Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: relanti super ciudat!!!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dadu221
Am probleme cu mersdul motorului la relanti!!!! Pana acum mi-a mers trotund si frumos dar de vreo cateva zile se intampla ceva foarte ciudat in sensul ca nu mai poate fi reglat nicicum ca sa imi mearga motorul rotund. Imi tremura motorul din toate incheieturile si am ajuns sa simt asta si in masina ca imi "bazaie" bordul.Partea idioata e ca si cand e accelerat se simte ca nu merge cum trebuie .. nu mai tremura dar se aude. La inceput am crezut ca is io prost si am mai mers si la alta lume dar nimeni nu a putut sa ii faca nik si cel mai bine merge cu surubu de la amestec carburant-aer deschis aproape la maxim (asta n-ar trebui sa ma supere ca aerul e ieftin) Am mai observat ca scotzand din uz bujia nr 2 este o diferenta prea mica in functionarea motorului.. bujia e buna, fisele bune etc (are scanteie buna). Pana sa imi sparg pusculita si sa ajung la service... are cineva o idee si pentru mine??
Gusti
Verifica traseul ala unde e duza pe galeria de admisie ca daca ala e crapat si iti trage aer fals...ceea ce explica mersul neregulat si la accelerare...

Mai este ceva.

Da jos asa numitul "giscan", adeca gitul ala dintre filtrul de aer si carburator si cu motoru pornit, pe relanti uite-te in gura carburatorului

Tre sa se vada clapeta de acceleratie care trebuie sa fie uscata!Daca este in permanenta umeda, nivelul in camera este prea mare.Se poate sa fie umeda imediat cind ai pornit motorul.Dar dupa cca 30 sec dupa pornire daca totul este ok tre sa fie perfect uscata.

Iiti mai trage aer fals pe undeva, verifica tot ce inseamna traseu de admisie a aerului.

Inclusiv flansele de etansare intre partile componente ale carburatorului.

Astept un raspuns cu ce ai rezolvat sau nu
dadu221
am pus pe cineva sa se uite la ea si mi-a zis ca ar putea sa fie de la piston (legat de faza cu bujia nr 2) poate fi si asta o cauza??? No si daca tu zici aca imi trage aer fals atunci de ce imi merge mai bine motorul cu surubul (ala de unde se regleaza amestecul benzina -aer) deschis la maxim?? O sa am uit azi si la faza aia cu duza. Clapeta de acceleratie e uscata in impul mersului (motorului) dupa ce ii iauy contactul insa ramane uda si ies vapori (e normal asa ceva??). O sa verific si traseul de admisie .. si maine vin cu rezultate
nimic
daca dupa ce reglezi avansul tot iti da rateuri inseamna ca ai probleme cu un cilindru respectiv pierde compresie si de aici oscilatzia relantiului
northwood
Problema ta ar putea sa fie si de natura electrica. Scoate fisele din capacul de la delco si verifica daca sunt oxidate contactele in capac. E usor de vazut, vor avea un aspect alb-verzui. Daca e oxidat acolo, aproape sigur e oxidat si contactul dinspre capac al fisei. Cum arata bujia numarul 2? E cumva innegrita si umeda?
adumitrachy
Verifica si platina! 111.gif Am patit si eu asa ceva mai demult si era de la platina.
tyka
sa nai implozi an motor .verifica curatirea bujiilor laugh.gif laugh.gif laugh.gif
BORN4XXX
Ai servo frana ?Daca da de la servo este !Servo iti da problem exact la buji doi pt ca ea acolo are furtunul care creeaza presiune !Vezi ca ai un dop pe ea in care vine furtunul de la pistonul II acolo e o sita aia poate fi infundata , bujia II poate fi impuscata , schimba bujia II , iar jiclorul de relantii care este pe laterala carburatorului este infundat , desfa-l si baga-l in decanor sau spalal cu ceva solvent , fara a intervenii cu vre-o sarmulita sau ceva de genul acesta pt ca il decalibrezi daca nu o fi deja si trebuie schimbat !

Apropo cand aischimbat ultima data jicloarele ? Cand o accelerezi pe loc scoate fum negru ?

laugh.gif
dragos763
Northwood are dreptate... ia-o sistematic intotdeauna incepind cu partea electrica: iti sugerez bujii si fise noi (aprox 200k lei). Schimba-le si fara sa pornesti motorul verifica platina si regleaza-ti avansul ca la carte (daca nu stii spune-mi ca sa-ti explic). Dupa asta tot fara sa pornesti motorul curata cit poti de bine carburatorul si jigloarele si inlocuieste duza. Si daca nici asa nu merge poti sa te gindesti la ceva mai grav.
irinel75
dragos763 cum reglezi avansul ca la carte??explica te rog..eu de fiecare data am nimerit dupa "ureche"

toate cele bune
dadu221
legat de bujii delcou si altele , dupa cum am zis le-am verificat !!! smile.gif la platina nu m-am uita pt ca am inlocuit-o ff recent si de atunci nu am mai facut decat maxim 200 km cu ea. Dupa cum spunea SUPER-SJB cred ca e de la pierderea compresiei. Am dat-o la cineva sa se uite si cel tarziu maine va spun de la ce e. Servofrana nu am. Singura plroblema cu bujiile mele era ca erau putin de tot afumate (1 si 2-ul). Deci maine cel tarziu spun care a fost treaba.

IRINEL75-vezi ca s-a mai discutat faza cu avansul ca la carte si se vorbea ceva de folosirea unui bec. cred ca ai putea gasi daca ai incerca cu cautarea care iti este sugerata de cate ori vrei sa infiintezi un topic. Stiu ca si eu am intrebat asta si mi-a spus cineva si avans, si amestec carburant-aer .
dragos763
Treaba e simpla. Tot ce-ti trebuie este o lampitza: adica un bec de bord sau orice alt bec de la masina si doua fire lipite de el unul pe partea argintie si unul pe virful al de cositor sau ce naiba este. Si incepi: motorul oprit bineinteles, o scoti din viteza, invirti de paletele ventilatorului in ce directie vrei. Fii antena: pe capacul ambreiajului in parta dreapta este o fanta pe maginea careia trebuie sa fie un semn. Pe volanta iarasi este un semn (un santz). Invirti de ventilator pina cind semnele astea doua vin unul in dreptul celuilalt (in momentul asta primul piston este in punctul de compresie maxima). Slabesti piulita care tine teapan delcoul. Pui lampa: un fir, oricare, il prinzi pe piulita aia mica de pe delcou care este in stinga astuia si celalt fir il pui oriune ca masa (de exemplu pe capacul alternatorului). Acum pui contactul. Nu te speria daca se aprinde becul. Prima miscare este sa rotesti delcoul in sensul acelor de ceasornic 20-30 de grade (daca becul s-a aprins initial ar trebui sa se stinga daca nu rotesti pina se stinge). A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima.

BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink:
irinel75
merci frumos.....exact ca la carte mi-ai expplicat..ca un profesor..am sa incerc cit mai repede..merci...si dupa aia daca nu mere bine umblu la aer nu???asa cred
AC
dragos763, a scris

QUOTE


Si incepi: motorul oprit bineinteles, o scoti din viteza, invirti de paletele ventilatorului in ce directie vrei.


Gresit! Arborele trebuie invartit in sensul normal de functionare a motorului pentru a nu aparea erori din cauza jocurilor din mecanisme.
dragos763
Idea este sa aduci primul piston in pozitia cea mai inalta. In momentul in care ai semnele mentionate pe aceiasi linie ai obtinut cea ce vroiai. Asa ca nu prea cred ca este foarte important sensul in care invirti paleta. Dar ai dreptate orice chestie de finete trebuie facuta cit mai bine. O sa tin cont. biggrin.gif
dragos763
QUOTE


daca nu mere bine umblu la aer nu???


Pai normal dupa toata treaba asta trebuie reglat din nou carburatorul pentru ca initial erau altele datele problemei. smile.gif
Gusti
QUOTE
Gresit! Arborele trebuie invartit in sensul normal de functionare a motorului pentru a nu aparea erori din cauza jocurilor din mecanisme.

Are perfecta dreptate.

Si inca ceva.

Avansul la aprindere nu tre sa fie in momentul de compresie maxima.

De la carte zic acuma.

Ci cu citeva grade Dwell inainte de momentul compresiei maxime.

Deci dupa ce ai reglat aprinderea cu becu, (eu o fac fara) mai maresti putin avansul.

Avansul usor marit ajuta pornirea la rece printre altele...
dadu221
RASPUNS: inainte sa imi sara bujia numarul 3 omul apucat sa vada ca amveam returul de la pompa de benzina infundat si ca jiglorul de relanti era si el infundat dar se desfunda cand suflai pe el si apoi iar de infunda .. am reusit in cele din urma cu un ac. Momentan nu stiu daca imi merge mai bine sau nu . Tre sa merg la service sa imi bage aia ceva acolo ca sa imi pot folosi bujia. Cata m...uie poti sa-ti iei intr-o singura viatza???? :shock:
JohnyBe
QUOTE
Northwood are dreptate... ia-o sistematic intotdeauna incepind cu partea electrica: iti sugerez bujii si fise noi (aprox 200k lei).


Nu, n-are rost fise dialea noi de 100k setu'. Sunt nishte gunoaie. Eu am schimbat 3 seturi dialea de urziceni si pana la urma am pus fisa centrala Bosch siliconica ceea ce recomand la toata lumea. Drept ie ca una costa 100k dar face toti banii. Altfel te trezeshti ca nu iti porneshte masina si nu shtii de ce sau alte scame diastea de doi bani.
Gusti
QUOTE
Cata m...uie poti sa-ti iei intr-o  singura viatza???? :shock:

Nu ai idee si nici nu vrei sa afli...

OFF TOPIC: era o vb pe tema asta: viata e ca parul de la c..r.Scurta si plina de c.....t
dragos763
QUOTE


Avansul la aprindere nu tre sa fie in momentul de compresie maxima


Foarte adevarat insa nu uita ca niciodata n-ai sa te poti opri din miscare exact in acel moment (inertia bat-o vina) asa ca oricum te vei mai duce 1-2 grade mai departe, ceqa ce este super suficient. Daca il mai maresti si tu nu ai facut nici o brinza.

Parerea mea !!! :roll:
irinel75
cum va explicati??am reglat avansul ca la carte, am mai dat un pic mai mare, reglat amestec (sa mearga relantiul rotund), insa ce nu imi place cind merg si o "intep" putin imi da 2 suturi usoare si apoi mere rotund motorul...sa fie ceva si de la platini?mentionez ca am si aprindere tranzistorizata si am elimivnat condenastorul...ce distante sa pun la platini cu aprinderea asta tranzistorizata?

a si altceva.relantiul sta super bine...pornese frumos dar ca naiba in mers la sarcina cam da in nas usor..

Va multumesc
driverx
irinel75,



Poate tia puscat aprindere tranzistorizata 8) . Scoateo, pune condensatorul si vezi ce face.....



:shock:
irinel75
asa repede??

o am de 2 saptamini...nu cred ar muri mai rau motorul in sarcina..
AC
irinel75, dupa ce reglezi avansul static nu mai umbla la delco ca sa-l maresti. Oricum la relanti avansul vacumatic are o valoare de 9-13 grade (corespunzator unei depresiuni de 460mmHg).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.