Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: va rog ajutati-ma!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sinaxis
fratilor, uitati care-i problema mea: am o dacie li din 2001. în 2002 am pus-o pe gaz.

la inceput totul a fost bine dar dupa vreo 15 mii de kilometrii se intampla urmatorul fenomen: daca merg un drum mai lung de 100 de km (chiar si mai putin) pe gaz, nu mai merge pe benzina.

cand accelerez se opreste (asta daca porneste) si chiar se aud rateuri in clapeta de injectie. apoi motorul merge prost, cand se alimenteaza cand nu. efectiv cand accelerez se franeaza, numai cu pedala la fund incepe sa o ia, schimbi si iar se franeaza si tot asa. la mers constant face ca un catar neimblanzit...daca merg apoi numai pe benzina incepe sa-si dea drumul dar tot asa greu dupa 50-100 de km numai pe benzina. partea proasta este ca am ramas de mai multe ori langa ea cu rezervorul de benzina plin si cel de gaz la fel, fara sa o pot porni. (porneste pe benzina apoi la 1200 ture trece singura pe gaz). instalatia e omologata bigaz.

acum sa va spun ce am incercat sa fac pt remediere.

am incercat cu solutii in benzina pt curata injectorul. prostia a fost poate ca am bagat in rezervor. dar oricum nu s-a intamplat nimic... acelasi fenomen. am dus-o la multi meseriasi. unul o zis ca e clapeta de injectie. cand o schimbat-o si o pus alta la respectiva clapeta s-o blocat injectorul. asa ca mi-o pus-o pe a mea la loc. zicea ca aude ca bate nu stiu cum injectorul. intre timp am fost la alt service. mi-o pus-o pe tester si acolo arata ca nu-i arderea buna, nu-i benzina buna si nu-i amestecul omogen. asa ca o decuplat sonda lamda si mi-o spus sa merg vreo 200 km cu ea decuplata sa se mai curete ca arderea pe gaz e mai calorica si nu stiu ce depuneri care o determina sa dea valori false calculatorului care face amestecu de rahat etc...

atunci pe moment cand o decuplat sonda o mers fain. zic i-am dat de cap... dar nici poveste. acelasi fenomen se intampla si cu sonda scoasa. calculatorul e verificat si mere, filtrul de benzina curatat si pompa de asemenea mere.

o clapeta de injector e scumpa si nu stiu daca merita o curatare de injector.

si acum sunt in aceeasi situatie.

pe gaz mere super, si dupa ce-si da drumul si pe benzina. atat doar ca mai tre reglati culbutorii.

sunt disperat. nimeni nu-i da de cap. ati mai auzit cazuri similare? ce ma sfatuiti?

va multumesc pt rabdarea de a-mi citi postul!

Doamne ajuta!
sinaxis
apropo, tot eu sunt. de ceva vreme mai am un fenomen ciudat. turometru mere razna: de unul singur urca de unul sigur coboara fara ca motorul sa se tureze. am verificat toate masele, instalatia electirca etc.

acelasi fenomen

si numai la relanti. in mers, merge normal...

poate e si asta un indiciu...
oSerX
am patit'o si eu ..... doar ca aveam carburatie ....
sinaxis
si ce ai facut?
oSerX
nu mai tin exact minte dar sa fi fost de la duza aia idioata de pe furtunu ala care intra in carburator ?!
adumitrachy
Si eu am gaz pe masina.Vara patesc si eu asa cateodata.Verifica daca atunci cand motorul este cald, electrovalva de la gaz iti inchide bine.S-ar putea sa nu iti inchida perfect si sa mergi cu motorul innecat.Eu am patit asa de multe ori.
calinp
incearca sa cureti potentiometrul de la clapeta de acceleratie (s-a discutat pe forum cum).

chestia cu turometrul poate fi de la aprindere, in principiu de la fise. am vazut la un cielo aceasi problema care s-a rezolvat prin schimbarea lor
Ov
cu turometrul am vazut si io mai multe dacii pe injectie facand asa, cred ca da calculatorul semnal aiurea catre ceas, oricum nu cred ca e nimic rau.



Cat despre problema ta, am si eu o idee fixa, atuci cand nu o mai ia pe benzina, vezi daca nu cumva ai presiune in rezervor. Trage de buson si vezi daca fasaie. Daca iti face presiune, merge fff prost dupa aia, da in nas sau chiar se opreste. Daca asta e problema, fa o taietura de 2-3 mm in garnitura de la busonul de benzina.
nelu
Alimentarea cu gaz se face tot prin intermediul injectorului?

Daca da, de aici s-ar putea sa ai probleme pt. ca, in principiu acesta este gandit sa lucreze scaldat de benzina care asigura in felul acesta si racirea lui, pe langa faptul ca supapa lucreaza cu lichid (frecare mai mica).
sinaxis
in primul rand va multumesc pentru raspunsuri.

in al doilea rand despre problema cu electrovalva: nu crd sa aiba ceva pt ca fenomenul s-a produs si fara pic de gaz in rezervor. am sa curat potentiometrul acela si cred acum ca turometrul o ia razna de la fise. cand am inlocuit bujiile am luat ceva bujii frantuzesti nu mai stiu cum le spune. intr-o noapte ridic capota si m-am speriat; in gurul lor era ca la pomul de craciun. furau curent intr-o veselie. electricianul a zis ca nu era buna izolatia. am revenit la bosch dar de atunci problema cu turometrul.

in rezervor exista presiune, exista si inainte. cand deschid busonul se aude fasaitul acela. da io credeam ca e bine...

alimentarea cu gaz nu se face prin injector ci direct in camera, dar io cred ca atunci cand trece pe gaz, circuitul de benzina este decuplat

nu stiu...

inca odata multumesc si mai astept sugestii!
Ov
imprumuta de la cineva un buson ventilat pt rezervor si mergi dupa aia nitel pe benzina sa vezi daca mai ai probleme
sinaxis
ok, asa voi face!
sinaxis
revin sa va mai spun ce am facut...

am curatat injectorul si in acelasi timp am zis sa-mi curete si motorasul de la relanti. cand il desfac surpriza! in loc sa fie intepenit cum de obicei se mai intepeneste, al meu are un joc mare. mecanicii au fost de acord ca nu-i in regula. de aceea si relantiul e mai jos si zgomotul de la furca cutiei de viteze e suparator. de schimbat e mai greu ca am inteles ca-i vreo 3 mil si ceva!

dupa curatirea injectorului, masina nu merge mai bine, din contra!

trepideaza de-ti clantane dintii in gura la relanti, si inca nu am facut un drum lung pe gaz sa vad daca se mai repeta fenomenul. am schimbat uleiul ( am pus un aral 15/40, filtrul si pe cel de aer) si tot asa.

poate ar mai trebui sa schimb sonda lamda...

ce ma mai sfatuti?



multumesc
nelu
Cum ai curatat injectorul?
sinaxis
nu prin ultrasunete

e o metoda clasica cu solutie de curata

se alimenteaza cu solutia aceea si se lasa vreo 2 ore sa mearga cu ea.

rezultate bune.

:roll:
nelu
Dupa manifestari nu sunt chiar bune rezultatele. Bine, s-ar putea ca injectorul sa fie in regula.

Sistemul de injectie poate functiona si fara sonda lambda (dar nu mai ai un dozaj corect al amestecului).

Turatia de relanti prea mica poate fi determinata si de senzorul de turatie. Scoate-l cu grija si curata-l. Fiind un senzor inductiv ce contine si un magnet permanent s-ar putea sa fi adunat ceva pilitura feroasa.

Cel mai bine ar fi daca ai reusi sa imprumuti de la cineva ansamblul cu motorasul de pozitionare a clapetei si sa vezi daca-ti tine bine relantiul.
tyka
nu te mai chinui prin servisuri,problema ta este dela gaz[gazul lichefiat depune pe jigloare un strat de (ceva)asemanator cu calcarul.iar chestia cu turometru verifica legaturile dela cititorul turometrului[este peundeva pe carcasa cutiei in drept cu volantu. icon_mrgreen.gif
tyka
curata celelalte jiglere icon_mrgreen.gif
sinaxis
tot m-am chinuit prin servisuri smile.gif.

am inlocuit aproape toata aprinderea: calculator, fise, buji. am reglat tacheti, am masurat preiune in cilindru:10,5 9,5 10 10. am pus-o pe tester: 0 defecte, toate componentele lucreaza.

singurul lucru pe care nu l-am schimbat a fost clapeta de injectie sau macar motorasul de la relanti.

aceasi trepidantie, si turometrul mergand de nebun

cei de la service au ajuns la concluzia ca ar trebui data jos chiulasa si vazute supapele...

bun

am facut apoi un drum de peste 1000 km cu o pauza de o zi.

cand am pornit dimineata pe benzina, nu tinea relantiul: se oprea. dupa cateva incercari o mers.

trepidatia a ramas, parca si mai accentuata.

de mers masina merge

din 110 km/h nu am prea scos-o

ma gandesc serios la optiunea: vanzare

sa nu-i dea nimeni de cap?!



:foartemirat:
Ov
[quote]curata celelalte jiglere :mrgreen:[/quote]

sa cureti tu jiglere la injectie, de ce nu citesti cu o minima atentie topicul ? :evil:
nelu
Nu te supara Ov.

Aproape toate post-urile lui tyka de pana acum sunt in genul "bascalie" (si se termina cu :mrgreen: ).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.