Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PlanetaraIesita,UleiCutieScurs(lipsa brida fixare)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
meganedeux
Salutare,

Problema mare.
Am luat un bolovan probabil (eu nu l-am vazut) iar cand am ajuns cu masina acasa (5-6 km) am observat ca lasa in urma ei o dara de ulei.
Cand m-am uitat sub megane, curgea ca la nunta.
Dilema este: se poate face pe casco? sunt eu vinovat ca nu aveam scut la masina (m-am tot stresat sa iau pana am spart baia). sa le mint ceva la oameni? experiente similare?
Multumesc de ajutor.
Tudor
Tebuie sa vezi de ce curge. E lovitura? Daca se vede lovitura, poate ca e de la o groapa capabila sa-ti sparga baia de ulei. Asa merge pe casco. Daca nu se vede urma de lovitura nu merge pe casco. Ai oprit imediat, ai vazut scurgerea si ai chemat un prieten sa te tracteze? Poti sa duci masina direct in curte la service (unul Renault cu care lucreaza asiguratorul tau) si sa le spui sa mearga sa faca constatarea acolo ca masina nu e transportabila cu baia de ulei sparta). Oricum, costul uleiului si filtrului nu se despagubeste. Casco mai poate despagubi (e de verificat in polita) si tractarea de la locul accidentului in cea mai apropiata unitate service Renault.
Daca masina a avut in standard (din fabrica) scut si tu ai mers fara el, nu acopera casco. Daca masina s-a fabricat fara scut merge pe casco asa cum ti-am spus.
meganedeux
Multumesc de informatii.
E Megane 2, si din cate stiu, astea toate au din fabrica scut, asa ca o sa ma gandesc la o poveste, desi cred ca o sa imi ceara sa vada resturi de-ale lui.
Lovitura se vede, de la groapa e, ca de la altceva nu are de la ce. De tractat probabil ca o sa le spun ca am tractat-o pana acasa.
R19/16v
da' beculetele la bord acolo n-au inceput sa faca perecum girofarurile?
ca daca nu e ulei, nu e nici nivel de ulei. daca nu e nivel de ulei, nu prea mai e nici presiune de ulei...
apucase sa se incalzeasca masina mai mult decat normal?
meganedeux
Eu banuiesc de atac la baia de ulei o trecere la nivel cu calea ferata (pe deasupra pasaj Lujerului/Bucuresti) cu multe denivelari, bolovani, pe care o trec cu viteza intai. La un km. de ea e o intersectie in care am simtit o usoara trepidare a motorului; de la respectiva intersectie pana acasa mai am cam 1 km. si ceva.
Beculete nu am observat/n-or fi avut timp sa se aprinda.
Am observat cand m-am dat jos din masina o dara de ulei care indica traiectoria si cand m-am uitat sub masina, curgea cu un debit de umplea o sticla de 250 ml in 20 de secunde sau cam asa.
Nici nu m-am uitat sa vad cat mai curge, ca eram cam nervos, am injurat 10 minute timp in care am cautat urma ca Old Shuterhand pana cand m-am convins ca vine de mai departe si m-am intors acasa.
Treaba e ca trebuie sa o iau cu platforma, ca nu stiu sa i se deblocheze volanul decat pornind mototul, ceea ce nu mai am curaj sa fac, am mai lasat-o si parcata cu masina in fata/spate si gard viu in stanga.
Solon
Beculetele ar fi trebuit sa se aprinda indata ce ar fi aparut o scadere a presiunii de ulei.
Din ce zici tu e clar ca ai baia fisurata!
Vezi cum faci cu asigurarea ce zici ca fac figuri astia la dat banii-ca ai mai mers cu ea si ca ai calat motorul, vezi cum ii aburesti.
Apropos:volanull nu se deblocheaza daca bagi cartela si apesi start?
meganedeux
Acum, beculetele trebuie ca se aprind clar, curgea uleiul rau de tot si banuiesc ca n-a mai ramas mare branza.
Din ce imi amintesc eu, doar daca bag cartela nu se deblocheaza, se deblocheaza doar daca apas start, insa atunci porneste motorul si nu am atat curaj. Poate ii gasesc dracii pe domnii pistoni.

Problema mea cea mare e cu scutul; cum justific ca nu l-am avut, ca eu stiam ca M2 vin toate din fabrica cu scut pus.
Solon
Motorul porneste daca apesi pedala de ambreiaj sau frana!
Uitat-te in factura masinii daca scrie cumva ce dotari mai are masina,poate scrie si scutul.
De ce nu l-ai avut?Poate Megane-ul tau a fost o editie fara scut.Intreaba!
Laurentziu83
Intereseaza-te de scutul ala, oricum nu e neobisnuit ca in Romania sa se vanda masini fara scut la motor, desi eu n-as merge nici 5 metri fara asa ceva.

Bafta si vezi cum o rezolvi cu asigurarea.
Stabileste bine locul accidentului, sa fie obligatoriu drum public, sa nu aiba vreun indicator de "drum cu denivelari", daca da se considera ca l-ai ignorat si papa casco.
S-ar putea sa fie nevoie sa tractezi masina si pana la politie, la tamponari, ei iti fac PV-ul inainte de a merge la asigurari.
meganedeux
Motorul cred ca mai porneste, dar nu stiu daca este bine sa il pornesc, chiar si pentru cateva secunde, daca nu mai am ulei in el.
Nu eu am fost primul proprietar al masinii, astfel ca nu stiu daca a existat scut. Stiu ca la ultima revizie la Serus spuneau ca toate au scut si ca este posibil ca proprietarul anterior sa il fi spart/aruncat dupa vreo lovitura. Pe factura de cumparare nu este trecut scut ci numai datele despre autovehicul si doua optionale - proiectoare ceata si nu mai stiu ce PROJAB.

Cat despre masini fara scut, am un amic care si-a luat acum 2 luni peugeot 307 si nu are scut. Aseara am vb. cu el.
Tudor
meganedeux: la volan s-a aflat cumva o soferita mai nepriceputa in momentul producerii daunei?
meganedeux
Sigur trebuie mers la politie pentru proces-verbal? Cu masina nici nu ma gandesc sa ma duc, ar fi culmea. Plus ca mai pierd o gramada de timp cu ei, se misca foarte greu.
Solon
Exemplu:nu stiu cat de elocvent este:Am un Opel Astra din 2002 si la cumparare m-au intrebat aia daca vreau scut blink.gif .Am crezut ca nu inteleg bine si uite asa am mai scos 2 milioane din buzunar.
De aia zic ca poate nu avea scut a ta, dar daca era dotata cu asa ceva si nu il aveai abia te asteapta asiguratorii mad.gif
Vrei o solutie disperata care sa te coste mai putin decat daca ti-ai schimba baia pe banii tai?Cumpara un scut vezi cum se aseaza si in locul in care ai si baia sparta loveste-l.E destul de hazaradata dar cred ca ar merge.
Laurentziu83
Da oare nu merge sa "adaugi" la deviz si un eventual scut facut bucati? Luat de prin service?
Zic si eu...
meganedeux
Uff, e corect cum spuneti voi, cu scutul, fir-ar sa fie, da nu prea am timp sa ma targuiesc prin service-uri si nici cunostinte. Cel mai bun ar fi vreunul bucati.
Tudor
meganedeux: de mers la politie e obligatoriu. citeste Ghidul casco.
meganedeux
Asiguratorul spune ca imi trebuie proces verbal musai. Offf. O sa ma duc pedestru la politie.
Lex Luthor
Volanul se deblocheaza si daca bagi cartela si tii apasat mai mult pe START, fara sa apesi frana sau ambreiajul. In acest mod totul se porneste la masina, mai putin motorul. Apoi ca sa-l opresti trabuie sa apesi de doua ori pe STOP.
meganedeux
Multumesc, Luthor.
Solon
Fa-ti timp si cauta un scut ceva,ca altfel te costa de te indoaie.
Si eventual ca sa stii pe ce picior joci du-te la alta societate de asigurari si explica situatia si vezi ce zic aia.Sa nu te duci la aia la care ai aasigurare ca poate te baga la calculaotr sa te prinda.
octav_
Eu zic sa dai anunt pentru un scut de plastic lovit/ spart. Il montezi asa stricat si dupa aceea rezolvi cu Casco. Iti recomand sa incerci la vreun service pt ca se gasesc multe epave pe acolo.
padre
QUOTE(meganedeux @ May 16 2006, 09:50 AM)
Sigur trebuie mers la politie pentru proces-verbal? Cu masina nici nu ma gandesc sa ma duc, ar fi culmea. Plus ca mai pierd o gramada de timp cu ei, se misca foarte greu.
*



Eu am avut o problema cu un bolovan incalecat si spart scut + gaurit podea + lovit toba (superficial, fara urmari).
Nu pot fi sigur 100% dar cred ca asta este mersul treburilor in cazul avariilor care nu pot fi constatate de politie la sectia de accidente - cum ar fi avarii sub masina, ca doar nu au elevator politistii la sectie si nici nu ar sti ce-i pe sub masina:
1. Masina avariata se duce la service unde se ridica pe elevator si se face o constatare a starii autoturismului.
2. Service-ul autorizat Renault intocmeste o hartie catre Politia Rutiera in care specifica in clar toate daunele constatate, semneaza si stampileaza.
3. Cu hartia asta mergi la politie si pe baza ei completezi formularele de la politie si ai mare grija ca politistul sa scrie in anexa 2 toate daunele consemnate de service. Asiguratorul va fi de acord sa-ti repare/inlocuiasca numai ce specifica politia.
Cand mergi la politie ai grija la cateva lucruri:
1. Sa nu bei alcool in ziua respectiva, te pune sa sufli in fiola chiar daca declari accidentul in urma cu 24 ore laugh.gif laugh.gif laugh.gif. Nu trebuie sa-ti spun ce se intampla daca iese ca ai ceva alcool in sange mad.gif mad.gif
2. Ai grija ca intre momentul declarat al accidentului si momentul completarii formularelor sa nu fie mai mult de 48 de ore: nedeclararea accidentului in 48 de ore se sanctioneaza cu amenda (parca intre 200-500 RON) si SUSPENDAREA PERMISULUI de conducere.
3. Ai grija ca politistul sa completeze cum trebuie actele ca sa nu fii nevoit sa mai faci un drum.
4. De obicei e mai aglomerat in timpul zilei si mai liber seara f tarziu sau dimineata f devreme (orele 1-6 dimineata).

Nici vorba sa mergi cu masina tractata sau pe platforma la politie ca oricum nu au ce face cu ea acolo.
Referitor la scut de protectie motor nu am intalnit sau nu am auzit de nici un Megane care sa vina din fabrica fara asa ceva, asa ca trebuie sa actionezi in consecinta, altfel nici eu nu ti-as da nici o despagubire.

Eu as lua intai legatura cu societatea de asigurari ca sa aflu cu ce service-uri autorizate lucreaza cu decontare directa (sau fara, cum preferi-aici o sa dureze mai mult cu plata reparatiilor dar se rezolva pana la urma). Nu le spune de la inceput ce problema ai, vezi doar la ce service sa duci masina. Duci masina acolo, rezolvi toata hartogaraia si apoi chemi inspectorul de daune sa vada si el masina sa-i faca poze si sa-ti intocmeasca dosarul. Ca sa nu te trezesti ca duci masina in service si dai nas in nas cu inspectorul de daune (ar fi ghinion curat dar se poate intampla) eu zic sa rezolvi problema cu scutul inainte. Un scut nou costa la service Renault in jur de 400 RON, cred. O intrebare nu stica oricum. Eu am unul mai vechi si chiar lovit in partea stanga cum te uiti la masina (cu o ruptura acolo, tot tacamul) dar e montat pe masina cool.gif In principiu oricine cred ca te va ajuta sa-ti dea scutul folosit daca ii dai unul nou in schimb; stiu ca nu e un schimb echitabil dar la service nu poti sa duci masina cu baia sparta si scutul nou nout iesit din cutie, urmele de uzura sunt evidente pe un scut folosit. Mai poti incerca pe la parcurile de dezmembrari sau magazinele de piese sh.
Si cam asta e tot.
Sugestie: Hellcat lucreaza la un dealer Renault (dar nu in Bucuresti). Pe Tudor l-ai "cunoscut" deja - specialistul in asigurari.
Solon
Concluzie:fa rost de un scut.
Padre nu poti sa-i dai omului scutul tau gata distrus si el sa iti ia unul nou, ca ala al tau are deja urme autentice pe el?
R19/16v
dar...scutul masinii, daca ziceti ca e obligatoriu sa aiba, unde e?
meganedeux
nu stiu smile.gif
asa am cumparat-o. L-o fi stricat cel de la care am cumparat masina.
@padre, mersi de informatii, foarte folositoare.
padre
QUOTE(Solon @ May 16 2006, 02:17 PM)
Concluzie:fa rost de un scut.
Padre nu poti sa-i dai omului scutul tau gata distrus si el sa iti ia unul nou, ca ala al tau are deja urme autentice pe el?
*



Nu e distrus, dar are urme de folosinta clara si este rupt un pic intr-o parte. In poza nr. 3 de la http://www.reno.ro/http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=42363&hl=calaresti se vede cum arata scutul.
Eu i-l dau pe al meu in conditiile spuse mai sus, nici o problema, numai sa-i convina omului si sa se potriveasca, banuiesc ca nu e nici o diferenta dar totusi... Daca stau sa ma gandesc mai bine nu-mi mai amintesc daca mi-au schimbat scutul sau nu, am uitat complet. O sa ma uit azi pe sub ea...

later edit: citind topicul citat de mine se pare ca mi l-au schimbat laugh.gif laugh.gif E clar, imbatranesc. Oricum concluzia este ca un scut folosit are urme evidente de uzura in comparatie cu unul nou.
meganedeux
Va spun deznodamantul: am fost la asigurator, nu mi-a zis nimic de scut, m-au compatimit, mi-au recomandat un service cam no-name dar cu care au decontare directa si aproape.

Tot azi am mers la oameni, m-au trimis s-o tractez cu un Cielo, am urcat-o pe elevator si, surpriza, nu era sparta baia de ulei.

Schimbasem 2 burdufuri acum 2 saptamani si omul mi-a zis: vezi ca iti lipseste o brida - o placuta din metal cat podul palmei cu 2-3 gauri pt. suruburi al carei rost este sa tina fixa tija(planetara?) care trece (intra?) in cutia de viteze; eu am neglijat in prima saptamana si in a doua am uitat. Ca urmare, s-a miscat - a iesit din cutia de viteze si cursase tot uleiul.

Am lasat-o acolo, sa ii dea de capat (mai sunt si alte piese pe care ar fi bine sa le schimb pe la trenul de rulare - bielete, pivoti si un rulment) si am plecat la servici. Acum astept sa imi zica cum e cu banul si piesele.
Cu brida aia cred ca ies mai repede/bine dac-o fac la vreun strung, ca parca ii vad pe Renault ca n-o vand decat cu planetarele incorporate - mi-au mai zis sa arunc 2 planetare fiindca se intepase un burduf la una iar la cealalta nu mai etanseiza bine...
Laurentziu83
Si fa rost de un scut cat mai repede. Unul bun, de data asta.
meganedeux
Corect spus.
Adica, daca vine vb. despre bun, cred ca is facute in acelasi mod. O sa iau unu de plastic si cand s-o mai indura buzunarul, ii trag si unul de metal pe deasupra.
Multumesc de ajutor la tovarasi.
SorinV
vezi ca megane 2 are servo electric care merge si fara s apornesti motorul
bagi in viteza si fara picior pe pedale apesi si tii apasat pana cand se pune contactul > dupa ce se pune nu numai ca este deblocat dar ai si servo
hellcat
Recomand cu incredere scutul metalic, care echipeaza acum Megane II facelift.
Mai ales ca este mult mai ieftin decat cel din plastic.
Daca asiguratorul "insista" sa vada scutul, vorbeste cu vreun sef de atelier sa-i arate un scut de Megane lovit, sa aiba si el ce fotografia si pune la dosar.
VladSoare
Dar dacă îți ieșise planetara din cutie, cum ai mai mers pînă acasă? huh.gif
meganedeux
Nu stiu cum oi fi mers pana acasa (cam 2 km de unde banuiesc eu). Nu ma pricep la mecanica prea tare; probabil ca nu iesise cu totul.
@Hellcat, cati bani e scutul ala metalic - s-o si potrivi la suruburi cu gaurile din megane obisnuit? Ca tocmai vreau sa iau unul de la meganusedanu (din plastic, si pare si cam scump - 250 RON, parca aflasem de un pret pe la un magazin de 280 RON, da nu mai stiu unde am vazut).
Cat despre piesuta care trebuia sa tina planetara indesata in cutie, oamenii de la service mi-au zis ca sunt de fapt 2, din care una la comanda in 4-5 zile si alta in 10. Sa vezi preturi pt. o piesa cat pachetul de tigari. Sunt curios:)
meganedeux
Revin cu preturi si cu o nelamurire:
ceea ce a dus la iesirea planetarei din diferential (cam cu 1 cm si ceva doi) a fost lipsa (oare cum s-o putea sa lipseasca?o ficazut singura?) unei chestii din metal sub forma cam de semiluna (~20 RON augsburg). Totodata, am mai comandat si suportul in care se insurubeaza respectiva brida (~200 RON) pe considerentul ca daca el a fost de vina ca s-a rupt brida aia, o sa isi faca obicei. Astea doua piese vin la planetara din partea pasagerului tinand fix un rulment aflat pe ea ca s-o impinga in cutie si is vizibile daca dai jos scutul (inca n-am).
sorindts
Ieri 02.01.2015 am avut "norocul"sa sparg baia de ulei la Renault-ul meu.Ma poate ajuta cineva cu un raspuns........pot remorca masina pana la service (pe o distanta de 1 Km)ori trebuie dusa pe platforma.Mentionez ca masina este un megane 2 din 2007 1,5 dci.Va multumesc pentru raspuns si va doresc un an nou plin de bucurii!
sorin1983
daca nu o pornesti poti sa o si tractezi...ii pui contactul si dai bice smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.