Eu de cand m-am ars cu Lubrifin - era vara, am pus Lubrifin 20w50 -> a doua zi motorul NU se mai invartea deloc (a luat-o la a n-shpea cheie :cry: ) am renuntat la uleiuri romanesti..
Pun numai straine, e drept ca nu am un criteriu - am pus foarte multe (shell, agip, castrol, champion) si in general 15w40 (dar nu mi-a fost rusine nici cu 20w50).
Merg cu masina in sprinturi de >3000rpms - si acum la 50.000km dupa RK la motor nu am pierderi la compresie (verificat).
Reguli ce le respect:
1. schimb filtru la fiecare schimbare de ulei (nu stiu, da mi se pare ca e ca si cum ai face dush dar te imbraci tot cu hainele murdare).
2. din cand in cand curatz motoru cu din ala de curatzat - se gaseste mai peste tot.
3. schimb undeva pe la 7000km (am tinut si 10000 ultimu ulei, dar era aproape dus cand l-am schimbat si mi-a innegrit si motoru.. tre sa bag iar din ala de curatzat)
4. aditivi nu am pus niciodata.. (sau ma rog, poate odata - ca sa incerc si eu)
5. completez mereu cu acelasi ulei (aici pe toti mecanicii i-am vazut oripilandu-se la ideea de a pune altfel de ulei decat ala din motor) asa ca am prins ideea.
6. NU o calc niciodata pana nu se incinge uleiul (sa vad ca-i scade presunea - lucky me
ca am indicator la bord) si nici nu stau cu ea sa mearga 5 minute la rece.
Am citit ceva carti si oamenii ziceau (si face sens) ca uleiul se incinge mai greu daca motorul nu e in sarcina si deci 5 minute pe loc la rece fac mai rau (ungere mai proasta) decat daca ai sta 30 sec cu el doar si apoi ai pleca de pe loc. (Si asta scrie si in manualele pentru masini straine, iarna sa stai doar putin pe loc, sa pleci rpd).
N-am sesizat diferente intre uleiuri - diferente mari (in plaja asta de 100.000 lei kg) pe masina mea. Cu unele pleaca ceva mai usor, altele se incalzesc ceva mai rpd, dar in mare cam acolo se invart toate si merge bine.