Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.ambreiaj - 2. alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dadu221
Probleme, probleme, probleme si o am de numa 1 luna sad.gif( :cry:



1: Problema cu ambreiaju este ca imi intra mai greu in viteza 1(la inceput am crezut ca nu sunt eu obijnuit cu masina si pt ca nu nimeream viteza unde trebuia) si mai face uneori figuri si la a 3-a ba chiar se aude ca si cum nu ash fi apasat ambreiajul pana la fund. Cand ajung la semafor si o scot pe liber si pun frana uneori mi se opreste motorul (am si un relanti f mic asa ca pt consum ca din masina nu se aude motorul pe liber). Cand pornesc de pe loc se aude un huruit dar nu stiu de unde vine .. am crezut ca este pt ca am motorul subturat .. sa fie asta oare? E acelasi uruit care se aude cand iau curba maxim stg (pe serpentinele dintre brasov si predeal). Io sunt un biet incepator ca nici sa ma exprim in domeniul asta nu prea pot asa ca aveti mila de mine si spuneti-mi si mie cama car ar putea fi cauzele. Fostul proprietar a spus ca i-a schimbat placa de presiune de curand.



2. Masina mea nu vrea sa porneasca impinsa de nici un fel si in mers daca mai dau drumu` la incalzire imi ajunge acul de la incarcare baterie pe rosu in stg sau la limita rosu -verde. Ajutor!! :cry:
tarzy
1. mai intai ar trebui sa verifici cum stai cu uleiul in cutia de viteze, asta cel mai bine faci la un service, vulcanizare sau oriunde vezi afise cu schimb ulei, nu trebuie sa coste decat vre-o 50K, iar daca mai trebuie adaugat in functie de ce ulei vrei sa bagi (varianta ieftina este pe la 40k /l) recomandat este ca atunci cand iei masina SH sa-i schimbi tu toate lichidele ca sa ai contabilitatea clara, ce ai schimbat, la cat timp/Km-tri, etc.

daca tot esti incepator poate ar treui sa mai lasi deoparte economia si sa-ti reglezi relantul mai sportiv, pana la urma o economie de 1l / 100 Km parca nu ar face cu injuraturile pe care le acumulezi la semafor, unde mai pui ca risti sa intre vre-un repezit in tine.

Uruitul la curbe - aproape sigur planetare sau diverse soiuri de bucsaraie, pivoti si ce dreaqu mai are Dacia la partea de directie/rulare, cel mai bine este sa pui ceva malai deoparte si sa mergi la verificat / schimbat - chiar si la un nene din spatele blocului, dar recomandat este la un service cat de cat serios - intreaba membri de pe forum ptr un meserias Recomandarea mea este ca daca dai de un meserias bun ar fi bine sa-l tii aproape. Eu am unul de vre-o 4 ani, si doar la el merg cu masina, de 2 ori pe an (primavara si toamna), acum omul stie mai bine decat mine ce si cum trebuie facut la masina, asa ca pe ansamblu (chiar daca-l cinstesc mai mult decat face) cred ca ies mai ieftin, adica imi .

2. - daca nu vrea sa porneasca inmpinsa nu are nimic cu alternatorul, pb-a era daca nu voia sa porneasca DECAT impinsa.

Cand pornesti aeroterma este normal ca acul de incarcare sa sara-n jos, ideea este ca tu sa ai grija sa nu oprest motorul inainte de a inchide ventilatorul.
dadu221
adevarul e ca pierd putintel ulei din cutie .. si nu am verificat nici daca mai are dar cred ca e ceva mai mult de atat . Oricum o sa verific si asta dar sa se mai incalzeasca putintel ca nu mai merg cu ea pana n-o fac iar legat de elctromotor am inteles ca totusi nu e normal . O sa merg la cineva sa imi verifice nush ce tensiuni dar vroiam numa s aimi fac o idee daca e grav sau nu smile.gif. Mai astept si alte idei legate de faza cu ambreiaju .. daca nu ar putea si fi si alte cauze. Daca stie cineva vreun mecanic in Ploiesti , genul de om caruia ii zici mai nene am si eu o problema cu masina si cu care te intelegi la pret .. sa imi spuna si mie ca as fi tare interesat
viulian
In legatura cu punctul 2 si acul spre rosu al bateriei atunci cand sunt multi consumatori am patit-o si eu..

Aveam probleme urate prin bucuresti la semafoare seara cand ningea.. aveam si caldura pornita, faruri, stergatori si dezaburizator si se ducea pe rosu rau de tot. Am schimbat releul cu unul electronic si acum nu mai e chiar atat de rau.. sta la limita si nu mai depinde voltajul de cat de tare ambalez (adica inainte daca ambalam pe loc la semafor, porneau toate mai repede - faruri mai tari, stergatorile dadeau mai rpd, aeroterma prindea putin suflet , etc.). Acum e OK - chiar daca nu sta pe verde.

Atata stiu..
tarzy
nu pune releu electronic, mai degraba puneti o baterie noua (si cu amperaj mai mare - 55 A ar trebui sa fie OK chiar daca ai si mamam consumatorilor)
Gusti
QUOTE
Probleme, probleme, probleme si o am de numa 1 luna sad.gif( :cry:  


1: Problema cu ambreiaju este ca imi intra mai greu in viteza 1(la inceput am crezut ca nu sunt eu obijnuit cu masina si pt ca nu nimeream viteza unde trebuia) si mai face uneori figuri si la a 3-a ba chiar se aude ca si cum nu ash fi apasat ambreiajul pana la fund.  Cand ajung la semafor si o scot pe liber si pun frana uneori mi se opreste motorul (am si un relanti f mic  asa ca pt consum ca din masina nu se aude motorul pe liber). Cand pornesc de pe loc se aude un huruit dar nu stiu de unde vine .. am crezut ca este pt ca am motorul subturat .. sa fie asta oare? E acelasi uruit care se aude cand iau curba maxim stg (pe serpentinele dintre brasov si predeal). Io sunt un biet incepator ca nici sa ma exprim in domeniul asta nu prea pot asa ca aveti mila de mine si spuneti-mi si mie cama car ar putea fi cauzele. Fostul proprietar a spus ca i-a schimbat placa de presiune de curand.



2. Masina mea nu vrea sa porneasca impinsa de nici un fel si in mers daca mai dau drumu` la incalzire imi ajunge acul de la incarcare baterie pe rosu in stg sau la limita rosu -verde. Ajutor!! :cry:

1. Dupa cum descrii tu problema s-ar parea ca ai probleme cu sincroanele sau cu unu sau mai multi rumenti din cutie si cred ca cei de pe axu secundar, cel cu sincroanele pe el.Sau diferentialul.Ori pinionul de atac ori satelitii.

2.Releul daca este reglat bine, indiferent de soi nu face probleme de astea.S-ar putea sa ai probleme cu alternatorul, mai exact citeva spire de pe rotor in scurt, periile de pe rotor uzate, una sau mai multe diode din punte duse sau obosite.

Verifica toate astea si vezi ce se mai intimpla.
dadu221
in primul si in primul rand o sa comletez uleiu in cutie smile.gif ca mai am o tzara si nu costa . legat de alternator.. io nu pun mai si farurile pe ea ca apoi imi ia curent numa din baterie sau dreq stie ce mai face .. am mai vazut la cineva cu dacie ca a mea ca ii scade dar numa putintel si acul este inca pe verde. Am inteles ca totusi ar fi ceva de la releu .. o sa ma uit cand se face mai cald smile.gif) de fapt o sa ma uit la cum imi repara cinve buba asta smile.gif. Pe mine ma speria aia cu cutia de viteze ca sunt sarac si zgarcit . Da ` ma fac io mare
zax
1.Daca zici ca nu intra in viteza s-ar putea sa fie si ambreiajul prea strans si sa nu decupleze de tot atunci cand il apesi. Daca tine foarte jos (adica cupleaza imediat cum ai ridicat putin pedala) incearca sa-l mai slabesti un pic. E bine ca ambreiajul sa tina cat mai jos si cand tragi de cablu sa aiba joc cat mai mare pentru ca in felul asta fortezi placa mai putin, dar tre' sa intre si bine in viteza. Daca e din cauza asta caraie sigur cand bagi in marsarier!

2.Du-te la nenea ala sa-ti verifice tensiunea de incarcare.Alternatorul scoate tensiune variabila, functie de cat de tare e invartit, iar releul de incarcare o tine constanta.In mod normal tensiunea de incarcare trebuie sa fie 14 volti indiferent de consumatori sau de turatia motorului insa la dacie nu cred sa ai norocul sa gasesti unul atat de bun.Oricum variatia de tensiune trebuie sa fie cat mai mica pentru ca altfel bulesti bateria repede!
OCEBE
1. ptr. ca iti intra greu in a-I-a si a-III-a (deci viteze pe "aceeasi parte"), mai verifica si tija de legatura (inclusiv legaturile propriu-zise) dintre maneta schimbator si cutie de viteze; ptr a-I-a, verifica si cautatorul.

2. ca-ti cade acul spre rosu cu consumatorii porniti nu-i mare problema; tensiunea de incarcare ptr bateriile de generatie noua trebuie sa fie de 13,9-14,1 V (fata de 14,4 V, cat stiam odata); nu mai putin importanta este si starea generala a bateriei(inclusiv ptr. pornirea motorului impinsa)
dadu221
ZAX- cand bag in marsarier nu imi caraie insa nu prea intra din prima apas pe schimbator si fac ceea ce trebuie dar nu cu pleaza asa ca tre sa bag de mai multe ori. De cuplat nu imi cupleaza chiar asa de jos. Cand pornesc masina dupa o zi doua se misca mai greu schimbatorul apoi isi da drumul dupa pornesc morotul iar cand bag in viteza 1 uneori e ca si cum nu ash nimeri-o nu e treaba ca imi caraie dar pur si simplu opune rezistentza si nu intra. Cam asta e treaba cu ambreiajul meu sad.gif Legat de jocul cablului de abreiaj .. stiu ca mi-a tras cineva de el si a zis ca e bine asa cum e. Oricum mai merge folosita asa smile.gif) numa sa nu imi fac belele mai mari la afaza asta. Multumiri tuturor pentru sfaturi!
Taxon
QUOTE
Daca stie cineva vreun mecanic in Ploiesti , genul de om caruia ii zici mai nene am si eu o problema cu masina si cu care te intelegi la pret .. sa imi spuna si mie ca as fi tare interesat


dadu, chiar un "nene" nu stiu, dar pe gageni, intre radu de la afumati si statia ITP are service unul, Marinescu. pana acum mi-a facut treaba buna (cea mai buna), iar la el m-au dus taica-meu si frate-meu care ii sunt clienti mai de mult timp.

ultima belea care am rezolvat-o la el a fost chiar cu ambreiajul (si pe care alti 2 "nene" nu-i dadusera de cap)
stoian
CUTIA VARZA SINCROANE DIFERENTEALE SCHIMBO
SGN_1310
Cutia pare buna insa trebuie sa mai strangi piulitzele de la cablul de ambreiaj vreo 2-3-4 ture depinde cum il vrei . Se pare ca problema mea e des intalnita smile.gif . Dupa asta vei vedea ca se comporta excelent. Zic astea pt ca am patzi'o de curand shi facea exact k la tine, dar exact stii. Am rezolvat'o cum tzi'am spus. Dupa ce te'ai edificat ca ar fi de la cablu pune o saiba intre piulitze, unge locul cu oloi sau vaselina shi strange usor piulitzele astfel incat sa preseze saiba dintre ele. Ai grija ca e greu accesul la ele, insa ca sa faci treaba asta cu stransul poti demonta suportul de sprijin al exteriorului cablului de pe blocul motor care este prins in 2 suruburi de 11 shi care se poate pune la loc destul de usor cu cablul aranjat, totul astfel incat sa nu iti rupi mainile ca mine prin pompa de benzina shi suportii aia de tur retur care s'au cam avariat putin cu ocazia asta. M'am prins tarziu desigur, pt mine e tarziu shi la 5 minute dupa....dar fie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.