Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: simplu sau dublu circuit ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
incubus
Salutare ! Am dat cautari dar nu am gasit un raspuns clar la ce ma framanta. Iata care sunt datele problemei :
-dacie 1300 , cu pompa de frana cu dublu circuit si 3 conducte (neoriginala, evident)
-frana .... acceptabila, dar in nici un caz beton, cum am vazut la alte masini
-un nea' mecanicul la care am fost acum un an sa schimb furtunele, imi spunea ca pompele cu dublu circuit sunt proaste, caci nu realizeaza presiunea pe care o face una cu simplu circuit
-un altcineva cu care am vorbit, mi-a confirmat ca cele cu simplu circuit sunt mai bune, iar cele duble in caz de avarie se comporta identic, in sensul ca nu-ti mai tine frana nici pe circuitul intact
Care este parerea voastra ? Care e mai buna ? (In mod evident cea cu dublu circuit e mai sigura, dar asta cu conditia sa si functioneze... sunt cele simple mai fiabile ?)
Si inca o intrebare: furtunasele pe care le-am schimbat acum un an sunt crapate inca de prin toamna (traiasca SRL-urile, fir-ar mama lor !) si vreau sa le schimb iar...imi puteti recomanda un fabricant serios ?
argon
Categoric servo dublu circuit, sunt cele mai avansate tehnologic, si cele mai eficace.
Evident, daca au garnituri coapte prin interior nu o sa-ti mearga calumea, si atunci e valabil ce ti-a zis altcineva-ul ala.

Am condus masini si cu toate felurile de pompe, si cele mai OK sunt dublu circuit, cu conditia sa fie in parametrii, dezavantajul e ca sunt mai complexe, si sansele sa se strice ceva sunt mai mari, sti vorba aia, un lucru cu cat mai simplu, cu atat se strica mai greu.
DAR eu nu am avut probleme cu servo dublu, de cand am masina, de fapt am avut, dar era de la lichidul nasol, l-am schimbat si a fost OK, deci in 10 ani, nici o problema cu pompa de frana..numai cu limitatorul, dar aia nu se pune.

Furtunase? am auzit ca cele cu camasa metalica (ca si sanitarele) sunt OK.
ilikecheese
Eu am tot servo cu dublu circuit.Tin franele jos palaria,problema este cu cauciucurile.Tre sa le schimb si pe alea.Mau scos franele alea din toate situatiile de cacao pe care alti soferi mai "experimentati" le-au facut.
Dyda
QUOTE(incubus @ 1 Jun 2006, 21:26)
Si inca o intrebare: furtunasele pe care le-am schimbat acum un an sunt  crapate inca de prin toamna (traiasca SRL-urile, fir-ar mama lor !) si vreau sa le schimb iar...imi puteti recomanda un fabricant serios ?
*



Atit garnituri cit si flexibile de frina (furtunase )
ROLAST Pitesti
AUTONOVA Satu Mare

Pompa de frina tot AUTONOVA
ksi_id
biggrin.gif Simplu circuit fara servo.
Avantaj: mai putine chestii ce se pot strica, frana beton pe toate 4 roti
Dezavantaj: pedala mai tare

Am condus mai multe dacii dar doar o singura dacie cu servo si dublucircuit a avut frane beton, dar a avut si de cateva ori probleme cu garniturile, pe cand eu am simplu fara servo si doar placute de frana icon_mrgreen.gif o vazut masina
andutzu
M-am hotarat sa schimb si eu pompa de frana.Am pompa tandem montata pe masina cu servo.Vreau sa-mi pun cu 4 conducte.Corpul pompei il am, mai trebuie sa cumpar cilindri cu tot cu garnituri + stifturi. Am luat inca o conducta (a 4-a) si limitatorul de presiune.
Intrebarea mea este daca o sa fie vreo diferenta fata de cea veche.Am observat ca diametrul cilindrilor e ceva mai mare (aprox 2mm).
Asta pe care o am acum oricat as aerisi-o tot e elastica pedala, aproape ca ajung cu ea la podea (asa a fost mereu) chiar si cu motorul oprit. Frana tine destul de bine. Am mers si cu dacii cu pompe cu 4 conducte si am observat ca pedala e beton, parca ai pune piciorul pe un bolovan, in special cu motorul oprit.
marius-gabriel
cred ca frana cea mai buna e combinatia pompa simplu circuit +servo
cristigeo69
QUOTE(andutzu @ 5 Jun 2006, 12:05)
M-am hotarat sa schimb si eu pompa de frana.Am pompa tandem montata pe masina cu servo.Vreau sa-mi pun cu 4 conducte.Corpul pompei il am, mai trebuie sa cumpar cilindri cu tot cu garnituri + stifturi. Am luat inca o conducta (a 4-a) si limitatorul de presiune.
Intrebarea mea este daca o sa fie vreo diferenta fata de cea veche.Am observat ca diametrul cilindrilor e ceva mai mare (aprox 2mm).
Asta pe care o am acum oricat as aerisi-o tot e elastica pedala, aproape ca ajung cu ea la podea (asa a fost mereu) chiar si cu motorul oprit. Frana tine destul de bine. Am mers si cu dacii cu pompe cu 4 conducte si am observat ca pedala e beton, parca ai pune piciorul pe un bolovan, in special cu motorul oprit.
*


din simptomele care le spui eu cred ca este pompa ovalizata
eu am pompa cu simplu circuit(fara servo)la fel am patit si eu intr-un timp aveam pedala elastica si se ducea la fund...nu pierdea pe nicaieri...pana la urma am luat o pompa noua(tot cu simplu circuit)de atunci s-a schimbat situatia pedala e tare si franele tin bine.
am mers cu o dacie din '98(cu sistemul de franare cel mai "performant" fara nici o problema la frane)insa nu este o diferenta considerabila intre a mea si a lui cu servo,pompa cu 4 conducte...etc
acum depinde de fiecare cat vrea sa se complice...
Ps:mai imi zice tata cand ma complic cu diferite chestii..."sti de ce sunt ungurii vecini cu noi??? petru ca asa le trebe"
bafta smile.gif

incubus in legatura cu furtunele si eu am patit-o in numai 6 luni s-au crapat...ce sa le faci...dandu-le jos pe ale masinii originale din '78 care erau imbatranite doar la suprafata ca le-am sectionat sa vad cum se prezinta biggrin.gif uimitor...doar izolatia de la suprafata era crapata.
andutzu
Acum oricum nu mai pot da inapoi... am luat deja piesele, mai putin pistonasele, dupa cum am mai zis.Le am si pe cele vechi dar nu-mi plac cum arata... sunt cam oxidate si nu am chef ca pe urma sa mai demontez totul din nou...
Am sa va comunic rezultatele peste cateva zile. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.