Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ax diferential rupt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AlinREHAU
salut . am o problema si vreau sa cer un sfat . am o dacie break din 96' si am ajuns acasa intr-o seara , venea unu din fata si l-am lasat sa treaca si apoi am plecat de pe loc sa intru in parcare am mers 10 cm si deodata s-a zguduit masina de parca as fi calcat peste o piatra sau ceva ... am crezut ca e ceva de pe la roti , dupa ce am bagat-o in parcare m-am uitat peste tot sub ea dar nimic . am trecut cu vederea , dar a doua zi , am parcat masina undeva si cand am vrut sa plec ... pauza . mergea masina cursa de 50 cm ori in a I a ori in a II a ori in marsalier nimic , mergea distanta si gata am zis ca e planetara rupta sau ceva ... am ridicat-o pe crick si am rotit de roata st fata in fata si in spate si si-a dat drumul ... am plecat dar la viteze mici mai ales cand plecam de pe loc simteam cum agata ceva in cutie . seara am mers la o petrecere la 04 00 am vrut sa plec si iar faza cu 50 cm in fata /spate dar s-a deblocat singura . dar a pocnit ceva , am abservat apoi ca in frana de motor face un zgomot naspa , dimineata la 09 00 am plecat la rampa . am scos singur cutia si am desfacut capacul ambreajului si cand ma uit in cutie , pe fundul cutiei era un cilindru de metal de 3 cm lungime si 1,5 cm grosime si nu ma dumiream de unde e ... apoi am vazut ca prin mihlocul grupului conic mai trecea un ax de acelasi diametru , cand l-am scos(ca a iesit ) am vazut ca era de fapt un ax rupt nu-mi venea sa cred cum s-a putut rupe axul ala ... acum sa revin la zgomotul din frana de motor ... axul rupt a intrat in grup si de pe axul secundar de pe pinionul ala conic a rupt un varf de dinte si face galagie dar nu e rupt mult fff putin . restul de ax care a ramas in cutie la viteze mici iesia de pe diferential in afara si a ros din capacul cutiei de la ambreiaj si de asta agata ... problema e ca am bagat ax nou am reusit si i-am bagat si stiftul ala fara sa desfat toata cutia dar axul fata de gaurile dun grupul cinic are un mic joc care se vede ca nu e din fabrica pt ca e inflorit oarecum in jurul gaurii , are rost sa desfac cutia si sa schimb grupul conic ? ce as putea sa fac sa nu mai iasa axul ala ca nu mai am incredere in stifturile alea toate se rup ? am vrut sa ii bag o pana ceva dar m-am gandit ca mai iesa si strica altceva ...
amc
Yo am inteles ca s-a ciobit pinionul conic care intra in contact cu coroana?!?
Daca e asa + problema cealalta, cred ca este necesar sa schimbi tot diferentialu!
AlinREHAU
ma gandeam ca poate mai tine ... pana mai scap la bani ca e greu ... dar pe partea cealalta eu cred ca am fost norocos ca s-a intamplat numai atat putea fi mult mai grav . un grup conic costa 3 mil si ma gandesc ca poate schimb masina anu asta si nu ar avea rost daca ar mai merge. si mai e o chestie am incercat sa strang unul din sateliti dar am strans de smecheria aia cu dinti de la exteroir dar jocul a ramas acelasi am numai la unul un joc de ~1 mm .
AlinREHAU
nu a trecut mult ... si sunt fericitul posesor al unui alt ax diferential rupt smile.gif) am sa explic fenomenul in caz de patiti si voi
am observat o bataie in viraje gen bataie de planetara , si pe stanga si pe dreapta dar numai la viteze mici (plecari de pe loc in curba) la deal in serpentine nu bate ... si troncanea destul de urat cu toate ca plnetarele sunt bune ... in lagarele axului care sunt p[e corpul diferentialului au aparut niste deformatii parca s-a olarit ... si axul a capatat un joc din ce in ce mai mare in acel loc . in curbe la plecarea de pe loc axul se lipea de extreme fortat de sateliti cand lobea in stanga cand in dreapta si face destul de urat ... azi dimineata am plecat mai tare intr-o intersectie si s-a rupt axul . rezultat ore de muna la cutie si adaugarea unor bucati de tabla pentru a suprima jocul , daca nu tine va trebui sa inlocuiesc grupul conic sau sa il bucsez cu toate ca nu stiu daca se poate ,normal ar trebui sa se poata . vad peste 2 saptamani ca , cam atat tine sad.gif minunea . unde sa mai pun ca dupa o repriza de 5 sec de 7000 rpm unul din reglajele culbi=utorilor s-a desfacut si tija lucra in gol si nu intelgeam de ce merge in 3 pistoane am schimbat buji fise capac delcou (intre ele ,capac de rezerva )etc ma miram dc umezeste numai pe pistonul ala era chiar ciudat .
didosdoru
Eu am avut o problema asemanatoare pe vremea cand aveam Oltcit.Mi sa rupt bultul care tine satelitii din diferential.Am pus alt ax dar avea joc asa ca l-am sudat.Am facut dupa aia 30 000 km pana am vandut masina si nici o problema.
AlinREHAU
ai sudat axul diferentialului pe diferential ? adica in locasul lui ? daca as face asa ceva ar trebui sa desfac toata cutia ca sa pot schimba si rotile de pe ax ca am inpresia ca au niste uzura pe interior la contactul cu axul ca a intrat span pe acolo , oricum sunt sigur ca nu e ok treaba ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.