Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Simering palier.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andutzu
Cand am schimbat arborele in urma cu cateva luni am schimbat bineinteles si simeringul de la palier.Toate bune si frumoase... pana cand dintr-o data a inceput sa curga ulei dupa un drum mai lung.L-am schimbat si am mai mers inca 1500km fara nici o problema, pana cand iar a inceput... l-am schimbat si pentru a treia oara.Astazi am constatat cu stupoare ca aveam balta de ulei sub masina.Am piedut in 150km vreo 2l de ulei.! Nu stiu ce sa mai fac, ma disterat!!!! innebunesc cand stiu ca trebuie sa dau iar motorul jos.
De ce uzeaza asa repede?! inainte nu am avut probleme timp de 6 ani de zile pana cand am umblat si am schibat arborele. Are vreo smecherie la montat?
amc
Da are , trebuie montat perpect perpedicular pe palier.
taxidriver
QUOTE(andutzu @ 29 May 2006, 21:23)
Cand am schimbat arborele in urma cu cateva luni am schimbat bineinteles si simeringul de la palier.Toate bune si frumoase... pana cand dintr-o data a inceput sa curga ulei dupa un drum mai lung.L-am schimbat si am mai mers inca 1500km fara nici o problema, pana cand iar a inceput... l-am schimbat si pentru a treia oara.Astazi am constatat cu stupoare ca aveam balta de ulei sub masina.Am piedut in 150km vreo 2l de ulei.! Nu stiu ce sa mai fac, ma disterat!!!! innebunesc cand stiu ca trebuie sa dau iar motorul jos.
De ce uzeaza asa repede?! inainte nu am avut probleme timp de 6 ani de zile pana cand am umblat si am schibat arborele. Are vreo smecherie la montat?
*



Mai poate fi o cauza: prea mare presiunea in carter


Ori motorul este uzat shi scapa presiune in carter pe linga segmenti shi iti scoate simeringul ( sau segmentii sint blocati ) sau furtunul de aerisire carter , ce intra in carburator din capacul culbutorilor este infundat - shi presiunea din carter creste
andutzu
Azi am dat motorul jos si simeringul era iesit in afara (nu de tot, dar nici mult nu mai avea...). E a doua oara cand patesc asta.Gaze in carter imi baga normal, nu e nimic exagerat.Segmentii sunt schimbati, ulei nu mananca... iar furtunul nu e blocat... dar totusi voi verifica maine.chestia ciudata e ca de fiecare data cand s-a bulit a fost la drum lung si cand am mers cu viteza relativ mai mare (peste 100kmh) si dupa drumuri lungi.
Chiar daca ar fi presiunea mare in carter ar aputea scapa pe la joja fara nici o problema... atunci s-ar vedea ca mi-ar arunca ulei si pe acolo.
taxidriver
QUOTE(andutzu @ 31 May 2006, 00:28)
Azi am dat motorul jos si simeringul era iesit in afara (nu de tot, dar nici mult nu mai avea...). E a doua oara cand patesc asta.Gaze in carter imi baga normal, nu e nimic exagerat.Segmentii sunt schimbati, ulei nu mananca... iar furtunul nu e blocat... dar totusi voi verifica maine.chestia ciudata e ca de fiecare data cand s-a bulit a fost la drum lung si cand am mers cu viteza relativ mai mare (peste 100kmh) si dupa drumuri lungi.
Chiar daca ar fi presiunea mare in carter ar aputea scapa pe la joja fara nici o problema... atunci s-ar vedea ca mi-ar arunca ulei si pe acolo.
*


Ar mai putea fi o problema :verifica locasul cuzinetilor de palier : arborele fiind nou ,este probabil ca totusi presiunea in zona simeringului sa fie mare , sa nu fie vre-o canalizatie infundata si uleiul in loc sa fie impins pe linga cuzineti in carter sa fie fortat sa impinga in simering - asta deoarece asa cum spui simeringul era iesit ,nu are cum sa iasa decit daca este impins din interior , shi cred ca ai dreptate putin , daca scapau gaze in carter era normal sa scape presiune pe la joja ,asa cred ca mai degraba presiunea de ulei impinge simeringul
gabriel.bv
salut..imi cer scuze daca exista deja un topic cu problema mea dar ori nu am fost eu prea atent ori chiar nu este...problema este urmatoarea..de ceva timp(aprox. o luna) am observat ca in compartimentul motor s-a creeat o urma de stropi mici de ulei la fel si pe o parte mai mica din capota(exact in acelasi loc)..urma este in continuarea curelei de transmisie(de cand am luat masina adica pe la 30-35 K pana acum 69-70 K nu am schimbat distributia)..cat de grav poate fi..uitati si poza..frustrat.gif sad.gif
pavel_daniel
In momentul in care ai schimbat semeringul de palier trebuia sa rectifici si arborele cotit.Acesta este motivul pentru care se uzeaza atat de repede semeringul.Succes.
brigada_diverse
la cel cu snova....
uleiul ala vad ca e pe la distributie. daca zici ca ai vazut si pe capota, e clar, a ajuns pe curea si il arunca in toate partile....
s-o fi stricat vreun simering si scapa ulei care ajunge pe curea...
totusi, sa nu fie antigel...ca poate s-a stricat pompa de apa...
apropo...ala nu e motor renaul? nu trebuia schimbata distributia la 60 k?
Tudor Badescu
Pai daca la fiecare schimbare de semering rectificam arborele,ce mai ramane din el? Oricum se pare ca nu pe la arbore curge ci iese semeringul.Poate ca nu corespunde dimensional,ce marca e?
gabriel.bv
da..este motor de renault dar nestiind ca distributia trebuie schimbata la 60 K nu am schimbat-o..am in plan sa schimb si distributia cat de curand..sa ma astept si la alte probl. in afara de semering frustrat.gif ?
the fast and furious

Si eu am suspectat semeringul palier cand imi ajunsesera ulei pe discul de ambreiaj. Cedase de fapt semeringul de la priza din cutie fiindca practic daca se duce semeringul de palier uleiul poate curge numai jos , fara sa afecteze ambreiajul.
Dat fiind faptul ca cumparaseram deja semeringul de palier crezand ca el e problema, l-am schimbat preventiv. Am pus Elring ( codul nu il mai stiu dar cei de la piese au cautat dupa un cod de semering Victor Reinz ).
Acum mie imi spunea mecanicul ca de fapt semeringul asta se monteaza cu baia de ulei cracanata, ca sa fie pozitionat perfect pe locul lui. La mine la pus fara sa faca asta findca dadusem jos doar cutia dar nu au fost probleme de 18 luni de cand s-a facut interventia.
GabyVIP
se poate schimba si cu baia prinsa daca te pricepi
brigada_diverse
pt cel cu snova..sigur nu e antigel ala?



referitor la intrebarea daca nu schimbi distributia.. daca se rupe...e jale mare ca pistonul o sa loveasca in supape...o sa le indoaie, poate se sparg si pistoanele si strici si chiulasa...
gabriel.bv
inca 2 poze(scuze pt intarziere)din ce e in poza(DSC04245) cred ca am garnitura de chiuloasa crapata:-s..voi ce ziceti?
PH-06-BOA
Iar spuneti "din burta"? La rectificarea arborelui, se rectifica fusurile paliere si(sau) de biela. N-am auzit sa se rectifice si la simering. Acolo n-are motiv de uzura. Ori simeringul e sub cota la exterior, ori n-a fost bagat cat trebuie, dar ar fi frecat de volanta. E greu de crezut, ca ar fi putut iesi la detonatii, in cel mai rau caz, il dadea pe spate la partea interioara, sarea joja... Nu trebuie sa stea cineva cracanata, pentru a baga simeringul. Aia e pozitie care se aplica in casa, seara tarziu. Dai jos volanta si-l schimbi. Atentie sa nu se rada cauciucul de pe exterior, ca asa poate sta slab in locas. E bine ca inainte de a-l monta, sa-i mai tai 5mm din arc pentru a etansa sigur pe arbore. De indata ce au disparut 2l de ulei din motor, nu poate sa se lege de cutie. Asa e, uleiul de la palir il arunca volanta pe unde poate, si la electromotor se vede, dar nu pe disc si placa. Asta nu inseamna ca e imposibil.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.