Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vibreaza la peste 100km/h
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionutz_ro23
la dacia mea din 96 cu motor de 1600 la 100-110 km/h incepe sa trepideze , motoru face ca dracu ( desi la viteza asta ajunge la 3000 rot/min).
ce se poate face caci am vazut ca altii merg cu daciile lor cu 130-140 ???
argon
Poate fi geometria rotilor, echilibrarea lor, starea cauciucurilor, sau un tanpon rupt la cutie/motor, incearca sa treci de 100-110 si vezi daca mai face, normal cu motor de 1,6 poti merge cu 140 ca viteza de croaziera, cu varfuri de 160.
darius
QUOTE(argon @ 28 May 2006, 12:44)
, normal cu motor de 1,6 poti merge cu 140  ca viteza de croaziera, cu varfuri de 160.
*



cu ce masina? blink.gif
argon
Berlina/Break/Nova
Eu cu 1,4 unde drumul permite nu o las sub 120-130.

Daca e in stare buna masina, cu motor de 1,6, Nova ajunge la 175, si Berlina/break la 170.
Tu vad ca ai Solenta diesel, care are 62 de cai, O berlina cu motor de 1,6 are 72, deci cu 10 mai multi,si pe langa putere. are si un cuplu mai mare decat al tau, mai exact 125 Nm, tu ai doar 118 ! wink.gif
Zaheiu
Si eu mai merg cu nova cu 140, si pe gaz pe deasupra.
ionutz_ro23
am dacie berlina si caciucurile nu-s uzate
Axll
ai incercat sa epasesti 110km/h sa vezi daca tot asa face?
ksi_id
Verifica sa nu ai galme in cauciucuri, echilibreaza-le, rulmentii sa fie buni, iar in ceea ce priveste galagia motorului si eu am avut aceeasi problema, la viteza facea galagie ca draq cu toate ca la 115 km/h am doar 3000 ture biggrin.gif (cutie 4 trepte), trebuind de fiecare data sa schimb platina cand mergeam la drum in exterior sad.gif . Am rezolvat-o cu o aprindere electronica, model din ala vechi rusesc.

PS: toate masinile au un interval in care masina intra in rezonanta dar dupa isi revine
ydaniel
berlina cu 1,6 la 170?o asemenea pb m-a chinuit si pe mine .pana la urma anvelopele montana erau de vina
adostar
"1,6 poti merge cu 140 ca viteza de croaziera, cu varfuri de 160" - incredibil ! nicu cu opel vectra nu merg cu 160-170 viteza de croaziera...sa nu exageram.
argon
Daca are carburatorul dublu original nu e nici o problema, nu mai vorbiti in necunostinta de cauza.
Problema e ca toata lumea are tendinta de a schimba carburatorul cu unul simplu, si atunci normal ca nu va mai avea 72 de cai.

QUOTE
nicu cu opel vectra nu merg cu 160-170 viteza de croaziera

Am zis 140, nu 160-170

Presupun ca ai retineri in a crede ca si eu merg cu 130 constant cu motor de 1,4?!
O sa zici ca nu-mi merge kilometrajul? Pot sa-ti demostrez pe baza turatiei si raportului treptei 5 din cutie ca, chiar merg cu atat ..doar e Dacie, nu Tico tongue.gif
ksi_id
QUOTE(adostar @ 28 May 2006, 21:41)
"1,6 poti merge cu 140 ca viteza de croaziera, cu varfuri de 160" - incredibil ! nicu cu opel vectra nu merg cu 160-170 viteza de croaziera...sa nu exageram.
*



offtopic:
Si cu motor de 1,3 poti sa mergi viteza de croaziera 130 (~3400 ture tr 4) fara nici o problema si poti urca pana in 150 dar normal nu tinuta la viteza asta.
argon
Asa e, cu atat mai mult eu ziceam de motorul de 1,6 si 72 de cai, cel de 1,3 are doar 54.
Motorul poate nu e problema, conteaza sa fie si restul masinii in stare buna, Ionutz23_ro, cate ture are motorul cand incepe sa faca urat? sa nu cumva sa-ti patineze ambreajul, face urat si in treapta 4? da mai multe detalii daca vrei o rezolvare.
adostar
viteza de croaziera la dacia mea este cam 100-110, la tico 110-120, la vectra 110 - 140. tin sa zic ca la dacie la 110..120 zgomotul e ca de avion. smile.gif
My Berlina
QUOTE(argon @ 28 May 2006, 14:57)
Am zis 140, nu 160-170
*


Eu imi aduc aminte cand se vindea Berlina, pe www.dacia.ro la fisa technica scria "viteza maxima: 143" huh.gif
SiloS
Am observat si eu chestia asta . Ultimele berline in carte au 143 kmh si primele au 147 kmh . Cam suspect .
tonicelli
Eu sunt curios unde aveti voi "viteza de croazieră" de 140 blink.gif
Pentru că sincer pe o rază de 100 km de mine nu cunosc o bucată de drum sigură pe care să mergi cu 140 pe mai mult de 10 km biggrin.gif și dacă mai pui că pe bucățile de drum respective există și "oacă polițist texan" cu radaru îți cam vine să plângi sad.gif
darius
QUOTE(argon @ 28 May 2006, 13:12)
Berlina/Break/Nova
Eu cu 1,4 unde drumul permite nu o las sub 120-130.

Daca e in stare buna masina, cu motor de 1,6, Nova ajunge la 175, si Berlina/break la 170.
Tu vad ca ai Solenta diesel, care are 62 de cai, O berlina cu motor de 1,6 are 72, deci cu 10 mai multi,si pe langa putere. are  si un cuplu mai mare decat al tau, mai exact 125 Nm, tu ai doar 118 ! wink.gif
*


Nu conteaza ce masima am eu ideea e ca am condus berlina 2 ani de zile pana la solenza si stiu cam ce poate(era din 1995)nu zic ca nu mergea mai mult de 120 da facea ca avionu'si numai aveai pic de siguranta ,isi lua zborul asta era senzatia,de consum la viteza aia sa numai vb.Din cate stiu eu la toate berlinele din 75 pana cand s-au fabricat scria in talon la viteza maxima 143 sau 145 numai stiu cum naiba sa ajunga o berlina la 170 blink.gif ,sunt cam rasuflate basmele cu daciile berline,lumea cam stie ce pot.Pe de alta parte cunosc senzatia aia ca e a ta si nah o lauzi si tu dar am condus si stiu cam ce pot.
tonicelli
Darius eu nu zic nimic dar ai dreptate radmasa.gif
darius
Scuze pt. ortografie dar imi cad ochii in gura biggrin.gif
argon
@ Silos, Darius& My berlina , nu ma intereseaza ce berline ati avut voi, aici e vorba strict de Dacia cu motor de nova, adica de 1,6 si 72 de cai putere, ce nu cred ca ati avut, ca sunt putine. Care e neclaritatea?
Daca e echipata cu cutie de fuga cum ar trebui, la 140 km/h are 3500 rpm, vi se pare mult tinand cont ca la turatia asta cuplul este maxim?

Cat despre zgomot, stiu cum e la altele, dar eu mi-am antifonat-o calumea, si la 130 km/h e acceptabil. Mai mult de atat nu merg, numai in depasiri, pt ca motorul de 1,4 nu poate mai mult, dar cel de 1,6 poate. Hai sa nu mai facem off topic in necunostinta de cauza, OK?
Siconi
Si mie imi vibreaza masina peste 100 km/h, dar la 120 am vazut ca face mai putin. Acuma eu stiu cauza vibratiilor din masina mea: trebuie schimbata bucsaraia si un rulment. Rotile sunt echilibrate electronic, suportii motor+cutie sunt noi si verificati, deci buni. Dupa echilibrare, geometrie si suporti, verificati rulmenti si bucse la brat.
P.S.: am dacia 1300 frantuzoaica, cutie 4tr., model gordini inclusiv culoare.(fabricatie 1975) Merg cu ea lejer cu 120, uneori o mai chinui si cu 125-130, dar mi-e mila. Pana nu fac motorul, o menajez ca e "surioara" mea.
B-34-SGM
Baieti incercati reteta asta : cauciucuri bune, jante drepte. Le echilibrati.

Bucsi, pivoti, rulmeti, capete de bara, toate noi, sau in stare foarte buna. Tampoane motor/cutie noi.

Geometria facuta perfect.

Va garantez ca la 210 mergi cu Dacia ,si nu trepideaza nimic.
taur
eu nu pot sa merg mai mult de 140 cu a mea!
B-34-SGM
Poti , daca ii pui turbo smile.gif
ydaniel
regula cu ce a zis robert e perfect adevarata.la dacie in special jantele si anvelopele conteaza ce la mai mult.daca ai montana arunca-le.
My Berlina
QUOTE(B-34-SGM @ 29 May 2006, 17:40)
Baieti incercati reteta asta : cauciucuri bune, jante drepte. Le echilibrati.

Bucsi, pivoti, rulmeti, capete de bara, toate noi, sau in stare foarte buna. Tampoane motor/cutie noi.
*


Inca un lucru.
Conteaza si cat de "noua" este masina.
Dar intradevar "retea" de mai sus este garanta sa mearga.
Eu merg foarte bine la 125-130 km/h si aud inca cd-ul. biggrin.gif
comnic5
Bucsaraia, rulmentii, unghiurile conteaza foarte mult. Anul trecut dupa ce am pus masina (1300 din '79) la punct mergeam cu 135 fara nici cea mai mica vibratie. Acum dupa un an de mers prin eternele hartoape din tara noastra nu imi mai permit sa depasesc 100 fara sa-mi creasca nivelul de adrenalina.
argon
Am citit intr-o carte de service candva , cauciucurile trebuie echilibrate la fiecare maxim 10 000 km, degeaba sunt echilibrate demult, pentru ca nu se tocesc uniform, mai o frana brusca, mai isi schimba structura datorita trecerii timpului..etc.
rba
pentru initiatorul topicului:

arunca o privire si aici:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=18387

bafta multa!

rba
ct03nut
mergeti voi cu dacia cu motorul stock de 1.4 si 1.6 la vitezele de "croaziera" de 130 respectiv 140..150, si va garantez ca dupa 2000 Km mersi la acea viteza il bagati in reparatii capitale, tot ce e peste 120 la motorul de dacie il duce la o uzura inainte de termenul sau.

TARE mi-e greu sa cred ca dacia atinge 170 chiar si break chiar si cu motorul de 1.6 si carburatorul sau original...daca vad asa filmulet cu break la 165..170 , plec capul inaintea sa si toate respectele.

P.S. in linie dreapta, nu in prapastie biggrin.gif

de obicei ele intra in rezonanta intre 90 si 100 Km/h, este destul de normal la majoritatea..
argon
Stai linistit, am 130 000 km, si merg numai peste 110 cand e drumul bun, de obicei cu 120/130, si nu are motorul nimic, nici nu vad ce ar putea avea, ca turatia nu depaseste 3400 de ture la 130, ce sa aiba motorul la 3000 si ceva de ture?
Daca ai cutie in 4, da, e cum zici tu, daca te referi in general, te rog sa-mi explici ce se poate uza la motor la maxim 3500 turre, sa stiu si eu. Deja la 3600 am 135-140..cam asa.


In caz ca nu stiai, teoretic, cu o cutie in 5 trepte, lunga, la turatia de putere maxima a motorului(5250) ai cam 210 km/h...dar numa teoretic, eu nu pot trece de 3700 rpm in a cincea datorita puterii limitate a motorului de 1,4, aia inseamna cam 148 km/h, si asta in cazuri exceptionale, si ajung f greu la viteza asta.
ct03nut
yeahhhhhhh rightttttt, lasa teoria ca toti stiu sa toceasca din carti, mergi domn`le cu el la 140 2000 Km si vedem ce se intampla dupa.
argon
ce teorie buey?!
Ti-am zis ca merg cu 130 de cand ma stiu si am 130 000 km cu motorul original, ce dracu nu intelegi? te'mpotmolesti in cutia ta cu 4 trepte....
ct03nut
si daca am in 4 trepte ce? excl.gif eu la 3200 am 100 Kmh cand tu probabil la 3000 rpm ai suta. diferenta dintre cele 2 cutii e de maxim 500 rpm la viteza de 140 pe ora, deci nu e cine stie ce diferenta

pot spune ca la cutia in 4 am mai multe avantaje si o uzura mai mica decat la cele in 5 trepte, uzura motorului nu inseamna neaparat turare mai mare

stiu eu prea bine cum se chinuie astea in 5 sa treaca la 120..130, cand eu daca apas 5 mm pedala ma propulseaza in 10 secunde maxim de la 100 la 130


subliniez: UZURA nu inseamna neaparat turatie mai mare, tu chinui motorul ala la 3500 rpm chiar daca atunci are cuplul cel mai mare.
Muttley
QUOTE(ct03nut @ 31 May 2006, 11:30)
eu daca apas 5 mm pedala ma propulseaza in 10 secunde maxim de la 100 la 130
*




OMG blink.gif

Ce pedala e aia ma, ca vreau si eu! 38.gif
wolfin
off topic (cat de cat),
da, este adevarat ca bulesti motorul daca mergi cu viteza mare(130-140) timp indelungat (gen bucuresti- timisoara(sau invers tongue.gif ) dar daca in loc de ulei pui 3 litri de duralube(prin exceptie ca ai castigat la loto) motorul nu s-ar mai strica?

sa nu radeti sau sa ma punei la bula daciotului excl.gif
ct03nut
cica duralube asta face minuni, ati vazut cu totii testele cu motorul fara ulei, pornit doar cu o pelicula de duralube, sincer..cred ca e o mare FRECTIE.
ct03nut
QUOTE(Muttley @ 31 May 2006, 11:34)
OMG  blink.gif

Ce pedala e aia ma, ca vreau si eu!  38.gif
*



Muttley, facem un test daca vrei, se infige foarte repede de la 100..la 130, nu sunt un pusti teribilist sau maniac, doar spun ca o cutie in 4 poate face si ea minuni, ambele au avantajele si dezavantajele lor
wolfin
ok atunci, punem doar un litru biggrin.gif
argon
QUOTE(ct03nut @ 31 May 2006, 11:39)
Muttley, facem un test daca vrei, se infige foarte repede de la 100..la 130, nu sunt un pusti teribilist sau maniac, doar spun ca o cutie in 4 poate face si ea minuni, ambele au avantajele si dezavantajele lor
*




Si eu in a patra de ce nu as putea face chestia asta? tot atat am in a patra tot atat am, de fapt am 3300. Diferenta e ca am si treapta 5, care salveaza motorul de la uzura excesiva, si ajuta la un consum mult mai mic wink.gif

Eu am 3000 in a cincea la 100km/h? zici tu? te inseli, am 2500 wink.gif
ct03nut
QUOTE(wolfin @ 31 May 2006, 11:39)
ok atunci, punem  doar un litru biggrin.gif
*



cam cat costa 1 L ?
Muttley
ct03nut, cutiile-s IDENTICE, doar ca alea cu 5 trepte au o treapta in plus. Simplu, nu? happy.gif
ct03nut
QUOTE(argon @ 31 May 2006, 11:43)
Si eu in a patra de ce nu as putea face chestia asta? tot atat am in a patra tot atat am, de fapt am 3300. Diferenta e ca am si treapta 5, care salveaza motorul de la uzura excesiva, si ajuta la un consum mult mai mic wink.gif

Eu am 3000  in a  cincea? zici tu? te inseli, am 2500 wink.gif
*




inseamna ca tu atingi viteza maxima doar cu a 4.a, sau ma insel? si incerci sa o sustii dupa cu a5.a ? ma cam indoiesc ca la raportul ala, motorul de 1.4 poate sa sustina 140..150 in a 5.a
ct03nut
QUOTE(Muttley @ 31 May 2006, 11:45)
ct03nut, cutiile-s IDENTICE, doar ca alea cu 5 trepte au o treapta in plus. Simplu, nu?  happy.gif
*



TOTAL gresit !
argon
Cum spuneam, poate sa sustina maxim 148 km/h, mai mult pe drept nu am reusit niciodata. Dar in nici un caz nu merg asa, ma opresc cam la 120-130.
Muttley
Ma plictisesc tare cred...
Asa ca... ia zi tu, de ce e total gresit? De ce e mai rasarita aia in 4 trepte la "propulsat"?
wolfin
cred ca vreo 5 mil
ct03nut
pentru ca rapoartele sunt mai mici, si motorul functioneaza mai turat a. i. la turatia de 4000 rpm am 140 si o sustine cu brio.

pe cealalta parte...aud cum se creeaza vid in rezervor. icon_mrgreen.gif
argon
Rapoartele sunt identice, ti-a spus muttley odata, e identica cu cutia in 5 lunga(vezi ca sunt cel putin 2 feluri de cutie in 5), ca despre astea 2 era vorba nu?
Atata doar ca nu are treapta 5.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.