ce pot sa-i fac fratilor la dacia mea din 74 sa nu mai aud motoru asa , ca parca stau pe el de urla asa?
astept idei mersi mult
vatelina o lipesc direct pe tabla antifonata?
Slider
30 Mar 2004, 07:35
Vezi ca s-a mai discutat problema asta pe forum...
van den plas
30 Mar 2004, 08:39
Pt. capota motorului stiu ca se utilizeaza un material special ("blana") care sa reziste la caldura si care sa nu arda usor. Poate vatelina sa fie utilizata pt. asa ceva fara a ne asuma riscuri inutile ?
stie cineva unde se face insonorizare profesionala in iasi?
a facut cineva? stiti cam cit ar costa?
multumesc
eu mai degraba mi-asi antifona tot interiorul, cu tot cu fete usi ,bancheta ,pavilion pedalier (geamuri
)si asa nu mai auzi nici galagia de afara
si daca ma gandesc bine eu chiar vreau demult sa fac chestia asta
Andy
presupun ca ai tobele in regula
whitesorcerer12
4 Apr 2004, 02:54
dar in bucuresti unde se face o insonorizare profesionala?
Johnro, cea mai profesionala antifonare ti-o faci singurel, restul vor face treaba, dar ca pentru altu.
Citeste cite ceva din metodele de antifonare si insonorizare.
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=3814
si
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=137
Si vezi daca te poti baga sa faci singurel treaba asta.
pe mine ma enerveaza ca atunci cand bate vantul afara suiera masina la 80 - 90 la ora de parca ar fi uragan .
Mam gandit sa cumpar margine din aia pentru usi si sa o lipesc de portere ca sa nu mai intre aer inauntru .
Si sa pun si la capota ...
cipri20
19 May 2004, 17:59
vatelina de care vorbiti voi e cea folosita in confectii ?
dadu221
20 May 2004, 06:33
nu aia din confecti weey ca ti miroase ca porcu parlit si poate iti ia si foc
)
domnu' paulp! nu dau de al doilea link! (cica asa ceva nu exista)
plecand de la observatia ca atunci cand circuli pe zapada (sau pe pamant ) zgomotul din masina scade considerabil, am ajuns la concluzia ca zgomotul masinii ajunge in interior inclusiv prin reflectarea undelor ( cam pompos dar n-am gasit altceva) de calea de rulare dura - de regula asfalt- si propagarea lor in interior prin podeaua masinii; rezulta ca antifonarea trebuie aplicata in primul rand la exterior ( pentru ca partea metalica sa nu apuce sa se manifeste ca un difuzor) - in acest caz podeaua masinii- si, totodata, izolata sursa propriu-zisa de zgomot (motorul) prin antifonarea a compartimentului motorului si a capotei.
un posibil mod de realizare ar fi:
- pulverizare antifon cu pistolul (e de preferat decat cu pensula ptr. ca astfel antifonul poate patrunde cam in toate locurile);
- aplicarea in continuare de 2-3 straturi antifon cu spaclul pentru a se realiza un strat cat mai gros (sa aiba macar 5mm);
- captusirea compartimentului motor prin lipire cu prenadez de materiale fonoabsorbante (eu am folosit pasla cu grosimea de 1cm dar numai pe panoul despartitor compartiment / habitaclu ptr. ca n-am avut mai mult material).
- bineinteles ca si o antifonare in interior ajuta ( antifon + covor pasla sau similar + mocheta) dar nu in aceasi masura ca cea facuta la exterior.
Facuta corect, rezultatele metodei descrise mai sus sus multumitoare cu avantajul ca nu-i scumpa; dezavantajul: cam doua zile de munca.
Nota: antifonarea se va face dupa aplicarea unei protectii anticorozive a tablei.
van den plas
2 Jun 2004, 11:00
N-am avut ce face si avand cateva zile libere m-am apucat de oarece insonorizare. Am cumparat un bidon de 3 kg antifon cauciucat si un sul de folie PEE (care se pune sub parchetul laminat). Am dat jos fetele de usi si am dat un strat gros de antifon (nediluat) in interiorul fiecarei usi, pe tabla exterioara. Intre fetele de usi si tabla am pus cate doua straturi de PEE (la una dintre usi am pus 3 straturi de PEE , dar mi s-au parut cam multe, asa ca la celelalte nu am pus decat 2 ). Am dat deasemenea cu antifon nediluat pe capota motorului, pe tabla din spatele bateriei si in interior pe pedalier si pe podea pana sub covorasele din fata. Initial doream sa aplic antifon pe intreaga podea si dupa aceea folie PEE. Din criza de timp si din motiv de surub scaun intepenit :vmad: am renuntat la intentia initiala. Ca o concluzie, pot spune ca nu am obtinut rezultate care sa justifice munca depusa. Poate in momentul in care treaba va fi dusa pana la capat, se vor obtine efecte mai bune. Ar mai fi de capitonat cu vata minerala capota motorului si tabla din spatele bateriei, de antifonat complet podeaua si de tapitat cu folie PEE.
dadu221
2 Jun 2004, 11:37
cat ie kilu` de antifon d`ala si de ce nu ai bagat direct vata de sticla?? Totusi se observa vreo diferenta???
SiloS, aceeasi problema o am si eu si ma enerveaza .. si imi pare ca urla si motorul mai urat ... sau doar mi se pare. Daca gasesti un remediu care sa mearga sa dai de veste.
van den plas
2 Jun 2004, 12:14
O cutie de antifon cauciucat (3 kg) costa 100000. Vata de sticla in usi nu ai cum sa bagi, iar la motor am vrut sa vad daca are efect aplicarea antifonului. Dupa efectuarea operatiei am sesizat o diminuare a zgomotului pe care il fac usile si capota atunci cand se inchid.
Traseul esapament la-i verificat ? in toba intermediara si finala mai exista site ? flexiblocurile prindere esapament mai sunt intregi ? motorul este reglat corespunzator ? Evacuarea gazelor se face numai prin traseul esapament sau mai sunt si scapari?
van den plas
2 Jun 2004, 12:59
Ideea este sa reduci zgomotul dintr-o masina aflata intr-o stare tehnica buna, astfel incat sa-l aduci la nivelul de zgmot pe care poti sa-l percepi intr-o masina straina. Izolarea asta suplimentara se poate face chiar imediat dupa cumpararea masinii. Primii care au scris despre izolarea fonica au fost posesorii de DSN , care au aplicat-o pe masini noi sau aproape noi, dotate cu motoare Renault mai silentioase decat batranul motor de pe Berlina. Nu cred ca vrea cineva sa circule fara toba de ex. si sa nu auda zgomotul motorului.
bogdan_o
2 Jun 2004, 19:11
Antifonul ala l-ai dau cu pensula sau cu pistolul? Ca si eu mi-am bagat folie in usi, dar as vrea sa dau si cu antifon. Insa nu am pistol si nici chef de mers prin service.
van den plas
3 Jun 2004, 08:44
Cred ca e mult mai bine sa-l dai cu pensula , nediluat, asa cum se gaseste in cutie. Astfel va fi suficient sa dai un singur strat.
florinyxd
10 Jun 2004, 19:23
hai sa va zic ce a facut unu` care a dus inaintea mea masina la service. a bagat spuma poliuretanica in toate gaurile din masina. capote, praguri... nu stiu daca si in lonjeroane. daca n-a bagat, bag eu. cica nu prea se mai aude zgomotul. si cand inchide capota fata parca inchide usa la un passat. cred ca e o idee buna. nu stiu ce reactie se produce la contactul spumei cu uleiul. ca as vrea sa bag ulei inainte.
dadu221
10 Jun 2004, 21:58
) io deja am bagat intr-un loc spuma d`aia .. cred ca o s aimi continui opera de arta daca mai aud de la cineva ca da intr-adevar rezultate.
bogdan_o
11 Jun 2004, 11:02
Nu are nici o reactie spuma cu uleiul. Numai sa nu dai peste ulei, ca atunci s-ar putea sa nu mai adere la tabla. Dar daca ajunge ulei pe spuma dupa aia nu are nimic.
Eu nu as zice totusi sa bagi spuma in locuri unde este posibil sa intre apa pentru ca 100% nu vei putea baga spuma prin toate coltisoarele (mai ales in lonjeroane). Si atunci apa care se va infiltra acolo nu va mai putea iesi si o sa ti-o ia rugina.
whitesorcerer12
11 Jun 2004, 12:50
corect!!
florinyxd
15 Jun 2004, 18:36
nu trebuie neaparat sa adere spuma la tabla. important e ca spuma sa distribuie uleiul pe toata suprafata vizata. adica sa ridice uleiul si pe partile de sus ale componentelor (praguri, lonjeroane...), sa umple golul pt ca sa intre mai putin ulei si sa fie mai eficient in atingerea scopului in care a fost introdus pe acolo. mai vb.
Raggaeman
15 Jun 2004, 21:48
sal. Problema mea e alta. Nu atat zgomotul, care nu e f mare, ci uleiul care mi-a imbacsit mocheta groasa pe care o am inauntru. Masina o am de la socru-miu care isi aduce aminte ca a bagat ulei in praguri. Da de ce dracu a intrat inauntru?
:evil: :evil: :evil:
Motreanu Sorin
11 Aug 2008, 01:33
Pragurile au doua gauri mari pe unde comunica cu habitaclul.Sub usa din fata si sub cea din sapte.A patruns ulei pe podea din acele gauri...vezi daca sunt bine astupate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.