Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: solutie pt orice prbl la dacie:
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Andy
I

GNORATI-LE. :roll: tongue.gif

N-am dreptate??
dragos763
Daca-ti place sa fii pedestras, esti invitatul meu. E o treaba sa nu o poti porni dimineata, dar sa ajungi in mijlocul Bucurestiului intr-o intersectie super-aglomerata si sa te lase troaca nu mai este deloc distractiv. laugh.gif
viulian
EEE nu mai e distractiv smile.gif)

Iti zic eu ca nu te claxoneaza nimeni!!



S-au invatat bucurestenii... Pun semnal si te ocolesc. Eu n-am patit-o! dar imi amintesc ca am dat masina unui amic si eu mergeam in fata lui cu una straina. Trec de intersectie la Grozavesti, el prinde rosu in primul rand la semafor.. si cand da sa plece in moare motoru; eu lenes merg cu blocul de pus contactu cam stricat pentru ca i-am invatat jocu si n-am probleme, dar lui am omis sa-i zic cum sa joace cheia ca sa i se invarta.. Si ABSOLUT NIMENI nu l-a claxonat si era o dita mai coloana.



Pe semne toti cunosc povestea cu daciile si enervarea devina mila, intelegere si compasiune.. ce sa zic 017.gif
MoGas
Ia sa te lase motorul pe linia de tren cand se lasa barierele, sa vezi ce mai ignori tu defectele. La fel, sa te lase franele la 80 la ora (nu zic mai mult) si sa intri in intersectie pe cedeaza. Tot asa, sa-ti curga benzina pe galerie si s-o lasi pana ia foc. Sa continui :?:
dragos763
Plecam la socrii la Bacau si am luat-o pe valea Prahovei. La vreo trei chilometri de hanul ala de la paralela 45 s-a rupt fulia in doua si mi-a fost frica sa ma intorc cu masina fara racire. Asa ca am impins-o nene trei chilometri de imi venea sa pun barosu' pe ea. Si n-a oprit nimeni sa ma traga pina la han. Si un pirlit de popa cu un ARo s-a facut ca nu ma vede icon_evil.gif
SYL
QUOTE


La vreo trei chilometri de  


QUOTE


Asa ca am impins-o nene trei chilometri  


Ce sunt aia "chilometri" ?? :shock:
dragos763
S-a bulit ca-ul la tastatura
paulp
metri cu chiloti, hai ma Syl, lasa omu in pace :wink:
SYL
Scuze, nu m-am putut abtine, prea a gresit de 2 ori, iar la mine cand greseam vreo litera imi si sareau 3 in cap cu mistourile.
tarzy
pai de ce nu ai improvizat ceva, daca era doar cureaua atunc ciorapi nevestei ar fi fost de baza.
dragos763
S-a crapat in doua fulia. Nu mai aveam de ce s-o agat. smile.gif
MoGas
Asa sunt fuliile de tabla, proaste rau. Se mai desprind din punctele de sudura si scot un zgomot metalic la relanti care se accentueaza cand pornesti consumatori electrici (alternator in sarcina). M-a chinuit pe mine o fulie d-asta ca ticaia pe al motor si credeam ca e de la distributie. Exista fulii din 2 bucati (asa imi aduc aminte) in cutii "dacia". Astea au palierul de simering separat de fulie si fulia turnata si roluita (cred), oricum nu din tabla d-aia cadmiata. E mai scumpa dar merita. Si simeringul va tine mai mult.
teodor
Salutare si Noroc!Io am patit-o rau de tot , anu trecut pe calea victoriei in Bucuresti s-a rupt paletii la ventilatorul ala(nu stiu cum ii zice).Am dat intr-o groapa, sa auzit parca am pierdut pistoanele pe drum.Dar efectul acestui fenomen a fost:aburi ca la balamuc, alti soferi imi faceau semne disperate sa nu iau foc,....nu tu claxoane.Am mers cam 1 km pana am putut sa opresc intr-o parcare.

Apoi a urmat cautarea cu disperare a eliciei si a returului(furtun) care intra apa in radiator(acesta era taiat de o paleta)............Ce am injurat pe astia cu piese........de fapt a trebuit sa caut un magazin care tine si piese Dacia prin centrul Bucurestiului.............biiiiippppppp nu exista asa ceva.Dupa 1 ora am gasit in cart.giulesti si in 15 min. am schimbat , apoi dupa 2 ore am ajuns acasa.

022.gif Si ce masina era ..............o DACIE..........offffff viata mea..........

Mentionez ca este a 2-a paleta(elice, cum ii zice) care o schimb in decurs de 2 veri.Anbele au decedat(retezat) subit in traficul din Bucuresti.Intreb si eu de ce numai vara si numai in trafic aglomerat??? 8)
livicu'
asa "face" ele laugh.gif laugh.gif laugh.gif
marius-gabriel
teodor, pe un topic am povestit cum mi s-a intampla si mie acelasi lucru...

dar la mine era la drum intins si aveam si ceva viteza.

prima senzatie a fost ca mi-au iesit pistoanele prin capota 124.gif
dantes
Ceva asemanator am patit si yo teodor...numai ca eram deja pe la pta. sudului si erau ceva magazine, si a durat mult mai putin schimbatu' si alea alea...



...oricum dupa cum a spus si livicu', dacia face parte din cenaclul...asa face ele... 8)
dragos763
Hai sa fim sinceri! Daca piesele de schimb ar fi bune nimeni n-ar pati mizerii dintrastea. Ar trebui sa le bagam pe git toate rebuturile astea pe care le scot ei la vinzare. Nu este posibil sa cumperi doua discuri de frina "originale" (adica de UAPitesti)-cel putin asa am inteles eu- si amindoua sa fie ovalizate.
whitesorcerer12
E VRAJEALA AIA CU CHILOTII NEVESTEI, PARDON CIORAPII!

IA SA INCERCI TU, SI SA VEZI CA DUPA UN MINUT DE MERS MAI SUS DE 1500 DE TURE SAR DE PE FULIE, SI INTR-UN FEL E SI NORMAL, CA NU AU CUM SA STEA ALTFEL DECAT PE O PERECHE DE CRACI!!!

168.gif
tarzy
pai tu ce vrei acum sa te tragi cu chilotii, normal ca o sa mergi in reprize de cate 100 de m si apoi verifici cum sta treaba, dar barem ajungi acasa.
costi
Tre' sa fie ciorapi galbeni, de origine si cu holograma .. tongue.gif
whitesorcerer12
nu mergi nici macar cate 50 de metri..eu am patit-o si cu 5-6 perechi de ciorapi am facut 2 km cu greu..

dar cand ai sa patesti tu mai vedem cum e cu sfaturile astea de ajuns acasa, mai ales daca esti pe autostrada:popa:
tarzy
icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif



atunci treci la varianta "suna un prieten"
paulp
QUOTE


galbeni, de origine si cu holograma  

Costi, aia e sticla de Cotnari icon_twisted.gif
costi
Corect nu bagai de seama;

Whitesorcerer 12 da de unde pacatului avusesi 5-6 perechi de ciorapi (cred ca te-a scalpat consoarta) si de ce nu merg: sar, se rup sau cum ?



Acum off topic ati vazut ce liniste a azi pe Forum ? Se cunoaste ca-zi libera. Si pe strada parca-i duminica.
tarzy
QUOTE(\"costi\")
.........

...............

Se cunoaste ca-zi libera. Si pe strada parca-i duminica.


asa e, am facut 10 minute cu masina, iar de obicei faceam 1/2 ora
teodor
Liber la intrat in NATO.Numai io la munca.............bippppppp.

Vreau sa imi pun ceasuri pt. ulei si apa(masina are doar martori), oare merita sau costa prea mult?
danny_nt
la mine a fost mai nashpa mi s-a blocat jegu de alternator nu-mi explic cum(cred ca de la un rulment ceva) si ca sa ajung acasa la vreo 2 km(distanta) am mers fara curea si racire...bagam putina viteza pana se aprindea becul opream motoru si lasam pe liber..noroc ca am prins si o vale ca altfel..
marius-gabriel
teodor, indiferend cat ar costa merita!

Si oricum costa pana in 500.000 si se monteaza usor
teodor
Se pare ca o sa pun pe masina, si ceasuri pt. apa si ulei......dc. fabricantul nu pune, pune cel care utilizeaza masina.

Ieri am pus 1 buc. de aprindere tranzistorizata.Foarte usor de pus......mai greu cu reglarea avansului static.Daca nu ai un ajutor.........te vede D-zeu pana o bibilesti la pozitia zero..........In foicica apriderii nu prea iti explica ce si cum(sau io cel putin nu m-am prins) :shock: Dar cu manualul tehnic am reusit laugh.gif icon_mrgreen.gif

Toate bune si frumoase ....dar bujiile cum le aduc la 1mm asa cum zice pe foicica aprinderii???? :?: :?: Plus ca in manualul tehnic zice ca pt. aprinderea tranzistorizata trebuie 1-1,1mm?!!! :!: Intrebare simpla(doresc un raspuns simplu)Cum aduc eu distanta la bujii la 1mm, sau trebuie 1,1mm? :roll:
Ov
QUOTE
Intrebare simpla(doresc un raspuns simplu)Cum aduc eu distanta la bujii la 1mm


Raspuns foarte simplu: CU LERA :wink:
teodor
Da dar dc. nu am lera si nici subler?Cum fac, cel putin ..........alta idee va rog. 017.gif
Ov
daca nu ai, iti cumperi. E 70.000 o lera, nu cred ca e o avere :roll:
tarzy
sau ochiometric (de doua ori tabla masinii)

dar tot mai bine (mai sigur) e cu lera.



PS la aprinderea mea cica e mai bine 0,9 tu de ce stii de 1 mm
teodor
Asa zice in foicica(manual de instalare) aprinderii.Iar in manualul tehnic al daciei cica intre 1mm si 1,1mm.
tarzy
eu am pus la 0.9, dar parca a cam pierdut din dinamicitate. porneste mai bine, nu mai da-n nas cand motorul este rece dar parca nu se mai infige ca-nainte.
hwr
Eu am ramas in intersectie cand venea coloana guvernamentala si politia eliberase tot drumul...si na venit unu sa puna mana si am impins-o singur. Asta e norocu ca se misca usor de pe loc fata de alte masini.



Alta treaba buna a fost cand mi-a iesit ceva prin blocul motor smile.gif) nu stiu sigur ce parca biela, ca la astea nu ma pricep, avea asa o bataie, mergea doar in 3 pistoane si pana la urma a trecut prin bloc.



sa nu mai zic de cand iam sudat rezervorul (de fapt la inceput imi plouase in portbagaj si intrase apa pe la plutitor de nici nu mai mirosea benzina, dupa care am gasit si o gaura in el) :roll: de lam facut rotund (bum) si a trebuit sa il schimb :roll: btw bagasem o galeata de apa in el



Cutia de viteze mergea doar cu dublu ambreiaj acu cativa ani, iar maneta avea niste trasee pe care doar din experienta puteai sa le nimeresti, cand am lasat-o la service au trebuit sa o impinga inauntru/afara ca nu nimereau vitezele.





Acum mai nou cam pocneste ceva cand trec din treapta superioara in inferioara, sa fie ceva tampoane de schimbat ? Si cloncane planetarele dar doar cand merg cu spatele mai repede.



Alta distractie era cand imi sareau stergatoarele si trebuia sa le culeg de pe drum, acum e distractie atunci nu prea era, sa alerg pe ploaie 50m dus intors.



sa va mai spun....?
SGN_1310
M'a amuzat extrem ultimul post. Desigur daca eram la volan prin preajma shi vedeam figura cred ca trageam pe dreapta puneam avariile shi radeam pana cadeam pe jos.

Cum ca sa zboare stergatoarele, la ce exista patente shi clesti?!

Faza cu biela e grava intradevar. Am mai auzit de o faza cu iesit amortizorul prin capota motorului.

Da faza cu stergatoru e super. Misto era sa cada pe parbrizul altuia... sa alergi shi dupa ala pt stergator.
george_d
Faza cu stergatoarele e deja clasica pt daciile vechi. la alea nu se prindeau cu piulita si dupa o vreme se toceau si incepeu sa zboare. am un prieten care legase stergatoarele de grila din fata parbrizului ca se plictisise sa le culeaga din drum.
fiderzen
si mie mi s-a intamplat chestia asta ff ffffff des,dar acu m-am invatat,invelesc chestia aia pe care vine fixata stergatoarea pun nitica carpa si sa vezi ce tineca abia o mai dai jos daca e carpa mai groasA
KpK1
Duceti-va masinile la doctor(cei cu probleme),trebuie sa aiba alergie daca resping stergatoarele.Din pacate n-a facut Dacia masina a caror stergatoare sa stea lipite cat de cat bine pe parbriz,dar asta cu aruncatu stergatoarelor a fost cea mai tare.
powerx
pentru sustinerea stergatoarelor, solutia cea mai buna...o gaura orizontala prin chestia aia de care se prind+un surub subtire cu piulita, si nu mai zboara in veci...si nici nu pot fi furate;)
irinel75
POWERX ti-ai montat turometrul electronic?merge??
GabiS
QUOTE


Acum mai nou cam pocneste ceva cand trec din treapta superioara in inferioara, sa fie ceva tampoane de schimbat ?  


Probabil e tamponul ala cu suruburi in ambele parti. Am patit-o si eu cu ala si facea de parca s-ar rupe cutia daca "incercam" o frana de motor, ca ajunsese sa-mi fie si mila de ea si rusine de toti care se uitau la rabla ce zgomote facea.





Apropo de faze cu elicea: eu aveam vara trecuta una cu un palet rupt, cu care mersesem cam un an, ca prima pe care am avut-o a dat ortul popii intr-un demaraj mai in forta. Vreau sa spun ca a tinut elicea asta mai bine decat precedenta, desi evident era dezechilibrata. Am gasit solutie si ptr. asta: 6000 rpm. De fapt am depasit putin 6000, cand am auzit niste zgomote infernale iesind de sub capota. M-am uitat in spate si am vazut ceva zburand(in oglinda de fapt, ptr. ca am simtit ca am calcat si cu roata).

Sentimentul este destul de misto sa opresti motorul imediat, sa deschizi capota, sa vezi ca nimic nu pare stricat si sa-i dai la cheie. Chiar nu am observat lipsa elicei si am plecat pe jos spre unde o pierdusem(pe undeva pe calea giulesti, in apropiere de pod). Printre masinile care treceau am descoperit o pala... care m-a linistit... aflasem ce s-a intamplat.

Am plecat spre casa cu ochii si mai bine lipiti de indicatorul de temperatura a motorului si nu a crescut decat putin aceasta. Dupa o eveluare acasa am descoperit si furtunelul de la vasul de expansiune taiat.



Morala: cascati bine ochii daca auziti zgomote suspecte si nu plecati de pe loc decat daca va asigurati ca nu exista si alte pagube.



Morala2: in dacie poti trai sentimente extraordinare, cand auzii pocnituri, bubuituri si alte alea si afli ca e din ciclulu"asa face ele", ca toate piesele sunt facute "pe vapor", inclusiv uzina.



Morala3: sentimentul pe care il ai atunci cand auzi bubuituri in compartimentul motor la 6000rpm nici nu se apropie de cel mai frumos dupa parerea mea: ramanerea fara frane in trafic, cand pedala ta care cu 50m te-a tinut la o frana bunicica, acum iti curata podul pedalier de rugina. E super-misto sentimentul si celei de-a doua incercari in urma careia ai aceleasi rezultate...bine ca exista frana de mana... pacat ca daciile nu sunt echipate decat ptr. putin timp cu asa ceva, probabil pana le vand, ptr. ca apoi cedeaza usooor...usoor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.