Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SPANIA GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
FISICHELU
[attachmentid=27656]

Scurt istoric

Deoarece circuitul Jerez a fost situat la distanta de marile centre populationale ale Spaniei, lucru ce a avut un impact negativ asupra atragerii publicului, circuitul Cataluniei (aka Montmello) a fost construit la doar 20 km de Barcelona. A fost de fapt al patrulea circuit in sau langa Barcelona, despre care se spune ca este capitala curselor cu motor in Spania.
Dupa discutiile aprinse avute dupa accidentul lui Martin Donnolly, care a fost aproape sa-si piarda viata la Jerez in 1990, Catalunya, construit pe un teren apartinand Real Automobil Club de Catalunya, si-a castigat pozitia de gazda a Marelui Premiu al Spaniei.
Deschis in 1991, circuitul era rapid, avand si o varietate de curbe, precum si facilitati excelente si locuri de vizionat cursa. O sicana temporara a fost construita la "Nissan" (o curba foarte inselatoare) in 1994, insa in 1995 "Nissan" a fost modificata, ajungandu-se astfel la un total de 4.730km pentru un tur. In anii recenti pista a fost revizuita, in 2003 s-a pus un nou strat de asfalt la La Caixa, iar in 2004 intrega suprafata a circuitului a fost refacuta.
Sursa: pitpass.com


Pentru 2006- data cursei : 14 mai
sandman_
Trebuie urmarite cu mare atentie virajele rapide de dreapta, care au dus la doua explozii pentru Bridgestone anul trecut.
FISICHELU
Super! Mai mult spectacol si mai multe sanse pentru Renault!
FISICHELU
Barcelona este un circuit pe care fiecare echipa F1 il stie bine, avand in vedere faptul ca este locul unde fac mii de kilometri testand in afara sezonului.

Mixtiunea intre curbe de viteza, o zona dreapta foarte lunga si o suprafata foarte abraziva, face din Circuitul Catalunya unul complet. Gasirea celei mai bune strategii constituie o problema serioasa.

Sasiul

Aerodinamica
Eficienta aerodinamica a fost dintotdeauna un factor cheie al acestui circuit; Barcelona ofera toate tipurile de curbe in asezare, iar liniile drepte sunt precedate invariabil de curbe rapide. Asta inseamna ca echipele merg usor subturate, netinand seama de linia dreapta principala, deoarece este important sa aiba viteze bune de iesire din aceste curbe. Aceasta, in ultima instanta, este cea care conditioneaza viteza masinii pe linia dreapta principala.

Suspensiile
Cand ne referim la setarea suspensiilor, trebuie gasita cea mai buna solutie pentru ca soferul sa aiba o masina echilibrata si care sa raspunda usor. Asta inseamna folosirea unor suspensii mai rigide pe fata pentru a asigura o facilitate in cazul schimbarii directiei, in timp ce pe spate trebuie utilizate suspensii mai moi pentru a se obtine cea mai buna tractiune posibila la iesirea din curbele de viteza mica. Garda la sol este si ea un parametru important- in general se prefera o garda la sol joasa, ceea ce asigura o performanta aerodinamica optima.

Cauciucurile
Circuitul Catalunyei este stiut ca un circuit dur, in mod special datorita curbelor de viteza lungi. Astfel cauciucurile sunt foarte solicitate, in special cauciucul fata-stanga.

Motorul

Performanta
In acest circuit motorul nu este foarte solicitat pana la un moment dat. Sunt relativ putine accelerari din turatii joase, iar principala prioritate este ca puterea sa fie progresiva si controlabila pentru a se obtine un echilibru al controlului, si o uzare mai redusa a cauciucurilor. 69% din o cursa completa este de obicei parcursa in plina viteza.

Cutia de viteze
Avand in vedere linia dreapta lunga din acest circuit, alegera treptelor de viteza este problematica. In situatia in care vantul bate din fata sau pilotul se afla in slipstream-ul adversarului, se poate pune problema setarii treptei superioare la o viteza care supratureaza motorul. Astfel, cursele de free-practice vor avea un cuvant important de spus in alegerea ultimei trepte de viteza.
FISICHELU
Excelenta treaba Alonso si Fisico! Primele doua pozitii la startul de maine!De acum, trebuie vazut sa nu se incurce unul pe altul! happy.gif
ssilviu
eu m-am pregatit. voi?
http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=39806&p=400285
raresss
fisi trebuie sa faca un singur lucru: dop pentru schumi! atat tot si daca o face bine alonso castiga acasa. se pare ca ferrari a revint in forta asa ca atentie maine!
Solon
Gata si cu Barcelona!M-am speriat degeaba de Schumacher.
Ferrari si-au revenit fata de anul trecut,indiscutabil, dar mai e cale foarte lunga pana la titlu.
Cred ca si-au revenit si datorita faptului ca schimba cauciucuri ca la balamuc,fac doua ture si gata, si plus ca ii lasa la pit stop cu schimbare de pneuri.
Oricum Schumacher zambea mai stramb ieri! wink.gif
dil
Mi-a placut foarte mult startul celor de la Renault si a lui Kimi. smile.gif
Nu am vazut depasiri in cursa, pe pista. sad.gif Si nici in cursa viitoare nu o sa vedem.

Victoria este foarte importanta pentru Renault. Le-a mai taiat macaroana celor de la Ferrari. Mai sunt multe curse si speram sa avem parte de curse spectaculoase.
sandman_
Cursa destul de fadä la Barcelona; cele mai incitante faze au fost startul lui KR si incursiunea lui GF prin pietris. FA si Briatore au controlat cursa cap-coada, GF n-a reusit sa fie "dop" pentru MS; insa nici n-a fost neaparata nevoie. Acum apar din nou intrebari:
Si-a revenit Renault dupa sincopa Imola-Nürburgring?
Au avut Ferrari o cadere la Barcelona? (nu prea cred)
Au fost gumele Michelin avantajate aici? (iar nu cred, KR fiind departe in spatele lui FM)
Au fost Renault avantajati de circuit si FA de "terenul propriu"?
A lasat intr-adevar FA ritmul mai jos la Nürburgring, pentru a putea merge mai agresiv aici? (foarte probabil)
coocky
Cred ca sunt prea multe intrebari... si multe se vor regasi in diferite forme dupa fieacare GP de aici incolo...

Avem in momentul actual 2 echipe cu destul de mult pentr celelalte Renault si Ferrari (in ordinea asta) si un pilot care incearca Kimi. Cred ca valoarea masinilor celor 2 piloti este suficient de apropiata astfelincat sa decida fie pilotul fie conditiile de cursa fie anumite setari fine... de aceea vom vedea cred eu cazuri similare cu cele din ultimele 2 saptamani...

Nurburgring: Ferrari a fost mai bine echilibrata si setata prin urmare Schumie a castigat, Calitatile de pilot ale lui Alonso l-au facut sa se insereze intre cei 2 ferraristi.
Barcelona: Reno on fire dar Schumie "suficient" de bun pentru a il depasi pe Fisico...

Cred eu ca titlul constructori este foarte accesibil celor de la Reno... dar pentru piloti... va fi de lupta... pentru ca in ultimele 3 curse Ferrari nu a mai pus nici un pas gresit( a se citi abandon) si le calca pe urme celor de la Reno... trebuie sa recunoastem ca in 2005 constanta a fost atu-ul numarul 1 al lor...

Deci de aici incolo cine greseste va avea dublu de mucit mai departe...

Se pare ca Reno a semnat acordul concorde... deci pana in 2012 va fi membra a circului... in diferite forme...(nu cred ca inseamna ca va pastra o echipa... pana atunci, dar vor fi prin preajma...)

Hai ca incepe sa fie fain... din nou smile.gif
sorin
RENAULT & FERRARI,oare inginerii F1 de la Renault isi baga nasul si in modelele de serie? biggrin.gif
Am auzit ieri ca cele 2 masini(Renault&Ferrari) ar fi sensibil egale ca performante si ca proprietati dinamice deci soferii sunt si ei comparabili cu un mic plus de partea lui Alonso.
sandman_
asta este discutabil. Ferrari au introdus eleron flexibil pe spate, ceea ce le da o viteza de varf considerabil superioara (311,xx fata de 300), ceea ce poate insemna o depasire fara probleme...
sorin
Care 300 ca ieri maxima lui Alonso a fost peste 300 Km/h,imi pare ca 304 sau 306.
sandman_
iar a lui MS 314, a lui FM 317. Ideea e aceeasi.
In FP2 au fost vitezele date de mine...
dil
In schimb vitezele medii sunt foarte apropiate.
Depinde si de setari, cei de la Renault au fost mai rapizi in viraje.

PS: Asa tin si eu minte ca Alonso a avut o viteza maxima de putin peste 305km/h.
St
A venit 2007 si un nou premiu in Spania. Ce parere aveti, cine se va impune?
Solon
Sper ca nu antipaticul de Massa!
As vrea Hamilton!Sa vedem putina actiune!
UVN
RAIKKONENNNNNNNNNN tongue.gif
dantes
Suplimentar de ceea ce e scris in primul post al lui Fisichelu, de adaugat ca intre curba Europcar si curba New Holland a mai aparut o sicana, incepand de anul asta (2007), care va reduce vitezele un pic, si va solicita mai mult franele.
sorin_f39
Bravo Massa!

Forza FERRARI !!!!!!
FISICHELU
Mi-a placut finalul. Massa ne-a tinut cu rasuflarea taiata....
Alonso in mod cert va incerca sa se "infiltreze" intre cei doi ferraristi...De abia astept startul.
adister
Bravo Felipe aplauze.gif Sper sa si plece bine de la start, ca daca trece Alonso in fata nu-l mai prinde nimeni...oricum cred ca va fi o cursa frumoasa smile.gif

Altfel, spre sfarsitul calificarilor am auzit ceva uimitor: Miki si-a cerut scuze blink.gif pentru ca a vorbit in timpul unei transmisii radio a unei echipe si a promis ca astazi nu se va mai intampla tongue.gif Sa vedem
St
Mai, dar el si-a mai cerut odata scuze, dar zice ca nu aude conversatia, ci doar vede afisat pe ecranul pe care-l are.

Cum e treaba ?
TMihai
QUOTE(St @ 13 May 2007, 12:54)
Cum e treaba ?

E doar idiot sleep.gif
St
Asta e parta a II-a.
Dar eu intreb daca el aude sau nu discutiile. echipa-pilot
sorin_f39
Bravo Massa !!!

Forza FERRARI !!!


O cursa deloc spectaculoasa dupa modul de desfasurare al ei, dar extrem de placuta de catre un fan FERRARI. Pacat insa de Raikkonen si de Heidfeld.

PS1: Felicitari Hamilton!
PS2: De ce il mai tin pe pista cei de la Renault pe Fisichella? De ce il tin rezerva pe Piquet jr?
sandman_
Frumoasa cursa. FM a dominat cap-coada, FA a incercat depasirea aceea, stiind ca fara ea nu poate sa castige, LH a mers sigur pe el ca de obicei. Sper sa nu i se urce la cap, pentru ca promite mult.

Pe GF l-as da si eu afara daca as putea, se pare ca KR are nesansa si la Ferrari. Deja a inceput sa ia bataie de la HK. Poate pe la jumatatea sezonului il schimba Flavio cu NPj.
DC a facut o figura frumoasa.
Solon
E bine domne! In afara de castigator, care din punctul meu de vedere e total antipatic-deci un viitor Schumacher icon_mrgreen.gif , Hamilton e lider!Foarte interesant!
Imi pare rau de Raikonnen!
Iar Renault sunt gara totala!
TinCup
Nu-l vad bine pe Alonso.. citez de pe itv.com:
QUOTE
Next we got to Monaco where Lewis has never lost a race. He won there in F3 and GP2.

Alonso has won there too, but I’m told by Renault people that it was never his strongest track.

Then we go to Montreal where Alonso will have to use the same hard-compound brake discs he so disliked in Bahrain.

McLaren will have to work hard to find him an alternative which gives him the feel he requires.

After that we go to Indianapolis, where he has always struggled and where Fisichella beat him fair and square two years running.


Mi se pare incredibil ce piloti are la dispozitie McLaren:
Campionul mondial Alonso, cel mai talentat pilot din F1 (daca nu-l iau in considerare pe Lewis)
Hamilton - nu mai are nevoie de nici o prezentare
De La Rosa - care uneori era mult mai rapid decat 'cel mai rapid pilot', Kimi
Gary Paffet - care m-a impresionat in DTM, si de curand a reusit sa castige o cursa de DTM cu o masina veche, o premiera in DTM

Si Renault se chinuie cu Fisi, care nu a reusit sa-i depaseasca pe Barichello, pe Button fara 'nas' (cu aerodinamica varza), sau pe Sato!!!
dantes
O alta cursa frumoasa smile.gif
Pentru cine a vazut si livetimingul, s-a putut observa diferenta CLARA intre Ferrari si RESTUL !!! minim 1 sec/tur fata de McLaren !!! La un moment dat FM merge mai repede pe tur fata de FA pe gume hard, iar FA pe softuri... Bine ca FM a incetat sa mai traga de masina inainte cu vreo 25 de ture de final...
-FM a jucat corect si curat in prima curba la start, iar FA o luat-o in barba rau...se putea si mai rau smile.gif
-LH..ce mai e de spus? Nimic. Il bate (din nou) pe FA clar cu acelasi material de concurs! Baiatul asta promite mult de tot, iar Ron Dennis nu-l va da din mana, iar la anul cred ca va deveni pilotul nr.1 daca nu mai devreme
-FA..constant si atat
-Kubica...figura frumoasa, la un moment dat ffff aproape de FA, insa lipsa experientei si a unei masini de talia mertului l-au tras in jos..
-DC..impresionant din nou! Cursa frumoasa, pacat ca i-a murit treapta a 3-a ca se ducea chitit spre Kubica si de ce nu FA
-Rosberg...a mers frumos si inca promite dar nu prea are cu ce..
-Kovalainen..3 pituri si a alergat frumos...de apreciat
-Sato...harakiri a facut...ce a facut el pe acolo cu cea mai proasta masina din circuit insa a terminat pe 8, ultimul care mai aduce puncte..

Ceilalti...VERZE, inclusiv betivanul de KR! Cand am spus ca asta o s-o ia in barba nu degeaba am zis...Sa-si seteze naiba masina cum trebuie nu sa faca figuratie! Renault s-au dus rau de tot, cu toata infumurarea lor, iar GF un mos care v-a ceda in fata lui NPj curand. Pacat de Heidfeld. A facut o cursa frumoasa, insa a avut ghinion cu caru'.

Ca o remarca...sper sa vina in F1 (binenteles la Ferrari smile.gif ) Bruno Senna! Are gena lu' unchisu', a castigat in GP2 in Spania, si din cate am mai citit e o speranta sa ajunga in F1. Daca ajunge la F, atunci Schumi e fericit...Massa e favoritul lui, si coechipier nepotul idolului lui...Vise..

Pana una alta, LH conduce campionatul, l-a detronat pe FA cu 2 puncte, iar FM e in spatele lui cu 1 pct. iar betivanul la 5 de FM...iar pentru moment McLaren conduce in fata Ferrari cu 9 puncte, urmatorul constructor (BMW) la "doar" 26 de pct.

Un sezon frumos !
cri123
Nu a fost chiar asa de corecta "apararea" lui Massa, Alonso avea cam jumate de masina in fata cand au intrat in curba. Insa asta e, se concureaza pe locuri si puncte smile.gif Alonso stia ca daca nu trece in fata acolo, nu are sanse.
sandman_
uitati aici o analiza pertinenta si interesanta a situatiei actuale din F1. Mie mi se pare cat se poate de realista. (Sursa: ITV)
TMihai
QUOTE(cri123 @ 14 May 2007, 14:54)
Nu a fost chiar asa de corecta "apararea" lui Massa, Alonso avea cam jumate de masina in fata cand au intrat in curba.

Si daca avea juma de masina in fatza ce? Tre sa fie toata masina ca sa te bagi in fatza aluia. Alonso s-a bagat ca melteanu' crezand ca a trecut de Massa. Chiar el a recunoscut in conferinta de presa.
sandman_
FM a fost finut: daca in locul sau ar fi fost JPM, FA ar fi facut tête-à-queue, daca nu chiar s-ar fi rasturnat, iar daca ar fi fost MS, FA ar fi ramas fara roata dreapta-spate
Arhimede
Are un tupeu si Alonso asta......Foarte suparat pe podium.
dantes
Daca situatia era invers ce s-ar mai fi zis?

Dupa cum bine s-a punctat, cursa e pe puncte/locuri/bani, iar cei 2 si-au jucat sansa. Bine ca nu a iesit din cursa nici unu nici celalalt si s-a alergat frumos.

Foarte frumoasa descrierea din linkul dat de sandman. Orice pilot cu pretentii are tupeu.
cri123
Foarte frumoase si comentariile de cursa de la ITV. Sunt la ani lumina de TVR sad.gif
sandman_
dantes: oare noi de ce n-avem un comentator de cursa cam la 20% din valoarea celui de acolo?
dantes
De PROS**** ce sunt aia de la TVR si de spagile/comisioanele/sponsorizarile oamenilor din umbra lui ..stim noi cine...

PACAT ca nu avem, macar 20% din valoare celor de la itv...

PS: Cred ca am citit de 3 ori ce a zis ala acolo...cat de frumos a putut comenta tot ce s-a intamplat in cursa..un mare 10 (zece) de la mine.
sandman_
chiar. De ce nu cumpara altcineva drepturile de televizare? TVSport sau ceva de genul...?
TinCup
Si ganditi-va ca comentatorii de la itv au fost desfiintati de Ross Brawn, nevoit sa se uite la cursa la televizor ca orice telespectator... oare ce-ar fi spus daca ar fi fost obligat sa-l asculte pe Miki?
sandman_
bine, e normal sa-i desfiinteze. Si el n-a zis a sunt ei slabi, ci ca primea el prea putina informatie. El era obisnuit cu 15 monitoare de pe care vede tot ce misca...
Tomcat
Podium 2008 Spania:

1. KIMI
2. MASSA
3. HAM

Asta si asteptam!!
bear_mc
Interesanta cursa. Imi pare rau de Kovalainen. sad.gif
prody
Bine ca nu a patit nimic. Se zice ca la viteze mari , din cauza deceleratiei puternice se pot sparge organele in tine. Ei, uite ca poti sa te opresti brusc la 130km/h (asa declara McLaren) si sa nu ai decat o mica durere de cap, cum zice Kova.
Oricum, jos palaria pentru siguranta care o ofera in prezent monoposturile fata de sicriile ambulante din trecut !
Tomcat
Am auzit ca ar avea probleme de memorie!
prody
Doar legate de momentele accidentului, nu isi aminteste cand s-a izbit si nici cum a fost scos de acolo.
Scuzabil,nu? icon_mrgreen.gif
26G? Not bad ! Jesus !
Solon
Oricum intr-un accident asemanator Schumacher nu a avut atata noroc!
Silverstone, parca 1999, va spune ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.