Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SPANIA GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
gabize
Maldonado si Raikkonen de nota 10. Excelent!!!
Tinand cont de problemele echipei Ferrari, Alonso s-a comportat admirabil.
In rest, un balamuc general, pur si simplu n-am inteles nimic din ce s-a intamplat in spatele celor 3.
Solon
Excelenta cursa pt. Williams. Bravo Maldonado. Imi era teama sa nu se deconcentreze si sa faca vreo prostie. Se vede ca motorul face treaba buna, ca anul trecut cu Cosworth erau praf.
I-am vazut si pe Damon Hill si Johnny Herbert. Frumos.
Flame: eu zic ca Schumacher a gresit!
Manuel
Mercedes’ Michael Schumacher has been punished by the Spanish stewards for his collision with Williams' Bruno Senna during Sunday's Barcelona race. Schumacher receives a five-place grid penalty for the next round in Monaco.

After investigating, the stewards decided the German driver was at fault for the accident, which occurred on Lap 12 at Turn One. Schumacher retired immediately after crashing into the back of the Williams and, although Senna was able to continue for a few more corners, the damage to his FW34 was similarly terminal.


http://www.formula1.com/news/headlines/2012/5/13349.html


Michael Schumacher (DNF)
"Obviously I am not happy with the outcome of the race as I think we could have achieved some nice points today. But then this is sometimes what you have to go through in racing. It is not easy to see from the TV replays but what happened from my viewpoint was that he went to the right to defend the inside line, and then suddenly, shortly before the braking point, went to the left. When you are so tight together in the braking zone, you have no other choice than to try to react and avoid hitting but it was too late. It is a shame, as I said, but then what I will do now is to look ahead to the next race and try to attack there."

http://www.formula1.com/news/headlines/2012/5/13346.html
sorin000
Cand m-am uitat la rezultate am ramas 173.gif
Sa-nteleg ca a fost o cursa frumoasa ? Din pacate n-am putut s-o urmaresc sad.gif
TMihai
Plina de evenimente, nu neaparat frumoasa.
gabize
Mi-a placut prestatia lui Alonso. Si a lui Massa. De fapt, de mult imi doream sa vad scuderia pe podium.
In rest, cursa nu a fost la fel de animata ca celelalte din sezon. Kimi se descurca bine, ca de obicei, la fel si Vettel. Pacat pentru Mercedes si McLaren, par a nu fi gasit inca acel ceva.
eurocristi
In mod cu totul si cu totul surprinzator Ferrari a castigat batalia tactic,lucru neobisnuit pentru ei avand in vedere gafele uriase facute in multe curse importante din trecul recent sau indepartat.
Au plecat decisi pe o strategie cu 4 schimbari si le-a iesit perfect.Probabil ca si Kimi ar fi putut castiga daca Lotus mergea pe aceeasi tactica sau cel putin ar fi fost mult mai aproape de Alonso,declaratiile lui de dupa cursa lasa sa se inteleaga treaba asta.
Interesanta este marea discutie despre cauciucuri care s-a lansat dupa cursa.Restul pretendentilor la titlu,care au schimbat strategia din mers de la 3 opriri la 4,au declansat tamabalaul ca sa mai atenueze gustul amar al infrangerii.
Sunt curios cum se termina discutiile astea.Este clar ca politica cauciucurilor i-a dezavantajat net pe Redbulsi anul trecut si inca le ridica probleme anul asta dar,din punct de vedere al spectacolului este un mare pas inainte,cel putin din punctul meu de vedere.
gabize
O cursă... o cursă. Greu m-am abținut să nu ațipesc.
ali3n_cop
DEPLORABIL. Sunt curios ce vor spune si alti impatimiti care scriau despre evolutie & shit. Nu era de ajuns ca spectacolul a fost inexistent, am mai vazut si strategie de echipa la Mercedes. Macar sa-i lase in kkt sa se depaseasca intre ei, daca e posibil. Era evident ca Nico e mai rapid. Mi-am cam pierdut rabdarea...iar campionatul e abia la inceput.
meganus_bicorpus
intr-adevar, o cursa de neuitata...de mai-mare rusinea pt ce a ajuns F1 (si Ferrari).In afara de suspansul cursei care m-a facut sa adorm de cateva ori, vocile prezentatorilor de la Dolce aveau o asa incarcatura emotionala ca ma lasau molesit complet, si fara vlaga.
Nu mai zic ca bietul regizor s-a mai chinuit sa prezinte unele subtilitati, adica Hamilton intra la boxe si sta 3,8s fata de 2,5s cat au stat toti ceilalti, prezentatorul ,adormit si el, remarca "o schimbare de pneuri fara evenimente"...ceea ce este adevarat, in acele 3,8 s nu a cazut nicio cometa pe Pamant!
Regizorul arata cum Kimi si Alonso fac amandoi o depasire in acelasi loc, nenea cu microfonul ne zice ca vedem "in reluare" depasirea lui Alonso, fara sa remarce ca e vorba de alt pilot...si exemple sigur mai sunt dar am adormit!
Faptul ca 75% din depasiri s-au facut intr-un singur loc, adica la capatul liniei drepte, cred ca spune tot...motoare mici, fara cuplu motor necesar unei "tasniri" care sa scoata fum din pneuri, totul se intampla la 17000 rpm, cand motorul se pregateste sa isi dea duhul.In curbe, la viteze relativ mici, sunetul este exact al unei Dacii pe carburatie cu toba sparta, adica masina face mai mult zgomot decat trage cu adevarat.
Mare noroc ca nu au bagat Safety Car-ul pentru ca nu stiu cati din cei prezenti se puteau tine de AMG-ul cu motor adevarat de curse.
In continuare exista obligativitatea schimbarii anvelopelor si astfel se mai fac inca 20% din depasiri...iar restul de 5% din depasiri sunt miracole pure!
Spectacol.......poate la circ, in F1 pe noi ne intereseaza ecologia si consumul mic de carburant, asta inseamana acum varful tehnologiei!...jalnic.
Tare sunt curios cand Tupolevurile rusesti vor fi nevoite sa respecte norme EURO si de consum ce va face Putin, va ataca pe biciclete si asta se va chema evolutie!
Era sa uit...ar fi tare interesant o cursa cu modele Ferrari, Mercedes, etc, nu conteaza din 2000 si pana in prezent, oare monopostul din ce an ar castiga?sigur nu cel din 2014!
Modus
Chiar si asa mi-a placut de Vettel care a facut o cursa foarte buna. A plecat de pe 15 si a terminat pe 4 si a depasit si in alt loc in afara de capatul liniei drepte.

Remarc 2 lucruri:

1) Alonso il domina clar pe Kimi la Ferrari, ceea ce pentru mine era de asteptat, dar pentru altii nu.

2) Mercedes GP este campioana. Red Bull nu au nicio sansa sa-i ajunga, asa ca, la o adica, campionatul nu are nicio miza si nu e inca la jumatate. Motorul Renault e fiabil, a debutat foarte bine in curse spre deosebire de testele de dinaintea sezonului, dar, in sezonul acesta, au pierdut din start batalia cu Mercedes si nu au nicio sansa sa-i ajunga.

In calificari Ricciardo a fost cu o secunda pe tur mai slab decat Mercedes, iar in cursa a terminat la 40 de secunde de Rosberg.

Campioni vor fi Hamilton si Mercedes AMG.
ali3n_cop
meganus_bicorpus, vrei sa spui ca nu se vede evolutia? Pai spune-mi sincer, exista altceva mai bun la Tv..la care sa dormi ca un nou-nascut? radmasa.gif

Modus, vad ca ai trecut si tu la statistica..la fel ca si mine rolleyes.gif In loc sa scriem despre spectacolul de pe circuit, am ajuns sa facem biografii si care pe care domina la nivel mental cool.gif
Modus
Putin spectacol a fost totusi, daca e sa ne gandim la cursa lui Vettel.

Eu urmaresc F1 constant doar de prin 2003, asa ca nu am experienta voastra. Dar chiar si pentru mine este evident ca spre deosebire de sezonul 2005 de exemplu, ceea ce vedem acum este un URIAS regres.

11 May 2014, 19:24:
http://www.canalplus.fr/c-sport/c-formule-...tml?vid=1068511

Markos
QUOTE(ali3n_cop @ 11 May 2014, 20:06)
Pai spune-mi sincer, exista altceva mai bun la Tv..
*


Până și Eurovision e mai dinamic.
gabize
Modus
Mult mai recente




centurion
QUOTE(ali3n_cop @ 11 May 2014, 18:59)
DEPLORABIL. Sunt curios ce vor spune si alti impatimiti care scriau despre evolutie & shit. 
*



Da, subscriu.
Adaug, despre cursa de azi, plictisitoare pentru spectatori, jenanta pentru RBR si Ferrari, frumoasa doar pentru Mercedes si fanii lor.

QUOTE(meganus_bicorpus @ 11 May 2014, 19:04)
motoare mici, fara cuplu motor necesar unei "tasniri" care sa scoata fum din pneuri, totul se intampla la 17000 rpm, cand motorul se pregateste sa isi dea duhul.

in F1 pe noi ne intereseaza ecologia si consumul mic de carburant, asta inseamana acum varful tehnologiei!...jalnic.

Era sa uit...ar fi tare interesant o cursa cu modele Ferrari, Mercedes, etc, nu conteaza din 2000 si pana in prezent, oare monopostul din ce an ar castiga?sigur nu cel din 2014!
*


Din contra, cuplul acestui motor turbo este cel putin la valoarea motorului aspirat de 2.4 litri. Nu mai spun ca si inainte era la fel. Depasirile se faceau in acelasi fel.

Da, este tehnologie. Sa faci aceeasi distanta de cursa cu mult mai putina benzina este tehnologie. Sa faci un motor turbo este mult mai dificil decat sa faci un motor aspirat. Sa pui la punct un kers este foarte dificil. Etc. Daca nu esti inginer de meserie, te inteleg ca nu ai cum sa vezi aceste aspecte.

Poate acum nu ar castiga un motor turbo, dar in 2015 sigur vor fi mai bine puse la punct decat acum. Desi acum, cu economia de combustibil, ar pierde mai putin timp la boxe, deci nu ar fi foarte departe de V10 sau V8 atmosferic.
meganus_bicorpus
Bre, ori eu am imbatranit ori am vazut alte curse...pai nu mai tineti minte ce depasiri se faceau la iesirile din curba, prin sicane sau chiar si in curbele ac de par?Acum...ciu-ciu, doar cand e motorul in blana, la turatia de puetere maxima.
Stati sa vedeti cursa la Monte-Carlo, acolo va fi defilare cu adevarat, sunt curios cati vor putea sa faca o depasire pe stradutele alea...iar prin tunel, probabil, vor pune in boxe sunetul motoarelor din anii trecuti, altfel chiar ar fi o mare jena.
Eu nu neg ca aceasta tehnologie este de nivel ridicat (nu pot sa zic maxim), rezultatele obtinute sunt insa slabe, recordul mondial nu face referire strict la anul in curs, e vorba de cel mai bun timp ever pe acelasi circuit...cand credeti ca se va depasi recordul pe tur la Silverstone...2020?
Markos
QUOTE(meganus_bicorpus @ 11 May 2014, 21:32)
Stati sa vedeti cursa la Monte-Carlo, acolo va fi defilare cu adevarat
*


Scoate timpi mai buni ăsta.
gabize
QUOTE(centurion @ 11 May 2014, 21:23)
Da, este tehnologie. Sa faci aceeasi distanta de cursa cu mult mai putina benzina este tehnologie. Sa faci un motor turbo este mult mai dificil decat sa faci un motor aspirat. Sa pui la punct un kers este foarte dificil. Etc. Daca nu esti inginer de meserie, te inteleg ca nu ai cum sa vezi aceste aspecte
*


Eu zic că pentru inovații, invenții și alte cele, sunt alte "laboratoare" care să se ocupe. F1, d.p.m.d.v. trebuie să fie cursă pură. Atât. Nu să reinventeze roata.
OK, la banii risipiți pentru acest sport, e firesc să utilizeze ultimele tehnologii și să aducă îmbunătățiri.
Dar ce sens are să investești în ceva, ca apoi să pui restricții? Aici pierde F1 față de perioada de glorie a acestui sport: restricționarea de normarea fiecărei acțiuni.
ali3n_cop
Cu noile motoare, l-au cenzurat si pe diliul de Kimi, care mai facea din cand in cand depasiri la limita, pe curbe..tot timpul riscant.
Una peste alta, oricat de multi caluti si cuplu i-ar pune acestui 1.6, tot 1.6 ramane.
Sunt sigur de faptul ca mai mult de 2 ani nu se va merge pe aceasta linie. Le merge bine acuma pe marketing...dar in stilul acesta, se vor plictisi chiar si cei mai fanatici suporteri.
ssilviu
Ati imbatranit voi. Sau nu mai stiti sa va uitati la F1. Bine, daca stati sa il ascultati pe Dobai, nu ma mira. Am incercat si eu 10 minute si am renuntat imediat. Sky Sports F1 FTW. Acolo cursa dureaza cel putin 3-4 ore. Alta viata.
Solon
QUOTE(ali3n_cop @ 12 May 2014, 10:06)
.
Le merge bine acuma pe marketing...dar in stilul acesta, se vor plictisi chiar si cei mai fanatici suporteri.
*


Oare? Ma cam indoiesc. La ce zgomot dezvolta motorul si la faptul ca toti se feresc sa se pocneasca, o sa se aleaga praful.
meganus_bicorpus
Cand cea mai evouata si puternica masina a ajuns Safety-carul...circul a ajuns la maxim!
ssilviu
Aveti memorie scurta iar aia pe termen lung ramasa e selectiva rau. Aceleasi plangeri an de an. Luati o cursa obisnuita de acum 10 ani, de acum 20 de ani, de acum 30 de ani. Erau la fel. 5-10 depasiri, in rest se mergea la pas.
b76bgaarh
cand a castigat button, cand a castigat vettel, cand a castigat schumacher, cand a castigat prost/senna, cand a castigat mansell.

LE:uitasem de lauda la mclaren.


in rest: cat timp iese profit totul e permis.
ali3n_cop
ssilviu, toata lumea se plange de faptul ca adoarme in timpul cursei. Pana la inceputul acestui sezon, aveam un mic grup de amici..si mergeam la bar sa ne uitam la curse. Anul acesta, nu a sunat nici unul dintre noi pentru a ne vedea la bar. Mai discutam pe telefon sau pe retelele de socializare. Pur si simplu, F1 este in moarte clinica. Nu ma grabesc sa dau verdictul..dar la cum au aratat primele curse din acest sezon, mi-e teama ca voi trece la tenis.
meganus_bicorpus
Mai tineti minte cand se turau motoarele de plezneau sau cand un pilot risca si termina o cursa cu anvelopele complet tocite?....exista risc, daruire, talent...acum avem marketing, eco, hybrid, si alte asemenea chestii care cica iti dau aripi!
gabize
Pe vremuri echipele erau conduse de către mecanici ajunși prin muncă și dăruire sus. Investitorii erau investitori și atât.
Acum sunt conduse de "oameni cu școală", unii cu MBA-uri, lipsiți de pasiune. Cred.
b76bgaarh
noi iar am fost praf, cu ambele masini.
Markos
E doar un pamflet. Deocamdata.
ali3n_cop
F1..a ajuns de rasul lumii radmasa.gif
dil
QUOTE(gabize @ 11 May 2014, 16:28)
O cursă... o cursă. Greu m-am abținut să nu ațipesc.

Am avut ceva treaba si nu am vazut cursa in direct. Am vazut mai inregistrarea de pe Sky la o ora tarzie si nu am adormit. A fost chiar interesanta.

QUOTE(Modus @ 11 May 2014, 18:39)
Chiar si asa mi-a placut de Vettel care a facut o cursa foarte buna. A plecat de pe 15 si a terminat pe 4 si a depasit si in alt loc in afara de capatul liniei drepte.

Remarc 2 lucruri:
1) Alonso il domina clar pe Kimi la Ferrari, ceea ce pentru mine era de asteptat, dar pentru altii nu.
2) Mercedes GP este campioana. Red Bull nu au nicio sansa sa-i ajunga, asa ca, la o adica, campionatul nu are nicio miza si nu e inca la jumatate. Motorul Renault e fiabil, a debutat foarte bine in curse spre deosebire de testele de dinaintea sezonului, dar, in sezonul acesta, au pierdut din start batalia cu Mercedes si nu au nicio sansa sa-i ajunga.

In calificari Ricciardo a fost cu o secunda pe tur mai slab decat Mercedes, iar in cursa a terminat la 40 de secunde de Rosberg.

Campioni vor fi Hamilton si Mercedes AMG.

Foarte frumoasa cursa de recuperare a lui Vettel. A depasit unde s-a putut.
In aceasta cursa Alonso nu l-a dominat pe Kimi. Doar Ferrari l-a dominat pe Kimi. Alonso l-a depasit pe Kimi doar datorita strategiei diferite. Nici depasirea aceasta nu v-a placut?!
Ricciardo a pierdut timp la inceputul cursei in spatele lui Bottas pe cand Rosberg a avut cale libera.

QUOTE(meganus_bicorpus @ 11 May 2014, 20:32)
Bre, ori eu am imbatranit ori am vazut alte curse...pai nu mai tineti minte ce depasiri se faceau la iesirile din curba, prin sicane sau chiar si in curbele ac de par?Acum...ciu-ciu, doar cand e motorul in blana, la turatia de puetere maxima.
Stati sa vedeti cursa la Monte-Carlo, acolo va fi defilare cu adevarat, sunt curios cati vor putea sa faca o depasire pe stradutele alea...iar prin tunel, probabil, vor pune in boxe sunetul motoarelor din anii trecuti, altfel chiar ar fi o mare jena.
Eu nu neg ca aceasta tehnologie este de nivel ridicat (nu pot sa zic maxim), rezultatele obtinute sunt insa slabe, recordul mondial nu face referire strict la anul in curs, e vorba de cel mai bun timp ever pe acelasi circuit...cand credeti ca se va depasi recordul pe tur la Silverstone...2020?

Sigur ai mai imbatranit. Cel putin fata de anul trecut.
Depinde si de circuit. Sunt circuite care iti permit mai multe trase si/sau mai mult loc pentru a depasi. La Monte Carlo intotdeauna s-a depasit greu.
Totusi este vorba de un campionat, nu de batut recordul pe tur la fiecare circuit in parte.

QUOTE(ali3n_cop @ 12 May 2014, 13:23)
ssilviu, toata lumea se plange de faptul ca adoarme in timpul cursei. Pana la inceputul acestui sezon, aveam un mic grup de amici..si mergeam la bar sa ne uitam la curse. Anul acesta, nu a sunat nici unul dintre noi pentru a ne vedea la bar. Mai discutam pe telefon sau pe retelele de socializare. Pur si simplu, F1 este in moarte clinica. Nu ma grabesc sa dau verdictul..dar la cum au aratat primele curse din acest sezon, mi-e teama ca voi trece la tenis.

Odata cu inaintare in varsta ne mai pierdem din rabdare. Se mai schimba omul, isi mai schimba preferintele. F1 este moarte clinica pentru voi.

QUOTE(meganus_bicorpus @ 12 May 2014, 13:24)
Mai tineti minte cand se turau motoarele de plezneau sau cand un pilot risca si termina o cursa cu anvelopele complet tocite?....exista risc, daruire, talent...acum avem marketing, eco, hybrid, si alte asemenea chestii care cica iti dau aripi!

Ti se pare interesant sa vezi motoare pleznind sau pneuri explodand?

Sa nu uitam ca pilotii acelor vremuri pe care unii dintre voi vreti sa le mai vedeti si azi au vrut mai multa siguranta.

Remarc in aceasta cursa revenirea echipei Lotus, reusind sa adune primele puncte.
Red Bull s-a mai apropiat de Mercedes. Sper sa nu fie doar din cauza circuitului.
gabize
Degeaba, pentru mine acel "ceva" pe care-l găseam în cursele de odinioară nu prea mai apere acum. O fi, cum spui tu, vârsta de vină. Deși nu prea cred.
Markos
QUOTE(dil @ 12 May 2014, 21:37)
Ti se pare interesant sa vezi motoare pleznind sau pneuri explodand?
*


Ocazional, da. Măcar am certitudinea că nu mă uit la așa ceva.
gabize
up.gif
Markos
Cea mai tare chestie mi se pare aia cu raționalizarea benzinei. L-ar fi făcut invidios și pe nea Nicu, dacă ar mai fi trăit.
gabize
nu doar cantitatea per etapă (100 litri), ci și debitul maxim pe unitate de timp smile.gif
ali3n_cop
Ehh, incearca si "dil' sa se imbete cu apa rece. A fost chiar interesanta cursa, se zvoneste ca Vettel avea montat motorul de anul trecut wacko.gif . Daca un nebun de pilot si 5 depasiri, au ajuns sa faca o cursa asa zis "interesanta", e grav.
meganus_bicorpus
urmeaza faza a doua din epoca ECO..montajul de GPL!
ssilviu
Vad aici ca vai, nu se mai fac depasiri pe iarba. Voi sigur v-ati uitat la cursa care trebuie? Chiar la start, pe accelerare, era un pilot bine de tot cu jumătatea din dreapta a masinii pe iarba si depasea la greu.
b76bgaarh
parca sunteti babalacii din muppets, nimic nu va convine.
gabize
Mă bucur că vă plac cursele din sezonul 2014. Da' nu înțeleg de ce vă afectează percepția celorlalți. Fiecare vede prin propriul său filtru.

Părerea mea!
dan22y
Decat aparentele... parerea mea wink.gif
ssilviu
In vremuri grele rezista doar fanii adevarati. Restul capituleaza biggrin.gif
ali3n_cop
radmasa.gif
meganus_bicorpus
Cum ar fi daca NASA si-ar propune acum sa ajunga pe Luna intr-un an de zile de la plecarea de pe Pamant si cu 100 de kg de carburant?Sunt alte scene sportive unde se pot face experimente de acest gen si abia apoi se poate opta pentru introducerea inovatiilor si in F1.
Acest sport trebuie sa ramana un sport al performantei maxime, fara constrangeri.Nu cere nimeni ca aceste motoare sa fie introduse si pe strada, de fapt nici nu stiu cate motoare de 6V la aceasta cilindree exista pur si simplu este vorba de performanta pura!
Este adevarat ca F1 este si un sport de echipa, de strategie...dar unde mai este geniul de la volan?daca cel care pleaca primul reuseste sa se tina bine, are mari sanse sa termine pe podium deoarece cei din spate mai pot depasi acum doar in locuri fixe, de obicei la capatul liniilor lungi.
Ganditi-va cate curse de recuperare au fost facute de marii piloti, multi reusind sa le si castige apoi..mai vedeti acum asa ceva posibil?
ali3n_cop
Combinata cu adrenalina, fanatism, suspans, risc maxim, totul in conditii de siguranta maxima daca este posibil, daca nu..cui ii pasa de siguranta? tongue.gif ..spectacol sa fie!
meganus_bicorpus
Nu cred ca exista pilot care sa accepte post de sofer F1 si 10 milioane $ salariu si apoi sa faca galagie privind siguranta.Schumi, Kimi, etc sunt oameni cu zeci de milioane in conturi dar au alergat si unii inca mai alearga la limita...sa zbori practic cu 300 km/h pe langa un zid de beton si sa ridici probleme de siguranta..e un pic prea abstracta problema!
ali3n_cop
Pai..asta vroiam sa scot si eu in evidenta, siguranta. Au pus prea mult pret pe ea si pe tehnologie de ultim moment, incat au distrus show-ul. Pana la urma, care e spiritul F1? De ce este un spectacol indragit de multa lume?
A fost mereu periculos, spectaculos si imprevizibil si asa a prins la public. Daca incerci sa scoti din ecuatie cele 3 elemente si sa fortezi nota pe marketing, economie la carburant si tehnologie care sa plimbe pilotul in monopost (practic, pilotul va ajunge un simplu spectator care tine volanul in mana), ai rezultatul final al unui esec, ce se anunta reteta perfecta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.