Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema la motor ciudata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sergionel
este o dacia pe injectie din 2000.
problema este urmatoarea:creste temperatura la apa,acul ducindu-se pe rosu,intre cele 2 dungi albe.
-schimbat garnitura chiuloasa.
-planat chiuloasa.
-scos termostat(cu el montat ,am pus diferite tipuri,creste f. repede si se duce si mai pe rosu)
-radiator nou de cupru
-instalatie de aerisire curatata cu aer la un service.

am observat cind este calda ca daca o turez,cind revine aapoi da ceva bule in vas.nu am apa in ulei si nici invers.

are cineva vreo idee ce ar mai fi?sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba).
EUROPE_
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52)
sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba).
*


Daca spui ca, termostatul merge, instalatia este curatata, radiatorul nou, cred ca ti-ai dat singur raspunsul. La baza cilindrului, de centrare in bloc din cate stiu eu sunt niste garnituri din hartie de diferite dimensiuni ( 3 la numar ). Poate asta e problema... dry.gif Nu stiu sigur.
marius-gabriel
la daciile pe injectie garniturile alea sunt de cupru, dar nu cred ca e de-acolo.
vezi pompa de apa daca zici ca ai schimbat radiator, termostat, etc
EUROPE_
QUOTE(marius-gabriel @ 28 May 2006, 00:13)
la daciile pe injectie garniturile alea sunt de cupru, dar nu cred ca e de-acolo.
vezi pompa de apa daca zici ca ai schimbat radiator, termostat, etc
*


Asa e ai dreptate... blush.gif . Dar bulele in vas tot de la pompa de apa? Nu cred ca ar fi pompa de apa... rolleyes.gif
marius-gabriel
bulele din vas n-au nici o legatura cu pompa!
pun pe seama unei aerisiri prost facute, asta in cazul cel mai simplu..
radioman
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52)
este o dacia pe injectie din 2000.
problema este urmatoarea:creste temperatura la apa,acul ducindu-se pe rosu,intre cele 2 dungi albe.
-schimbat garnitura chiuloasa.
-planat chiuloasa.
-scos termostat(cu el montat ,am pus diferite tipuri,creste f. repede si se duce si mai pe rosu)
-radiator nou de cupru
-instalatie de aerisire curatata cu aer la un service.

am observat cind este calda ca daca o turez,cind revine aapoi da ceva bule in vas.nu am apa in ulei si nici invers.

are cineva vreo idee ce ar mai fi?sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba).
*


Cand mai desfaci chiulasa (caci sigur ai sa o desfaci iar), masoara inaltarea cilindrilor peste blocul motor, punand o rigla metalica (nu cred ca mai e nevoie sa iti explic cat de dreapta trebuie sa fie), si vezi in carte ca spune intre ce cote trebuie sa fie inaltarea .ATENTIE! -Problema e ca trebuie sa fie 1. camasile fara inelele de cauciuc de la baza 2.fara inele e mai jos cilindrul decat blocul motor..In orice caz iti spune unul care a mancat Dacie pe paine vreo 15 ani, bolborosirea din borcan provine de la garnitura de chiulasa impuscata, si asta numai si numai de la inaltarea nerepartizata uniform a celor 4 cilindri si de aici imposibilitatea strangerii corecte a chiulasei la cuplu dinamometric!!! Mai vorbim!
sergionel
QUOTE(radioman @ 27 May 2006, 18:02)
Cand mai desfaci chiulasa (caci sigur ai sa o desfaci iar), masoara inaltarea cilindrilor peste blocul motor, punand o rigla metalica (nu cred ca mai e nevoie sa iti explic cat de dreapta trebuie sa fie), si vezi in carte ca spune intre ce cote trebuie sa fie inaltarea .ATENTIE! -Problema e ca trebuie sa fie 1. camasile fara inelele de cauciuc de la baza 2.fara inele e mai jos cilindrul decat blocul motor..In orice caz iti spune unul care a mancat Dacie pe paine vreo 15 ani, bolborosirea din borcan provine de la garnitura de chiulasa impuscata, si asta numai si  numai de la inaltarea nerepartizata uniform a celor 4 cilindri si de aici imposibilitatea strangerii corecte a chiulasei la cuplu dinamometric!!!  Mai vorbim!
*




cind am dat chiuloasa jos a2a oara am trecut cu mina pe deasupra la camasi si nu am simtit sa fie mai sus decit buza de la blocul motor. trebuie sa se simta la mina ca sint mai sus?sau cu cit trebuie sa fie mai sus?sau poate garniturile sa aiba inelele de aluminiu mai mici decit diametrul camasilor?vorbea cineva in al post de asa ceva.am pus garnitura de fermit.sint altele mai bune?
pompa de apa,am uitat sa va zic ca am dat-o jos si am verificaat-o.ea bolboroseste numai daca o turez,dar cind motorul este cald.cind este rece nu da in vas nimic.


vali1971ro
bolboroseli in borcan---> garnitura de chiulasa nu etanseaza corect. incearca sa mai strangi chiulasa ... dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta , mecanicul priceput la care am fost nu a strins la cat trebuie chiulasa , urmarea? s-a impuscat si a trebuit sa o schimb ...
sergionel
QUOTE(vali1971ro @ 27 May 2006, 22:06)
bolboroseli in borcan---> garnitura de chiulasa nu etanseaza corect. incearca sa mai strangi chiulasa ... dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta , mecanicul priceput la care am fost nu a strins la cat trebuie chiulasa , urmarea? s-a impuscat si a trebuit sa o schimb ...
*





o sa incerc sa o mai string,dar a fost strinsa cu cheie dinamometrica.
cum pot sa masor temperatura cind se duce acul pe rosu?ca sa vad intr-adevar daca indicatorul este bun sau nu.

argon
Scoti sonda, o legi cu un fir la masa, mai faci rost de un termometru pana la 100-150 de grade, si bagi si sonda si termoetru intr-un ibric, pe care il pui la foc, si vezi daca coincide temperatura arata de ceasul din bord, cu termometrul.
EUROPE_
QUOTE(vali1971ro @ 28 May 2006, 12:06)
dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta
*


Tu cand dai chiulasa jos nu schimbi si garnitura, indiferent de motivul care te determina sa o dai jos? Eu asa stiu, ca garnitura de chiulasa trebuie schimbata cu alta noua, daca chiulasa a fost data jos de pe motor. radmasa.gif
sergionel
credeti ca daca am uns garnitura noua cu ulei,am gresit?am vazut dupa ,ca in carte zice sa o pun uscata.sa nu etanseze din aceast motiv?
EUROPE_
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 17:07)
credeti ca daca am uns garnitura noua cu ulei,am gresit?am vazut dupa ,ca in carte zice sa o pun uscata.sa  nu etanseze din aceast motiv?
*


Exact. Daca chiulasa a fost data jos se pune alta garnitura de chiulasa, altfel nu ai facut nimic. Incearca cu o garnitura noua, si poate vei avea si rezultate pe masura.
sergionel
QUOTE(EUROPE_ @ 28 May 2006, 03:42)
Exact. Daca chiulasa a fost data jos se pune alta garnitura de chiulasa, altfel nu ai facut nimic. Incearca cu o garnitura noua, si poate vei avea si rezultate pe masura.
*




daca citeai atent vedeai ca am spus ca era garnitura noua.eu am intrebat daca am gresit cind i-am dat cu ulei. nu se punea problema sa o pun pe cea veche,dupa ce probleme mi-a facut.
EUROPE_
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 18:04)
daca citeai atent vedeai ca am spus ca era  garnitura noua.eu am intrebat daca am gresit cind i-am dat cu ulei. nu se punea problema sa o pun pe cea veche,dupa ce probleme mi-a facut.
*


Nu am fost atent blush.gif . Nu stiu daca e bine cum ai procedat. Eu unu din cate am vazut, nu se pune ulei pe garnitura de chiulasa... unsure.gif unsure.gif
andutzu
Zic si eu... esti sigur ca sonda si indicatorul din borb iti indica corect? Pe astea te-ai gandit sa le verifici? Mie nu mi se pare nimic anormal atat timp cat nu iti fierbe motorul (nu iti arunca apa afara) (...).
adostar
verifica sonda..sau mai bine schimba sonda
sergionel
am schimbat deja 2 sonde.maine o sa verific si indicatorul din bord,avind la dispozitie inca o dacie la fel. o sa leg firele de la sonde invers.bineinteles ca o sa pun si un fir de masa comun.o sa masor si temperaturile la apa in radiator,la ambele cind o sa fie calde motoarele sa vad diferenta.totusi la mine nu este in regula ,ca daca o turez cind e cald motorul,dupa ce revine la relanti ,da citeva bule in vas.sau daca ii string busonul bine la vas dupa ce merg cu ea ,cind il desfac are presiune si se aude ca un fisiit.e posibil sa fie o camasa fisurata?
vali1971ro
QUOTE(EUROPE_ @ 28 May 2006, 14:52)
Tu cand dai chiulasa jos nu schimbi si garnitura, indiferent de motivul care te determina sa o dai jos? Eu asa stiu, ca garnitura de chiulasa trebuie schimbata cu alta noua, daca chiulasa a fost data jos de pe motor. radmasa.gif
*


daca dupa ce ai strans chiulasa garnitura nu etanseaza la trecerile pentru apa -ulei (chiulasa un pic deformata) desfaci chiulasa dai garnitura cu silicon rezistent la temperatura (e rosu , acum imi scapa denumirea) strangi chiulasa la loc , pui antigelul si faci aerisirea , o lasi cateva ore si asta e ... am facut asta la 2 motoare pentru ca cetatenii nu au vrut sa rectifice chiulasa iar deformarea nu era mare , si surpriza ! motoarele functioneaza bine merci si acum . asa ca nu am vorbit in necunostinta de cauza , oricum ma bucur ca te-ai amuzat atat de copios!
garnitura , inainte de a se monta se poate unge cu un strat subtire de ulei , nu influenteaza negativ doar adera mai bine la bloc si chiulasa.
si inca o chestie , eu nu spun ce am vazut ci ceea ce am facut
sergionel - cand dai chiulasa jos verifica-i planeitatea si deasemenea te uiti sa nu aiba "gropite" pe suprafata plana . in principiu garnitura de chiulasa iti arata unde este buba dupa ce o desfaci binenteles tongue.gif succes!
ct03nut
verifica sa nu fie garnitura de chiuloasa prost montata sau de calitate proasta, sa nu fie ovalizata chiuloasa sau crapata

una din astea 3 sigur e, vezi la rectificat daca ti-o rezolva..aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 saptamani ..

dupa turare scotea bule..
sergionel
QUOTE(ct03nut @ 28 May 2006, 10:29)
verifica sa nu fie garnitura de chiuloasa prost montata sau de calitate proasta, sa nu fie ovalizata chiuloasa sau crapata

una din astea 3 sigur e, vezi la rectificat daca ti-o rezolva..aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 saptamani ..

dupa turare scotea bule..
*






pai oameni buni! chiulasa am rectificat-o pe timisoara la ciclop fiat.deci este plana.garnitura este de fermit noua.cred ca o sa demontez blocul motor sa vad si garniturile de la baza camasilor si sa vad daca nu am vreo camasa fisurata.
R19/16v
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 22:47)
sau daca ii string busonul bine la vas dupa ce merg cu ea ,cind il desfac  are presiune si se aude ca un fisiit.e posibil sa fie o camasa fisurata?
*


nu cumva e normal sa ai presiune acolo? d-aia e sistem presurizat!


P.S. NU IL MAI DESCHIDE CAND E MOTORUL CALD! RISTI SA SARA APA DIN VAS SI SA TE OPARESTI!
argon
Apa trebuie sa fie sub presiune, dar poate a dat de un mecaic deala meserias care recomanda in stanga si dreapta sa ti capacul putin desurubat 183.gif
sergionel
problema rezolvata.dupa ce am schimbat 3 sonde dintre care 2 noi m-am gindit sa fac schimb cu una de pe o masina identica.si stupoare!defectul se mutase pe masina cealalta.deci sonda defecta.am luat una de la second cu 5ron si acum totul este ok. deci atentie la piesele noi romanesti,care pe mine era sa ma coste desfacerea motorului.multumesc la toti care au raspuns.
Alt3rEgo
Si eu am patit la fel anul trecut, cand mi-am montat ceasuri pt temp. apei si a uleiului. Am luat fireste, o sonda noua. Si apa avea vreo 100 de grade. Am curatat de 2 ori instalatia de racire, pana mi-a dat cineva ideea sa caut o sonda mai veche pe la dezmembrari. De atunci nu mi se mai incinge motorul. biggrin.gif. Ce ne facem, fratilor, ajungem sa ne procuram piese noi doar de la dezmembrari?!
taxidriver
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52)
este o dacia pe injectie din 2000.
problema este urmatoarea:creste temperatura la apa,acul ducindu-se pe rosu,intre cele 2 dungi albe.
-schimbat garnitura chiuloasa.
-planat chiuloasa.
-scos termostat(cu el montat ,am pus diferite tipuri,creste f. repede si se duce si mai pe rosu)
-radiator nou de cupru
-instalatie de aerisire curatata cu aer la un service.

am observat cind este calda ca daca o turez,cind revine aapoi da ceva bule in vas.nu am apa in ulei si nici invers.

are cineva vreo idee ce ar mai fi?sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba).
*


Nu cred ca trebuia sa rectifici chiulasa, ptr ca ceasurile nu sint de precizie , foloseste shi alta sonda de temperatura sau scoate firul care merge la indicatorul de temperatura din bord si verifica indicatia folosind un ceas gradat de la ceasurile duble care se montau cindva in bord = de presiune si temperatura ,s-ar putea ca motorul sa lucreze corect , dupa indicatia ceasului cum spui tu, apa din radiator trebuind sa fiarba ( mai ales la oprirea motorului )
sergionel
QUOTE(taxidriver @ 30 May 2006, 09:41)
Nu cred ca trebuia sa rectifici chiulasa, ptr ca ceasurile nu sint de precizie , foloseste shi alta sonda de temperatura sau scoate firul care merge la indicatorul de temperatura din bord si verifica indicatia folosind un ceas gradat  de la ceasurile duble  care se montau cindva in bord = de presiune si temperatura ,s-ar putea ca motorul sa lucreze corect ,  dupa indicatia ceasului cum spui tu, apa din radiator  trebuind sa fiarba  ( mai ales la oprirea motorului )
*




domnule taxidriver,cred ca interventia ta este cam tardiva. problema este deja rezolvata. citeste mai sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.