Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De ce se ridica acul la apa?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MH16GMT
Salut!

De cateva zile ma confrunt cu o situatie ciudata!

Dimineata daca plec cu incalzirea oprita, dupa cateva minute acul de la apa se ridica pana aproape de rosu iar dupa 10-15 secunde coboara la nivelul obisnuit.

Daca plec direct cu incalzirea data drumul situatia de sus nu apare.

care e explicatia si ce e de facut?

va multumesc
AC
Verifica daca nu ai pierderi de lichid in instalatie. Explicatie: intra aer in instalatie si racirea nu se face corect. Dupa ce lichidul incepe sa fiarba se elimina aerul prin furtunul din vasul de nivel constant si racirea se face normal. Cand pleci cu caldura pornita, o mare parte din racire este preluata de radiatorul de incalzire.
nelu
Termostatul deschide greu (s-ar putea sa fie usor gripat). Daca poti, verifica temperatura furtunului de tur de la radiator cand acul trece spre rosu. Daca este rece sau sensibil mai rece decat furtunul de tur care merge spre calorifer sigur ai probleme cu termostatul.

Racirea motorului se face prin doua circuite: cel de incalzire a interiorului masinii (calorifer) si radiator. Motorul nu se incalzeste atat de tare cand mergi cu incalzirea pornita deoarece se raceste suficient prin acest circuit pana cand reuseste sa se deschide si termostatul.

Fa-i si aerisirea.
OCEBE
termostatul!
adumitrachy
TERMOSTATULLLLLLL. Tot asa pateam si eu si nimeni nu stia ce are.Din cauza asta am ars 3 garnituri chiuloasa in 2 luni si am ovalizat chiuloasa.Incearca sa vezi cum se comporta fara termostat.Sunt sigur ca e din cauza lui.
Gusti
QUOTE
Termostatul deschide greu (s-ar putea sa fie usor gripat). Daca poti, verifica temperatura furtunului de tur de la radiator cand acul trece spre rosu. Daca este rece sau sensibil mai rece decat furtunul de tur care merge spre calorifer sigur ai probleme cu termostatul.

Racirea motorului se face prin doua circuite: cel de incalzire a interiorului masinii (calorifer) si radiator. Motorul nu se incalzeste atat de tare cand mergi cu incalzirea pornita deoarece se raceste suficient prin acest circuit pana cand reuseste sa se deschide si termostatul.

Fa-i si aerisirea.

E cea mai probabila defectiune
MoGas
Termostatul si/sau instalatie neaerisita. Un dop de aer in furtunul de evacuare din pompa, acolo unde e termostatul, face ca acesta sa nu se mai incalzeasca suficient pentru a deschide. Strange de furtunul mare si vezi daca barboteaza in vasul de expansiune. Daca apar mereu gaze in instalatia de racire, poate fi garnitura de chiulasa arsa, scapa gaze din cilindru.
Gusti
Fa un test.Scoate termostatul de tot.Si mergi vreo 2 zile asa.Nu se intimpla nimic.Dar daca fenomenul nu mai apare...te-ai prins care e buba.

Bafta.
MoGas
Eliminarea termostatului produce efecte similare si daca acesta e defect, si daca scapa gaze de la garnitura de chiulasa in instalatia de racire. :roll: În schimb, dacă ai termostatul în mână, poti să-l incerci, sa vezi daca e blocat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.