Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vine caldura!!!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
marius-gabriel
Ma gandesc cu groaza ca incepe sa vina caldura si odata cu ea incep sa apara probleme legate de presiunea uleiului, temperatura apei si multe altele...

Ma gandesc sa dezbatem aceste probleme si eventual sa incercam sa gasim unele solutii care sa faca viata motorului mai usoara
driverx
Da



La mine deja se manifesta fenomenul de percolare. Cat costa un scut dinala de carburator?



:shock:
marius-gabriel
vreo 80 de mii.te referi la tabla aia nu?
driverx
Da, ala care se pune deasupra galeriei.



:shock:
cristi_21us
percolare= ?

acum o sa fie prima vara de cand am luat masina si abea astept sa vad probleme . icon_mrgreen.gif
Ov
culmea e ca la mine cat timp am avut 1300, nu am avut niciodata probleme cu percolarea si nu aveam nici tabla aia cu azbest dintre galerie si demaror, nici tabla dintre carb si galerie. Ca le-am pus eu mai tarziu (din considerente estetice :wink: ) e alta treaba, dar nici pana atunci nu a facut figuri
Pedro
Apropos de caldura mare , oi fi facut io bine ca i-am schimbat lichidul de racire si am pus 3 l antigel , vara e mai bine sa pui mai multa apa distilata , se face racirea mai bine doar cu apa distilata si f putin antigel????
driverx
Ov,



Ehh, crezi ca pe mine ma bucura faza asta? Ideea e ca daca o las cam 5 minute dupa aia porneste la sfert de cheie, daca sta mai mult, porneste foarte greu si cu scuturari. Dupa cateva explozii aiurea, merge perfect dintr-o data.



:cya:
driverx
Anul trecut, dupa ce sa incalzit, a mai mers o perioada pe aer de pe galerie, si pornea a naibii de greu, acuma are aer direct de langa radiator, dar tot face smecherii...Nu stiu ce sa mai zic...



:shock:
Ov
a, io nu aveam la 1300 nici clapeta de aer, si tot timpul tragea din fata filtrului
driverx
Ov,



Nici a mea nu are ('77), dar asta nu m-a oprit sa ii trag un tub gofrat pe galerie...



:shock:
van den plas
QUOTE


La mine deja se manifesta fenomenul de percolare.  

Cum naiba ? Eu am incalzit benzina care intra in carb. ,de nu puteai sa tii mana pe furtunasul ala. Temperatura lichidului de racire ajunsese la 95 gr. Am si flansa pata calda, care si asta incinge carburatorul. Mai era si cea mai calduroasa zi de pana acum. Si totusi "n-a percolat" nimic. Cum e posibil ? Daca e vorba despre altceva ?
driverx
Eu la asta m-am gandit, dar daca ai alte sugestii....In rest masina merge mai bine ca niciodata. Acum, ca frigul a cam plecat, am pus inapoi si gazele de carter in carburator. Inainte sa il pun inapoi cam dadea in nas la accelerari bruste. Acum, nu mai am nici o alta problema, chiar se comporta sportiv (fata de cum mergea mai demult).



Acum are aer direct de langa radiator (in dreapta), are aprindere tranzistorizata, fise noi, bujii noi, merge super rotund, dar mi-a aparut faza asta cu pornirea la cald dupa n minute.



Oricum, o sa mai dau un ochi prin carte sa vad probleme posibile cand e lenta pornirea la rece.



:shock:
marius-gabriel
Aceeasi problema o am si eu.

Deja vara cand afara sunt 35 de grade si merg cu ea 10-15 Km de-abia mai porneste prima oara.

Daca o las 5 minute..decat ii arat cheia..si porneste.

Si am si tabla aia sub carburator..dar vorba lui Ov..e mai mult de estetica si sa vad daca curge benzina, sa am unde sa pun jicloarele cand desfac carburatorul,etc.

Eu am clapeta vara/iarna la filtru dar..degeaba...
AC
Atentie cetatzeni! smile.gif Percolarea mai poate aparea frecvent din motivele:

- cui poantou uzat

- nivel prea mare al benzinei in camera de nivel constant.

Verificarea e simpla in aceste cazuri: scoateti tubul care aduce aerul din filtru de aer la carburator astfel incat sa vedeti interiorul carburatorului. Porniti masina si uitati-va in interiorul carburatorului dupa care o alta persoana opreste motorul. Se vede cu ochiul liber dupa oprire cum in difuzor curge benzina apoi aburi de la benzina vaporizata pe "pata calda". Verificare banala si eficienta, garantat!
nelu
Pentru Pedro. Racirea cea mai eficienta este doar cu apa distilata (pacat ca nu merge si iarna), de aceea antigelul nu se foloseste nediluat.
driverx
AC,



Good idea. O sa verific, cand e mai cald. Azi in CJ sunt doar 8 grade. Tocmai am plecat putin cu masina, am lasato undeva 5-10 min si a repornit la sfert de cheie fara sa apas pe acceleratie si alte prostii dinastea. Doar dat din cheie.



Oricum, cam cat timp trebuie stat cu ochiu in carb ca sa observam fenomenele mentionate de tine?



:shock:
van den plas
Marius ai scris in alt topic de posibilitatea montarii unui electroventilator pe cealalta parte a radiatorului si sa pastrezi si "paletii'. La acelasi lucru m-am gandit si eu, dar ventilatorul sa fie pe aceeasi parte cu paletii. N-am facut masuratori,dar cred ca are loc. (radiatorul ,bineinteles ,ar trebui sa fie mare). Elicea o sa fie deplasata putin in stanga fata de radiator, dar se poate face o adaptare pt. a o fixa. Pornirea se poate face de la bord ,atunci cand este nevoie.(radiatoarele mari cred ca nu au locas pt. termocontact ; cel putin al meu nu are) Iarna se scot paletii si ramane numai electroventilatorul pe care il folosesti numai daca e cazul.
marius-gabriel
van den plas, nici eu nu am masurat decat "ochio-metric" si nu prea cred ca intra.Eu am si radiator mic sad.gif

La acelasi lucru ma gandeam si eu sa-l pun pe un buton pr bord (cu releu) si sa-i dau drumul dupa ce motorul s-a incalzit.

Pana la urma, daca nu pot sa-l pun prin interior langa paleti sau pe exterior fara sa trebuiasca sa tai masca, renunt la paleti pt ca eu cred ca mai multa treaba face electroventilatorul .

In principiu ma gandesc sa fac un up-grade si sa-mi caut pe la dezmembrari un radiator mare si eventual sa pun 2 electroventilatoare.

Chiar asa...stie careva ce radiator de altceva s-ar potrivi pe Dacie?Si daca s-ar gasi pe la dezmembrari la un pret bunicel?
AC
nelu, scurgerea de benzina apare IMEDIAT dupa oprirea motorului (de aceea trebuie ca altcineva sa opreasca motorul), o sa observi foarte usor daca ai probleme de genul asta.
AC
Scuze, raspunsul era pentru driverx, nu pentru nelu,
AC
marius-gabriel, nu fa greseala sa cumperi radiator de la SH! Aceasta piesa trebuie privita ca un "consumabil" deoarece odata cu trecerea timpului depunerile de piatra fac radiatorul practic inutilizabil, schimbul de caldura nu se mai poate face normal. Din cauza acestor depuneri multi se plang aici de supraincalzirea motorului. Nu cumparati radiatoare mai mari ci radiatoare NOI! Inca un sfat: aceste depuneri nu se pot curata decat mecanic (am mai explicat asta undeva in alt mesaj). "Potziunile" miraculoase care se gasesc in magazine reprezinta un alt mod rapid de a pierde banii. Tot ce va explic acum nu sunt teorii ci fapte cu care m-am confruntat acum 2 ani.
oSerX
Si eu am probleme cu caldura ... imi sta acul la apa vara sussssssssss de tot ...... mi'e frica sa nu'mi sara naibii busonul de la radiator .... mentionez ca am gpl si chiuloasa rectificata pana la cota maxima admisa ( cred - rectificarea am facut'o la atelier la cornel caprita si banuiesc ca e destul d ebine facuta deoarece e f. bun prieten cu unchiul meu, fosti colegi, etc ) .... Intrebarea e de ce se incalzeste asa de rau ? ..... radiator mare... elicea aia prinsa pe pompa de apa .... aerisirea facuta de draci .... nu pierde lichid ..... nu stiu ..... pls help .....



oricum motorul chiar ARDEEEEEE .... nu e vb de sonda defecta ....... zic eu ...... e durere .......
marius-gabriel
AC, se poate sa ai dreptate.

dar stiu cateva retete de solutii pt curatarea lor, solutii luate de prin carti.

rezultatul nu-l stiu ca nu am incercat inca ...
paulp
stiu si io o solutie de asta minune icon_twisted.gif , dar "curata" de tot masina 017.gif (isi mai aminteste cineva de sticla mea de benzina si bricheta, am uitat unde le-am pus icon_mrgreen.gif )
van den plas
Subscriu si eu la ce a scris AC. Daca iei de la SH nu stii ce cumperi. Eu am avut vechiul radiator infundat cu "pilitura" de etanseizat radiatoare. Aia nu mai ai cum sa o scoti, decat poate mecanic. Pt. asta vroiau sa dea niste gauri in el si dupa curatare sa le astupe. Evident ca nu merita. Cu un radiator mare (nou) si pastrand "paletii" ,cred ca iti rezolvi problema. Eu asa am si face fata vara la circulatia din Bucuresti. Daca-i pui electroventilator ,cu atat mai bine. (mai putin fiabilitatea). Daca reusesti sa le montezi pe amandoua - lux.
northwood
oSerX, incearca sa scoti termostatul din circuit si vezi daca ai aceleasi simptome.
marius-gabriel
northwood, scoaterea termostatului nu e indicata nici vara. se pune unul care sa deschida la o temperatura mai mica.

recunosc ca si eu umblu vara cu el scos laugh.gif
northwood
marius-gabriel, lasa omul sa-l scoata asa, de-un test, sa-si faca o parere. Daca nu mai incalzeste exagerat, poate sa puna alt termostat, eventual pe cel vechi montat corect smile.gif
tyka
daca temperatura motorului este antre 80 si 95 ,nui problem. icon_mrgreen.gif
oSerX
vreti sa va sperii !??? Toata vara trecuta am mers cu termostatul scos si mergeam cu grija ... nu o acceleram aiurea in trafic .... am pus termostat care deschide devremeeee rau inainte de asta .... deci nu stiu cum sa rezolv treaba ....



Ma gandeam ca exista frecari mari piston/camasa ?!??



E posibil sa fie din cauza planarii chiuloasei !?
driverx
paulp,



Stim, stim. icon_mrgreen.gif N-am uitat. cum sa uitam asa ceva? laugh.gif



:shock:
marius-gabriel
oSerX, e foarte posibil sa se incinga din chiulasa.

ma tem ca si la mine e acelasi lucru...
oSerX
marius gabriel ...... ai vreo idee ? de ce ? cineva zicea sa nu fie infundat vreun canal prin chiuloasa ..... chestia e ca iarna merge super ... nu se incinge peste bunul simt .... doar vara chiar si fara termostat !



Vreau sa'mi iau un electroventilator in scurt timp !
Ov
driverx, la ce ziceai tu, ca nu-ti porneste cand e cald motorul, incearca si tu din pura curiozitate o alta bobina de inductie, ca si mie mi-a mancat nervii acu' vreo 3 ani. Masina mergea belea, dar daca o opream, nu mai pornea de nici o culoare, si am mers asa vreo 4 luni pana m-am prins (si crede-ma ca am schimbat o gramada, ajunsesem la concluzii d'alea cu pistoane sparte si alte sf-uri d'astea). Faza ciudata e ca a naibii bobina dadea scanteie (aveam si aprindere el), dar d'abia intr-o noapte pe intuneric calumea, m-am prins ca era de kko scanteia.
marius-gabriel
oSerX, si cauza maririi raportului de compresie, e normal sa se incalzeasca mai tare.

eu asa cred si cred.

am dat chiulasa jos,am bagat sarme prin canale,nimic....

radiatorul dat jos si spalat,pompa de apa noua.

ma gandesc acum sa schimb si fulia.

oricum am sa-mi pun si electroventilatorul.daca pot sa pastrez si paletii ar fi perfect,daca nu incerc sa mai fac rost de un electroventilator si sa pun 2.

oricum si fara paleti e bine ca ma gandesc ca nu se mai uzeaza asa repede cureaua si se obtine si un foarte mic spor de putere(mic dar e de bine biggrin.gif )
van den plas
Stiu pe cineva care vrea sa-si puna doua electroventilatoare de Nova ,care se pare ca incap mai bine. Sporul de putere se pare ca e de 2 CP, atat a castigat 1310 (cu electroventilator) fata de 1300.
marius-gabriel
nu prea cred ca se obtin 2 CP...desi mi-ar placea sa cred..

si daca pun 2? obtin 4 CP????? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

oricum, macar un manz daca se castiga si tot e bine...
OCEBE
QUOTE


nu prea cred ca se obtin 2 CP...desi mi-ar placea sa cred..  
si daca pun 2? obtin 4 CP?????    

oricum, macar un manz daca se castiga si tot e bine...


se castiga in putere, poate chiar 2CP (mai mult nu cred)
calinp
se castiga 2CP atunci cand se scoate elicea metalica cu care ara dotata 1300....daca elicea este de plastic sporul de putere este nesimnificativ....
van den plas
La "Tuning-Lupul in blana de oaie" se afirma ca s-au castigat "2-3 pana la 4 CP". Tipul e supermeserias si probabil ca stie ce spune.
dadu221
am si eu o intrebare legata de ce se vb pe la inceputul topicului . ce ie aia percolare si ce e rau daca dupa ce am facut testul cu oprirea masinii uitandu-ma in carburator pe unde se vede jiglorul ala cu cioc am constatat ca ies vapori la oprire?? (o data am oprit-o eu si cand am scos jiclorul de relanti ca sa suflu in el m-am umplut de vapori d`aia)
AC
QUOTE


se castiga 2CP atunci cand se scoate elicea metalica cu care ara dotata 1300....daca elicea este de plastic sporul de putere este nesimnificativ....


biggrin.gif biggrin.gif

Puterea suplimentara nu se obtine din faptul ca elicea-i mai grea sau mai usoara ci ca motorul functioneaza la temperatura optima (nu este racit permanent cum se intampla la sistemul fara electroventilator)!
calinp
ai vazut tu sa scada temperatura motorului atunci cand creste turatia, sau daca merge mai mult timp? nu cred....temperatura optima oricum e dictata de termostat ca ala controleaza debitul de apa care trece prin radiator (la turatie constanta...).



pentru antreanarea elicei de metal se consuma o putere mai mare decat pentru cea de plastic (diferenta de greutate e de cel putin 1-1,5 kg) si de aceea a fost inlocuita la masinile mai noi...pentru a reduce pierderile de putere....



electroventilatorul in schimb creste eficienta sistemului de racire in conditiile de mers in oras.
teodor
In manualul DACIA , asta de e pe piata acum, scrie ca se poate curata radiatorul(obligatoriu) cu o solutie (i se da si reteta) .Sunt sceptic in ceea ce priveste curatarea radiatorului cu asa ceva. :shock:
marius-gabriel
a mea a avut de tabla dar l-am schimbat cu cel de plastic.

sincer, cel de plastic nu raceste la fel de bine ca cel de tabla si plus ca asta vara din cauza caldurii si a turatiei s-a dezmembrat(cred ca s-au incalecat paletii).

aveam vreo 120 si cand am auzit poc-poc-poc in capota am zis...gata.s-a f.... motorul.168.gif

am deschis capota si nu mai ramasese nici un palet.

vreo doua aripioare erau infipte in saxofon...

deci,alt dezavantaj al paletilor.

si puterea se castiga datorita faptului ca nu se mai opune rezistenta sa invarta paletii
driverx
Ov,



In noiembrie am pus una noua. Ca cu aia veche, nu pornea decat dupa crize mari, desi dupa aia mergea. Also, mai am o aprindere de Th Mures. Sper ca nu sa belit.



:shock:
whitesorcerer12
eu am schimbat paletii cu electric..si nu simt nici o diferenta..

iat temp opyima e dictata de termostat, da, dar vara , cand sta acu numa pe la 90 termostatu sta deschis tot timpu si temp e mereu peste valoarea lui de deschidere...



asa ca nu o mai dicteaza el...

acu as vrea sa pun si paletii inapoi daca vina vara, dar sa vad daca incap amandoua.

2 electrice nu incap sigur pe aceeasi parte a radiatorul;ui!!!

am masurat exact
OCEBE
QUOTE


si puterea se castiga datorita faptului ca nu se mai opune rezistenta sa invarta paletii


asta asa e;

dezavantajul in ceea ce priveste performantele masinii a elicelor metalice este ca din cauza masei proprii mari, se nasc momente de inertie foarte mari ce se opun accelerarii motorului. (daca cineva este curios, se poate si calcula ce inseamna acest lucru; va asigur ca nu e de neglijat)
whitesorcerer12
si daca e de plastic vrei sa spui ca o simte motorul, care are deja ditai volanta in carca??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.