Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Treapta a V-a
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
uzispeed
Salut pe toata lumea!

Am o problema in treapta a V-a la o Dacie din '94 cu motor de 1410. In relanti, fara nici o viteza bagata, se aude un huruit, dar foarte incet, mai ales cand motorul este rece.

La viteze mari, cand bag a V-a, incepe un fluierat de parca ar freca ceva urat de tot, dar nu-mi dau seama ce (inca nu m-am bagat sub ea). Tin sa precizez si ca intra foarte greu in treapta a V-a (de foarte multe ori nimerind treapta a III-a).

Multumesc anticipat pentru orice sugestie/sfat!
nimic
din cate am mai citit eu pe aici huruitul in relanti e de la rulment.

faza cu intratul intr-a 5-a am patzit-o si eu.numai ca la mine nu era de la cutie.oala de la schimbatorul de viteze se prindea cu 3 shuruburi putzin cam lungi.unul dintre el atingea capatul inferior al schimbatorului exact atunci cand bagam a 5-a.de fluierat nu fluiera ce-i drept dar trebuia pacalita sa intre a 5-a.indoind putzin shurubul ala acum schimbatorul face cursa completa si intra bine a 5-a.verifica intai faza asta si daca nu e asta cutia cere o reparatzie
costinel_sandu
Daca huruitul se modifica la apasarea ambreiajului poate fi de la rulmentul de presiune.



Faptul ca nu intra in a V-a se poate datora bieletei dintre maneta si cutie

Nici a mea care e la fel cu a ta uzispeed, decat ca e din '93 nu mai vroia sa intre sau intra in III si i-am inlocuit bieleta cu una model nou fara cuplajul ala elastic si apoi a mers foarte frumos ba mai mult are si mai putin joc maneta
adumitrachy
Ia uitate la clama de plastic de sub maneta.S-ar putea sa-ti mearga greu si din cauza ei.
uzispeed
Problema mai mare e fluieratul ala in mers in treapta a V-a. Asta m-ar interesa daca a mai avut cineva.
c1p0
Probleme la treapta V am si eu.

Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei.



Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic...
viulian
Ma intriga huruitul la rece.. de obicei huruiturile se aud mai bine cand uleiul e mai moale si metalul bate pe metal mai bine..

Sigur se aude mai tare cand e rece ?

E dependent de ambreiere/debreiere ?
Ov
pt suieratul in a V-a, verifica in primul rand uleiul din cutie sau schimba-l direct. Daca tot asa face, nu stiu ce are, dar are ceva sigur (am mers si io cu o masina care fluiera in a V-a) sincer, nu ma pricep la cutii.
vlad_vulpe
si eu am huruit la cutie si in treapta a IV-a si in a V-a, dar habar nu am de unde e

poate ma ajuta cineva



merci
TheSaiLor
uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator.
irinel75
e un fluierat deranjant???sau asa mai fin???nu cumva ai scapat-o fara ulei?sie de la grup si pinioane??

Acu si povestea mea...cu motorul pornit , pe loc bag in toate vitezele fara nici o problema...insa in mers kestia este ca din tr a 5-a nu pot baga direct a 4-a..ci trebuie sa simulez bagarea in tr a 3-a dupa care cobr intr-a 4-a..stie cineva de ce???
whitesorcerer12
de la sincroane? icon_mrgreen.gif
liviu croitoru
pt irinel 75- vezi sincronul la a 4-a...cre ca e bulit.... am si eu o mare problemă....aveam un suierat chiar placul in tr 4 si 5. am fost la mecanic...a acimbat rulmentul biconic din cutie + semeringuri planetare + sincron tr 1+ i9nlocuit ulei cu unul mai scump din metro....problema este că acum in tr a 5 a are un suierat ca un zgomot de frecare care se estompează pe măsură ce crește turația...pe la 110/h nici nu se mai distinge in zgomotul produs de frecarea aerului pe caroserie... dar nici nu pot să merg numai cu suta+; de asemena am un huruit in cutie cind e motorul rece si nu e apăsat ambreiajul, am intrebat mai multimecanici daca ar fi de la rulmentul de presiune si toti au zis că in acest caz ar tzrebui ca huruitul să apară atunci cind calci ambreiajul și nu invers...astept si alte păreri....referitor la suieratul din treapta a 5 a e posibil ca atunci cînd a schimbat semeringurile la planetare să fi descentrat grupul cu sateliți?
irinel75
merci liviu....la tine problema sta altfel (am avut si eu la cutia cu 4 trepte)..cica mai e un rulment la unu din trenuri , fix sau mobil nu mai stiu...si pina se greseaza bine si se tureaza scoate zgomotul ala..

deci parerea mea ca trebuia refacuta toata cutia de la A la Z..daca tot ai desfacut-o
Dyda
Uruitul la relanti este de la priza , incearca sa calci ambreiajul si ai sa observi ca dispare.Capatul prizei care intra in ambreiaj se sprijina mai departe intr-o bucse de bronz aflata in vilbrochen. Trebuie inlocuita bucsa si pentru asta trebuie data jos cutiavolanta ambreiajul, oricum nu are implicatii in buna functionare a masinii.

Din nastere CV_ul cu 5 vitz. este defectuoasa la ungere vit 5 si daca ai pierdut si ulei este clara ca ansamblu pinioane 5 a cam mers fara ungere. copleteeaza ulei la CV si daca tot asa face trebuie revizuita CV si inlocuite ans pinioane a 5 a

Bafta
to_the_limit
si la mine flueira in tr v dar asta daca baga pe la 70km/h...



si o tinea asa pana la 90km/h...



dar fluera asa decand o stiu eu...
to_the_limit
fratilor mai nou rage ingrozitor in tr-4 si a 5..de la 60 in sus..

zgomotul se manifesta ca un sueirat puternic de tot mai ales de pe la 80 in sus..
si se manifesta numai cand accelerez..ca sa pot sa vb in masina la 90 la ora sau 100 tre sa iau piciorul de pe accleratie..

de altfel la relanti toarce super fain,deci faza se intampla numai in sarcina...
pe lok daca o turez am depistat un huruit in drepta in motor undeva exact la granita celor 3000 de ture..

stiti prea bine cum rage dupa 3000(se sesizeaza o dif) ei la mine la 3000 se aude peste urletul ei inconfundabil un ecou la raget..ceva ca intro cutie de tabla...apoi dupa 3000 rage normal raget de motor de dacie turat...

draq s-o ia..daca aveti vreunul vreo idee nu ezitati sa o impartasiti..
masina e din 98...

am sesizat ca difera ca zgomot fata de astea din 99
sa fie ca a me anu are bord CN??
to_the_limit
haide-ti mai oameni bune chiar nimeni nu a sesizat...??
Uzurpy
chestia cu huruitu la relanti e valabila si la mine...
parca macina cafea sad.gif
cand apas ambreiajul dispare ca prin minune

fluieratul intr-a 5-a la fel..... fluiera numai cand accelerez...
fluieratul asta il auzeam cand ma duceam la tara cu autobuzele alea vechi daramate... ( cand baga nenea ala a 4-a .. cred smile.gif )

am fost si am verificat uleiul la cutie , are destul
dar e acolo saracu din 99 , de cand e masina

chiar sunt foarte curios ce se poate face in sensul asta.... huruitu la relanti si fluieratul in treapta 5

ps : huruitul se aude si in treapta 1 ( destul de bine )
to_the_limit
up!up!up!!!!
Cib
unele cutii de dacie i 5 trepte fluiera in treapta a V-a de noi, mai ales la break. nu exista remediu si nici nu are cauze in exploatare (lipsa ulei sa cine stie ce...)
Ov
QUOTE(Uzurpy @ 26 Oct 2004, 02:46)
am fost si am verificat uleiul la cutie , are destul
dar e acolo saracu din 99 , de cand e masina
*



parca scria in carte ca uleiul din cutie se SCHIMBA o data la 30.000 de km SAU o data la 2 ani.

Si a mea huruie la relanti de ma dispera. Am auzit ca cica ar dauna axului primar din cutie, dar sa dau jos motorul pt o bucsa de 5.000 parca nu-mi vine.
bog_cip
O posibila solutie :
- verificat daca ansamblul furca rulment de presiune sunt OK ( metoda ambreaj luber / calcat sa se vada diferenta)
- se poate schimba uleiul + un aditiv pentru ulei pe baza de teflon ( din experiante reduce zgolotele )
- verificat saca cutia are scapari prelingeri de unei ( eliminate )
Altceva ... nu stiu !!!!
ydaniel
flueratul sau suieratul poate fi din lipsa de ulei, sau mai grav(daca zgomotul devine din ce in ce mai mare) rulmenti sparti cu bile ovlizate, asa ca aveti mare grija sa nu ramaneti in pana!!
ghc
QUOTE(c1p0 @ 31 Mar 2004, 13:39)
Probleme la treapta V am si eu.
Acum vreo 2 luni am schimbat tampoanele alea (sau cum le zice) de sub cutie si a mers bine, o vreme...adica pana ieri, cand am facut un drum de vreo 60 km. La intoarcere a Va era prin torpedou, pe cand a IIIa era in loc de a Va, punctul mort in viteza I etc. Presupun ca trebuie sa schimb iar tampoanele alea...lucrare ce ma costa cu tot cu manopera in jur de 250.000 lei.
Cu sunetul ala nu stiu ce sa zic...
*


Scuze pentru scoaterea de la nafatalina a acestui topic, dar aici am gasit o problema asemanatoare cu a mea.
Se da: una bucata Dacia 1410 / 1991, CV 5 trepte. Probleme: treapta V inexistenta, I si II drept de la punctul mort, III pe unde ar trebui sa fie V. Daca incerc sa bag normal in a II-a (in stanga si in spate) intra direct in marche-arriere, fara nici o apasare. Mentionez ca si arcul de sub schimbator a sarit...
Poate cineva sa-mi detalieze rezolvarea? Pot sa o fac eu sau mai bine apelez la un mecanic?

Merci.
bog_cip
Este dedesubt, sub masina o piesa de plastic care face ghidajul intratului in mansalier. Din acest motiv la dacie trebuie apasat si dupa aia bagat in vireza. Piesa aia daca s-a tocit sau este prost reglata , miscata , iti face asa. Poti sa faci operatiune da trebuie sa ai simt. unui mecani ii ia 5 minute .... da asta e...
andutzu
Merge montata o cutie cu 5 trepte de dacia cu motor de 1289.(are motorul destula putere?) Are cineva idee cam cat ar costa una secon hand? Cum o pot proba daca e buna, inainte de a o cumpara si de a o monta pe masina? (N-am chef sa iau tzeapa) laugh.gif
diaconuliviu

Merge, am eu pe 1289 palier marit, ambreiaj fi 180.
se schimba bieleta (parca mai scurta la 5?oricum , ceri bieleta pt 5 trepte si cata sa iei tip nou, fara tampoanele alea patrate), traversa, montura cablului km se muta la partea superioara.
andutzu
Si un pret?
to_the_limit


QUOTE(TheSaiLor @ 6 Apr 2004, 15:42)
uruitu din cutie poate sa se auda din doua motive. cel mai probabil ai o pierdere de ulei pe la semeringuri si uleiul nu mai este suficient pentru a face ungerea completa a pinioanelor. Alta cauza este calitatea prosta a uleiului. Cel mai bine e sa ii faci un schimb de ulei la cutie. Daca tot se aude e posibil sa ai un rulment crapat sau vreun satelit descentrat. Problema cu viteza a V-a e din schimbator adica din bucsele de pe axul dintre cutie si schimbator.
*



Uruitul se manifesta de la 85km/h in sus si este ingrozitor...am pus ulei...full degeaba...
cand e rece nu face..dupa ce se incalzeste incepe showul!
ionutctn
Si la mine daca stau la ralanti face brrrr dar un pic. Daca apas ambreiajul la fund dispare dar nu ma deranjeaza (m-am obisnuit). In a 5-a la fel face fluira dar nu tare. Am pus ulei strain de cutie mai demult si merge altfel intr-adevar dar tot n-am scapat de astea. Oricum astea nu afecteaza mersul masinii si de remediat nu am chef sa imi fac dureri de cap aiurea. Imi intra in a V-a super usor (cu 2 degete impinsa) si in marsarier si toate treptele la orice viteza rulez. Bag a V-a la 60 fara problema si continui fara socuri. Imi merge cutia de nu se poate asa ca la ce sa imi fac singur de lucru ?
valibb
Salut

Chiar nu se poate face nimic in legatura cu huruitu treptei a 5 a a cutiei de viteza ?de ce 'fluiera'?chiar daca este ulei de ajuns

sefu_alx
am si io o dacie din 92(recarosata in 96) si la fel,deabia imi intra in a V a,o ia relativ usor pe la 50 kmh,dar dup-aia pe la 70-80 o ia doar cand vrea ea,sa fie tot din suruburile alea?
bogdan B-14-FNF
Baieti , uruitul este de la trenul fix si nu prea aveti cei face biggrin.gif , am avut si eu problema asta , la rece cand era uleiul gros nu facea dar cand se incalzea cutia facea ca toti dracii , cat despre intratul in treapta a-V-a este ori de la sincroane ori din cauza schimbatorului care va trebuii sa il indoiti putin ( Cu parere de rau asat este o problema destul de des intalnita la DACIE ) Treaba cu calcatul ambreiajului o faceam si eu si credeam ca estye de la rulment , l-am schimbat si degeaba .
Bafta
to_the_limit
Ma iar am analizat.uruiala nebuna!
Face numa in tr-Vsi pe la 80-85km/h te doare capu asa de tare face.
Si ce e mai important e ca face DOAR CAND ACCELEREZ!Cand iau de pe pedala numai face.
Ce inseamna asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.