Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: instalare avarii pe 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Andy
fratilor vreau si eu cateva detalii despre cum sa imi montez avarii pe dacia mea 1300 care nu a avut asa ceva nici de la mama ei. nu sunt bata la electrica dar vreau sa stiu daca se fac pe releul de semnalizare sau e unul separat
whitesorcerer12
cred ca tot pe ala de semnalizare..

dar cum e posibil sa nu fi avut??
Pedro
Sunt unele mai vechi care nu au avut instalat din fabrica , a mea e din 81 si nu a avut , proprietarul dinaintea mea in schimb i-a pus , cum, nu ma intrebati ca habar n-am
OCEBE
a mea e din '80 si a avut (lumini de) avarii de la mama ei; mai are un releu in plus dedicat in afara de cel de semnalizare.
marius-gabriel
OCEBE, a mea e tot din 80 si a avut din fabrica,insa nu mai am la ea decat releu de semnalizare(electronic).Din ce luna e a ta?
AC
OCEBE, te inseli. Releul de semnalizare indeplineste si functia de "avarii".
marius-gabriel
AC, chiar mai exista un releu suplimentar la 1300.

Eu l-am scos, insa imi merg avariile doar cu contactul pus.Daca alimentez inainte de contact merg si fara sa fie contactul pus, insa imi si semnalizeza fara contact ceea ce ma enerveaza
AC
marius-gabriel, e prima dat acand aud de asa ceva. Poate ca au fost facute ceva modificari la instalatia electrica? :shock:
tarzy
pai nu-i mare scofala, trebuie sa-ti alimentezi cu +12 V firele de semnalizare (culorile sunt rosu si albastru) tot ce trebuie este sa ai grija sa separii prin relee sau diode stanga - dreapta
OCEBE
QUOTE


OCEBE, te inseli. Releul de semnalizare indeplineste si functia de \"avarii\".


crede-ma ca stiu ce-am pe masina; releul dedicat semnalizarii avariilor este fixat pe tabla de la polita, in locul manetei de frana de mana (cum era la primele modele)



ptr. marius-gabriel:

data nasterii autoturism: iunie 1980
whitesorcerer12
mey oameni buni, nu va luatzi de om, ca sigur stie cu ce se mananca masinutza lui....
driverx
Daciutza mea din 77 nu avea. Vechiul proprietar a pus ceva releu (rusesc) te si sperii cand il vezi. Nu prea mai merge, mai ales daca motorul este oprit laugh.gif (stupid...ha?...cum pornesc motorul, cum incepe sa blinkaie). Va fi inlocuit cat de curand cu unul de semnalizare.



:shock:
whitesorcerer12
e cu piese f4rantzusesti?

cum mere motoru?
driverx
whitesorcerer12,



Desi e terminat (nu stiu ce a facut vechiul proprietar dar am scos pamant cu lopata din el) deja segmentii aratau semne de oboseala la 60k km cand am luato, de cuzinetii ma rog sa stea la locul lor, dar in rest merge super, nu troncane, merge regulat, o bijuterie. Mai ales de cand are aprindere electronica.



Si caroseria e frantzuza :wink:



:shock:
driverx
Deci ii voi pune avarii ca lumea. Exista ceva special pentru asta? La berlinele noi cum e rezolvata problema aceasta?



In afara de avarii, ce chestii practice mai merita sa ii pun? Vichendu asta am dotato cu alarma, vichendu ce urmeaza inchidere centralizata, tot vichendul asta i-am pus pompa electrica stropitoare, ca m-am saturat de aia de picior si maneta actionare parbriz din consola volan (originalul avea langa robinetul de caldura)



:shock:
whitesorcerer12
poti agata de bara aia niste proiectoare..

mocheta inauntru sa fie mai liniste...

cum naiba ii pui inchidere la modelu asta ca are yala in butuc si stiam ca nu mere...

de acre aprindere ai?

de ce nu pui de aia electromagn?

si baga o consola de aia de incalzire, ca bordurile vechi baga un vax de caldura..



apoi un subwoofer si o statie pe ea sa se auda belea icon_twisted.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif
driverx
whitesorcerer12,



Toata lumea ramane cu fata lunga cand le zic ca imi pun centralizata si ma intreaba de siguranta ce model de Dacie am si spun 1300.

Da fratilor, este metoda de adaptare a inchiderii centralizate pe 1300. Chiar destul de eleganta. Inca nu am montato, inca nu am desfacut usa sa vad cum incape actuatorul, dar am variante de back-up.



Si stii care e farmecul la metoda mea? Ca poti sa actionezi centralizata din cheie !!! Am auzit ca altii au schimbat yala si alte smecherii, dar in cazul in care raman fara baterie, tot trebuie sa isi sparga masina, sau sa isi puna o sarma prelungitoare prin aripa ca sa poata deschide masina. La masina mea nu va trebui. Totusi, are doua dezavantaje:

1) Nu se poate actiona centralizata la incuiere prin cheie, ci doar la descuiat.

2) Sistemul nu va fi asa rezistent la apasari foarte mari pe buton asa cum rezista conceptul original. Dar oricum, o dacie o poti deschide cu unghia laugh.gif asa ca nu trebuie recurs la metoda ciocanului in buton smile.gif



Alte avantaje:

1) Nu trebuie manarit nimic in usa. Poate nici chiar gaurit...dar asta ramane de vazut

2) Sistemul poate fi eliminat in 10 minute in caz ca se strica. Chiar daca se strica, masina va putea fi utilizata ca si inainte cu sistemul mort pe ea. Daca moare bateria de la telecomanda (sau actuatorul), se va putea deschide centralziata din cheie, dar pentru incuiere, trebuie fiecare usa incuiata manual.



Dupa ce o montez, daca va intereseaza detalii, am sa fac un tutorial.



Oricum...inca nu stiu sa pun pe spate, care teoretic e mai usor. Tot ma streseaza problema, ca mecanismul usii are cursa mai lunga decat actuatorul.



Oricum, mai am o varianta (in cap, nimic testat) cu yala ultimul model, dar cu buton clasic (ar functiona la fel ca si pe Daciile noi) doar ca nu trebuie sa dai gaura in tabla si sa cumperi chei noi. Dar asta costa bani (yale noi) si cred ca o voi abandona.



whitesorcerer12, Electromagnetica as pune, daca as gasi in CJ si as mai strange din fund sa fac niste bani. Acuma are una tranzistorata de TgMures.



Instalatie audio nu prea ma intereseaza, mai ales ca eu sunt metalist, si oricum, cu partzurile de boxe care le am acuma, lumea tot intorcea capul. icon_twisted.gif



:shock:
driverx
So, pentru avarii, exista ceva special? Cum fac astia la berlinele noi? Pun un releu de semnalizare si unul pentru avarie?



:shock:
marius-gabriel
OCEBE, ai dreptate cu releul ala.E unul din fier asa.Eu l-am eliminat insa ti-am zis cu ce dezavantaje.

Masinuta mea e nascuta in decembrie`80 :wink:
marius-gabriel
Si legat de aprinderile tranzistorizate am vazut ca si cei de la IPA din Bucuresti fac si eu pe ele instalat si un buton cu care se face trecere pe aprinderea clasica.

Au cutia mai mare si sunt din tabla comparativ cu "chibritele" de la Vitacom.

Eu pe cea de la Vitacom o am de vreo 3 ani si merge fara nici o problema.

Scuze daca am fost off-topic.... :oops:
Ov
io la a mea din 79, aveam avarii din fabrica puse si foloseau acelasi releu cu semnalizarea, care era cilindric din tabla.
marius-gabriel
..si in loc de 3 craci cum au cele elecromecanice avea 4..nu-i asa?
MoGas
Eu acum sint in cercetari pentru a adapta avarii la berlina cea din 1974. Toata smecheria e de la butonul acela (cred).
Marty
Eu mi-am pus avarii la 1300 din '72 si am facut circuit separat, cu releu separat.
Gusti
Sunt 2 tipuri de relee de semnalizare:

1. Model mai vechi,electromagnetic, cu bimetal, cu 3 picioruse care au urmatoarele semnificatii:

-Alimentare 12V

-Iesire circuit de forta

-Iesire martor bord

2. Model mai nou, electronic, cu releu Reed, cu 4 picioruse cu semnificatiile:

-Alimentare 12V

-Iesire circuit forta

-Iesire martor bord

-Masa.

Care si cum sunt nu mai tin minte dar am sa fac mai incolo in Paint o poza cu leg electrice cu ambele modele ca sa va vina mai usor si am sa o postez acilea.
Gusti
Asa cum am scris in postul anterior fac upload la schema circuitului de avarie si semnalizare.

P.S. Pentru cei care sunt din Iasi si care au probleme si cred ca le pot fi de folos, daca se doreste pot lasa un nr de telefon.

Mailul si YM le aveti deja.

Sanatate la toata lumea.
tarzy
QUOTE(\"Gusti\")
Sunt 2 tipuri de relee de semnalizare:

1. Model mai vechi,electromagnetic, cu bimetal, cu 3 picioruse care au urmatoarele semnificatii:

-Alimentare 12V

-Iesire circuit de forta

-Iesire martor bord

2. Model mai nou, electronic, cu releu Reed, cu 4 picioruse cu semnificatiile:

-Alimentare 12V

-Iesire circuit forta

-Iesire martor bord

-Masa.

Care si cum sunt nu mai tin minte dar am sa fac mai incolo in Paint o poza cu leg electrice cu ambele modele ca sa va vina mai usor si am sa o postez acilea.


nu prea inteleg ce ai vrut sa spui



din cate stiu eu releul are o bobina (deci 2 borne) care atunci cand este alimentata deschide un contact ce permite o alimentare cu amperaj mai mare ("de forta"), alimentarea marorului de bord nu estre facuta prin releu.
marius-gabriel
tarzy, sunt si modele mai vechi electromecanice cu bimetal cu 4 picioruse

iti spun sigur
MoGas
QUOTE
Eu mi-am pus avarii la 1300 din '72 si am facut circuit separat, cu releu separat.


Nota 10 de la mine pentru ingeniozitate :!: :!: :!:
tyka
si eu tot separat cai mai bun. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Gusti
Mi se pare o complicate inutila sa pui 2 relee, unu pentru semnalizare si unu de avarie...

Se poate face si mai usor decit am prezentat in schema dar asta inseamna sa ai si avarie si semnalizare fara contact sau ambele doar cu contact.

Ce varianta preferati? biggrin.gif
whitesorcerer12
ambele cu cointact..dar totusi poate vrei sa lasi masina 2 min undeva pe avarii..cm faci atunci??
driverx
Avariile trebuie sa mearga fara contact. Punct.



:shock:
whitesorcerer12
pai asta am vrut sa spun si eu!
Gusti
In schema care v-am prezentat-o aveti cum sa se faca avarie fara contact si semnalizare cu contact. Cred ca am explicat destul de bine.Daca aveti nelamuriri intrebati-ma
Clemdark
Salutare Natiune am o proble cu instlatia electrica Cind am cumparat autoturismul Dacia 1300 (din 1979) instalatia electrica era la pamint nici nu pornea masina am cumparat o instalatie de dacie 1300 pt modele mai noi ( cu doua faruri rotunde ) fara turometru si m-am apucat sa o schimb am scoso pe cea veche si m-am apucat sa o pun pe cea noua totul ok am rezolvat-o 75% functioneaza (pozitie, faza scurta, faza lunga, semnalizare, stop pe frina, aprinderea, incarcarea bateriei, mersul cu spate) acuma nu stiu cum sa-i fac ca nu se aprinde in bord nimica inafara de becul de la semnalizare

Daca ma poate ajuta cineva sa imi fac si eu pe masinutza mea sa mearga avariile becurile din bord sa se aprinda si ceasurile de la : apa, ulei, benzina, incarcarea bateriei



precizez ca mi-au ramas in masina vreo 15 fire care nu stiu unde sa le montez chestia este ca nu am nici o tensiune pe ele (sunt nule) Sau daca detine cineva o schema in detaliu de la bordul daciei ma voi descurca mai bine
raig
sa stiti ca toata smecheria e chiar butonul acela biggrin.gif

eu stiu sigur ca mi-am facut avariile pe dacia mea din 77

fara sa mai adaug nici un releu

butonul ala are doua pozitii si vreo 7 contacte

in pozitia inchis face totusi un contact pe care eu l-am legat la alimentarea releului de semnnalizare (adica firul ce aduce curent in releul de semnalizare l-am prelungit prin contactul de la butonul de avarii in pozitia inchis, firul asta e legat pe contact de aceea merg semnalizarile doar cand e contactul pus)

in pozitia deschis (cred ca am inversat inchis cu deschis da vedeti voi pe buton) am legat o noua alimentare pentru releu la grila care are curent si fara contact si sunt acolo inca vreo 3 contacte prin care am legat iesirea de la releu si cele doua semnalizari (este evident pe buton un contact in Y , adica da curent spre doua directii)

asa se explica si de ce cand semnalizezi si pornesti avariile acestea au prioritate (semnalizarea este oprita)

cred ca cei care au mai pus un releu nu au inteles cum se fac contactele din buton

n-am vazut masina din fabrica cu doua relee

daca nu se intelege mai pot face precizari
thatsme
Andy>> daca pana acum nu te-ai lamurit da un semn de viata si-ti spun si eu o metoda, dar acu chiar ca nu am chef sa desenz :mester:
B31AYZ
Salut ,



Eu am buton de avarie instalat si functional pe D1300 din 80 (asa am cumparat-o) si as vrea sa stiu daca se poate face legatura cu stopurile de mers inapoi , in sensul ca atunci cand se aprind stopurile sa porneasca semnalizarea .
whitesorcerer12
la ce-ti veni ideea asta sadica de a dreptul???
B31AYZ
Adica ... ??? .Pai vreau sa fie ca la masinile noi cand dau inapoi sa se aprinda si avariile plus beep-ul respectiv .M-am exprimat gresit ?
thatsme
[quote]

Eu am buton de avarie instalat si functional pe D1300 din 80 (asa am cumparat-o) si as vrea sa stiu daca se poate face legatura cu stopurile de mers inapoi , in sensul ca atunci cand se aprind stopurile sa porneasca semnalizarea .

[/quote]

Pai traiesti in tara tuturor posibilitatilor :mrgreen: si de asemenea ai o masina care i-ti da posibilitatea sa-i pui si elice pe plafon .... si poate zboara :twisted:

Cum sa nu se poata ................. doar ca tre sa muncesti un pic. :wink:

Sa mearga si clansonul intermitent cand dai inapoi, sau vre-un BUZZER dintr-ala tampit nu ai vrea ?? :shock: Nu ca nu ar fi posibil ... dar s-ar putea sa iasa o schema .... cam periculoasa 8)
B31AYZ
Am buzzer montat si pentru faruri aprinse si pentru mers inapoi .Eu vreau sa mearga si avariile cand dau inapoi .Pe timp de ceata cand parchez la mine e trafic mare pe straduta cam ingusta , cu greu incap doua masini si vreau sa fiu vazut din timp pentru ca imi sare din viteza cand dau inapoi sau nu intra din prima .

Vreau sa stiu cum pot sa fac asta fara sa fac prostii.
thatsme
1.Stii ceva electronica ?? Asa de baza .. relee, cu sa corodezi o placuta ... etc ? :shock: Daca da raspunde-mi si ma chinui sa-ti fac o schema ...a .. e vital sa ai si un aparat de masura daca vrei sa te apuci de chestia asta.

Daca nu .... suna un prieten :wink: care se pricepe :mester:

2.Zici ca ai buzzer .. dar e intermitent ca la smercheri sau suna in continuu de bolund?? :roll: ca eu credeam ca vrei sa ai semnalizare ca la TIR-uri .... :?
whitesorcerer12
sau incearca sa iti pui o alarma, si cu asta ai terminat treaba!!
B31AYZ
thatsme,



Am buzzer care suna continu .Nu e smecher , dar eficace sa alerteze pe cei din spate . La relee nu ma pricep si nu am aparat de masura .Cand aveam timp imi placea sa-mi bag nasul in electronice si nu mereu cu succes .

Ma gandeam ca nu este asa de complicat .Totusi daca poti ,fa te rog o schema mai "clara" si incerc.

Singur mi-am pus temporizator la stergatoare .Imi cereau 500.000 la service sa-l puna si sunt multimit , merge perfect . Nu uita ca am D1300 din 80 ' .As vrea sa incerc .Multumesc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.