Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: EUROPE GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
FISICHELU
[attachmentid=27651]
Scurt istoric
Nurburgring a fost construit in Muntii Eifel in nordul Germaniei cu scopul de a atrage turisti. A gazduit primul GP German in 1927 cand s-a dat in folosinta intreaga lungime de 17,58 mile. Din 1929 doar distanta de 14,17 mile (Nordschleife)cu cele 176 curbe a fost utilizata pentru GP German.
In anii '60 circuitul a primit destul de multe critici, astfel incat s-a construit S-bent-ul la capatul liniei drepte de Finish, pentru a incetini masinile care treceau pe langa pit-uri. In 1970 Grand Prix Driver's Association a cerul o lista de imbunatatiri atat a circuitului in sine, cat si a mijloacelor de protectie. Pentru ca aceste schimbari nu au putut fi rezolvate pana in 1971, GP-ul German s-a mutat la Hockenheim Motordrom.

Nurburgring a fost reintrodus in calendarul WC in 1972, insa in urma unei accidentari serioase a lui Niki Lauda in 1976, a fost catalogat ca prea periculos pentru a se circula pe el. De fapt, nu ata circuitul in sine era periculos, cat faptul ca echipelor de medici le trebuia mult timp sa ajunga in diferitele colturi ale circuitului.

In 1984, un circuit nou a fost construit in apropierea celui vechi, cu un autodrom modern si mai mult caracter.



2006

European Grand Prix, runda a cincea din campionatul din acest an, ar trebui sa fie o cursa care sa dea raspunsuri la multe intrebari. Prima care a suscitat interesul fanilor F1 dupa Imola: performanta lui Schumacher a fost un eveniment izolat, ori va fi capabil Ferrari sa mentina acea viteza constanta? Oficialii Scuderiei au spus ca vor fi in stare, consecutiv modificarilor la 248F1, si sunt foarte increzatori.
Dar nu sunt singurii! Un motor nou pentru Raikkonen si cateva artificii aerodinamice fac capabila de succese si echipa McLaren-Mercedes. Aceste modificari au fost testate si aprobate saptamana trecuta in Silverstone, insa, vor fi oare suficient de buni? Nurburgring a fost dintotdeauna un traseu favorabil pentru ei, insa e oare posibil ca deficientele MP4/21 sa fie rezolvate in doar doua saptamani? Ramane de vazut.
La Honda, necunoscutele sunt multe si variate, deasemenea. RA106 este extrem de rapid in calificari, dar se pare ca in cursa nu face fata. Constructorul japonez inca asteapta prima victorie pe anul acesta, si face tot posibilul in acest sens. Au fost insa distrasi de zvonurile despre aripile flexibile, lucru ce i-a costat concentrarea. In fine, in timp ce Jenson Button a fost "tare" inca de la prima cursa, Barrichello inca este in perioada de acomodare cu metodele echipei (se tot plange de comenzile de pe volan, cu care inca nu s-a obisnuit...)
Ei bine, pentru Renault sentimentul este unul de optimism tacit. Echipa a avut un test foarte bun saptamana trecuta la Silverstone si conduce in clasamentul constructorilor, in timp ce Alonso s-a mai distantat un pic de locul doi, dupa circuitul de la Imola. R26 va fi mai aerodinamic, Alonso va folosi varianta B a lui R26 pentru prima data, varianta cu care Fisichella a debutat la Imola acum doua saptamani.
Nurburgring este un circuit tehnic in care depasirile sunt dificile in afara de curba 1. E cunoscut pentru clima inconstanta, cu ploaie, ceata si frig adesea urmata de o vreme calduroasa de vara, lucru de cateva ore... Inginerii trebuie sa formuleze programele tehnice corecte, si sa fie capabili sa le schimbe in cazul in care lucrurile ar lua o alta intorsatura. cat despre echipa de anvelope, ei spera sa fi facut alegerea corecta...Asa cum s-a intamplat la Melbourne, o diferenta de 10 grade fata de predictii poate schimba complet desfasurarea cursei...
Sursa : pitpass.com, renaultf1.com
Asa ca, succes Renault in cursa de la Nurburgring din 2006!
vali79m
Sunt fan reno.ro.........dar la aceasta cursa si la toate ..Hai Ferrari !
Solon
Astept marea surpriza din partea echipei McLaren!
Se descurca bine pe circuitul asta,de obicei!
sandman_
Si Ron Dennis o asteapta. De vreo 3-4 ani... laugh.gif

Trecand peste rautatile unui fan Renault (eu) la adresa celei mai ghinioniste echipe din F1, ar trebui sa se anunte o cursa destul de interesanta. Datorita ploii, e posibil sa creasca frecventa depasirilor, dar si a accidentelor.
FISICHELU
Deci o cursa interesanta!....
Iata rezultatele de anul trecut:
2005:
1 F Alonso Renault
2 N Heidfeld Wiliams
3 R Barrichello Ferrari
4 D Coulthard Red Bull
5 M Schumacher Ferrari
6 G Fisichella Renault
sandman_
Anul trecut, Heidfeld a avut un weekend foarte bun si se asteapta reeditarea lui in acest an. In mod sigur, cea mai discutata tema in paddock vor fi transferurile: Alonso la McLaren, Kimi cine stie unde?!?!, Schumacher daca va ramane sau nu la Ferrari, Montoya la Red Bull...
coocky
rezultate de astazi ne indica o lupta la baioneta intre FA si MS (platesc copyright smile.gif ). Cei doi au terminat in ordinea indicata la 40 de miimi de secunda unul de celalalt. Wurz a dominat in Williams amandoua sesiunile de teste libere
dadu
astept sa vad ce o sa faca schumaher, nu i-a dat sanse lui alonso data trecuta
cri123
Adica nu i-a dat sanse la Imola? Pai nici Alonso nu i-a dat sanse anu trecut pe acelasi circuit, cu MS evident mult mai rapid. Hai sa fim seriosi, la Imola nu conteaza cat de buna e masina daca in fata e un pilot de aceeasi valoare (sau mai bun, nu zic) si il tine si masina cat de cat...

Sa vedem ce iese la Nurburgring, eu nu as fi asa de sigur ca MS o scoate iar la capat smile.gif Da mai vedem Duminica wink.gif

As vrea sa castige McLaren, ca merita de atata vreme de cand se chinuie. In 2003 cred ca daca nu o patea acolo, Kimi era campion. Sau ma insel?
AlexV
ALONSO NUMERO 1,

HAI FERRARI, HAI ALONSO
sandman_
sesiune foarte interesanta de calificari.
din pacate, se pare ca JV l-ar fi jenat putin pe GF, care nu a reusit sa intre in top 10

timpii finali sunt aici

sursa: f1racing.net
ssilviu
UN BOU BOU BOU BOU MARE DE TOT!!!!!!!!!!!
FISICHELU
Ca sa citez..."Sei un bastardo!"...
Asta e! Lasa ca ii arata el maine!....
Alonso s-a miscat cum stie el sa o faca. Nu cred sa intampine maine vreo dificultate in a castiga. Atata doar, sa nu fie vreo surpriza cu noul motor si sa se miste bine baietii la pit stop.
A si am uitat ceva...Sa-i crape motorul lui Villeneuve!

Declaratii dupa calificari:

F Alonso (pole position):
Am facut o cursa foarte buna astazi. Am incercat ceva putin mai diferit in ceea ce priveste modul in care am privit calificarea, si se pare ca a functionat, asa ca sunt foarte multumit ca am obtinut primul pole position din acest an. La cursele trecute am avut probleme cu traficul sau cu incarcarea cu combustibil, dar astazi totul a mers ca la carte, asa ca mi-a fost mult mai usor. De abia astept cursa, pentru ca eu cred ca va fi una buna.Cele doua Ferrari arata foarte competitiv, asa ca haideti sa vedem ce ne va aduce maine dupa-amiaza!

G Fissichella (locul 13, dar va pleca de pe locul 11):
Tot ce pot sa spun este ca sunt foarte furios- asa cum probabil s-a vazut si la televizor in dupa-amiaza aceasta. Pentru mine, purtarea lui Villeneuve a fost inacceptabila. Ca si piloti, stim ca daca rulezi in afara cursei, ii lasi pe colegii care vin din spate si sunt in cursa rapida. Insa Villeneuve nu s-a dat la o parte si m-a tinut pe tot parcursul pana la sectorul final si am pierdut o groaza de timp. As fi avut posibilitatea sa intru in ultima cursa de calificari forte usor, iar acum trebuie sa facem niste compromisuri in ceea ce priveste strategia cursei de maine. Sa speram ca maine voi putea castiga pozitii in fata.

Sursa: Renault F1 Team

FISICHELU



Noutati!
In urma unei investigatii efectuate de controlorii de cursa, Jacques Villeneuve a fost mutat cu doua pozitii in grila de start.
Intr-o declaratie data in seara de Sambata la o ora tarzie, controlorii au ajuns la concluzia ca Villeneuve l-a impiedicat pe Fisico, desi au recunoscut ca ceea ce a facut e posibil sa nu fi fost deliberat.
Totusi, lucrurile nu stau chiar atat de rau pentru fostul campion mondial, caci desi trebuie sa coboare doua pozitii in grila, el nu va pierde decat un singur loc, pentru ca Mark Webber care s-a calificat al 10-lea coboara 10 pozitii.

Sursa: pitpass.com
FISICHELU
Ferrari s-au miscat mai bine, asta este realitatea. La al doilea pitstop s-a decis cursa. Alonso nu a forjat prea tare (motorul nou...) ca sa aiba ce arata in "tara muma" in fata compatriotilor week-end-ul viitor. Are avans 13 puncte fata de Schumacher in clasament. Fisichella s-a miscat binisor, la pitstop a fost tare (mai ales faza cu Villeneuve, la "mustata"...) acumuland puncte importante, si pastrandu-si pozitia a patra in clasamentul pilotilor, desi a avut unele probleme cu directia in ultimile ture. Lupta devine din ce in ce mai interesanta...
Pana la un nou Nurburgring, succes baieti! smile.gif
sqryn
Ferrari si-a revenit si e pe val, fapt demonstrat de ambii piloti. Cred ca Alonso se va obisnui de acum incolo cu locul doi de pe podium. Forza Schumi !
sandman_
Cursa destul de interesanta la varf, desi s-ar fi putut termina mai fericit pentru Renault. Este posibil ca FA sa nu fi fortat motorul, pentru a-l pastra pentru Barcelona. Este posibil si sa nu fi putut scoate mai mult din el, desi s-a vazut ca e aproape de Fastest lap-ul lui MS. FM a facut o cursa frumoasa. KR iar a avut ghinion, ca de obicei laugh.gif , restul...
GF a facut o calificare tipica (chiar daca a fost incomodat), RB a luat locul 5 (la 1 minut de KR, dar asta e), JB a ramas fara masina, din pacate...
ne asteapta Barcelona duminica.
FISICHELU
Un filmulet cu incidentul de la calificari: Fisichella vs. Villeneuve
http://www.youtube.com/watch?v=xUg01r7Vg7w


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.