Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce se intampla cand cantitatea de ulei e peste limita?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stasi
observ ca pe joja, nivelul de ulei e peste limita maxima...

care-s implicatiile?
AC
Creste peste limita presiunea uleiului in motor, e posibil sa afecteze simeringurile si sa ai scurgeri de ulei in exterior, calaminele depuse vor creste cantitativ din cauza arderii uleiului in exces. Deci...nu este indicat sa ai nivelul uleiului peste limita prescrisa!
marius-gabriel
ori l-ai ai pus mai mult ulei, ori iti baga apa in ulei si atunci(garnitura chiulasa,inelele de hartie care etanseaza cilindrii, ori blocul spart ..), ori benzina si atunci e de la garnitura de la pompa de benzina,cuiul poantou sau mers indelung cu socul tras.

Acum, daca e mai mult...ori il mananca, ori daca ai segmentii buni...iti termina cam toate simeringurile
stasi
e drept ca la inceputul iernii am mers cam mult cu socul tras... ca altfel nu mergea, murea..

mda... deja nu mai am zambetul pe figura...asadar... daca schimb uleiul, ca tot trebuie schimbat, se aranjeaza treaba?

segmentii sunt buni, motorul e proaspat facut.. de vreo 7000km
paulp
George hai ca vedem miine care-i buba. Ca daca ti-a scapat benzina in ulei ar trebui sa miroasa si sa fie subtire.

Daca e apa (doamne fereste ca abia ai facut motoru) ar trebui sa fie albicios.

Dar daca tot tre sa schimbi uleiul treci pe BP (ca inca mai e promotia la Autocenter) si baga-i si un aditiv cu MoS2.

Eventual poti trece azi sa-ti iei ce ai nevoie si miine il "operam" icon_twisted.gif
marius-gabriel
daca e benzina in ulei e naspa faza ca nu mai ai presiune si ungerea tinde spre zero si miroase a benzina,dar faza cu mirosul nu-ti prea dai seama bine.

daca e apa, ar trebui sa aiba culoarea la cacao cu lapte si daca scoti busonul la capacul de la culbutori trebuie sa fie multa spuma.
stasi
nu miroase a benzina, uleiul e cam negru, desi am numai 4700km facuti cu el... e destul de moale dar nu curge chiar ca ceaiul...

maine dimineata ma duc la mecanic...

paul, cat e litrul de BP? in ce consta promotia?... sunt mai multe tipuri?

eu acum am Pennasol de 20W50...marca germana cica... am vorbit azi la tel cu mecanicul si mi-a recomandat sa pun in continuare tot pennasol... la care-am mai spus, n-a auzit nimeni de uleiul asta...
paulp
nici eu n-am auzit de el, dar...



Oricum promotia la BP este ca 4L 15W40 costa parca 550K, la care primesti moka un filtru de ulei (romanesc, in valoare de 70K). Daca dai diferenta poti sa-ti iei unu Mann.
SiloS
in legatura cu presiunea uleiului . daca e presiune mare , se obtine ceva mai multa putere ? Se presupune ca nu ne intereseaza daca motorul se duce pe apa sambetei dupa 10.000 km ...
tyka
de unde ai scos chestia cu presiunea si puterea. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
paulp
tyka, n-o fa pe desteptu si raspunde-i simplu omului NU.

A pus o intrebare nu a facut o afirmatie icon_mrgreen.gif
SiloS
pai mam gandit cu curul creierului .... .

Iar acum trag o concluzie filosoafa .

Indiferent de tuningul aplicat unui motor , pompa de ulei nu trebuie schimbata incat nu are nici o influenta asupra puterii .
paulp
silos, o pompa de ulei cu debit marit iti asigura intr-adevar o presiune sporita (de fapt o catitate mai mare de ulei care stimuleaza sonda), care are influenta pozitiva asupra sanatatii motorului, asigurindu-i o ungere mai buna.

Despre faptul ca ar creste puterea motorului nu prea cred sa aiba vreo legatura, decit ca ar reduce intrucitva frecarile si ar ajuta la o mai buna cinematica a ansamblului arbore-biela-piston-camasi. Dar influenta este absolut nesemnificativa.



Acum ca ne cam invirtim in jurul cozii si Stasi a primit confirmarea ca nivelul uleiului lui e normal (era la limita de sus a marcajului jojei), toata problema e putin artificiala.



Dar ca sa raspund intrebarii din topic, eu am reusit sa am mai mult ulei pe joja decit normal, prin adaugarea, cu ochii dupa gagici, a unui aditiv (vreo 300 ml) fara sa casc ochii cit ulei am in baie. Singura chestie pe care am observat-o dupa aceasta operatiune a fost ca nu se intimpla nimic. Oricum nivelul imi va scadea prin arderea unei parti din ulei (doar motorul are 71K si nici eu nu sint un sfint cu el icon_twisted.gif ) asa ca nu-mi mai fac atitea probleme. Presiune e la 6 in turat si la 3.5-4 in relanti dupa ce se incalzeste bine.
tyka
din contra daca pompa are debit mare si presiunea e mare trage motorul greu de ea [mai ales dimineata].cred ca pierzi cam 2-4cp. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
cristimm
In manualul de Nova scrie ceva de genul: Cantitatea de ulei suplimentara se va consuma in mod inutil. Nu zice nimic de vreo stricaciune.
paulp
Cristim, exact de acolo luasem si eu informatia icon_twisted.gif .



Tyka, daca nu poti sa dai un raspuns serios si documentat, mai bine nu spune nimic. Oricit de mecanic ai fi, vad ca vorbesti doar de pe cimpii. Pune mina pe o carte si mai citeste ce s-a mai schimbat in mecanica (dar nu editia Mondiru din 77, vezi ca s-a reeditat in 2003). Vei fi surprins sa afli ca in ultimii 6-7 ani (din ce stiu eu si nu sint mecanic de meserie) nu se mai fabrica decit pompe de ulei cu debit marit. Ai grija ca incepi sa intri in categoria "mecanici Dacia" care nu stiu decit "asa face ele", "asa e toate" si alte dume de astea, fara a sti sa-ti spuna ceva concret, ca habar n-are 022.gif .
Ov
QUOTE
ar ajuta la o mai buna cinematica a ansamblului arbore-biela-piston-camasi.


Ba nu ajuta deloc la asta, pt ca ungerea in partea de jos a motorului se face prin barbotare (balacire direct in baie). Pompa asigura ulei pt partea de sus a motorului (chiulasa).
paulp
Ov, hai sa nu ne contram pe o chestie nesemnificativa (ai dreptate, partea de jos se balaceste, partea de sus primeste ulei de la pompa. Nu prea mi-e clar cum se face ungerea camasilor, ca nivelul uleiului e mult sub nivelul acestora, dar conteaza mai putin pentru mine acum). Ai priceput ideea mea ca nu conteaza prea mult daca depasesti putin nivelul maxim de pe joja (decit la buzunar ca arzi niste ulei in plus). Important e sa nu fie amestecat cu apa sau benzina ca abia atunci este o problema undeva.



PS. Imi cer scuze tyka, daca te-am repezit, dar pari mecanic tinar si n-as vrea sa te transformi in "maimuta" de service care nu stie decit "asa face toate", "asa e ele" si "merge si asa". Pentru ca esti de "meserie" ti-am acceptat pina si limbajul total in afara limbii romane (desi altii au primit suturi instantaneu pentru greseli mai putin grave), dar nu abuza dind raspunsuri de atoatestiutor, nedocumentate si neargumentate. :wink:
nimic
zicea cineva ca nu e bine sa pui aditiv in ulei la fiecare schimb? de ce?
Ov
paulp, stai linistit ca nu aveam chef de hartza, doar ziceam si io asa ... "informativ". Ungerea camasilor se face tot prin barbotare, adica uleiul din baie este aruncat pe camasi de arborele cotit si de biele. :wink:
AC
Ov, a scris

QUOTE


Ba nu ajuta deloc la asta, pt ca ungerea in partea de jos a motorului se face prin barbotare (balacire direct in baie). Pompa asigura ulei pt partea de sus a motorului (chiulasa).


...si paulp a fost de acord. Uite ca nu aveti nici unul dreptate smile.gif

Ungerea "partii de jos" a motorului (arborele si cuzinetii) se face MIXT. In afara de stropire, pompa impinge si ea uleiul din rampa principala de ungere in interiorul arborelui prin canalele sale de ungere. Asa se ung cuzinetii mai baietzi. smile.gif
Ov
no bine ca esti tu deshtept :wink: (era o vorba, nu te speria).... Ai dreptate, am cam uitat de cuzineti, oricum, nu prea stiu io fff bine ce se intampla p'acolo, dar stiam ca in general prin barbotaj se face ungerea in partea de "jos" icon_mrgreen.gif
paulp
Ov, ti-am zis eu ca foloseste la ceva si pompa de ulei (glumesc desigur tongue.gif ).

AC are dreptate, cuzinetii se ung si ei cu ajutorul pompei. Dar n-are legatura cu subiectul topicului. icon_twisted.gif
MoGas
Nivelul putin peste maxim nu deranjeaza prea tare. Am vazut dacie cumparata second cu ~5 litri de ulei in baie. Ce se poate intampla? Pai arborele nu trebuie sa se invarta imersat in ulei, daca tin minte bine, chiar nu trebuie sa atinga pelicula de ulei din baie. Camasile si pistoanele sunt stropite de uleiul ce scapa pe la lagare, este suficient. Lovirea uleiului cu arborele si bielele nu face decat sa-l incalzeasca si sa arunce tot uleiul pe pereti si pe piston, caz in care, fiind mult ulei acolo, poate sa si dezechilibreze temporar pistoanele. Ar mai fi un fenomen care-mi vine in minte: Uleiul ajunge asa de sus, incat este peste nivelul de jos al camasilor. In aces caz, cand pistonul urca, aspira sub el ulei lichid, in loc de gaze de carter. In felul asta, dezechilibrarile devin si mai mari, iar uleiul este aruncat violent dintr-o parte in alta, crescand frecarile interne in ulei, deci si temperatura acestuia. :roll:
paulp
:shock: razvane, apocaliptic mai esti frate. Deja m-ai bagat in boale, cind ma gindesc ca am mers cu nivelul mai mult decit trebuia cu vreo 300 ml (cantitatea de aditiv pe care o bagasem fara sa casc ochii la nivelul uleiului). Noroc ca motorul meu a avut bunul simt sa consume ce i-am bagat in plus asa ca am revenit la setimente normale unul fata de celalalt. Adica el isi face treaba si eu il amenint ca-i dau foc daca face figuri icon_twisted.gif
MoGas
Paulp, relax biggrin.gif 300 ml nu omoara pe nimeni. Sa nu scapi 500 ml-1l peste maxim, atunci incepe sa se simta. N-auzi ca ala avea 5 litri in motor? Si nu l-a schimbat atunci (motorul).
SiloS
da. am priceput tot 8)

E cel putin nu ma dau mecanic pe nici un fel . De abia stiu sa curat niste bujii si sa reglez [ binisor ] un carburator .
Raptoe
Sunt off-topic dar asta e.... curgea in draqi aia mari ulei pe la ambele semeringe..asa ca am dat frumos motoru jos si am schimbat ambele semeringuri....ulei de ce-a mai proast calitate ( de facut proba maxim 1000 de Km) si toate bune si frumoase nu mai curge ulei dar imi sta in bord acu de presiune de la ulei aproape pe maxim adica ihi mai trebe 2 mm si ajunge in zona hasurata alb cu rosu... constat ca am presiune(presiunea ma vrea eu nu o vreau icon_mrgreen.gif ) apropo dupa 2 km de mers....se pot duce naibi semeringurile

? care deabea le-am pus? 166.gif
chirucornelus
salutare!daca tot am gasit acest topic pe tema presiunii uleiului de motor, am sa va rog sa imi dati si mie cateva sfaturi in legatura cu presiunea mea ff mica mi se pare mie!adica sa va explic in cateva cuvinte ce se intampla:la pornire nu se aprinde becul rosu de la ulei!becul , e bun, dar nu s-a aprins niciodata de cand am luat masina, in afara faptului cand l-am dat la masa sa-l verific daca e sau nu ars!

acul indicator de presiune sta aproape de 0 (ZERO) si numai cand o turez pe la 3000 se duce pana in maxim 2!ulei pe joja e peste max cu 2 mm-3mm!e cam negru el si parca nu prea ar avea aderenta ff mare la mana!masina am luat-o in aprilie!oare sa fie indicatorul stricat, pompa de ulei defecta, sonda de bec defecta, sonda de indicator defecta?!?!nu mai stiu ce sa zic!am dat o gramada de bani pe ea si am mai bagat o alta gramada mai mica si parca nu se mai termina, si nici nu merge asa cum vreau eu!



cine imi poate da cateva sfaturi?multumesc
Raptoe
Salut....crezi ca ti-ai luat Dacie si mergi cu ea?Pai sper sa nu fiu eu primu care te demoralizeaza dar sa te obijunuiesti sa tot bagi in ea ca ...asta o sa faci tot TIMPU :twisted: si in legatura cu problema ta probabil e una din sonde... fa si tu o proba scoate papucu si atingel de blocu motor si vezi ce se intampla "se aprinde sau nu "etc sau fa rost de o sonda sa faci o proba :wink:
Laurentiuu
QUOTE
la pornire nu se aprinde becul rosu de la ulei!becul , e bun, dar nu s-a aprins niciodata de cand am luat masina, in afara faptului cand l-am dat la masa sa-l verific daca e sau nu ars!

     acul indicator de presiune sta aproape de 0 (ZERO) si numai cand o turez pe la 3000 se duce pana in maxim 2!ulei pe joja e peste max cu 2 mm-3mm!e cam negru el si parca nu prea ar avea aderenta ff mare la mana


S-a mers mult cu masina avind clapeta de soc semiinchisa. Uleiul este diluat cu benzina. Schimba uleiul si filtrul de benzina. Pune un ulei de firma dar nu imbuteliat in RO, UE sau CE.
chirucornelus
atunci , ce marca de ulei se mai recomanda ptr dacia de toate zilele , avand in vedere faptul ca inca nu am schimbat pana acum niciodata uleiul!nici nu am mers ff mult cu ea ptr ca tre sa o si achit(masina)! tongue.gif
Muttley
paulp:
QUOTE


Presiune e la 6 in turat si la 3.5-4 in relanti dupa ce se incalzeste bine.





As fi curios sa stiu... Cu motoru' oprit si contactu' pus... Ce presiune-ti arata indicatoru'???? Io banuiesc ca, in orice caz, indica mult peste 0(valoarea normala pt ac situatie). Zic asta pt ca mi se pare cam mult 3.5-4 la relanti. Sper sa nu te superi ca-ntreb...
Alex22
Imi spun si eu parerea asupra mai multor peobleme:
1:Arborele cotit nu trebuie sa ajunga in uleiul din baie sa-l barboteze pt ca face spume si nu e bine.
2:nivelul prea mare la ulei duce la aruncarea lui pe la semeringuri.Poate sa ajunga in cilindri in cantitati mai mari si se depune
pe electrozi de la bujii.
3:ungerea camasilor si a cilindrilor se face de catre segmenti(segment de ungere)pt ca ei pompeaza ulei cand pistonu se deplaseaza de la pmi la pme.
4:presiunea 3.5-4 la relanti nu e deloc mare la un motor bun.
5:pompa de ulei trebuie sa asigure un debit suficient pt ca arborele cotit cand se invarte in lagare actioneaza ca o pompa,presiunea in lagare find de zece ori mai mare decat cea de la iesirea din pompa,presiunea este mai putin importanta(nu spun ca nu e importanta)ea nu trebuie sa fie prea mica sa zicem 1.5-2. De aceea la masinile mai noi nu se mai pune ceas pt presiune ci numai un bec care se aprinde cand presiunea scade mult.Deci daca nu se aprinde becul nu ar trebui sa ne ingrijoram prea tare,insa trebuie sa fim atenti.
eddgeorgescu
Am si eu o problema si nu stiu pe ce sa dau vina. Cand motorul este rece (dimineata) ceasul de la bord imi indica 3.5-4 la relanti iar in turati 5.5-6. Toate bune si frumoase dar cand se incalzeste (ajunge la normal 80-85 grade) presiunea scade undeva pe la 2 la relanti si 2.5 in turatie (prin turatie initelegand 2000 RPM). Ma bate gandul sa umblu pe la pompa de ulei. Am citit in cartea aia veche de reparatii ca problemele cu presiunea apar din cauza pompei. Am vb si cu un inginer de pompe care zicea ca presiune unei pompe cu roti dintate cum e asta de Dacie poate sa scada odata cu cresterea temperaturii. Imi este teama, pe de alta parte, sa nu am ceva pe la cuzinetzi (biela, maneton). Uleiul e relativ nou (1000 km) fara apa sau benzina prin el.
RIon
eddgeorgescu - cred ca nu e nevoie sa postezi acelasi topic de 2 ori, si in cadrul a unui topic deschis deja, ca esti OFF.
Citeste regulamentul.
Alex G.
Pai am mers si eu cu ulei mult peste nivelul de pe joja (am mers cca. 2 luni - cca. 3000km) cu segmentii buni. Masina nu a mancat gram de ulei. Eu citisem pe forum ca masina "va consuma uleiul in plus"... iaca a mea n-a consumat nimic. A facut presiune acolo in carter pana a inceput sa sara regulat (acum vre 2 zile) capacul de la busonul pe unde torn ulei.

Asta mi-a tras semnalul de alarma ca masina mea n-a consumat uleiul ci l-a balacit acolo in baie si motor. Am scos surplusul cu o seringa mare si un furtun de perfuzie, direct pe la joja.

Problema e ca acum masina mea scoate ceva fum negru prin furtunul care intra in carburator de la capacul colbutorilor. De mentionat ca nu consuma ulei nici acum.

Asta ce mai inseamna ? Segmenti uzati ? Supape uzate ?

Stima,
Alex
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.