Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie 4 vs cutie 5
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
ct03nut
bun, in urma parerilor contrare in special cu argon am decis sa initiez acest topic ..

ii astept pe toti cu parerile lor sa le verse aici

sa recapitulam, singurul dezavantaj al cutiei in 4 este consumul
avantaje: calitatea, durabilitatea, fiabilitatea sunt mult mai mari la cea in 4 trepte si sunt sigur ca cei ce conduc o astfel de masina in 4 trepte sunt de acord cu mine

un alt dezavantaj al cutiei in 4 care nu tine de cutia in sine sunt planetarele cu cap scurt care se pare ca sunt mai proaste si se duc mai repede


sincer..mi-e scarba sa schimb treptele pe o cutie in 5 trepte dupa ce ma dau jos de pe masina mea, schimbarile sunt extrem de neslefuite , dure si ai nevoie in majoritatea cazurilor de putina perseverenta, pe toate cutiile in 4, schimbarile au fost fine, intotdeauna precise ( nu a trebuit sa caut viteza), slefuite si o placere sa conduci asa masina.

P.S. fluierat la cutia in 4 viteze ? NICIODATA nu am auzit

astept parerile ambelor parti asupra acestui topic..
argon
e aiurea comparatia, nu poti compara ceva vechi si depasit cu ceva mai nou.

Nustiu ce harb ai condus tu cu 5 trepte, dar a mea nu a fluierat niciodata, intra perfect in toate treptele, si nu pierde picatura de ulei, si are 130 000 km.
Tu faci o comparatie intre cutia ta si alta de pe te miri ce masina condusa de tine, cu , cutia in 5 trepte varza, fii mai obiectiv.
ct03nut
parerea ta
argon
exact, parerea mea, si atata timp cat trecerea la 5 trepte costa de la 7-8 milioane in sus, normal ca o sa fiti super multumiti de cutiile in 4.
Daca erau asa grozave, uzina Dacia nu renunta la ele acum 16 ani, in favoarea celor cu 5 wink.gif
ct03nut
tu o tii pe a ta, aduci argumente, dar ai condus vre-odata in 4 trepte ? singurul dezavantaj este consumul si sincer sunt in stare sa renunt pentru un consum mai mare in favoarea celei in 4 trepte si in plus..consumul este afectat doar la drum lung, in oras este acelasi consum la 4 si 5 trepte

vorbesti de cutie depasita...cand toata dacia in sine e depasita, astia nu au fost in stare sa faca modificari majore fara ajutorul renaultului si mie imi spui ca, cutia in 5 nu este depasita.
argon
in oras da, dar la drum lung nu suport sa aud motorul asa turat, eu merg cu 120 constant, si o cutie cu 4 omoara motorul. Eu am 3000 rpm si tu ai 4000(la 120)..e o diferenta, si la consum, si in durata de viata a motorului.
Nici nu as putea merge cu a cincea in oras, deoarece la 50 km/h as avea 1250 rpm.
StefanT
ct03nut, degeaba, degeaba.
Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM biggrin.gif O planetara bate de vreo juma' de an, dar cred ca mai merge inca 2-3 luni. Are si aia vreo 4 ani de la ultima schimbare.
Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului happy.gif
ct03nut
si totusi vad atatea probleme la cutia ta laudata in 5 trepte si la a mea in 4 nu a fost desfacuta decat o data in 20 de ani, anul trecut cand am schimbat cautatorul acela.
argon
AIzis intr-un topic ca ai cutie frantuzeasca dry.gif esti sigur? blink.gif

Stai linistit ca nici eu nu am avut niciodata probleme cu ea.
Daca esti asa conservator si anti-progres, iti propun sa renunti la alternator, si sa-ti pui dinam, cum aveau primele 1100. Sti ce rar se strica dinamu? merita domle..
vijelie
Eu am avut asa:
- berlina 1300 din 1980, piese FRANCE, cutie 4 trepte = parfum
- break 1310TX din 1989, piese ROMANIA, cutie 4 trepte = KKO
- berlina 1310L din 1999, piese ROMANIA, cutie 5 trepte = JEG
Astept si argumente tehnice, nu numai impresii si pareri.
EUROPE_
Singurul dezavantaj al cutiei in 4 este ca nu o are pe a 5 -ea wink.gif .
Sunt mai fiabile ce-i drept, dar orice avantaj are si un dezavantaj...
Unul din moive pentru care mi-am vandut Dacia 1300 S, a fost ca are cutie in 4 trepte, si acum imi caut o dacie cu cutie in 5 trepte si ( normal ) motor de 1,4.
sefu_alx
si mai e faza ca la cele in 4 trepte , treptele sunt in H nu in K sau X ca la cele in 5 trepte biggrin.gif
diaconuliviu
1. Am avut eu pe a mea la cumparare cu 4. Daca am platit 2 planetare scurte noi, "de uzina" si n-am recuperat nimic din valoarea celor vechi (sint intr-un sopru, ruginite) + platit montaj, traversa, bieleta si daca inca o mai tin si nu revin la cea in 4 trepte, o fi suficient? Da, grupul are ceva joc si trebuie demontata si reglata/inlocuit una alta. Dar asta nu e un motiv sa renunt la ea.
2. Eu n-as renunta la economia de la 5 trepte, deci fiecare judeca dupa ce i se pare mai interesant.
Ca paranteza si fara a "da in cineva" am vazut si oameni care voiau o masina anume pentru ca avea "boxe care sunau meserias", adica vibra caroseria pe manele.

Revenind, eu zic ca se poate regla cu rabdare o cutie 5Tr incit sa mearga bine. Totul e sa ai rabdare.
wolfin
nu v-a ajuns topicul celalalt ati mai facut unul unde sa va contrariati. smile.gif

ce tot ne coim dupa colt.
cv 4-mai sprintena (in func de rap), mai fiabila(daca se poate spune), la drum lung isi arata limitele
cv5-galagioasa, reduce mult consumul afara si uzura motorului.


diferentele in oras intre ele sunt mici, afara se face diferenta asa cum este si normal(de aceea s-a pus a 5 wacko.gif ).
acum nu discutam care intra mai bine in viteza sau care se strica mai usor. lasati pe mana mea masinile si sa vedeti ca le stric pe amandoua intr-o zi sau merg cu ele o viata(intelegeti ironia happy.gif )

am uitat am permisul de 8 ani si km ................................................
EUROPE_
Parerea mea e ca oricine ar vrea o Dacie cu 5 trepte ( sau aproape... oricine ).
O cutie in 5 trepte are multe avantaje. Cea in 4 trepte...are si nu prea are...
Nu cred ca mai are rost sa facem comentarii asupra cutiilor.
PS. Daca as gasi cutie in 6 trepte, as cumpara-o imediat wink.gif radmasa.gif radmasa.gif
argon
Stef, Doamne fereste, nu la tine m-am referit, oricum ai carnetu' de mai putin e un an, dei nu se pune biggrin.gif

Degeaba va puneti in 6 trepte, in a sasea nu o sa mearga numai la vale si masina goala. Daca cresteti puterea, undeva peste 100 de cai, poate poate ar mai merge:D
diaconuliviu
QUOTE(sefu_alx @ 1 Jun 2006, 13:50)
si mai e faza ca la cele  in 4 trepte , treptele sunt in H nu in K sau X ca la cele in 5 trepte biggrin.gif
*


Tradu-mi si mie asta.
Te referi la cit de usor gasesti treptele? la cit de "la locul lor sint"?
Asta depinde de uzura.

Bun, am facut curat pe aici. Daca incepeti iar, va dau vacante si va mut la "Cosul de gunoi".
dacis
QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 15:41)
... Nici nu as putea merge cu a cincea in oras, deoarece la 50 km/h as avea 1250 rpm.
*


O cutie de viteza daca e defecta, atunci e defecta... fie ea cu 4 ori cu 5 trepte. Nu sunt nici toate cutiile cu 4 trepte exceptionale, nici toate cele cu 5 trepte proaste. Si nici invers.

Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? Asa e doar pierdere de vreme si inutila inflamare a spiritelor.

Eu am o cutie de viteze cu 5 trepte care e din cele de putere, si nu de fuga. Asta inseamna ca, de pilda, referindu-ma la postul lui Argon de mai sus, eu pot merge cateodata prin oras cu viteza a 5-a, caci la 50 km/h am cam 1550-1600 rpm (cu 200 mai putin decat in viteza a 4-a, la aceeasi viteza). Dar am condus si masini (Dacia) cu cutie cu 5 viteze "de fuga" la care nu puteai sa mergi cu a 5-a decat dupa 70 km/h...
diaconuliviu
QUOTE(dacis @ 1 Jun 2006, 14:57)
[...]
Ca sa stim care sunt mai bune ar trebui sa avem la indemana o statistica din care sa reiasa ce procent din cele cu 4 trepte s-au defectat (si la ce numar de km facuti) si la fel pentru cele cu 5 trepte, nu credeti ? [...]

Da, dar nu numai; ar trebui ca statistica sa se refere numai la 4 trepte productie RO, cele frantuzesti fiind frantuzesti.

Problema este ca cele RO 4 trepte au fost copiate dupa cele frantuzesti, parca s-au inlocuit sincronizatoarele Renault 1-2 cu Borg-Warner, ca la 3-4; cele cu 5 nu stiu, dar ma gindesc ca a fost copiat-modificata o alta cutie. Copiat e una dar anumite modificari e posibil sa fi fost facute "fara cap".
Exemplu: rulmentul de pe arborele primar, cel dinspre priza, a fost ales cu role ace, nu stiu daca e cea mai fericita alegere mai ales in ce priveste acea uzura a bucsei din bronz din volanta.
Dar, cu ceva efort se pot regla si se poate obtine o cutie buna.
ciapsacrinelsilviu
QUOTE(Steffyx @ 1 Jun 2006, 13:43)
ct03nut, degeaba, degeaba.
Ce sa zic, si eu am tot in 4, insa sper ca nu pt mult timp. Din 93 de cand avem masina in familie nu am auzit sa aiba probleme cutia, Uleiul nu e umblat la el de ani buni, si merge stas, intra parfum in toate treptele. Si nu a fost o masina menajata cand vine vorba de turatii. Numai D-zeu stie de cate ori mergeam cu 7000 RPM  biggrin.gif O planetara bate de vreo juma' de an, dar cred ca mai merge inca 2-3 luni. Are si aia vreo 4 ani de la ultima schimbare.
Avantajele cutiei in 5? Pai dincolo de consum, ce sa mai vorbim de confort la drum intins? Una e sa mergi cu 4000 rpm si alta cu 2400-2500... Si asta se vede si in uzura motorului happy.gif
*



hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios
EUROPE_
QUOTE(ciapsacrinelsilviu @ 1 Jun 2006, 16:24)
hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios
*


De ce ti se pare imposibil?
amc
S-au spus toate avantajele si dezavantajele!
De aici incolo tu trebuie sa sti ce faci. daca mergi la drum "lung" ia-ti alta masina ca nu vad bine pe nimeni in dacie cu "120km/h"
Yo folosesc 4 trepte, nu am nevoie de 5 ca nu ies cu nici o berlina la drum lung!
StefanT
QUOTE(ciapsacrinelsilviu @ 1 Jun 2006, 18:24)
hai sa fim seriooosi, 7000 rot/min ... curios
*


Nu mai cita tot postul tongue.gif

Cand ai drum prin Bacau, te invit la o plimbare.... cu 7000 rpm smile.gif
argon
Lasa, steffyx, ca deaia e rubrica probleme tehnice.. popa.gif
StefanT
N-are nici pe dracu... icon_mrgreen.gif
EUROPE_
QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 19:26)
Lasa, steffyx, ca deaia e rubrica probleme tehnice.. popa.gif
*


Eh, acum asta e alta problema...
ViperRS
confirm faptul ca daca masina este bine reglata din pucnt de vedere al aprinderii nu sunt probleme majore sa mearga la 7000 ture. Ungerea este mai deficitara dar nu incredibil, cu conditia de a folosi un ulei semisintetic. O sa pun si un filmulet cum ia dacia 90 in a doua... sa vedem poate mai tragem o dubla si mergem pe 100. Pentru cei care le regleaza avansul si restul dupa simt le zic ca numa ce e facut profi va si merge la asa ture.... nu trebuie in nici un caz incercat daca nu este pusa la punct aprinderea
ct03nut
90 in a II-a ?!?!?!!

mai mult de 70 nu poate sustine fara sa crape motorul iminent..
ViperRS
cand vrei tu ia 90 in a 2. si nu crapa nimica daca toate sunt in regula
ct03nut
pur si simplu NU merge mai sus de 70, nu mai trage, nu se mai tureaza, cat timp ai nevoie sa ajungi la 90 in a 2.a ? de exemplu de la 5000 la 7000 rpm cat timp ii ia sa ajunga?

daca chinui masina aia asa...ma indoiesc ca o sa te mai tina mult.

pune poze sau filmuletul in care sa incadrezi turometrul si kilometrajul ..
ViperRS
maine seara pun filmuletul alaturi poate de unu cu 100 in a doua sa vad daca merge. Momentan e pe camera la un prieten
driverx
...iar va merg prost kilometrajele.....
ViperRS
fa te rog un calcul ca sa verifici ce zici si zi-mi pls la ce turatie trebuie sa ai in a 2 90km/h. Cutie 5 trepte cu treapta 5 0.76
gattoman
tre sa ai aprox 7500 ture, ceea ce la berlina e..... radmasa.gif
argon
Toate motoarele noi pe injectie au limitare la ~6000 rpm, si ganditi-va ca sunt mult mai moderne decat motorul Daciei din 1960.
Dacia nu are limitare, datorita carburatorului, adica teoretic(si de cele mai multe ori si practic) se poate tura pana la distrugere.
Limitarea aia la 6000 o fi degeaba la motoarele noi? dry.gif
Nu mai fiti unii incostienti, ca nu demostrati nimic daca turati motorul aiurea ! Si nici gagicile nu le impresionati, tre sa fie proste rau sa pice in bot dupa o dacie turata la 7000 rpm care sta sa isi de'a duhul.
Bujor Stefan
Hai ca pe asta cu Dacia berlina (oricare) atingand 90 km/h in viteza a II-a chiar vreau sa o vad.
E de domeniul SF radmasa.gif
Cu 1300-le personal cred ca am atins maxim 65-70 km/h in viteza a doua si crede-ti-ma ca nu ma sperii daca aud motorul turat, numai ca se simtea clar ca motorul se plafona si nu mai avea putere.

Am mers in schimb cu un Volvo cu 106 cai care prindea lejer in a II-a 90 km/h. As fi incercat si mai mult, dar deja se apropia de turatia de putere maxima si imi era frica sa nu intre limitarea in functiune.

Cine face testul sa nu uite sa ne spuna si la cate accelerari de genul acesta rezista motorul (unica folosinta?, il turezi pana la 7000, crapa, si apoi esti multumit ca a prins XX km/h).
EUROPE_
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 10:52)
Cine face testul sa nu uite sa ne spuna si la cate accelerari de genul acesta rezista motorul (unica folosinta?, il turezi pana la 7000, crapa, si apoi esti multumit ca a prins XX km/h).
*


Esti sigur ca, crapa motor daca il accelerezi o singura data la 7000 rpm huh.gif .
Poti ajunge pana la 7000 rpm cu el in gol fara probleme, dar in sarcina nu stiu sigur... poate cu 1... dar cu a 2 nu prea cred.
ViperRS astept filmul sau poze wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif
Bujor Stefan
QUOTE(EUROPE_ @ 2 Jun 2006, 11:12)
Esti sigur ca, crapa motor daca il accelerezi o singura data la 7000 rpm huh.gif .
Poti ajunge pana la 7000 rpm cu el in gol fara probleme, dar in sarcina nu stiu sigur... poate cu 1... dar cu a 2 nu prea cred.


Noi vorbim aici de accelerat in viteza a doua pentru a prinde 90 km/h (12,1 km/h la 1000 rot/min in viteza a doua, rezulta pentru 90 km/h o turatie de 7438 rot/min).
La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta).
cosmin_2300
cum e cu filmuletu ala ? radmasa.gif radmasa.gif sau sa stricat brusc camera ( precum motorul ? ) radmasa.gif
EUROPE_
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 11:24)
La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta).
*


Poate... huh.gif depinde in ce stare e... si daca e sa "crape", sigur prima o sa fie distributia sau pompa de apa wink.gif . biggrin.gif
StefanT
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 13:24)
La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta).
*


Hm...de cand am luat carnetul, miercurea trecuta... peste 1000 km facuti, cu schimbari numai peste 4000 rpm, insa fff multe cu 7000...si nu a crapat nimic. M-am uitat si la ulei si la toate, nu au nici pe dracu... si da, ajungi si intr-a II-a la 7000.... cine nu crede sa incerce, dar voua de fapt va e frica de gatul ala de benzina consumat in plus nu? Cei care sustin sus si tare ca nu se poate 7000, de obicei schimba pe la 2200 rpm, 3500 deja li se pare o turatie astronomica. incercati, vedeti ce poate si apoi spuneti-va punctul de vedere.
nu zic ca trage pana la 7000, e clar ca dupa 5500 se plafoneaza clar, insa ajunge la 7000!!
Smeagol
QUOTE(argon @ 2 Jun 2006, 00:40)
Toate motoarele noi pe injectie au limitare la ~6000 rpm ...
*



Limitarea de turatie se face folosind informatia de la senzorul de turatie. Asta se cupleaza cu inca un senzor de pe axa cu came - senzor de pozitie - si atfel poti face controlul automat al avansului si/sau controlul injectiei.

Pana la urma poti avea avans electronic pe o masina cu aprindere electronica si cu carburator plus limitare de turatie.
argon
bre steffyx, macar ai turometru de sti ca ai 7000 rpm?
Nu schimb la 2200 cum zici tu, schimb de obicei la 2500, si rar de tot trec de 3500 rpm, in depasiri la limita abia ajung la 4500, mai mult niciodata.
Motorul preconizez ca ma va duce pana la minim 170 000 km, neumblat in el, deja am 125 000.
Al tau o sa fie varza la 30 000 daca continui sa-ti bati joc de masina in halu asta.

SUbscriu AMC-ului: popa.gif
Muttley
Steffyx, in cateva saptamani, maxim luni, motorul tau va ceda.
Eu pun ce faci tu pe seama teribilismului specific permisului cu cerneala abia uscata pe el. Iti va veni mintea la cap la primul piston sau cuzinet topit, la prima calare a motorului sau, mai rau, asa cum am patit eu, la primul BUF.
Nu e nimic tragic, asta e cursul normal al lucrurilor. happy.gif
argon
Nu e cursul normal, eu nu am facut asa niciodata, tot timpul am menajat masinile, si siguranta personala, asta e, unii e mai terbilisti decat altii, si vor plati odata si odata, one way, or the other huh.gif
StefanT
QUOTE(Muttley @ 2 Jun 2006, 15:20)
Eu pun ce faci tu pe seama teribilismului specific permisului cu cerneala abia uscata pe el. Iti va veni mintea la cap la primul piston sau cuzinet topit, la prima calare a motorului sau, mai rau, asa cum am patit eu, la primul BUF.
Nu e nimic tragic, asta e cursul normal al lucrurilor.  happy.gif
*



Muttley, de acord cu tine. O sa imi treaca smile.gif Oricum din 5000 nu iesea nici de pe mana lui tata si in 80.000 de km nu a fost umblat in el... oricum 7000 nu o sa ii mai dau nici eu ca nu ma mai lasa inima. Pardon buzunarul.
Argonel tata nu ma referisem la tine... te simtisi? Bang... Si da, am turometru... Siemens.. mai tare decat batul ala care ridica pe care il ai tu din fabrica radmasa.gif

EDIT: (bre) Argon , chiar dupa ce ti-am explicat cum sta treaba cu i-ii aia, tot nu reusesti sa scrii corect, nu? Asta e, tot o sa te corectezi tu candva, one way, or the other ...
argon
Moama, ce turometru bengos, vezi ca e contrafacut biggrin.gif
Bujor Stefan
Cumva Dacia Pitesti a colaborat si cu Honda pentru fabricarea motoarelor?
Al meu stiu sigur ca e dupa un Renault 12, poate altii au pe masini motoare Honda. blink.gif
vyper
cum pot sa vad si io daca am pe o dacie din 86 am cutie de fuga sau de tras ca nu am turometru? si inca ceva...vreau sa va dau un exemplu: am mers cu un coleg la volan , avea kilometraj electronic, la un opel kadett gsi, 150 cp, turbo si in treapta a 2 a luat 104 km/h........... asa ca lasati=va de textele astea cu 90-100 in treapta a 2! Dacia tot dacie ramane......este buna doar pentru deplasari pana in 100km/h (ma refer la cele de dinainte de 1990:))) biggrin.gif biggrin.gif
EUROPE_
QUOTE(vyper @ 5 Jun 2006, 22:08)
la un opel kadett gsi, 150 cp, turbo si in treapta a 2 a luat 104 km/h........... asa ca lasati=va de textele astea cu 90-100 in treapta a 2! Dacia tot dacie ramane......este buna doar pentru deplasari pana in 100km/h (ma refer la cele de dinainte de 1990:))) biggrin.gif  biggrin.gif
*


Esti sigur? Ti se pare IMPOSIBIL ca Dacia 1300 sa ia 90 ( sau aproape ) cu treapta a 2 ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.