tip N si foloseste lichid facut de aceeasi firma.pe urma ai grija cu aerisirea, depinde acum si ce tip de pompa de frana ai,alea simple originale sunt cele mai "tapene".........
MoneyTalks
QUOTE


Deci lichid nu pierde (sau ce sa zic, nivelul LF din bidonash scade cu vreo 5mm la 2 luni - e mult ?)



Cum nu pierde lichid daca scade??? :shock: Nu ar trebui sa piarda DELOC!
MoneyTalks
QUOTE


Incearca asa.. iesi pe autostrada putin (eu trec prin Fetesti cand merg acasa, sunt din Mangalia de fel) si calc-o peste 100.. Pune frana atunci. Vezi daca fuge de cenzurat sau se roteste cu tine. Iti zic ca oricat ai testa pe banc (aia nu accelereaza decat pana la 50Km/h cand pun frane pe banc, poate nici atat, sa nu sara masina de pe rulourile alea - si ce-ti arata? Ca te poti opri cand mergi in oras regulamentar) tot nu o sa stea masina dreapta.. Si daca vrei mai mult.. nimeni din service n-o sa mearga cu tine pe sosea sa vada exact ce are masina ca sa se prinda mai bine ceea ce are de reparat la ea.. decat daca faci super interventii si te milogesti.



Pune-ti ABS si masina se va comporta la frinare la peste 100km/h asa cum se comporta si la 50km/h icon_twisted.gif Atita timp cit NU ai ABS, masina la frinare se va comporta asa cum descrii. Se va abate de la traiectorie cu atit mai mult cu cit viteza e mai mare. Deci frinarea e OK.
viulian
QUOTE


Cum nu pierde lichid daca scade???  Nu ar trebui sa piarda DELOC!



Ai dreptate.. Mie de vreo 2 ani tot scapa cate putin lichid si credeam ca asa e normal :oops: Rationalizam asta zicandu-mi ca la dacie oricum se pierde cate putin pe ici pe colo, ca nimic nu e ermetic cum trebuie. Ma inselam intradevar (dupa cum zici si tu). La frane e _musai_ sa fie ermetic, atlfel.. tin din ce in ce mai slab (si e FOARTE sesizabil).



Problema s-a rezolvat acum - am pus pompa noua de frana si am in sfarsit frane tzapene.

De la pompa era totul (nu de la servo).



Cheers
tyka
daca pui frana cu dacia la 100km/h ambulanta nu ye ia deacolo decat cu sacul.nu face ex asta. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
driverx
Cum a spus viulian ca nu sunt frane perfecte la Dacie, si eu cum m-am saturat sa bag bani in pompe noi, manopere si tampenii, m-am gandit sa fac o mutare buna, dat fiind ca masina mea suge aer, desi lichid nu pierde....nu mai am frane. So, m-am dus la un magazin ca lumea (Unix pentru clujeni) si am intrebat de o pompa simplu circuit Renault 12. Am avut placuta surpriza sa constat ca nu e foarte scumpa. Doar 1.4 mil. Un jeg romanesc este 400-500k lei care dupa 3 luni (asta daca o lungesti, ca repede nu mai ai frane bune) trebuie schimbate garnituri & shits.



Voi ce ziceti? Mai ales cei care isi iubesc berlinutzele si vor totodata si siguranta? Ati da 1.4 mil pe pompa si/sau alte piese importante din sistemul de franare?



Eu zic ca cilindri romanesti din fata sunt OK. Nu prea am auzit plangeri. Se mai blocheaza unele, dar nu ele sunt de obicei vinovate pentru frane 0 dintr-o data. Problemele cele mai mari sunt la cilindri spate, repartitor si pompa. Ati baga bani in ceva de calitate?



Multumesc anticipat.



:shock:
driverx
Ahh, am uitat sa spun ca jegul de pompa cumparat in septembrie a murit in decembrie, schimbat garnituri, dar mecanicul a constatat ca e cam ovala.... :roll: :roll: :roll: :roll: 3 LUNI



:shock:
AC
La masina mea, din '88 pana in '90 au fost schimbate 2 pompe dublu circuit dupa care am pus simplu circuit si asa asa a ramas pana in ziua de azi. Merge perfect, nu am schimbat nici o garnitura la ea icon_evil.gif Paradoxul este ca de atunci am foarte mari probleme cu revizia tehnica :wink: Oare astia care produc pompele astea (inclusiv UAP) nu au reusit sa se sesizeze in mai bine de un deceniu si jumatate ca sa le scoata din fabricatie?? Cu ce sunt oamenii vinovati sa traga atatea la revizie pentru incompetenta lor? icon_evil.gif icon_evil.gif
driverx
Mah, nu stiu ce sa zic. E adevarat ca am folosit ceva lichid de Oradea, ma gandesc ca ala imi mananca gunoaiele astea de garnituri, ca repede sa innegrit lichidul in rezervoras.



Cert e ca m-am saturat sa am doar 2 sapt max frana perfecta....



:shock:
viulian
QUOTE


Cert e ca m-am saturat sa am doar 2 sapt max frana perfecta....  


Da .. si eu la fel.. m-am saturat sa mi se slabeasca frana asa.. in timp.. implacabil.

Acum ce sa zic, de vreo doua saptamani merge OK de cand schimbai pompa.. dar stau cu frica-n san ca poate ma trezesc intr-o zi si iar tine taman la fund pedala sad.gif



Chiar, la renault exista de vanzare si pompe dublu circuit gen ICP ?
Andy
depinde de norocul pe care il ai. sa stii ca si astea straine pot sa-ti faca fig (mai rar dar sa poate). io iti urez multa bafta cu masina ta si un paste fericit tie si tuturor salut
Dreamer
Readuc la viata acest topik, ca sa nu deschid altul. Am cautat pe forum si asta e singurul care este un pic mai apropiat de problema mea.
Treaba e in felul urmator. Nu am frane de nici o culoare, nu scapa lichid pe nicaieri, Garniturile de la pompa de frana le-am schimbat de 2 ori. Aerisirea este facuta corect, dar fara nici un rezultat.
Martorul de pe bord este aprins tot timpul dar se stinge pt 1 sec in momentul in care apas frana, dar se aprinde iar cand ajung cu frana in podea. Sonda este buna .... pt ca am schimbat-o de 3 ori smile.gif
Ceva sugestii ? pls smile.gif
Cristy
Si eu am facut franele pe fata si pe spate(schimbat garnituri,aerisit,schimbat placute si ferodouri) iar pedala s-a inmuiat intr-o saptamana
lichidul nu a scazut in vad.de la ce poate fi? Are si simptomele descrise la inceput...cand pun frana nu prea merge bine motorul(are legatura?). Multumesc
Dreamer
Am schimbat pompa de frana si tot nu ii dau de cap, maine dimineata o iau de la capat, am un eritrier care are reductie, am sa-l schimb, poate o sa vad ceva rezultate.
Frane este moale, se duce pana la fund, dar in momentul cand atinge fundul se blocheaza rotile. Poate mai are aer .... sincer nu stiu unde ... ultima aerisire s-a facut in service, la reprezentanta Dacia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.